Uncategorized

رواية حبيبي من الطفولة الفصل الخامس 5 بقلم سندس المصري

 رواية حبيبي من الطفولة الفصل الخامس 5 بقلم سندس المصري

رواية حبيبي من الطفولة الفصل الخامس 5 بقلم سندس المصري

رواية حبيبي من الطفولة الفصل الخامس 5 بقلم سندس المصري

طلعت فتون اوضتها وقفلت علي نفسها
اسماء وملك فتون افتحي
فتون…..
اسماء وملك يابنتي افتحي
فتون بعياط ممكن تسيبوني لوحدي
زين طلع اوضته وسامع صوت عياطها
فتون نامت مكانها من كتر العياط
وعدي يومين والعلاقه مابين فتون وزين وحشه ومحدش بيشوف التاني
وجو بيحاول يوصل لزين
وباليل
وفتون راجعه من عند ملك
شافت بوكس متغلف قدام اوضتها وعليه جواب
اخدت البوكس ودخلت غيرت هدومها
لبست هوت شورت وتيشرت بحماله
وفتحت الجواب مكتوب فيه
مع انك لسانك طويل وعايز قطعه وقليله الادب بس مش مشكله اول واخر مره تعملي اللي عملتيه ده وده تحذير تصرفي المره الجايه مش هيعجبك وبعدين المفروض تعتذري وانا مش هستني كتير
فتون بغضب فتحت البوكس لقيت فين شوكلاتات كتير وروايه كانت عايزها ولقيت فيه سلسله عليها قلب مكتوب عليه حرفz
فتون ابتسمت اخدت السلسله واخدت كام شو‘كلاتيه
وراحت تديله بقيت البوكس
خبطت علي اوضته مردش
ولكن هي قالت ممكن يكون نايم
وفتحت الاوضه ودخلت كان عاري الصدر
اتكسفت ولكن فضلت باصله ولقيت شعره علي عينه راحت ترفعه
وهي خارجه لقيت ايد بتسحبها
فتون بخضه لقيت نفسها في حضن زين
زين مكنتش اعرف اني حلو اوي وانا نايم
فتون اتكسفت وشها احمر انا كنت جايه اديلك البوكس بتاعك
زين فتحه ناقص شوكلاتات وبخبث وفين السلسله الفضه
فتون بتوتر مش عارفه
زين قرب منها وحاوطها من خصرها فين السلسله
فتون اتسحرت من قربه وقالت ها
زين قرب منها لدرجه انفاسهم اختلطت
فتون بخجل شديد رفعت ايدها علي صدره من قربه المهلك ليها وقربها المهلك ليه وزقته بخفه وخرجت وسامعه طبول في قلبها
ونامت بعد مالبست السلسله وكانت مبسوطه
وتاني يوم نزله يفطروا وفتون حظها الكرسي بتاعها جيه جمب كرسي زين
زين نزل
وفتون مكسوفه جدا
زين رحم خجلها
زين بأبتسامه انا همشي يلا ياحمزه
حمزه يلا حتي الفطار مش هفطروا
زين بصرامه اخلص
حمزه بخوف وراك ياشبح
وصله الشغل وعند حمزه مليكه خبطت علي الباب
حمزه ادخل واتصدم من جمالها
.مليكه بخجل انا السكرتيره الجديده
حمزه بجديه مصطنعه اه تمام عارف
مليكه تمام يافندم حضرتك ده الملف اللي داليا طلبته مني
حمزه اخده من ايدها ولكن حس بكهربا لانه ايده لمست ايدها بالغلط
مليكه بعدت ايدها بسرعه بخجل
حمزه حس بكسوفها طيب تقدري تخرجي ولو في حاجه في الملف هبعتلك
مليكه بإبتسامه خطفت قلب حمزه تمام يافندم وخرجت
حمزه لنفسه هو في رقه وجمال كدا بس انا حاسس ان عنيها فيها حزن مش عارف ليه
ونسيب حمزه بيكلم نفسه لانه شكله وقع
ونروح لملك اللي راحت الكليه
شهد وحشتيني ياملك بجد
ملك بإبتسامه وانتي كمان فينك
شهد اهو موجوده يااختي انتي عارفه بقي الشغل واخد وقتي كله
ملك ربنا يوفقك ويسرلك امورك ياقلبي
شهد امين واياكي ياقلبي
ملك لقيت اسلام داخل عليهم
ملك اتكسفت وشها احمر اخوكي جيه
شهد تعالي يااسلام
اسلام ازيك ياانسه ملك
ملك بخجل الحمدالله وانت عامل ايه
اسلام الحمدالله
ايه ياشهد ماتقولي للانسه ملك علي خطوبتي الخميس الجاي في قاعه….. انتي معزومه علفكره
ملك بدموع حاولت تداريها اه باذن الله عن اذنكم
وخرجت ملك من الكليه ودموعها نازله مش قادره توقفها ونسيبها تروح
وعند زين
الباب خبط ادخل
السكرتيره يافندم ومكملتش الجمله وجو دخل
.زين بغضب اتفضلي انتي واعملي القهوه بتاعتي
زين مش نتعرف مين
جو بغضب انا جو وجاي هنا مش عشان نتكلم
زين بهدوء مستفز انت جاي مكتبي وبتتكلم كدا اومال جاي ليه
جو بعصبيه انا عارف انك تبقي ابن عمه فتون بص هاتها وهاخدها ونسافر وده طبعا بهدوء بدل مااعمل شوشره واخدها غصب عنك وعن اي حد
زين بغضب وعصبيه من نطقه لاسم حبيبته وانه بيكلمه بالطريقه دي قام فضل يضرب ليه بغباء مين هو ليوقف قدام زين الجارحي العمال اتجمعه وحازم بالصدفه كان جاي يشوفه حمزه خرج من مكتبه بيحاولوا يوقفه زين
ولكن محدش قادر يهديه لانه اتحول لأسد
حمزه وحازم بيبعده وبالفعل سيطره عليه
وخرج جو وهو علي نقاله حرفيا لانه مكنش فيه حته سليمه
ملك رجعت البيت
فتون نازله اتصدمت من منظرها
ياتري ايه اللي حصل
وفتون فعلا جو هياخدها
وحمزه ومليكه القدر هيفرق مابينهم ولا لا
وحازم ومليكه مصيرهم ايه وهل للقدر راي اخر في قصتهم
وزين وفتون مصيرهم ايه
يتبع..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية قيود من حرير للكاتبة سمسم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!