روايات

رواية انا لست مجنون الفصل التاسع 9 بقلم بسملة محمد

رواية انا لست مجنون الفصل التاسع 9 بقلم بسملة محمد

رواية انا لست مجنون الجزء التاسع

رواية انا لست مجنون البارت التاسع

رواية انا لست مجنون الحلقة التاسعة

(عارف مين يحبك ؟! و مين يخاف عليك ؟! و مين يهمه امرك ديما بيحس بيك؟! و يبيع الكون بحاله و بعمره يشتريك !!….. دا اللي قلبه حبك مش عارفك مصلحه لو شاف الاقسوه منك عمره ما يجرحك…….✍️ 🖤)
مازن : خالد
لينصدم خالد مما يراه
ليقترب منه مازن ..
خالد بخوف : م مازن ا أنا
ليحتضنه مازن
مازن : واحشني ي خالد عامل اي
خالد ب استغراب : الحمدالله
نجوي: مازن حبيبي
مازن ب ابتسامه : ماما عامله اي
نجوي : الحمدالله ي قلب ماما
مازن ب ابتسامه: هطلع أنا على الاوضه بتاعتي .. ليذهب مازن..
خالد في باله : اي اللي بيحصل هنا دا معقول يكون مش فاكر حاجا ….
مازن : خاااااالد مااااااماااااا اسلاااام
نجوى : اي في اي ي مازن

 

خالد : اي ي مازن
مازن بغضب : هدوم مين دي فين هدومي و صورتي أنا و اسراء بتعمل اي هناااااا
خالد: انت متعرفش أن اسراء تبقا مراتك ولا اي
………………. ……………………..
حبيبه: يعني كدا هنمشي ولا اي طيب
إسراء:مش عارفه والله ي حبيبه
حبيبه: بس المفروض يعرف انك مراته ي اسراء
اسراء: مش عايزين نضغط عليه اخاف يعرف حالته تسوء
ليأتي مازن . يمسك يدها ويسحب اسراء
نجوى : يبني أهدى هفهمك
خالد بسخريه: قلتلك بلاش هيا مش من مستوانا
اسلام: مازن خلينا نفهمك اي اللي حصل
يأخذها مازن اللي الغرفه و قفل الباب من الداخل ……
حبيبه من الخارج : مازن اسراء ملهاش ذنب في حاجا سبها
في داخل الغرفه …….
مازن بغضب و صوت عالى ::انتي ازاي تكذبي علياااا هاااا ردي انتي مين اصلا ازاي تدخلي حياتي كدا و اي الهدوم العيالي دي رديييي و ازاي بقيتي مراتي
اسراء ببكاء : مازن انت بتوجعني
ليحاول مازن أن يهداء و يتركها.. فهو نسى أن يدها الأخري مكسوره ….

 

مازن : طيب خلاص ممكن تفهميني انتي ازاي ضحكتي عليا و خلتيني اتجوزك ولاا أنا غلط معاكي ولا اي
ل تضربه اسراء مازن بل كف …….
اسراء بدموع : انت اللي مكنش على لسانك و تفكيرك غير اسراء ..كانت حالتك تسوء كل يوم بسبب الدوا اللي كنت تاخده غلط أنا اتجوزتك عشان اساعدك و ارجعك زي الاول تاني . و بطلب من ممتك ..و معرفش مين اللي كان عايز يأذيك و بيخليك تاخد الدوا الغلط……..
تتركه و تذهب ….
حبيبه : اسراء انتي كويسه .
اسراء: أنا كويسه
ليخرج مازن خارج البيت ….
……………………………………………
في المساء………..
كانت اسراء في المطبخ تحاول تأكل شىء فهي لم تأكل شئ اليوم و تشعر بل تعب …. و في نفس الوقت يدخل مازن البيت و يذهب اللي المطبخ و يراها تحاول تأكل و لكن لا تستطيع بسبب يدها
مازن : كلي
لتنظر له اسراء و تتركه و تذهب ليجذبها له
مازن: هتكلي بذوق ولا بتحبي العافيه
حبيبه: اوبااا اي شغل الروايات دا
مازن : انتي مين
حبيبه: أنا بنت خالتها

 

مازن : طب تعالى اكلي بنت خالتك
لينظر اللي اسراء …
مازن: ونتي خلصي اكل و تعالى الاوضه
اسراء: لي
مازن : تؤ تؤ عيب لما اسيب مراتي تنام برا الاوضه بنت خالتك تقول عليا اي .
ليتركها و يذهب
حبيبه: يلهوي.اي القمر دا .. طبعا ي اسراء هتقولي انك مش هتروحي الاوضه ..
اسراء: دا في أحلامه اني ابقي معاه دا مجنون سيبك منو تعالى اكليني عشان جعانه اوي
حبيبه : مش من شويه كنتي هتمشي و مش هتاكلي
اسراء: ي بت بدلع في اي
……………………………………..
مازن: خالد
خالد : نعم
مازن : عايز ورق عن الشركه ف التلات سنين اللي غبت فيهم ..
خالد : ماشي
مازن: بتراجع ورق اي
خالد : دا ورق صفقه جديده
مازن : وريني كدا .ليأخد منه الورق.

 

خالد ف باله: فاضل يومين على ورق الملكيه هخليه يمضي ازاي.. واحد غبي
مازن: خالد ي خالد
خالد : ها
مازن : سرحت في اي بقولك هحضر معاك بكرا ال الاجتماع بتاع بكرا ..
خالد : مفيش داعي نا هخلصه
مازن: هكون بكرا في الشركه كل حاجا تبقى جاهزه …يالله تصبح على خير
يتركه مازن و يذهب.. ….
حبيبه: ي بنتي الله يهديكي روحي عند مازن
اسراء: اي روحي عند مازن دي ..امشي ي حبيبه روحي الاوضه بتاعتك و نامي الله يهديكي انتي …
لتذهب حبيبه
……………………………
مازن: يعني مجتش الاوضه زي ما قولت اممم مش بحب كدا ……..
بعد قليل……
اسراء : مااااااااااااازن

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انا لست مجنون)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!