Uncategorized

رواية الأدهم الفصل الخامس 5 بقلم أسماء محمد

 رواية الأدهم الفصل الخامس 5 بقلم أسماء محمد

رواية الأدهم الفصل الخامس 5 بقلم أسماء محمد

رواية الأدهم الفصل الخامس 5 بقلم أسماء محمد

في شركه الادهم 
في غرفه الاجتماعات
ادهم مد أيده يسلم علي خالد الهواري 
خالد :اهلا ادهم بيه اتشرفت بحضرتك
ادهم بتكبر : متشكر وقعد علي الكرسي
خالد سلم علي مالك 
خالد :اكيد حضرتك مالك بيه مش كده 
مالك بغيظ : اه انا 
وبدائوا الاجتماع
ادهم : انا عايز اعرف يا خالد بيه اي اللي يخلي واحد صعيدي يشتغل في الميك اب وكمان عاوز يشارك الادهم 
خالد :اولا يا ادهم بيه التجاره مافيهاش صعيدي ولا مش صعيدي دي تجاره يعني متاح فيها أي حاجه ثانيا انت مش عارف نفسك ولا اي انت اي حد يتمني يكون شريك 
ادهم بتكبر : اممممممممممممم طيب بس علشان الصفقه دي تتم في شرط ولازم يتنفذ والا 
خالد :شرط اي ده 
ادهم :ليا 55% من الارباح وكمان الخسائر مش هدفع فيها مليم 
خالد بضيق : بس كده خساره لينا يا ادهم بيه 
ادهم رجع بالكرسي لورا : والله ده الي عندي وانت قلت بنفسك اي حد يقدر يكون شريكي 
خالد بيتنهد :طيب اديني مهله يومين افكر وبعدين ارد علي حضرتك وانت اكيد عارف ان الشركه مش بتاعتي لوحدي 
ادهم : اه طبعا وانا مستني ردك توقيع العقد لو وافقت أن شاء الله في الفيلا بتاعتي 
خالد ابتسم ابتسامه صفراء: اكيد طبعا بعد اذنك 
مالك بعد اما خالد مشي : اي يا ادهم وافقت ليه انا فضلت ساكت وبصراحه مش مرتاح للواد ده 
ادهم : ولا انا وانا حطيت شرط صعب يقبل بيه الا إذا بقا لو هو مستغني عن شركته 
مالك :طيب انا هروح لاحسن نور زمانها علي نار علشان مش خرجتها 
ادهم : ابقي سليملي عليها واوعي تفكر تزعلها 
مالك بسخريه : لا والله هو انت مش المفروض قاسي ولا اي 
ادهم عينه احمرت : مالك انا لو قاسي مع الدنيا كلها عمري ما هكون قاسي معاك أو مع نور وعلي و عيونه دمعت  انتو الي احتوتوني لما اترميت في الشارع ولا السنه الي مريت بيها قبل ما اقابلكوا 
مالك: في اي يا ادهم  انا كنت بهزر معاك يا صاحبي وبعدين يا عم حاضر مش هزعلها دي ديما بتقولي عايزه اتجوز عمو ادهم هههههههههههه 
ادهم : هههههههههههه والله لو ينفع عنيا مش هتاخر 
مالك ابتسم لان بقاله كتير صاحبه مش ضحك كده 
مالك : انا ماشي 
ادهم :وانا كمان رايح الفيلا مانمتش بقالي يومين 
في فيلا الادهم 
في المطبخ 
رنا وسعاد وسوسن دول الشغلات 
سوسن :انا والله محدش صعبان عليا غير ست هانم الي فوق دي والي ادهم بيه عملوا فيها 
سعاد :معاكي حق بس هموت واعرف هو ليه اتجوزها 
رنا :يمكن علشان حاسس بالذنب 
سوسن بسخريه : ودا من امتي ده 
جرس الباب رن 
سعاد :يا لهوي ليكون البيه انا لسه مخلصتش الغدا
رنا : انا هروح افتح 
رنا : ايوه مين حضرتك 
الشخص : لو سمحت عايز رهف 
رنا : اقولها مين 
احمد :قولي ليها احمد تحت وهي هتعرف 
رنا :حاضر دقيقه واحده 
رهف قاعده في الأوضه علي سجاده الصلاه وبتدعي ربنا 
رهف بعياط:يارب انت قادر انك تاخد حقي وبتعيط يارب انتقملي منهم يارب 
الباب خبط : رهف هانم ممكن ادخل 
رهف مسحت دموعها :تعالي 
رنا : في واحد تحت بيقول اسمه احمد وعايز يقابل حضرتك 
رهف اتصدمت من الاسم الي سمعته 
رهف بفرحه ممزوجه باندهاش : انتي قلتي احمد 
رنا :ايوه يا هانم 
رهف من كتر الصدمه والفرحة نزلت جري ورنا مستغربه 
احمد كان واقف مديها ظهرها 
رهف بدموع :ا ااحمد 
احمد لف ليها بحنيه وحب وحضنوا بعض 
رهف مكلبشه في حضنه ومش عايزه تسيبه 
رهف بعياط: متسبنيش والنبي والنبي والنبي والنبي وانهارت علي الأرض 
احمد بدموع بعدها عن حضنه :شششش اهدي يا قلب اخوكي طول ما انا معاكي محدش هيقدر يقرب منك وبصوت شبيه الأسد 
احمد :هو فين 
رهف بخوف علي اخوها : ملكش دعوه بيه علشان خاطري والنبي 
احمد :طب يلا تعالي معايا 
رهف بخوف : مش هقدر مش هقدر 
احمد : انا قلت متخافيش طول ما انا معاكي يلا ومسك ايديها 
رهف انا اخوكي تعرفي مجرد احساس بس انك في خطر خلاني اسيب الصعيد واجي مصر وانا عارف كويس انتي بتمري بايه 
رهف :هو انت عرفت مكاني منين 
احمد :من صاحبتك الي كنتي بتحكيلي عنها هي الي قالت اي الي حصل معاكي بس تعرفي وسرح فيها شكلها طيبه اوي 
رهف نسيت كل حاجه ورجعت لضحكتها وبرائتها 
رهف :لا وانت الصادق دي قمر اوي 
احمد بهيام :مش شوفت ولا هشوف حد في جمالها 
رهف : ها وبعدين 
احمد في للحظه دي فاق لنفسه 
رهف واحمد في صوت واحد : هههههههههههه هههههههههههه ومن كتر الضحك عينيهم دمعت 
ادهم وصل الفيلا ولقي الباب مفتوح وسمع صوت ضحك وخلي قلبه يرق بس استغرب أنه سمع صوت راجل 
ادهم بغضب : انت مين 
رهف قامت من الخوف هي واحمد واستخبت ورا احمد و مكلبشه فيه 
عند سالي 
سالي بتتكلم في الفون 
سالي : بجد شكرا يا عدي …لا تسلم ربنا يخليك …هو انت جبت رقمه ازاي …. هههههههههههه اه طبعا مصادر ماشي يا عدي شكرا وبعتت مسج ونزلت لأصحابها 
مالك روح الفيلا بتاعته 
مالك : نور يا نور 
الخدامه : ست نور تعبانه يا بيه فوق ومش عايزه تفتح ولا تأكل 
مالك بصدمه : اي وطلع جري 
نور يا نور وفتح الباب 
لقي نور واقفه علي السرير 
مالك : مالك يا حبيبه اخوكي في اي 
نور بطفوله :انت وحش علشان كل يوم بتسبني لوحدي 
مالك اتنهد براحه : انا اسف يا حببتي بس ده شغل غصب عني
نور لسه زعلانه 
مالك : طب اي رايك تروحي عند مرات عمو ادهم 
نور بفرحه : عمو ادهم اتجوز 
مالك : ايوه يا روحي 
نور : هيييييييييييييي عايزه اروح عايزه اروح 
مالك :بكره يا روحي 
نور : لا دلوقتي 
مالك :دلوقتي ازاي بس 
نور بصت بغضب 
مالك : طيب خلاص أساسا الساعه لسه 7 طب يلا 
نور :هييييييي 
(نور طفله عسوله عندها 12سنه ونفس مواصفات مالك وبتحب مالك وعمر اوي وطبعا ادهم وامها توفيت وهي بتولدها وأبو مالك توفي من سنتين)
في فيلا الادهم 
احمد بغضب : انت بقا ادهم 
ادهم بسخريه : ههه ما انتي مقضيها اهو اومال ليه عامله عليا الخضره الشريفه وخلتيني احس بالذنب واتجوزتك
احمد لكمه بقوه وادهم ابتدي يضربه وبدأ الشباك 
رهف واقفه وبتعيط : كفايه بقا كفايه 
ومحدش سامع 
رهف لقت سكينه مع الفاكهة ومسكتها 
وبصريخ 
رهف : بااااااس قسما بالله هموت نفسي 
احمد بقلق: رهف سيبي الي في ايدك ده 
رهف بعياط : تعبت من الظلم والله العظيم تعبت ليه بيحصل معايا كده علشان طيبه وبصريخ : طب لييييييييه 
احمد :رهف علشان خاطري انا عمري شكيت فيكي الاخ عمره ما يشك في اخته متعمليش في نفسك حاجه علشان خاطري 
ادهم بصدمه : أخته 
احمد بزعيق :اسكت بقا 
رهف رمت السكينه في الارض واحمد حضنها وبتعيط
ادهم أتأثر بالمشهد ده وافتكر أخته سالي لما جت المكتب وطردها
في الوقت ده جه مسج من رقم غريب وكان صوتي عن طريق الواتس والكل سامعه
(ادهم انا سالي اختك انا عارفه انك زعلان وليك حق الي اتعمل فيك مش شويه بس والله العظيم انا معرفش أن ليا اخ غير امبارح بس ولما عرفت انك اخويا فرحت اوي وقلت اول ما تشوفني هتخدني في حضنك بس انصدمت من رده فعلك ماكنتش متوقعه انك هتطردني  تعرف يا ادهم طول عمري كان نفسي يبقا ليا اخ يحبني ويحميني ويخاف عليا وبتعيط ولو حد زعلني كان قتله في للحظه دي ادهم بص علي رهف واحمد 
ادهم انا معرفش ليه بعت ليك الرساله دي وبتعيط وصوت مخنوق صصصدقني معرفش ليه بس لو انت زعلان مني في حاجه سامحني وضحكت اه صح أنا خارجه دلوقتي مع أصحابي في النايت كلاب بحبك اوي باي )
رهف :انت ليك اخت 
احمد بص لرهف علي هدؤها ده 
ادهم بوجع وصوت مخنوق وحاسس أن في حاجه غلط 
رن علي حازم الدمنهوري والد سالي وبغضب 
ادهم : اي الاماكن الي سالي بتسهر فيها اخلص بسرعه 
حازم بقلق علي ابنته : حاضر هبعت ليك العنوان 
(ملحوظه حازم والد سالي غير حازم بتاع النايت كلاب)
ادهم جاله المسج بالعنوان 
احمد استخدم طيبه قلبه 
احمد :تحب اجي معاك 
ادهم بص ليه وسابه وخرج
احمد قبل ما يروح وراه بص لرهف 
علي فكره بيحبك بس في حاجه مخليه بالشكل ده انا راجل وعارف نظره الرجاله كويس وسابه وخرج 
ادهم وهو خارج قابل قابل مالك 
مالك : رايح فين 
ادهم : سيب نور تدخل وتعالى معايا يمكن احتاجك 
مالك باستغراب: طيب 
في النايت كلاب 
سالي كانت وصلت وابتدت هي واصحابها يسهروا ويهزروا 
مايا : مالك يا سووو حاسه انك مضايقه شويه 
سالي : انتي مش عارفه اني بكره الزفت ده اي الي جابه 
مايا بغل : انا مش فاهمه دا الواد قمر وبيحبك واي بنت تتنمي رضاه 
سالي : اي بنت الا انا 
مايا بغل : طب خدي اشربي ده هدي اعصابك  وبصت للكوبايه بشر وبعدين بصت لحازم بابتسامه 
حازم ضحك هو كمان
بعد دقايق سالي حست بدوخه 
مايا : اي مالك
سالي : مش عارفه 
مايا: طب تعالي وغمزت لحازم  وراحت بيها لاوضه في النايت 
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى