Uncategorized

رواية فتاة حطمها العشق الحلقة الخامسة 5 بقلم حبيبة حسن

 رواية فتاة حطمها العشق الحلقة الخامسة 5 بقلم حبيبة حسن 

رواية فتاة حطمها العشق الحلقة الخامسة 5 بقلم حبيبة حسن 

رواية فتاة حطمها العشق الحلقة الخامسة 5 بقلم حبيبة حسن 

حور بفرحه :بجد يا دكتور 

الدكتور:أيوة بجد

ملك حضنت حور جامد وقالتلها نكمل حياتنا عادي دا واحد زباله وحقير ومش هتعرف نثبت حاجه ومعناش دليل للاسف 

حور مشيت هي وملك  رجعوا بيتهم

مر اسبوع علي ابطالنا بدون احداث تذكر

 في صباح يوم جديدفي بيت حور

  عمر:خلاص يماما بطلي عياط ماهي المستشفى مش بعيدة برضوا 

الام:بس هتبعد عننا 

حور: ما يبعد دا انتوا مخفتوش عليا كدا أما رحت الرحله ايي الظلم دا

عمر بضحك :يبنتي انا اللي في القلب 

حور :انا مش قدرالك انا رايحه الجامعه اعمل كارير عشان أما تكلمني كدا اقول مش فاضيه انا بعمل كارير يلا باييي

الام :ربنا يهديها

عمر:بتوحشني المجنونه دي

حضن اموا واخد شنطتوا و ركب عربيتوا وراح علي المستشفى

حور دخلت الجامعه

لقت كلو بيبصلها بسخريه ويضحكوا

حور :اي دا في ايي

ندا: في كل خير بصي كدا

وربنا فيديو ليها هي و يوسف وهما يفعلوا ما حرموا الله وفيديو اخر وهي تغير ملابسها 

حور بصويت:اي دا حصل امتا الحاجات دي مين عمل فيا كدا محصلش لا محصلش دا كذب كلو كذب 

يوسف واقف بيضحك عليها راحت عندوا ضربتوا بالالم 

حور:انت تعمل فيا كدا سعرة الرجاله يمعفن

يوسف:لا وليكي عين اة عملت كدا ونا وندا صحبتك

flash back

يوسف :هنعمل فيها اي انا هحطلها كامير في الفندق هعمل اكني روم سيرفيس وهحطها وأخرج 

ندا :ونا هطلعها الاوضه وقت ما كلو يكون مشغول بس انت هتعمل فيها اي

يوسف:مش هعمل حاجات جامدة يعني أنا برضوا مش وحش كدا(قد اي انت وسخ وحنين)

ندا:ماشي

back

جريت حور علي الكافيتريا بتاعت الجامعه واخدت ازازة ازاز وجريت كسرتها علي دماغ يوسف 

وجريت على ندا جابتها من شعرها ولطشتها بالالم توقعتها في الأرض

ندا معملتش اي رد فعل لأن هي مصدومه هو ازاي باعها كدا 

حور في نص الجامعه

حور:دي لعبه وسخه واتلعبت عليا من ناس زباله صحبتي  وحبيبي

ونا مش هحقق اللي هما عايزينوا لا انا واثق من نفسي اني معملش كدا انا اشرف واحدة هنا وأشرف منكوا كلكوا 

ملك جت وقفت جنبها وبتقوله تهدأ

واحدة من الجامعه:واحنا ايي اللي يعرفنا أن دا مش بجد مش يمكن عملتي كدا

حور:مين بتتكلم بيتش الجامعه بصي يحبيبتي مش عشان انتي واحدة ش**** تفكري كلو شبهك

واللي عايز يقول حاجه يقولها في وشي انا مبخافش ويلعنكوا ويلعن كلامكوا كلكوا

ومشيت راحت علي محاضرتها

حور لملك:نتخلص ونروح مشوار كدا

ملك:دايسه معاكي في اي حاجه

في شركه الالفي

جاسر:دلوقتي اجتماعنا خلص تقدروا تتفضلوا

مالك لجاسر :وحش الاقتصاد والله

جاسر بغرور:اكيد 

مالك :طب همشي انا بقا 

جاسر:في داهيه

في احدى المستشفيات الخاصة

هاي انا جوري دكتورة اطفال هنا

عمر:ونا عمر دكتور جراحه لسه جديد هنا

جوري:ريليي ربنا معاك اتشرفت بمعرفتك 

عمر :ونا كمان

أحدي الممرضات 

دكتورة جوري في حاله علشانك

عمر:طب روحي انتي شوفي شغلك ونا هروح المكتب وكدا

عند حور

في القسم

حور:لو سمحت عايزة اعمل محضر تحرش ومحاوله اغتصاب 

الضابط :اتفضلي معاكي دليل 

حور: اسمع كدا حضرتك

يتبع..

لقراءة الحلقة السادسة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً اسكريبت حسام وأماني للكاتبة أماني المغربي.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!