Uncategorized

رواية تزوجتك بالإجبار لكن أحببتك الفصل الخامس 5 بقلم الأميرة فراولة

 رواية تزوجتك بالإجبار لكن أحببتك الفصل الخامس 5 بقلم الأميرة فراولة

رواية تزوجتك بالإجبار لكن أحببتك الفصل الخامس 5 بقلم الأميرة فراولة

رواية تزوجتك بالإجبار لكن أحببتك الفصل الخامس 5 بقلم الأميرة فراولة

*_*فى اليوم المنتظر (يوم فرح أميرة وأدم)
*صحيت أسماء الساعة العاشرة وكانت نائمة فى بيت أميرة وطلعت تجرى على اوضة أميرة
أسماء:اومى الله يخرب بيتك انهارده فرحك واحنا داخلين على الضهر
أميرة بفزع:اى يالهوى أتاخرنا
أسماء:يلا بسرعه قومى عشان نروح القاعة الكوافير هيجانا على هناك زمانه وصل 
أميرة:تمام خمس دقائق هكون تحت
أسماء:أنا كمان هغيؤ وهستناكى تحت
**بعد نص ساعه كانت أسماء وأميرة فى القاعة ودخلوا أوضة العروسه
الكوافيرة :يلا عشان احنا متاخرين
أميرة و أسماء:تمام 
*_*نسبهم بقا يتجهزو ونروح للعريس واخوه
أدم:اى يا أحمد هنعمل اى لسه بردى على الفرح وانا زهقان
أحمد:متجوزتش قبل كده عشان اقولك تعمل اى
أدم :تعال نروح الشركة نخلص الشغل الى فاضل علينا
أحمد: شغل اى انهارده فرحك 
أدم:طب هنعمل اى
أحمد:اى رايك اروح اشترى هدية لأسماء
أدم:نعم
أحمد:اقصد انك انت تشترى هدية لأميرة بمناسبة فرحكم 
أدم:اه اصل سمعت كلمة تانيه
أحمد:لا متسمعش احسن ويلا فى محل هدايا اعرفه حلو اوى
أدم:يلا
$_$وراحوا أحمد وأدم المحل وأدم اشترى سلسلة جميلة جدا وبها جوهرة على شكل قلب ولونها وردى( مكتوب عليها أنتى أميرة قلبى)،،،،اما أحمد فاشترى خاتم فضة فى جوهرة جميله لونها أسود لأسماء ومحفور على الخاتم من الداخل كلمة (انتى لى وانا لكى) وكانت وقتها الساعه وصلت ٤ فمشيوا وراحوا يجهزوا نفسهم للفرح
٠_٠عند البنات 
أميرة:اى خلصتى يا سمكة
أسماء:فضلى الميكاب وبس
أميرة:وانا فضلى الحجاب بس
أسماء:تمام 
أميرة:ياترى أدم بيعمل اى دلوقتي
أسماء:أكيد عند الكوافير الرجالى 
أميرة:معاكى حق
أسماء:هاتى جزمتك يا بت
أميرة:ليه
أسماء:هكتب اسمى عليها عشان احصلك واتجوز ماما بتقول كده
أميرة:خدى يا اختى 
** خدت أسماء الجزمة وكتبت اسمها وبعد كده كملوا لبس ولفوا الحجاب لأميرة والميكاب لأسماء وكان خفيف جدا عبارة عن روج وردى اللون ومسكرة وبس لان هى جميله بطبعها ولون عينها اخضر وبشرتها بيضة ورموشها كثيفة
**والشباب برده لبسوا البدل وراحوا للكوفير الرجالى وبعد أما خلصوا راحوا القاعة 
*_*وأخيراً الوقت المنتظر
نغم (صاحبة أميرة): المأذون وصل وانكل سعد بيقول ليك اخرجى يا ميرو
أميرة:تمام يلا يا سمكة
أسماء:يلا
/ _/ اتفتح بابا القاعة ودخلت أميرة وأسماء جنبها وبيتوجهوا ناحية أدم وأحمد الى واقفين فى نص القاعة
أدم فى سره :يلهوى على الجمال معقول القمر ده هتكون مراتى وملكى أنا 
أحمد:يخرب بيت جمالك يا أسماء هو فى كده 
*_*قرب أدم من أميرة ومسك اديها وتوجهوا الى المسرح وقعدوا وكانوا أسماء وأحمد وقفين جنبهم وبيبصوا لبعض 
أدم:انتى طالعة جميلة جده انهارده زى القمر وحتى انتى احلى من القمر بشويا 
أميرة بكسوف : شكرا وانت كمان طالع حلو اوى
أدم:مفيش احلى منك يا قمر انت وقدملها السلسلة الى جبهلها وقالها اى رايك
أميرة:بجد جميله اوووووووووووى هى ليا
أدم بسخرية:لا ليا
أميرة بضحكة: بجد شكرا هى جميله جدا ممكن تلبسهالى
أدم:اكيد ،،وقرب عليها ولبسهالها وباس راسها
~_~نروح بقا للثنائي المرح بتاعنا
أحمد لأسماء:انت طالعة حلو اوى انهارده
أسماء:ما أنا عارفة
أحمد:طب قول شكرا على الاقل
أسماء: شكرا والمناسبة انت كمان طالع حلو النهارده
أحمد: والله ما فى احلى منك
أسماء:بكسوف شكرا
أحمد:اى رايك في الخاتم ده
أسماء:جميل جدا
أحمد:طب ممكن ايدك عشان البسهولك
أسماء:تلبسهولى أنا ليا 
أحمد:من غيرليه، ومسك اديها ولبساه الخاتم وقال لها الخاتم كان حلوا بس دلوقتي بقا اجمل خاتم فى الدنيا عشان فى ايدك 
٠_٠أسماء اتكسفت وراحت لأميرة وسابت أدم 
وبعد شويا بدأوا المعازيم يبركوا للعرسان وكانت أميرة مش بتسلم على رجالة وكذالك أدم مش بيسلم على بنات وفجأة ايجت بنت وقامت حضنه أدم ومش أدته فرصة أنه يبعدهاعنه أو أنه يرفض يحضنها
البنت (مريم):الف مبروك يا دوما فرحتلك من قلبى 
أدم: الله يبارك فيكي يا مريم
مريم :امال فين أحمد
أدم:اهو وراكى
*جريت مريم علي أحمد وقامت حضناه هو كمان وقالتله
مريم: ازيك ياأحمد وحشتنى اوووووووووووى
أحمد (وهو يبعدها عنه): الحمدلله بخير وانتى
مريم: الحمدلله
ومريم (وبتوجه كلامها لأميرة):انتى بقا العروسة
أسماء ببرود:أبواه هى العروسة انتى بقا مين
مريم: انا مريم بنت عم أدم وأحمد واكون حبيبة أحمد 
أسماء بصدمة:حبيبة أحمد 
مريم:ايواه حبيبة أحمد
أسماء بحزن والم:ربنا يسعدكم وسبتهم وقربت على أميرة
-_-حوار بين أسماء وأميرة
أسماء:اى البت الغلسة دى
أميرة:ولا لبسها المكشوف وشعرها المنكوش والميكاب الاوڤر بتاعها
أسماء بضحكة:ايواه شبه قوص قزح
أميرة:أنا هطلع عين أدم عشان حضانها بس أنا نروح
أسماء:أيواه انفخيه
وبدأت اغنيه رومانسيه تشتغل وكلوا بدأ ينادي على أميرة وأدم عشان يرقصوا عليها وفعلا راحوا رقصوا عليها واتكلموا وهما بيرقصوا
أدم: والله يا أميرة أنا مش لحقت أبعدها عنى لقيتها مرة واحدة في حضنى
أميرة:مش واقت الكلام ده دلوقتي لينا بيت يلمنا
أدم:تمام
*وفضلوا ساكتين طول الرقصة لحد اما خلصت ورجعوا مكانهم
-_-وأحمد بيحاول يكلم أسماء وهى عماله تتهرب منه ومش عايزه تسمعه
وبعد فترة وكانت الساعة وصلت ٢الفرح خلص وكل واحد روح بيته
وفى بيت أميرة وأدم
أدم:ادخلى برجلك اليمين يا عروسة
أميرة:ما أنا دخله هو بمذاجك
أدم:مالك يا أميرة
أميرة مفيش
أميرة:أنا هدخل اغير وأنتم أنا انت فهتنام هنا على الانتريه ودخلت وقفلت بابا الاوضه وراها
أدم:طب عايزه هدوم انام بيها افتحى
أميرة:مش فتحه نام زى ما انت
أدم :بلاش جنان يا أميرة وافتحى
أميرة:مش هفتح وده عشان تحضن البنات كويس
أدم: والله هى الى حضنتنى
أميرة:مليش دعوه وسبنى بقا عشان أنام
•_•راح أدم   اتوضا وصلى وبعدها راح نام على ألانتريه وكان تعبان فنعس بسرعة جدا ،أما أميرة دخلت غيرت واتوصت وصلت فرضها  وقرأت قران شويا وبعد كده قرأت اربع صفحات من رويتهل ودخلت نامت
يتبع..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية صديقي المفضل للكاتبة مريم سمير

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى