Uncategorized

رواية أحببتها رغماً عني الفصل الخامس 5 بقلم هند خالد

  رواية أحببتها رغماً عني الفصل الخامس 5 بقلم هند خالد

 رواية أحببتها رغماً عني الفصل الخامس 5 بقلم هند خالد

 رواية أحببتها رغماً عني الفصل الخامس 5 بقلم هند خالد

: عائشة انتي بتعملي ايه هنا 
عائشة بصدمه : يا ياسر انت ايه اللي جابك هنا وعايز ايه 
ياسر : دي خطوبة اخويا انتي بقى هنا بتعملي ايه 
عائشة : ملكش دعوة وبعد اذنك متكلمنيش تاني 
وكانت هامشي بس ياسر مسك أيدها 
ياسر : استني بس يا حلوه انا لسه مخلصتش كلامي
عائشة بعصبيه : لا دا انت قليل الأدب سيب ايدي يا حيوان
ياسر : براحه بي و وطي صوتك احسنلك
عائشة سحبت أيدها : ياخي أنت ايه انا قلتلك مش عايزه اشوفك تاني
ياسر : واظن انا موافقتش وقلتلك اني كنت في مرحلة مراهقه ومكناس مدرك بعمل ايه ويمكن غلط بس انتي مدتنيش فرصه تانب
عائشة : اه مكنتشط مدرك انك بتلعب بمشاعر بنت وكسرة قلبها بس على فكره انت فوقتني شكرا ليك بحد خلتني اغير من نفسي اكتر والفرصه التانيا مش لديها لحد
ياسر لسخريه : اه مانا ملاحظ دانتي لبستي النقاب كمان بس برضو عرفتك يا قلبووو
وكان هيخط ابديدو على وشها بس عائشة رجعت لورا وقالت
عائشة بصوت عالي : انت مجنونه يا ياااسر ابعد عني
ساره : ايه يا عائشة ليه معلي صوتك وانت يا ياسر بتعمل ايه هنا 
عائشة وهي بتبص لسارة : هو دا فعلا اخو خطيبك يا ياره
ساره : ايوا ياسر اخو محمد الصغير 
عائشة : يارب ميكونوش زي اخوه 
ساره : في ايه فهميني
عائشة : لا لا مفيش يلا ندخل اب
ياسر بخبث : طالما مفيش ليه كنتي معلي صوتك يا انسه عائشه مش اسمك ا برضو
عائشة تنظر لها وتقول : يلا يا حببتي علشان ندخل 
سارة : تمام يلا يا قلبي
خلصت حفلة الخطوبه وعائشه خلاص هتروح على بيتها 
ساره : طيب ما تقعدي شويه يا عائشة 
عائشة : والله كنت احب بس الوقت أتأخر يا سارة لازم اروح البيت 
ساره : عائشة ايه اللي بينك وبين ياسر 
عائشة : مفيش يا سارة بي هو تقريباً اتلخبط بيني وبين خد تاني
ساره : عائشة انا صحبتك لو فيه حاجه قوليلي و..
عائشة : والله انتي اختي بس مش صحبتي ولو فيه حاجه اقولك يلا اسيبك انا علشان أتأخرت
ساره : تمام يا قلبي سلام 
وحضنو بعد وخديجه مشيت و وقفت تستنا التاكسي اللي طلبته
عائشة واقفه بدن دم انشودة 
عائشة : انا العاشق لعينيك برب الخلق فارحمني وخذ ..
قاطعه صوت من وراها
: اي دا مكنتش اعرف ان صوتك حلو كدا يا عائشة
عائشة. بخضه : اعااااااا ايه يا استاذ الطريقه دي فيه حاجه اسمها ذوق حضرتك …اي دة بشمهندس محمد انت بتعمل ايه هنا 
محمد : انا اسف والله مكنش قصدي اخضك ….انا كنت هنا في مناسبه  والعربيه بتعتي عطلت ومنتظر تاكسي بجي 
عائشة : لا عادي ولا يهمك …تمام طب استأذن انا همشب
محمد : ها تمشي في الطريق دا لوحدك كدا وفي الوقت دا
عائشة : لا انا مستنيه التاكسي حضرتك بس مينفعش اقف معاك يعني معلش
محمد : اولا برا الشغل بلاش حضرتك ثانيا مينفعش اسيبك تمشي في الطريق دا لوحدك انا ممكن اقف بعيد عندك بس انتي خليكي هنا 
عائشة : تمام حضرتك 
محمد : ما قلنا بلاش حضرتك برا الشغل 
عائشة : تمام يا استاذ محمد 
محمد برفع حاجبه : لا خليها حضرتك أشيك
عائشة : تمام بعد اذنك بقى التاكسي جه 
ركبت عائشة التاكسي بس ولله صوت محمد 
محمد : يا عاااائشه استني لو يمختي
عائشة : فيه حاجه حضرتك 
محمد : لو مفيهاش ازعاج يعني ممكن توصلوني في طريقكم علشان ممكن ميجيش تاكسي هنا وكمان مفيش شبكه علشان اتصل بحد فا لو ممكن يعني
عائشة : تمام اتفضل حضرتك مفيش مانع 
محمد ركب : شكرا جدا والله 
وصلت خديجه بيتها وكانت لسه وتحاسب 
محمد : طب هو ينفع تحاسبي وانا موجود يا عائشة
عائشة : اه ايه اللي فيها يعني وبعدين انا اللي طالبه التاكسي يبقى انا اللي احاسب
محمد : بس انا برضو ركبت وهو هيكمل معايا واخر واحد هينزل هو اللي يدفع
عائشة تجاهلته :  دا عند مين بقى خد ياسطا الفلوس ….تصبح على خير يا بشمهندس محمد 
ودخلت خديجه بيتها 
خديجه : اهلا اهلا يا عائشة اخيرا جيتي
عائشة : اه ياختي اخيرا حيت وياريتني ما رحت 
خديجه : ليه بس ايه اللي حصل احكيلي 
عائشة : هروح اغير هدومي الاول واصلي العشاء وبعدين أكل وبعدها لو كنت فاضيه هحكيلك
خديجه : براضامي أو بدونه هتحكي وكمان انا عايزاكي في موضوع
عائشة : لا كدا هحكيلك …اطير انا علشان اغير هدومي واجي وجهزلي الأكل عشان أكل جعااانه اوي
خديجه : اقسم بالله اكيد كالتي في الخطوبه وجايه تأكلي هنا تاني
عائشة : انتي هتحسبيلي بأكل كام مرة ابت انتي
خديجه : لا ياختي بس خايفه تتخني يلا هروح اجبلك الاكل
دخلت عائشة غير هدومها وصلا وطلعت لقت خديجه جهزتلها الأكل
عائشة : تعرفي اني انا دائما بقول انك أعظم واجمل زاخلى اخت بجد يعني مش عارفه اقولك ايه ولا ايه بس كفايه انك الاخت الكبيره العبيطه قصدي الطيبه الحنينه
خديجه. : خلاص مش لازم كل الكلام دا هو عادتنا كلن الكلام دا بيكون قبل المصلحه بس اشطا عادي 
عائشة : اه والله تصوري نسيت هههه
خديجه : طب يلا ياختي اطفحي واحكيلي بقى 
عائشة : طب ما تحكي انتي وانا اخلص الاكل واحكيلك 
خديجه: فكرة اوك هبدا أنا
بصي يا ستي طبعا انتي عارفه موضوع العريس اللي عايز يتقدملي المهم يا ستي وانا في الشغل بقى قالي انو جاب رقم بابا وهيتصل يكلمه ويحدد معاه يوم علشان يجي يقابل بابا طبعا أنا مردتش عليه ومشيت بس لم رجعت البيت ابوكي قالي أن في عريس عايز اتقدملي فا انا شكيت أن يكون هو ومش عارفه اعمل ايه بقى 
عائشة : امممم كملي 
خديجه : اكمل ايه الموضوع خلص
عائشة : بص يا ستي العتريس دا شكله راجل انو ياخد الخطوة دي ويحي يتقدم على طول كدا فا دا بقى قليل جدا وهو لو عايز يتسلى بيكي كان قالك هاتي رقمك علشان نعرف بعض اكتر فاهمني ….فا انتي خدي وقتك وفكري وان شاء الله خير يا جوجو
خديجه : أن شاء الله …احكيلي انتي بقى كنتي مضايقه ليه كدا 
عائشة بضيق : الي اسمه ياسر دا كان موجود في الخطوبة و كلمني وقال …. بتحكي اللي حصل….بس كدا وانا بصراحه ارتحت اني قولت كدا برضو 
خديجه: دا انسان زباله ربنا يبعدو عنك يارب وطبعا هو مش هياثر عليكي اصلا 
عائشة : طبعا  بس الموضوع ختم بس ى با المدير الرزل بتاعي
خديجه : طلع اخو العريس التاني ولا ايه
عائشة : لا مش للدرجه ???? بس هو عربيته عطلت فا جه في المكان اللي انا واقفه فيه علشان يشوف تاكسي 
خديجه : اهاااا اخسب يلا ياختي نروح ننام علشان نصحى بدري بكرا 
عائشة : مش جايلي نوم انا اسهري معايا بقى هتسهري معايا ها ردي هتسهري ردي 
خديحه : خلاص خلاص هسهر قومي هاتي فشار من طيب
عائشة : هييي وهنسمع كرتون سالي  علشان بحبه
خديجه : ماشي يا استاذة طفله
وسهرو مع بعض وكانت سهره جميله كلها ضحك وهزار 
وجه الصبح بقى 
خديجه : اصحي يا عائشة بقى بقالي ساعه بصحيكي هتتاخري على شغلك 
عائشة : مش هروح يا خديجه سبيني بقى 
خديجه : ايه هو بقى اللي مش هروح دا انتي لسه مكملتيش شعر في الشغل يلا قومي يا كسلانه 
عائشة : يااااااربي ماشي ماشي هقوم خمس دقائق بس 
خديجه : ولا دقيقه يلاااااااا ابت
عائشة : اهو قمت خلاص 
خديجه : صباح الخير يا كميل انت
عائشة : صباح النور ياختي…ماتيجي توصليني انهارده يا جوجو يا عسل أنت يلي مفيش منك اتنين
خديجه : وتديني كام ؟
عائشة : انسانه ماديه حقيره
خديجه : ملكيش فيه هتديني كام
عائشه : خمسين جنيه يلا
خديجه: اوكيشن موافقه
عائشة : صباح الخير يا أبي العزيز الغالي 
احمد : صباح الخير يا قلب بابا 
أمل : وماما مش هينولها من الحب جانب ولا ايه 
عائشة : دي ماما الحب كلها يا ست الكل 
وباست أيدها 
أمل : ربنا يحفظك ليا انتي واختك يا قلبي
خديجه : طب ايه ما نسيبنا من الرومانسية دي هنتاخر على الشغل يا قوووم
احمد : اه فعلا يلا كل واحد على شغله ربنا يوفقم يا حبايب بابا
خديجه وعائشه : تسلم يا حجوج يلا السلام عليكم 
خديجه وعائشه وهم في العربيه في حدا خبط عربيتهم من ورا
خديجه : اعااااااا راسي 
عائشة بخضه : خديجه حصلك حاجه مالك
خديجه : لا مفيش خلطه بسيطه أن اشوف المتخلف دا 
بصوت عليا …لم انا مش بتعرف تسوق بتركي عربيات ليه يا اه انت 
:معلش مكنش قصدي انا هتكلم بالنصائح
خديجه : وانا مش عايزه حاجه منك ناس مريضه 
عائشة من داخل العربيه : خلاص يا خديجه سيبك منه يلا علشان هنتاخر 
خديجه : اسيبني من اي دا لازم اعمله محضر 
عائشة نزلت من العربيه : خلاص يا خديجه مش لازم يلا 
:  عائشة دي عربيتك ؟!
عائشة : بشمهندس محمد
 خديجه : هو دا مديرك الرزل يا عائشة 
عائشة وهي حاطه أيدها على بوق خديجه : تنشلي اسكتي يا جزمه
محمد : رزل ؟ 
عائشة : لا لا والله هي مش قصدها هي اتلغبطت مش اكتر 
خديجه : اه بالظبط كدا 
محمد : ولا يهمك …وعلى العموم انا اسف جدا على اللي حصل دا والله غصب عني كنت ماشي بسرعه
خديجه : اوك خلاص بس المره الجايه تبقى ناخد بالك علشان مفيهاش سماح
محمد : حاضر بعد اذنكم
وركب  محمد عربيته ومشي
عائشة : حرام عليكي يا شيخه في حد يقول كدا 
خديجه: الله بقى نسيت يلا علشان متأخرش
عائشة يلا 
وصلت عائشة الشركه و ودعت خديجه ودخلت
ميرفت : صباح الخير يا عائشة اخبارك 
عائشة : بخير الحمد لله وانتي شو اخبارك يا قلبي
ميرفت : في احسن حال الحمد لله 
عائشة : انتي جيتي من بدري ولا ايه 
ميرفت : لا والله ليه واصله من كام دقيقه 
قاطعتها حديثهم نورهان السكرتيرة : انسه عائشه البشمهندس محمد عايزك
عائشة : تمام جايه …ربنا يستر 
ميرفت : للدرجه دي بيخوف ????
عائشة : مش اوي لا بس اه 
ميرفت : لا يرى احنا يا اختنا ب البشمهندس محمود لطيف حابه صغننه
عائشة : اه والله فعلا يلا لم اروح اشوفه 
دق دق دق
محمد : اتفضل 
عائشة : صباح الخير حضرتك طلبتيني في حاجه
محمد : اه اتفضلي دول 
عائشة : اي دا
محمد : انتي مش عارفه اي دا يعني 
عائشة: ……
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية غرام الوتين للكاتبة سمسم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى