Uncategorized

رواية حب زائف الفصل الخامس 5 بقلم آية رمضان

 رواية حب زائف الفصل الخامس 5 بقلم آية رمضان

رواية حب زائف الفصل الخامس 5 بقلم آية رمضان

رواية حب زائف الفصل الخامس 5 بقلم آية رمضان

كانت النساء تتحدث عن كيارا بكلام غير جيد تماما ولكن هي كانت تستمع الي كل ذلك الكلام بكسره وزعل هو من فعل بها هكذا يجب أن تنال حقها منه يجب أن تجعله يندم أشد الندم علي ما فعله بها من ضرب واهانه وتوبيخها بألفاظ سيئة ستنتقم لما فعله معها ذلك الجبان الذي يدعي ابن والدته (ابن أمه????????) ثم ذهبت كيارا الي عروسة زوجها لتاخذها إليه وتسلمه إياها …..وهي تفكر في منظره عندما يأخذ تفكر في نظرتها إليه …..
،،،،الا قوليلي ياكيارا وشك متعلم عليه لي ولا اكنك مضروبة ….
كيارا: خليكي في حالك …
بقلمي آية رمضان
.
،،،،،،ههههه اخليني في حالي امال احنا جايين الفرح لي طالما اخليني في حالي ماهو اكيد مضروبة هههه(ام صورم) قالت تلك الكلمات التي وقعت علي كيارا كالسيف الحاد قالت كلماتها بكل شماته فهي تكرهها بشدة …….
العروسة: مش هتيجي ولا اي ياكيارا دا انا مستنية اللحظة دي من زمان ………
كانت كيارا تتمتم ببعض الكلمات في سرها : دلوقتي تشوفي اللحظة الحلوة دي هتبقي اي …….
العروسة : بتقولي حاجة ……..
كيارا: لا ياحببتي ولا اي حاجة تعالي هوصلك لعريسك وانتو كملو نمو براحتكو ……
اخذت كيارا العروس وهي تفكر فيما ستفعله مع احمد 
عقلها : انتي صح اوعي تسمعي لقلبك اللي وقعك مع الشخص ده …….
بقلمي آية رمضان
قلبها : انتي بتحبيه معقوله اللي حبيته طول عمرك هتسبي الشرطة تاخده قصاد عينك ……..
عقلها: والنبي تسكت انت عاجبك البت متمدرة قصاد عينك وبتنضرب وتتهان كل يوم اسكت خالص …….
قلبها: كيارا هو مش عارف أن هو اللي مش بيخلف ……
عقلها: اكتم خالص ياعرة الكلاب إتكتم ……
كانت كيارا تتابع الحديث مع قلبها وعقلها وتركت عقلها يفوز هذه المرة حتي وصلت إلي احمد بعروسته امل الجديدة ……
كيارا: اتفضل عروستك …..
احمد: تسلمي اظن كدة مهمتك خلصت وكل اللي عليكي تقعدي تتفرجي كان نفسي اخدك قوضة النوم كمان هههه واه صح انتي اللي هتحيي الليله كمان 
….
كيارا: نعاااااام لا انا ساكته من ساعتها الفرح لو عايزة اقلبه خناقة هقلبه وانت عارف كدة لكن ارقصلك في فرحك لي دا انا معملتهاش في فرحي انت زبالة اوي واه صح انا عاملالك مفجأة حلوة اوي هتعجبك هتيجي كمان شوية قالت تلك الجمله وهي تبتسم بخبث ……..
نظر لها احمد ببسمه كلها خبث ومكر ويظن انها حقا ستأتي له بمفاجآة ……..
عقل كيارا: ايوة كدة هو دا الكلام المظبوط خليكي قوية اللي قادرة علي التحدي وعلي المواجهة…….
قلبها: انا اول مرة اتفق معا عقلك ……
كيارا: اشطا طالما اتفقتو يبقي الي بعمله صح وهيشوف اسود ايام عمره وهبهره كمان ………
كانت كيارا تبتسم بخبث وليس تمثيل كما قال لها احمد أن تبتسم وذهبت الي مجلس النساء ترقص في وسطهم لا تهتم لحديث أحدهم لان الحكاية ستنقلب تماما …….
،،،،،شايفة البت قليلة الادب والحيا بترقص في فرح جوزها …….
…..انا اول مرة أقابل كدة ههههه غريبة وبعدين احنا مالنا ياستي خلينا في حالنا …….
بقلمي آية رمضان
كانت كيارا ترقص احتفالا بما سيحدث ولكن توقفت الاغاني وكل شيئ عندما سمعو صريخ في الخارج …….
كيارا: اكيد الشرطة جت عشان تاخده وذهبت الي الخارج وصدمت مما رأته ………
كيارا: ماما ؟!!…..
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى