Uncategorized

رواية الفارس والمهرة الفصل الخامس 5 بقلم مريم حسن

 رواية الفارس والمهرة الفصل الخامس 5 بقلم مريم حسن

رواية الفارس والمهرة الفصل الخامس 5 بقلم مريم حسن

رواية الفارس والمهرة الفصل الخامس 5 بقلم مريم حسن

و وصلوا الحفلة بس كانت المفجأة
فارس كان داخل و هو داخل شاف ياسمين بس فجأة اختفت من قدامه 
مهرة.. فارس انت كويس
فارس… اه تمام .. بصي انا هلهي الراجل و انتي اتحججي انك داخلة جوا تعدلي الميكب ماشي أنا اسمي مازن ها و انتي جميلة 
و راح على الطربيزة 
فارس او مازن.. انا مازن الدمنهوري رجل أعمال 
معز.. أهلا 
فارس.. انا عرفت انك بتشتغل في الحديد كنت عايز اعمل شغل معاك
معز.. هههه طبعًا اتشرف انتي المدام اتشرفت و مسك أيدها باسها 
مهرة… ميرسي 
فارس حط أيده على كتفها و همس في ودنها.. أتعدلي و أبعدي عنه 
مهرة.. مع اذنكم هروح التواليت 
مهرة راحة الحمام 
مهرة… حبيب مهرة لولي انا تعبت اوف استنى بقى نروح المكتب يلا اوعى تعمل صوت 
و شالته و طلعت برا الحمام و خبطت في حد
مهرة.. أنا أسفة 
.. عادي ولا يهمك
مهرة… ياسمين ازاي و حطت أيدها على بقها بصدمة
ياسمين رفعت المسدس … لو اتكلمتي كلمة واحدة هموتك 
مهرة… انتي انتي 
عند فارس برا 
بيبص في الساعة حس ان مهرة اتأخرت 
و دخل جوا بس كانت من نصيبه الصدمة هو كمان 
فارس… ياسمين 
لفتله .. ايوه انا
فارس.. يعني انتي مش خيال انتي عايشة ازاي 
ياسمين.. ابعد انت كمان انت فاكرني بحبك ولا الكلام ده انا بس مجرد وسيلة لنقل معلومات بس غلطتي اني ضعفت قدامك و خلفت منك بس عارف انا مموتش ولا اضربت طلقة بس انت طلعت اهبل و صدقت اني مت 
فارس… انتي اي ده ازاي عملتلك ايه 
ياسمين.. فارس امشي من هنا و لو نطقت بكلمة هنوتلك السنيورة دي يلا امشوا قدامي استنى انت طلقني 
فارس… انتي طالق طالق طالق مسك مهرة و بيخرجوا برا و ياسمين مصوبا عليهم المسدس و ركبوا العربية و مشيوا علطول 
فارس بقى يسوق بأقصى سرعة
مهرة .. براحة يا فارس 
فارس كان هيخبط في عربية لولا أنا مهرة شدت الدريكسيون 
مهرة..الحمدلله 
فارس… انتي كويسة
مهرة.. المهم انت 
فارس ساق لحد ما وصلوا البيت 
فارس دخل الاوضة و اول انا دخل فضل يكسر في صور ياسمين و بيرمي هدومها من البلكونة 
مهرة… اهدى يا فارس
فارس بعصبيه… ابعدي عني 
مهرة.. انت لازم تهدى 
فارس مسكها من رقبتها و سندها على الحيطة 
فارس… عملتي كده ليه عملتي كده ليه 
مهرة.. انا مش ياسمين مش ياسمين 
فارس فضل شادد على رقبتها 
مهرة.. مم.. مش..قاد..رة.. اب..عد و بتحاول تشيل أيده
فارس أخيرًا شال ايده و هي بدأت ناخد نفسها بصعوبة 
فارس.. انا انا اسف انا كنت 
مسبتوش يكمل كلامه و دخلت اوضة علي و قفلت على نفسها و فضلت تعيط 
مهرة.. كنت فكراك هتشاركني وقت زعلك و ضيقك بس انت اثبتلي عكس كده اثبتلي انك مش ممكن تحبني
في مكان تاني
معز… احنا روحنا في داهية بسببك
ياسمين… اعمل ايه انا لقيته و وشي و لقيت البتاعة دي 
و شكله متجوزها
معز.. طالما عرف انك عايشة لازم يموت 
ياسمين… مش قبل ما اخد انتقامي منه و انه نسيني بسرعة و اتجوز 
معز… بس لازم نخطت في حاجة على رواقة و نهدى الفترة دي بتاع اسبوعين كده و نبتدي نفكر 
في الصباح الباكر
مهرة.. انا نازلة
فارس… فين 
مهرة… ملكش دعوة 
فارس.. اما اكلمك تردي عدل رايحة فين 
مهرة… الكلية عندي محاضرة
فارس… استني هوصلك 
مهرة.. مش عايزة انا هروح لواحدي
فارس… انتي بتتكلمي كده ليه 
مهرة… على اساس انك متعرفش 
فارس.. لا عرفيني
مهرة… اما انت كنت هتموتني امبارح في ايدك و انا بحاول ابعد عنك ايه مستنيني مخافة و لا ادايق ان جوزي العزيز كان هيموتني
فارس.. انتي عارفة ايه الي حصل
مهرة… لو أنت مدايق روح ارجعلها يا فارس
فارس… انا مبقطش طايقها ولا بقيت بحبها 
مهرة… الكلام ده تضحك بي على عيلة صغيرة انما انا لا لو انت مبقتش طتيقها مكنتش قولتلي امشي من قدامي دلوقتي كنت شاركتني همك لكن من الواضح ان انا لا شىء بالنسبالك 
فارس.. طالما انتي شايفة كده يبقى تمام
مهرة…. هي كلها فطرة و هتعدي و كل واحد يروح لحاله 
و نزلت 
( يا شباب ولا كبرتوا الموضوع ????)
فارس راح للمقر امن الدولة و راح لمكتب اللواء
الواء.. في ايه يا فارس مالك
فارس… امبارح لما روحت الحفلة لقيت ياسمين مراتي هناك
الواء… نعم ما تعقل الكلام
فارس حكاله ألي حصل
فارس… انا جي اقولك عشان نتحرك بأسرع وقت
الواء.. فارس ده شغل مش عواطف فاهم يعني الشغل بعيد عن ألي عملته ياسمين فاهم 
فارس.. تمام يا فندم 
و خرج
عند مهرة 
خلصت محاضرة و راحة مطعم تتغدا
مهرة.. انا عارفة ان المشكلة كبيرة لا كبيرة اوي هي ضخمة بس انا كان نفسي يشاركني حزنه بس ده كان عايز يموتني بس اعمل ايه انا لازم مديش لنفسي أمل انه ممكن يحبني بس احنا كبرنا الخناقة صح يا علي علي اي ده انت نمت يا خسارة تعالى بقى اما نروح نجيب لبابي هدية عشان نصالحه 
جابتله هدية و روحت البيت فضلت مستنياه و لبست فستان و أتشيكت و حطت ميكب
دخل فارس الشقة لقى مهرة واقفة و لابسة فستان و مستنياه
مهرة… انا أسفة اني اتخنقت معاك انا معرفتش اصالحك ازاي فجبتلك هدية و اتأسفت 
فارس.. انتي حلوة اوي 
مهرة… ميرسي 
فارس بيرجع شعرها لورا.. بقولك ايه
مهرة .. قول 
فارس .. ده احنا ليلتنا عسل 
( نمشي احنا بقى ???? )
بعد شهر
عند فارس 
كان قاعد بيشتغل موبايله رن كانت مهرة كان بيكنسل
بس هي كانت بتتصل 
فارس.. عايزة ايه
مهرة بعياط.. علي علي 
فارس… أهدي ماله 
مهرة… علي اتخطف مني
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية روز الأحمد للكاتبة مريم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى