Uncategorized

رواية مالك قلبى الفصل الخامس 5 بقلم بسكوتة

 رواية مالك قلبى الفصل الخامس 5 بقلم بسكوتة
رواية مالك قلبى الفصل الخامس 5 بقلم بسكوتة

رواية مالك قلبى الفصل الخامس 5 بقلم بسكوتة

مالك :انا هوصلك لحد باب البيت 
رنين بتعب : متتعبش نفسك انت
وفجاه اغما عليها وقبل ما تقع علي الارض مالك شالها وطلع ودخل البيت وخبط 
اسما :افتحي يا امينه
امينه : حاضر يا ستي ….وفتحت الباب لقت مالك شايل رنين وهي مغمي عليها … الحقي يا ستي 
اسما:في اي 
امينه: الاستاز مالك شايل الست رنين ومغمي عليها 
مالك ددخل من الباب وهو شايل رنين 
اسما :بنتي بنتي فيها اي يا مالك 
مالك:فوقوها الاول وبعدين احكيلك واخدها وطلع عل اوضتها 
اسما :جابت برفان عشان تفوقها و امينه جابت ليها ميه تغسل وشها وفوقوها 
رنين بتعب :ماما 
اسما :ايوا يا حبيبتي انا جمبك اهه 
رنين :متسبينيش يا ماما 
اسما بصت لمالك وقالتله: اي يا ابني الي حصلها 
مالك :ممكن نتكلم علي انفراض 
اسما نيمت رنين وسابتها هي ومالك ونزلو تحت ومالك حكلها علي كل حاجه  
اسما :ازاي تمشي لوحدها في الشارع دي المفروض حازم الي يوصلها 
مالك:ازاي حازم كان معاها طب موصلهاش لي 
اسما :معرفشي 
مالك : خلاص يا مرات عمي انا هعرف بطرقتي  انا همشي باه عشان الوقت اتاخر هو عمي فين 
اسما :عمك سافر في شغل هيرجع انهارده بليل او بكره الصبح 
مالك :محتاجه حاجه قبل ما امشي 
اسما :لا يا حبيبي ربنا ينورلك طريقك 
&&&&&&بااااااااااااااك&&&&&&
كل دا طبعا ورنين بتفتكر الي حصل لها وبتعيط في حضن هاله وهي بتواسيها وسابتها وخرجت وراحة عن مالك واسامه
مالك:هي كويسه دلوقتي 
اسامه :اي الي حصل يا هاله قوليلي 
هاله حكت لهم علي الي حصل ومالك كان متضايف جدا وهاله واسامه هدوه لحد ما هدي 
اسامه:اطلع يا ابني نام جمب مراتك والصباح رباح 
مالك: مردش وطلع لي الوضه بيسوكات بيبص ع رنين 
بيلاقي قمر نايم جنبه بيشيل من علي وشها الشعر براحه وبيوطي علي خدها يبوسه وخدها في حضنه ونام 
☆☆في بيت كبير (قصر)☆☆
حازم بشر :يعني اتجوزت 
الشخص : ايوه ابن عمها مالك الظابط 
حازم كسر كل حاجه قدامه :لازم يدفعو التمن لازم اندمهم هما الاتنين لازم اعرفو انو ازاي ياخد حاجه مش بتعتو مش ملكو 
سلمه :مالك بس يا حازم 
حازم:انتي مالك انتي ابعدي عني 
سلمه:لي عملتلك اي 
حازم :ابعدي باه وزقها ع الارض 
سلمه ضمه نفسها وعيطه 
حازم راح ليها وافتكر انها ممكن تسعدو عشان ينتقم من مالك ورنين 
حازم :مالك يا قطه 
سلمه :انت بتعمل فيه كدا لية يا حازم دا انا بحبك 
حازمشدها وقبلها قبله خلة بقها كلو دم 
سلمه بقها ورم وفضلت تعيط 
حازم بتكبر :حقق عليه يا قطه متزعليش 
وقرب عليها وقلها بصوت خافض :مش كنت عاوزه حازم الاسيوطي ورفع نبره صوتو فجاه وقام من ع الارض انا قدامك اهه 
سلمه :بتعيط:طب سبني سبني امشي انا مش عاوزا حاجه خلاص لا حازم ولا غيرو 
حازم بعصبيه:لا مش هتمشي الا بمزاجي يا قطه بيبصلها من فوق لتحت هوا دخول الحمام زي خروجه مسكها من دراعها 
وزعقلها بصوت عالي اطلعي فوق 
حازم مسك تليفونه واتصل علي ايهاب 
حازم :الو 
ايهاب:اي يا برنس 
حازم بعصبيه:تجيلي دلوقتي 
ايهام باستغراب:حاضر انا جيلك حالا 
@@عند رنين ومالك@@
هاله نزلت من غرفه رانين 
مالك :هي كويسه دلوقتي 
هاله:ايوه هديت ونامت 
مالك:اي الي حصل معاكم فوق
هاله حكت لمالك واسامه ع الي حصل وان رنين افتكرت الي حازم عملو فيها وفضلت تعيط لحد ما هاله هدتها ونامت في حضنها وهاله نيمتها ع السرير وسابتها ونزلت 
مالك :انا طالع اطمن عليها عن ازنكم وتصبحو علي خير وباس ايد امه وابوه 
هاله و اسامه :اوانت من اهل الخير يا حبيبي ربنا يرضا عليكم ويهديكم لبعض يارب 
طلع مالك غرفته هو ورانين وبص عليها وطبعا رنين علامات التعب باينه ع وشها اوي وهي نايمه 
ونام مالك جمب رنين واخدها وفي حضنه وبصلها 
مالك في سره وهو بيبصلها ومشدود لجمالها :كده يا حب عمري تعملي كدا فيا متعرفيش انا بحبك قد ايه متعرفيش انك حبي الوحيد سمحيني يا نن عيني كان علي عيني الي بيحصلك والي حصلك دا بس الي هيقرب ليكي حتي لو مين هقتله ومش هخليه يقرب منك حتي لو هو مين بس عاوزك تحبييني زي ما بحبك عاوز احس بكل دقات قلبك نحيتي اه لو تديني فرصه اعبرلك عن حبي بس لا لازم اغير كل شعورك نحيتي هتغير عشانك يا(رنين) عشان بس تحبيني 
والنوم غلب (مالك)ونام بعد يوم طويل ومعافره من رنين
@@تاني يوم الصبح@@
فاقت رنين لقت نفسها في حضن مالك نيمه شاله دراعه من عليها ودخلت عشان تاخد شاور وطلعت ولبست هدمها في الحمام وطلعت تنشف شعرها لاقت مالك صاحي ع السرير راح عليها واخدها في حضنه 
مالك لحنيه :اي يا روحي انتي كويسه دلوقتي 
رنين:الحمد لله 
مالك ممكن اخدك بكره بليل مشوار صغير 
رنين:مشوار فين 
مالك :لفها ليه وقلها تؤتؤ دي مفجأه لحبيبت قلبي 
رنين:الي تشوفه 
مالك قبلها من خدها 
تلفون رنين رن
رنين:ايوه يا بنتي ….. اي بتقولي اي جيين انهارده
يتبع ……
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا 
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى