Uncategorized

رواية عشق الجاسر الفصل الخامس 5 بقلم مريم أيمن

 رواية عشق الجاسر الفصل الخامس 5 بقلم مريم أيمن

رواية عشق الجاسر الفصل الخامس 5 بقلم مريم أيمن

رواية عشق الجاسر الفصل الخامس 5 بقلم مريم أيمن

نور: اسف على الازعاج بس اتلغبط في الغرف 
المفاجاه ان نور دخلت غرفه مش بتاعت رهف. 
(شيفاكم يا ناس المستنيه نور تشوف جاسر حاضن نور وبيطبطب عليها لا انا مش حسين الجسمي اه لقيت الطبطبه????????????)
نور: رهف انتي كويسه
رهف ببكاء: نور انا مش قادره اصدق ان ماما ممكن تسيبني
نور ببكاء هي كمان: لازم تستحملي يا حبيتي
رهف: هاجر فين يا نور
نور: برا مع استاذ جاسر
رهف: ممكن تندهيلها
نور:هاجر تعالي رهف عاوزاكي
هاجر: رهف انتي كويسه 
رهف اخدت هاجر في حضنها 
رهف; ايوه يا حبيبتي انا كويسه 
الدكتو: يا انسه رهف مامت حضرتك فاقت جوه وعاوزاكي
رهف: هاجر ثانيه هشوف ماما واجيلك
رهف دخلت الاوضه وحاولت متبينش زعلها 
الام: يا رهف انا عارفه اني هموت قريب بس متزعليش يابنتي انا هبقى شيفكم دايما. خلي بالك من نفسك واختك وخلي بالك من دراستك يا رهف ودراست اختك يا بنتي 
رهف حضنت امها وبكت وقالت: ماما متقليش كدا ونبي 
بعد دموع وضحك وذكريات مع الام وبنتها علشان ندهت هاجر ونور طلعت رهف ونور 
نور: يا دكتور هي ممكن تطلع امتى 
الدكتور:بكرا. او انهارده بليل
رهف: هي المصريف كام 
الدكتور: المصريف بلعلاج ادفعت كانت 10 تلاف جنيه بس هما ادفع الاستاذ الجه معاكي دفعهم
رهف: طيب شكرا
رهف: استاذ جاسر
جاسر: نعم اتفضلي يا انسه رهف
رهف: انا اسف تعبت حضرتك معايه انت واستاذ خالد والفلوس ابقى اخصمهم من المرتب 
جاسر: لا عادي يا انسه رهف ولو على الفلوس فا مامتك زي امي ولو انا في الموقف ده انتي كنتي هتعملي كدا صح
رهف بتسرع: اه طبعا 
جاسر ببتسامه: شوفتي يبقى مفيش شكر ولا حاجه 
رهف مشيت راحت لنور وجاسر كان واقف مع خالد
خالد بخبث: مامتك هي مامتي يا انسه رهف نينينينينيني
(شيل يا جاسر????) 
جاسر:لم نفسك يا خالد 
خالد: ماشي يا استاذ جاسر (قال اخر كلمه بخبث وضحك جاسر اكتفى ان يبصلو بغضب خلاه يسكت.      يستاهل)
عند رهف ونور
رهف: كدا انا معايه شغل الحمد لله وهقدر اجيب العلاج لماما واعمل اي حاجه تبسطها
نور: ان شاء الله يا حببتي تقوم بسلامه 
رهف خالتي عامله ايه
قال الجمله دي هو (اياد) ابن خالت رهف وهو بيحب رهف ورهف مطنشه (عنده 25 سنه وشاب وسيم طويل بشرته سمرا. عيونه عسلي شعره ناعم بس جسمه نحيل ) (بس اشطه حلو بردو????????)
رهف: اياد. ماما كويسه انت عامل ايه
اياد وهو بيسلم عليهم : كويس اسف يا نور بقالي تلت شهور مش بسال بس والله شغل وماما واسيل. في البيت وكانوا جين بس انا قلت اسبقهم 
رهف: لا اتصل بيهم ماما اصلا هتطلع بكرا الصبح والوقت اتاخر يعني خليهم يجوا في البيت
اياد: طيب انا هنزل اتصل بيهم عاوزه حاجه من تحت 
رهف:لا شكرا 
رهف بعد ما اياد نزل: نور روحي انتي الوقت اتاخر
نور: ماشي بس اتصلي بيه لو حصل حاجه 
رهف:ماسي يا قلبي
دهف ونو مشين لقيوا جاسر وخالد وقفين
رهف: استاذ جاسر انت مروحتش ليه 
جاسر:لا انا هفضل هنا معاكم هو انتوا عاوزي حاجه من تحت هتجبوها
رهف:لا نور هتروح وانتوا كمان روحوا. الوقت اتاخر وانا ابن خالتي اياد معايه 
جاسر اضيق علشان قالت ابن خلتها:لا انا اصلا ليه واحد اعرفه هنا هفضل معاه وخالد يوصل انسه نور علشان الوقت اتاخر
دهف: تمام يلا باي يا نور
نور:باي
خالد: اركبي
نور:لا انا هاخد مواصله انا قلت هروح معاك علشان رهف متقلقش مش اكتر
خالد: مفيش موصلات دلوقتي يا نور وبطلي رغي كتير ويلا 
نور: اوف يلا بس عارف لو اتكلمت نص كلمه والله هنزل علشان انا مصدعه ومفيش حيل ليك
خالد بعدم اهتمام: يلا يلا طيب 
نور بعد ما وصلت: شكرا
ونزلت نور من العربيه وخالد روح. وعند جاسر ورهف كان جاسر واقف بيحكي مع رهف عن مامتها وهاجر كانت نايمه عند مامتها
اياد بغضب وهو شايف رهف واقفه مع حد ميعرفهوش: رهف مين ده انطقي 
رهف: ابعد وبطل زعيق استاذ جاسر مديري في الشغل وهو الجابني هنا انت بتزعق ليه زي الحمار بعدين ملكش دعوه اقف مع مين. 
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية صغيرتي للبيع للكاتبة دينا عبدالحميد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!