Uncategorized

رواية مرارة الأيام الفصل الخامس 5 بقلم نور عصام

  رواية مرارة الأيام الفصل الخامس 5 بقلم نور عصام

رواية مرارة الأيام الفصل الخامس 5 بقلم نور عصام

رواية مرارة الأيام الفصل الخامس 5 بقلم نور عصام

عطر.  اتخضت انو صاحي وبعد سماع كلامها اتكسفت وجريت علي برا وراحت عند الشجره المفضله ليها 
ايهاب.  اتنهد واخد نفس بصوت عالي وقال يارب قويني
عطر.  قعدت تحت الشجره وقالت ازاي بس يحصل قلبها هو ايه اللي ازاي انتي بنفسك لسه قايله انك حسه بحاجه ناحيته وهو كمان يبقي ايه المانع طيب ازاي هقوله اني لسه بنت وانا كنت متجوزه وازاي هتجوز من غير علم اهلي ودموعها نزلت وقالت اهلي اااه يا بابا ليه عملت فيا كدا
ايهاب.  قاطع تفكيرها وراح قعد جنبها
عطر.  حرام عليك والله خضتني مش تعمل اي صوت
ايهاب. ابتسم وقالها اسف يا قلبي
عطر.  ايهاااب
ايهاب.  قلبه وروحه
عطر.   احرجت وبعدين قالت ممكن تتكلم كويس
ايهاب.   اكتر من كدا والله حرام عليكي
عطر.  طيب مع نفسك بقا وبتحاول تقوم توقف
ايهاب. مسكها من ايدها وقعدها وقالها اقعدي متبقيش مجنونه كدا ومتسرعه
عطر.  انا مجنونه
ايهاب. بمرح قالها ومتسرعه عادي
عطر.  ايهاب متبقاش رخم بقا
ايهاب.  قرب منها وبص ف عيونها وقالها ممكن نتكلم شويه زي الناس العاقلين بجد
عطر. بصتله واتوترت من قربه 
ايهاب.  بعد عنها وقالها انا اسمي ايهاب معيد بالجامعه وبابا الله يرحمه متوفي من وانا طفل صغير وماما الله يحفظها ويخليها ويشفيها موجوده بقلمي نور عصام عند خالتي من وقت ناويت اجهز البيت من تاني وعلشان كدا انا أجرت الشقه اللي كانت جنبكم يعني مؤقت 
عطر. قاطعته وقالت طيب ليه مامتك ما جت معك
ايهاب.  قالت انا مش واخده علي اني اروح اي مكان غير بيتي وما كانت عاوزه تخرج من البيت بس خالتي اصرت عليها تروح عندها المهم انا معنديش اخوات وحيد يعني لكن من فتره عرفت بنت حلوه ومؤدبه وعلي خلق لكن مجنونه شويه بس اهو النصيب بقا حبيتها
عطر. عقدت حاجبها
ايهاب. ابتسم وقالها اعمل قلبي بقا اتعلق بيها وحابب اكمل معها باقي عمري
عطر. بتوتر وكسوف قالت هي تعرف
ايهاب. بخبث قال ايوا طبعا وموافقه وبتموت فيا
رواية مرارة الايام بقلمي نور عصام
عطر.  ف نفسها هو اتجنن ولا ايه اومال ايه اللي قاله من شويه دا ياربي
ايهاب.  ايه يا عطر روحتي فين
عطر.   معاك اهو
ايهاب. ايه مقولتيش رأيك يعني
عطر.  بستعباط قالت وانا مالي الرأي رأيها هي
ايهاب.  بخبث قرب منها وقالها رأيك مهم بما انك اختي وغاليه عندي ووجودك اصبح مهم ف حياتي
عطر.  اختك
ايهاب.  طبعا اختي وحبيبتي كمان
عطر. اتنهدت وقالت لو بتحبها فعلا 
ايهاب. قاطعها وقال لو بحبها يا بنتي انا بمووت فيها ومحبتش قبلها ولا هحب بعدها بس فيه مشكله
عطر. ايه هي
جروب روايات بقلم نور عصام 
ايهاب. هي تقريبا مش بتحبني وانا شكلي هصرف نظر عن الموضوع دا خالص
عطر.   قامت وقفت وقالت ياريت
ايهاب.  هههههههه ومسكها من ايدها وقالها ياتري المجنونه موافقه نكمل حياتنا مع بعض ولا لأ
عطر.   وشها احمر لانها طبعا فهماه من الاول لكن كانو يلعبو علي بعض بالكلام وبعدين قالت المجنونه مشاكلها كتير وعاشت مرارة الايام ومش حابة تعيشك معها فيها 
ايهاب.  رفع وشها ليه وقالها وهو قابل وبعدين من هنا وجاي مفيش اي مرار بعد كدا الايام كلها هتكون هنا وسعاده 
عطر.  بدموع قالت صدقني انا خايفه لاني عشت مرارة الأيام لوحدي واتحملت اكتر من طاقتي ومش حابه
ايهاب. قاطعها وقالها قولتلك مفيش عير سعاده وهنا بعد كدا
عطر.  اتنهدت وبعدين قالت الله يخليك مش ناقصه مرار تاني ف حياتي وبصتله وقالت مامتك
ايهاب.  بصلها وعقد حاجبه
عطر.  معتقدش مامتك هتوافق علي جوازك مني
ايهاب. ليه بتقولي كدا 
روايات بقلم نور عصام 
عطر. انت ابنها الوحيد واول فرحتها ازاي هتوافق تتجوز واحده سبق ليها الجواز بمعني اصح مطلقه
ايهاب.  حبيبتي دا اختياري وانا راضي وموافق ومحدش يقدر يقول كلمه فيه غيري
عطر.  للاسف انت مسهل الموضوع لكن مامتك لا مش هتتقبله بسهوله كدا
ايهاب.  عطر قولتلك دا اختياري وبعدين قالها يا ستي ممكن منقولهاش حاجه ونتجوز وخلاص
عطر. لا طبعا دا غش وانا مقبلش بكدا دا جواز ولازم يكون مبني علي الصراحه والوضوح من الكل وللكل
ايهاب.  ابتسم واعجب بردها وبعدين قالها عطر حبيبتي انا بحبك وانتي بتحبيني ودا المهم
عطر.  لا يا ايهاب
ايهاب.  لا ايه يا عطر
عطر. الاول قول ل مامتك وشوف رأيها
ايهاب.   احنا هنتجوز حتي لو ماما رفضت وانا معتقدش انها ترفض اصلا رواية مرارة الايام بقلمي نور عصام
عطر. طيب حاول معها الاول 
ايهاب.  طيب واهلك
 
عطر. اتنهدت وقالت انا معنديش اهل هما اتخلو عني بسهوله وما سمعوني ولا حتي ادوني فرصه اشرحلهم اللي حصل 
ايهاب.  لازم يكونو علي علم 
عطر.  انت اهلي وكل ناسي ومش عاوزه حد تاني
ايهاب.   ابتسم لكن فكر انو لازم يقول لأهلها 
وبعد يومين
عطر. صباح الخير
ايهاب. ببتسامه صباح الورد وراح علي عطر وهي بالمطبخ وقرب منها قوي
عطر.  ايه اييه
ايهاب. بمكر قالها هو مش انا خاطفك المفروض
عطر.  نعم يا عنيا
ايهاب.  الله مش انتي قولتي اني خاطفك من قبل وبصراحه كدا انا عاوز اجرب احساس الخاطفين وخصوصا وهما معهم موزه حلوه وتجنن
عطر. زئته عنها وقالت دا انا كنت اقتلك 
ايهاب.  قرب منها تاني وهمس جنب ودنها وقال واهون عليكي يا عطري ودنيتي كلها 
عطر.  وشها احمر ومش قادره تتكلم
ايهاب.   مال عليها وباسها من خدها 
عطر.  غمضت عيونها ودموعها نزلت 
ايهاب.  بعد عنها وقالها ليه كدا حبيبتي 
عطر. دموعها علي خدها وما اتكلمت
ايهاب.  مسح دموعها وقالها اعتقد ان عدتك خلصت وانا بحبك وجادي ف طلبي للجواز منك واعتقد كمان انتي عرفه اخلاقي كويس احنا بقالنا ثلاث شهور مع بعض 
عطر. قاطعنه وحطت ايدها علي بوئه وقالت انت مش فاهم حاجه وف نفسها هي اصلا ملهاش عدة لانها عذراء وبعدين قالت ايهاب انا لو نايمه ف حضنك مش هخاف منك
ايهاب.  طيب ليه الدموع دي انتي مش عوزاني
عطر .  لا طبعا بس خايفه
ايهاب.  مفيش داعي للخوف يلا اجهزي علشان هننزل القاهره دلوقتي وكمان ليكي مفاجأه حلوه
عطر.  ايه هي 
ايهاب.  ضربها بخفه علي كتفها وقالها بقولك مفاجأه
عطر.  عوجت بوئها وراحت تلبس
وبعد بعض الوقت 
ايهاب.   عطر
عطر. نعم 
ايهاب. انزلي يا قلبي
عطر.  انزل فين يا عم انت 
ايهاب.  ابتسم وقالها انزلي بس وفتح الباب ونزل
عطر. نزلت والتفتت شافت
ايهاب. ايوا بالظبط كدا ودي كانت يافتة مأذون شرعي
عطر.  لا لا مش هينفع الاول اتكلم مع ولدتك وبعدين
ايهاب.  مسكها من ايدها ودخل 
عطر.  علي فكره انا معيش بطاقه ازاي هنتجوز  
ايهاب.  متقلقيش وطلع من جيبه بطاقتها 
عطر. استغربت وقالت جبتها منين دي
ايهاب. ملكيش فيه بقا ودخلو وبعد شويه تم كتب الكتاب وخرجو وايهاب كان مبسوط وفرحان جدا نور عصام 
عطر. خايفه من اللي جي 
وبعد بعض الوقت وصلو بيت ايهاب
ايهاب. اخد عطر ودخل عند ولدته
خيريه.  ابتسمت وقالت حمدلله عالسلامه حبيبي
ايهاب.  الله يسلمك يا ماما وراح عليها وحضنها 
خيريه. بصت ل عطر ورفعت حاجبها
ايهاب.  مسك عطر من ايدها وقالها هي دي عطر يا ماما اللي كلمتك عنها وبص ل عطر وقالها سلمي علي ماما 
عطر.  بتوتر راحت عليها ومدت ايدها وقالت ازيك يا طنط 
خيريه.  اهلا وما عطتها اهتمام
عطر.  زعلت والدموع اتجمعت ف عيونها 
ايهاب.   حس بزعلها وزعل من تصرف امه قال طيب يا ماما انا هطلع اوري عطر اوضتها واخدها وطلع ودخل بيها اوضه وقالها دي اوضك يا قمر واللي جنبها دي اوضتي 
عطر. بصتله 
ايهاب.   فهم نظرتها قالها حابب اعملك فرح مش هنتجوز كدا علطول لازم افرح وافرحك معايا 
عطر.  مامتك تعرف اننا كتبنا الكتاب 
ايهاب.  لا 
عطر.  يعني حطتها قدام الامر الواقع 
ايهاب.  قال ……..
ياتري ايهاب قال ايه وايه هيكون رد فعل امه 
وهل الحياه بينهم هتستمر ام عطر هتواجه مرارة الايام مره اخري ????????????????????
 
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية اغتصبت خطيبة أخي للكاتبة مهرائيل ماجد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!