Uncategorized

رواية أنت حلمي الفصل الخامس 5 بقلم صباح سامي

 رواية أنت حلمي الفصل الخامس 5 بقلم صباح سامي

رواية أنت حلمي الفصل الخامس 5 بقلم صباح سامي

رواية أنت حلمي الفصل الخامس 5 بقلم صباح سامي

كريم : هخطب .
ثناء بفرحه : بجدد ، مين ديييي.
كريم : اي رءيك ف حياة .
ثناء : مستحيل ماما توافق ، مستحيل ياااكرييم .
كريم : انتي عارفه اني باخد قراراتي لوحدي .
ثناء : انت كدا هتهدها فوق دماغنا .
كريم : انتي هتفرحي ولا تنكدي .
ثناء : لو بتفكر فيه دا فهيبقي نكد !!! .
********
“عند ليلي ” .
ليلي : الو هيثم متقفلش ، انا موفقه و هاجي بكرة بس متسبنيش .
حياة دخلت عليها : بخخخ .
ليلي بزعيق : انتي ازاي تدخلي مرا واحدة كدا .
حياة : انا اسفه و جايه تمشي .
ليلي بعياط : استني بس ياحياة ، انا اسفه والله مخنوقه شوية .
حياة قربت منها : مالك يا ليلي انتي كويسه .
ليلي : اة كويسه بس ضغط الامتحانات .
حياة : متقلقيش ياحببتي هتعدي ، انشاءلله .
حمزة معدي من قدام الغرفه و دخل : ليلي و حياة مرا واحدة ، اعوذ بالله !????????
حياة : يااسااتر هو انت .
ليلي بضحك : حموزة جهه يقرفنا بقي????????
حمزة بغمزة لحياة : طب بذمتك انا ارف .
حياة ارتبكت : طب انا هقوم امشي بقي .
حياة قامت من الاوضه و حمزة جه وراها .
حمزة : حياة استني ..
حياة : نعم .
حمزة : ينفع اشوفك بليل ؟؟ 
حياة : مينفعش ياحمزة انت لسه تعبان .
حمزة : هستناكي بليل ف الجنينه ، هنتكلم شوية .
حياة سكتت و مشيت .
********
حنان : بت ياحياة ، روحي السوق هاتي الطلبات .
حياة : يووة يماما مفيش غيري .
حنان : يلا يابنتي محتاجين حاجات عشان الغدا .
حياة لبست بنطلون جينز و عليه اوف شولدر من اللون الرصاصي و لمت شعرها لفوق مع قليل من الشعر المبعثر ، كانت قمه ف الجمال .
حمزة : بس بسسسس رايحه فين .
حياة : السوق .
حمزة : لوحدك.
حياة : فيها ايه يعني .
حمزة : هروح معاكي .
حياة : قولتلك انت تعبان .
حمزة : هنروح بالعربيه .
حمزة و حياة ركبو و نزلو السوق اشترو الطلبات .
حياة : حمزة وقفت هنا ليه .
حمزة : ناخد نفسنا .
حياة : المكان دا فاضي انا خايفه اوي .
حمزة مد ايدو : واثقه فيا .
حياة اترددت و بعدين مدت ايديها بدون وعي : واثقه .
نزلت معاه من العربيه و راحت لمكان مرتفع اويي بس شايفه منه النيل و كل حاجه حواليها .
حياة بفرحه : الله المكان دا حلو اووي .
حمزة : دا مكاني المفضل ، عمر ما جبت حد هنا .
حياة : حتي هي .
حمزة بتفهم و حزن : حتي هي .
حياة : مش هتحكي .
حمزة : مع الوقت هتعرفي كل حاجه .
**********
حياة روحت و حمزة و بدأو يجهزو الاكل و كان كريم و ثناء و عبير مامتهم جم و عز اخو الصياد والدهم .
حياة كانت بتحضر الاكل .
كريم : عامله ايه .
حياة : كويسه و مشيت علي طول .
بعد الاكل .
كريم : انا عاوز اكلمكو ف موضوع مهم .
حمزة : خير يعم .
كريم : انا هخطب .
عبير بفرحه : مين دي المحظوظه بأبني .
كريم : حياة .
الكلام نزل صعقه علي حمزة ، عبير : مين دي التجوزها ، بت الخدامه ، انت اتهبلت ولا ايه .
عز : اي الكلام دا ياكريم .
كريم : انا قولت قراري ، حيااااة يااحييااااة .
حياة جت : ايوا ايوا .
كريم : تتجوزيني .
حياة بارتباك : اي البتقولو دا .
كريم : زي ما قولت ، تتجوزيني .
عبير : انت اتجننت يا كريم ، انت عتعصي امك !!! .
حمزة بكل برود و زعيق اخرس الجميع : حياااة روحي دلوقتي علي المطبخ ، وانت يااكريم اتفضل روح لما تبقو تتفقو تبقي تيجي تتكلم وقتها ، متجبش اهانه لغيرك .
كريم : انا قولت العندي و انتي فكري ياحياة و هستني ردك .
**********
حياة قاعدة بليل ف الجنينه مستنيه حمزة .
حمزة جه و قعد .
حمزة : هتجوزي ! 
حياة : مش عارفه .
حمزة عاد كلمته تاني : هتجوزي ياحياة ! .
حياة : هو شكله بيحبني و كمان ممكن اشتغل وقتها معاه وانا واهلي منبقاش خدامين و كمان مش عارفه ، منكرش اني معجبه بيه .
حمزة : معجبه بيه .
حياة بخوف و ارتباك : اة ، لما شوفتو اول مرا ف الشركه .
حمزة اتعصب و مسك حياة قربها من نفسه : حاسه بايه .
حياة : ابعد يحمزة مالك و سيب ايدي وجعتني .
حمزة : انطقييي مش حاسه بياا ؟؟ .
حياة : حمزة ارجوك ابعد ايدي وجعتني .
حمزة بجنان قرب اكترر و باسها من خدها : مش حاسه بحب حتي ، بشوية اعجاب ؟؟ ، لسه معجبه بيه .
حياة بصدمه : خلاص ياحمزة عاوز تسمعع ايهه .
حمزة : عاوز اسمع الصراحه .
حياة : ……..
يتبع……
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت قاسياً للكاتبة دعاء فرج

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!