Uncategorized

رواية جحيم بين الفهد والأسد الفصل الثاني 2 بقلم نور عصام

 رواية جحيم بين الفهد والأسد الفصل الثاني 2 بقلم نور عصام

رواية جحيم بين الفهد والأسد الفصل الثاني 2 بقلم نور عصام

رواية جحيم بين الفهد والأسد الفصل الثاني 2 بقلم نور عصام

أسد.  متخافيش يا قلبي انا هريحك من تعبك دا خالص
زهره.  بترجي قالت أسد الله يخليك سيبني حرام عليك
أسد.  متقلقيش انا هسيبك بس لما اخلص مهمتي الاول يا قلبي
زهره.  صرخت بصوت عالي 
عليه.  طلعت علي صوتها 
زهره.  شافتها قالت الحقيني يادادة هيموتني
عليه.  برعب منه قالت أسد بيه ليه كدا اهدي يا بني 
أسد. بصلها نظره ارعبتها
عليه.  خافت وحاولت تتجاهل نظرته ليها وقالت طيب انت واخدها ورايح فين دي شكلها تعبان قوي وكانت بتنزف من شويه والي بتعمله دا غلط علي الحمل اهدي يا بني علشان خاطري
أسد. اتعصب اكتر من الازم وفتح باب العربيه ودفعها بقوه جواها
زهره.  بتصرخ 
عليه.  طيب خدني معاها 
أسد.  قالها لحد دلوقتي انا مش عاوز اغلط فيكي انا مقدر انك ست كبيره ومعايا من صغري فمتخلتيش اتصرف معك بطريقه تانيه
عليه.   بالله عليك يا بني ارحمها دي مراتك وعمرها متعمل حاجه تهينك وتهين نفسها بيها دي زهره يا أسد زهره اللي كنت هتموت وتتجوزها
أسد.  بنظرة ضعف قالها واهي زهره دي خانتني عاوزه حاجه اكتر من كدا عاوزه ايه تاني بعد الخيانه يا داده
عليه.  متصدقش حد يا بني زهره مستحيل تخونك
أسد.  ابعدي عن طريقي يا داده
عليه.  مدت ايدها علي كتفه قبل يركب العربيه وقالت انا اعرفها من سنه ومصدقاها وانت تعرفها من اربع سنين ومش مصدقها يبقي اكيد غلطان وعمرك ما حبيتها لانك لو حبيتها كنت هتصدقها وتحاول تتأكد من كلامها مره وعشره بقلمي نور عصام
أسد.   كلامها هزه للحظه وبعدين قال انا مصدق الدكتور والأشعه والتحاليل ومستحيل اكدب عيوني وركب ودور العربيه ومشي
عليه.  ربنا يهديك يا ابني
سلوي.   قلبي مقبوض وخايف بقلمي نور عصام 
اسماعيل.  ليه كدا
سلوي.   زهره بقالها كام يوم متصلتش وحتي بكلمها فونها مغلق
اسماعيل. اهدي يا سلوي بنتك بخير واكيد مع جوزها برا وانتي عرفه لما بتكون معاه مش بتتصل ولا بتكلمني خالص
سلوي.  لا المره دي قلبي وجعني عليها
اسماعيل.  استغفر الله العظيم انتي عاوزه تقلقي وخلاص
سلوي.  اتنهدت وسكتت
اسماعيل.  اهدي يا حبيبتي انا هتصل عليها وفعلا بس مفيش رد
سلوي. شوفت بقا
اسماعيل.  طيب انا هروح بكرا باذن الله اشوفها واطمنك
سلوي.  خدني معاك
اسماغيل.  حبيبتي انتي مش شايفه حالتك عامله ازاي انتي تعبانه
مازن.  بابا بتصل علي زهره مش بترد هما مسافرين ولا حاجه
سلوي.   ربنا يستر يا ابني بقلمي نور عصام
مازن.  ايه بس يا ماما
اسماعيل. ولا حاجه يا حبيبي ما انت عارف امك 
مازن.  طيب انا هروح لها 
اسماعيل.   الوقت متأخر يا مازن الصبح بنروح
مازن.  حاضر يا بابا
اسماعيل.  قلق اكتر ورن علي أسد بس مردش رن عالبيت
عليه.  اهلا استاذ اسماعيل 
اسماعيل.  اهلا بيكي وبعدين قالها هي زهره وأسد فين بنرن عليهم مش بيردو هما سافرو ولا ايه بقلمي نور عصام
عليه. اتوترت وبعدبن قالت أسد بيه والست هانم سافرو من ساعه كدا 
اسماعيل.  طيب راحو فين
عليه.   مش عرفه اسد بيه تقريبا عامل مفاجأه لست زهره
اسماعيل.  طيب يا عليه متشكر جدا وقفل وطمن مراته وابنه
سلوي.  مش مرتاحه بس مفيش بايدها حاجه تعملها 
اسماعيل.  اهدي بقا علشان صحتك كانت مريضه بالقلب
زهره.   ف العربيه من تعبها وعياطها عيونها غفت نامت
أسد.   بصلها وبص لأيدها اللي علي بطنها واتنهد وف نفسه قال ان ما خليتك تندمي وتتمني الموت ومتلقهوش مبقاش أسد المحمدي
وبعد بعض الوقت وصلو
أسد. نزل وراح عليها وهزها من كتفها
زهره.  بتعب فتحت عيونها
أسد.  بعصبيه قالها انزلي نور عصام
زهره.  نزلت ولكن تعبانه ومش دريانه 
أسد.  مسكها من ايدها ودخلو وطلع بيها فوق وزئها عالسرير وقالها اهلا بيكي ف جحيم الأسد يا قلب الأسد
زهره.  دموعها نزلت وما اتكلمت
أسد.   وفري دموعك دي دا احنا لسه هنشوف دموع ملها اول من أخر 
زهره.   والله العظيم مظلومه
أسد.   اوعي تحلفي فاهمه يا خاينه
زهره.   موتني وارحمتي
أسد.   مردش عليها وقام جاب حبل وربطها ف الكرسي
زهره.  انت اتجننت حرام عليك
أسد. لسه الجنان هتشوفيه يا قلبي
زهره.   فكني يا اسد علشان خاطري
أسد.  خاطرك وضربها بالقلم
زهره.  بضعف وقلة حيله قالت انت هتعمل فيا ايه
أسد.  قالها انتي واحده خاينه وانا مش هحرمك من اللي عملتيه
زهره.   بدموع يعني ايه
أسد.   همتعك بخيانتك
زهره.   حرام عليك يا اسد انت عاوز مني ايه
أسد.   هجبلك كل الرجاله الخاينين اللي زيك يتعاملو معاكي 
زهره.  صرخت بصوت عالي
أسد.  لا لا لسه اصبري شويه دا انا كمان هعمل ……
يتبع..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية وقعت أسيرة في حبك للكاتبة غفران

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!