Uncategorized

رواية قلبي بين أيد طفلة الفصل الخامس 5 بقلم هند ايمن

 رواية قلبي بين أيد طفلة الفصل الخامس 5 بقلم هند ايمن
رواية قلبي بين أيد طفلة الفصل الخامس 5 بقلم هند ايمن

رواية قلبي بين أيد طفلة الفصل الخامس 5 بقلم هند ايمن

ملك وصلت المستشفى اول ما دخلت
ملك بصوت عالي:اييييييييه ده ????
صحيوا كلهم مخضوضين 
فرح بخضة:فى ايه فى ايه فى ايه يا ماما????
ملك:انتو نايمين ازاااي
مازن:اهدي بس يا طنط هفهمك كل حاجه انتي فهمتي ايه????
ملك:هتفهمني ايه????
مازن قالها اللى حصل
فرح وهبة بصوت واحد:اه والله هو ده اللى حصل بالظبط????
ملك:طيب يلا قوموا عشان تفطروا وانتي يا فرح تغيري هدومك
فرح:حاضر
فطروا وفرح غيرت هدومها 
هبة:انا همشي بقا عشان اروح الجامعه
فرح:طيب ماشي بس متنسيش تجيبي المحاضرة
هبة:متقلقيش 
مازن:وانا كمان هروح الشغل وبعدين اروح اغير واجي وانا وجي اجبلكم اكل 
فرح:طيب ماشي 
ملك:وانا هقعد مع فرح لحد مترجعوا 
مشيوا كل واحد راح على مكانه هبة وهدير قابلوا بعض فر الجامعة
هدير:هااااااي،عاملة ايه وفرح رجليها عاملة ايه
هبة: الحمدالله كويسة
هدير:طيب يلا عشان نحلق المحاضرة وبعدين هنروح عشان تستريحي شوية وتغيري
هبة:لا لا احنا لازم نروح لفرح 
هدير:هنروح لها طبعاً بس نروح الاول تستريحي شوية وبعدين نبقا نروح لفرح وانا كمان هبات معاكم انهارده
هبة:طيب يلا بينا
خلصوا المحاضرة وروحوا
الساعة ٧بليل
راحوا المستشفى وقابلوا مازن قدام المستشفى
مازن:ايه ده انتو لسه جايين???? 
هبة:اه اصل احنا روحنا استريحنا شوية وكمان غيرنا هدومنا
مازن:اه ،طيب يلا بينا عشان مامت فرح تروح تستريح هي كمان 
طلعوا اوضة فرح و اول ما دخلوا لقوا نايمة
مازن بصوت واطي:السلام عليكم يا طنط☺️????
ملك:وعليكم السلام يا بني، انتو جايين مع بعض ولا ايه
هدير:لا لا يا طنط احنا اتقابلنا تحت قدام المستشفى
ملك:طيب
مازن:يلا بقا يا طنط روحي انتي عشان تستريحي واحنا هنكمل معاها للصبح
ملك: طيب خلوا بالكم منها 
هبة وهدير:متقلقيش عليها يا طنط
ملك:طيب يا ولاد سلاك عليكم،صحيح لما تصحى خلوها تاكل عشان نامت من غير ما تاكل ،سلام بقا ومشيت
مازن:انا برا بقا يا بنات عشان لو عوزتوا حاجة وطلع
الساعة ١٠بليل
فرح صحيت واول ما صحيت سألت على مامتها 
هبة :طنط روحت عشان تستريح شوية وهتيجي الصبح
فرح:طيب، جبتولي المحاضرة
هدير:اه اهي
فرحيب انا جعانة????
هبة:خدي اكلك اهو كلي كله مش عايزة اشوف منه فتفوتة
فرح بأبتسامة:طيب
كلت وقعدوا يهزروا شوية 
فرح: صحيح يا بنات فين مازن
هبة: قاعد برا
فرح:ايه ده ليه
هبة:هو قال هقعد برا نمنعه؟!
فرح:لا اندهوه يقعد معانا بدل ما يقعد واحده راحت هدير تندهوه لقته بيتكلم فى الفون راحت رجعت تاني
هدير:بيتلكم فى الفون عشان كده رجعت
فرح: بيكلم مين 
هبة:وانتي مالك يا حشرية ????
فرح:مش اعرف 
هبة:لا مش تعرفي خليكي فى حااالك
فرح:طيب
بعد نص ساعة
فرح:اطلعي يا هدير اندهيه 
طلعت هدير لقته لسه بيتكلم 
هدير:لسه بيتكلم
فرح:الله!!،كل ده????
هدير:يا ست واحنا مالنا الله 
بيبصوا لقوا مازن دخل
فرح:انت كنت بتكلم مين كل ده 
مازن بأستغراب:……..????????
هبة وهدير وهما بيبص لبعض بصمت????????‍♀️
فرح:هل انا سألت سؤال صعب؟!????
مازن:لا ،بس عادي بس استغربت???? شوية،على العموم انا كنت بكلم صحابي
صلوا على الحبيب ♥️
**هند ايمن**
فرح:طيب ،انا بعتلك هبة عشان تقعد معانا بدل ما تقعد واحدك
مازن: شكرا والله على عطفك????
فرح:العفو????،اقعد بقااا
قعدوا يضحكوا ويتكلموا فى نص الكلام 
فرح:ايه يا جماعة الزهق والجوع ده؟!????
مازن بتعجب:جوووع!!!????
يتبع….
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى