روايات

رواية مختمرة بين يدي شيطان الفصل الثاني عشر 12 بقلم إيمان عكاشة

رواية مختمرة بين يدي شيطان الفصل الثاني عشر 12 بقلم إيمان عكاشة

رواية مختمرة بين يدي شيطان الجزء الثاني عشر

رواية مختمرة بين يدي شيطان البارت الثاني عشر

رواية مختمرة بين يدي شيطان الحلقة الثانية عشر

عند نور
نور :سيبه هتموته سيبه بقولك
سيف نظر لها نظره اسكتتها
سيف : اياك يا روح امك يا * يا * تقرب منها تاني مفهوم
امجد بفزع : مفهوم ٠٠ مفهوم
وقف سيف واقترب من نور
مما قدي الي ابتعاد نور الي الوراء بخوف من منظره فقد كان وجه يوحي بغضب شديد وكانت عروقه بارزه
نور :اننت هتعمل ايه
سيف : تعالي
وقام بسحبها من يديها وجرها خلفه خارج هذا المكان ومع مقاومتها
نور :اوعي كده سيب ايدي حرام عليك مينفعش تمسكني كده اوعي بقولك اوعي سيبني امشي
سيف بصراخ وغضب : اخرصي وامشي وانتي ساكته
نور بخوف : حاضر
ولكن الدموع ترقرقت في عينيها وعرفت الطريق الي وجنتيها لتهبط كندي علي اوراق الشجر حتي كثرة واصبحت كالشلال
ولكن سيف لم يلاحظ الشلال وجرها الي السياره ثم ادخلها وركب بجانبها
سيف : نور اسكتي بطلي عياط
نور وقد كثر عياطها : انا عاوزه اروح
سيف بهدوء فهو لا يريد اخافتها : طب اهدي انتي بتعيطي ليه دلواقتي انتي بقيتي بخير
نور : انا مش خايفه
سيف : ههه مانا عارف
نور : متضحكش عليا انا فعلا مش بعيط علشان اتخطفت
سيف : امال بتعيطي ليه
نور : علشان انت مسكت ايدي وانا اخدت عهد علي نفسي محدش هيمسك ايدي غير جوزك
سيف : طب مهو انا هبقي جوزك
نور : نعم
سيف : نور انتي مش هتكوني لحد غيري
نور :سيف لو سمحت انا مش عايزه اتجوزك
سيف :نور متقوليش كده علشان متعصبش عليكي
نور : انت عايز مني ايه انا مش فاهمه
سيف : انا عايز قلبك
نور :نعم
سيف : انا بحبك يا نوري
نور : انا ماشيه
وحاولت ان تفتح السياره ولكنها كانت مغلقه
نور : اتفتح الباب
سيف : قوليلي الاول مش موافقه ليه
نور : سيف لو سمحت الاقعده دي غلط وحرام لو سمحت انا عايزه اروح
سيف : والله انتي الي بتطولي الاقعده خلصي مش موافقه ليه
نور : علشان انت مش متدين انا نفسي اتجوز حد متدين
سيف :
نور : شوفت علشان كده انا مش موافقه نزلني بقي
سيف : استني قربت هوصلك
نور : سيف لوسمحت انا عايزه انزل علشان ده حرام لو سمحت انا مش عايزه اخد زنوب
سيف :اركبي وري
نور : نعم
سيف : اركبي وري زي التاكسي يلا
نور : لا ان
سيف : لو اعترضتي همشي بيكي واحنا كده
وبالفعل ذهبت نور وجلست في المقعد الخلفي
وبعد مده وصلا الي منزل نور
نور وهي تهم بالذهاب
سيف : ولو اتغير
نور : نعم
سيف : لو اتغيرت هتوافقي
نور : لو لقيتك بتقيم بالناس في المسجد ده قولا وفعلا
سيف بتحدي : تمام في اليوم ده هتكوني مراتي تمام
نور بخوف :تمام
وذهبت الي بيتها
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
صلوا علي النبي
🌷🌷🌷🌷🌷
في اليوم التالي
عند ريحان ورعد
ريحان : صباح الخير
رعد : صباح الفراوله يا فراولتي
ريحان : متقوليش يا فراولتي بتقولي كده ليه
رعد : ليه علشان ده
واقترب منها وطبع علي وجنتيها قبلتان الصباح وابتعد عنها وجد وجهها اصبح احمر
رعد :ههه بصي علي وشك
ريحان بكسوف : ها انا اا
رعد:خلاص يا فراولتي انا داخل الحمام
وتركها حتي لا يخجلها اكثر وذهب الي الحمام
ريحان لنفسها :شكلي قريب اوي هحبك يارعدي
عقلها :ريحان اعقلي كده ده مش من مواصفتنا خالص ده مش بيصلي
قلبها :بس هو قال هتغير
عقلها :كلهم بيقولوا كده فاكره امجد عمل ايه هو كمان قال هتغير اتغير ها متقول
قلبها :الناس كلها مش زي بعض وكمان رعد بيحب ريحان لاء ده بيعشقها واكيد هيتغير علشانها
عقلها :افكر انا بامجد علشان انت مش فاكر امجد دخل علي نور بدور العاشق الولهان وهي طبعا صدقته وكمان لعب عليها شغل انا هتغير مدي ايدك ليا ده كل طبعا في اول الخطوبه طول فترة الخطوبه مشاكل مشاكل ليه علشان هي عايزه الخطوبه شرعيه وهي لاء طبعا وبعد كده فيوم جات وحده بتزور نور وحده صحبتها وشافت امجد خارج من عندهم كان بيتفق مع خال نور علي شويه حاجات فلما دخلت وسألت نور مين ده وعرفت انه خطبها حذرتها منه وقالتلها انه بيكلم بنات ومقضيها ولما نور بحثت بنفسها علي الفيس لاقت عنده بنات كتير ولما وفسخت الخطوبه عمل ايه هددها انه يهكر تليفونها وانه يفضحها وسببلها ازمه خوف ايه مش فاكر
قلبها :فاكر فاكر بس رعد غيره انا متأكد
عقلها :خليك انا هروح اشوف ذكره حلوه بدل المنيله الي خلتني افتكرها
رعد خرج من الحمام
رعد :ايه ده انتي لسه واقفه
ريحان :انا ه
وجدته عاري الصدر ويلف منشفه حول خصره وبيده منشفه يجفف بها شعره
ريحان بكسوف وقد تسللت الحمرا الي وجنتيها : انا هروح احضر الفطار
وكادت ان تذهب لولا يد رعد التي جذبتها من خصرها وقربها اليه
رعد :رايحه فين
ريحان :الفطار هحضره
رعد :مش تحضري الاول لبس لجوزك
ريحان بخجل :حاضر
وذهبت الي خزانه الملابس
وهي تخرج الملابس وجدت صدر حديدي يقف خلفها نعم انه رعد وقد اقترب من ظهرها
رعد : متجبيش الاسود هاتي الابيض
اقترب منها اكثر واحتضنها من ظهرها
ريحان :رعد
رعد :عيونه وقلبه وروحه نعم
ريحان بخجل : مش عارفه اطلع اللبس
رعد : بساعدك
ريحان : مفيش داعي انا طلعت اللبس خلاص خد البس دول
ولفت الي الجه الاخري حتي اصبح وجهها مقابل وجه
رعد : لا مش عايز دول
قال هذا الكلام وهو ينظر الي عينيها واخذ منها الملابس واقترب اكثر وارجع الملابس وكانها كل هذا وهو ينظر لها
ريحان : خلاص شوف انت هتلبس ايه
وقامت بالتحرك من امامه ولكن وجدت يد وضعت علي الخزانه تمنعها من الذهاب
رعد : ريحان انا عايز قديلك حاجه
ريحان : ايه ابعد طب
رعد : لاء تعالي كده احلي
وقام بجذبها عليه لتكون داخل حضنه واقترب من الخزانتها واخرج منها ملابس السباحه
رعد : نفذي العقاب
واعطاها الملابس
ريحان بكسوف بسبب هذا الوضع : رعد انا مش بعرف وكمان انا هتكسف
رعد : ريحان انا جوزك مفيش داعي لكسوفك ده
ريحان : بس
رعد : مبسش يلا يا ريحان هنفطر ونروح ماشي
اكتفت ريحان بهز رأسها
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
عند بسنت وبسمله
بسنت : اخيرا خلصنا
بسمله : اه انا تعبت دي كانت محاضره رخمه بس فهمت الحمد لله
بسنت : لا الدكتور مفهمتش منه اي حاجه
بسمله : ليه يا بنتي دي الرياضه سهله
بسنت :رياضه رياضه ايه يا بنتي احنا في آداب
بسمله :ايه ده احنا مش فهندسه
بسنت :لا ياختي انتي هبله
بسمله : ايه ده امال الدكتور كان بيشرح رياضه ليه هههه
بسنت : رياضه هههه ده انتي خربانه معاكي خالص ده احنا هنتظبط اخر السنه
بسمله : يا ستي فوكك يلا ياسين وصل اهو يلا نروح نفرح بفرحك شويه يلا يا عروسه
بسنت :بت انتي اخرصي هتفضحيني
وذهبا الي السياره
بسنت :هو ليه مالك مجاش
بسمله :ياسين قالي عنده شغل
بسنت :ماشي يلا اركبي
وركبا السياره
بسمله :ازيك يا ياسين
ياسين ببرود :تمام
بسمله : انهارده كان يوم جميل صح
بسنت :اه
بسمله :وكان في واحده هنا مش عارفه تفهم من الدكتور ههه
بسنت :بس بقي يا بسمله بجد هزعل
بسمله :خلاص خلاص
ياسين :في ايه
بسمله :مفيش دي بسنت مش فاهمه الرياضه من الدكتور
بسنت :ههههه ده انا الي مكنتش فاهمه
بسمله :ههه يا خرابي اقصد الجرامر
ياسين :ليه هو صعب
بسنت :لاء بس الدكتور مش بفهم منه
بسمله :بس انا بفهم هههه
بسنت :ماخلاص ياست الفاهمه
بسمله :والله جتلي فكره تجنن هتخليكي تفهمي الجرامر احسن مني
بسنت :ايه هي
بسمله :ياسين تخلي ياسين يذاكرلك
بسنت :نعم
بسمله :اه طبعا ياسين برفكت في اللغه والجرامر وكده
ياسين : انا منديش مشكله ممكن باليل اذكرلك
بسنت :مش عايزه اعطلك
ياسين :ولاعطله ولا حاجه انتي انهارده بالليل جهزي الكتب ماشي
بسنت :ماشي
وذهب بهم الي القصر
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
صلوا علي النبي
🌷🌷🌷🌷🌷
عند علياء وبلال
علياء : بلال انا عايزه انزل
بلال :رايحه فين
علياء : وحده صحبتي في المستشفي هروح ازورها
بلال : استني هوصلك
علياء بتعجب فهي اعتقدت انه لن يوافق : تمام يلا
بلال :انتي هتنزلي كده
علياء :اه
وكانت ترتدي بنطلون ضيق وعليه بلوزه والطرحه القصيره
بلال :نعم خشي غيري القرف ده
علياء :هو ايه الي قرف انا لبسي من قرف احترم نفسك وكمان مش هغير
بلال اقترب منها وخذبها من ذراعها
بلال : اقلعي الاقرف ده والبسي الي حاجه تاني
علياء :ااه سيب ايدي وكمان انا مش هغير انت ملكش دعوي بيا انا اعمل الي عليا
بلال وقد وصل لحد الانفجار :لو مغيرتيش الي انتي لبساه مفيش خروج من البيت
علياء :مش هغيره وهطلع من البيت
بلال :مهو انتي قذره وسافله علشان سمحتي لنفسك انك تلبس كده
علياء :احترم نفسك
بلال انفجر : طب والله لنا الي هكون مغيرهولك
وقام بضربها بالقلم وقطع ملابسها وقطع جميع ملابسها في الخزانه
بلال :وريني بقي هتخرجي ازاي باللبس القذر ده يا زباله
علياء ببكاء :انت حيوان وزباله انا بكرهك بكرهك سامع انا
لم تكمل كلامها بسبب يد بلال التي اسكتتها وقام بضربها وهو يقطع في باقي ملابسها
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
صلوا علي النبي
🌹🌹🌹🌹🌹
عند رعد وريحان
رعد :يلا يا ريحان
ريحان :رعد انا
رعد :ريحان حبيبتي انا عارف انك خجول بس انا جوزك وكمان ده عقاب يعني لازم يتنفذ
ريحان :ماشي
وذهبت لكي ترتدي ملابس السباحه وقد تذكرت ما قاله رعد لها في اذنها
رعد بهمس :انا عايزك تشاركيني السباحه
ريحان لنفسها : يعني لازم العوم انا بخاف عندي فوبيا من البحر طب هعمل ايه هلبس وهقولوا وهو اكيد هيفهمني
وبعدها ذهبت الي الحمام لترتدي ملابس السباحه
ريحان :ايه ده ده مش اسلامي
وخرجت لرعد وجدته يرتدي ملابس السباحه ويرتدي تيشرت
رعد : انتي لسه ملبستيش
ريحان :اصل يعني هو ال
رعد :في ايه يا ريحان
ريحان :اصل المايوه مش اسلامي مش هبنفع البسه
رعد اقترب من ريحان وهو يبتسم
رعد :حبيبتي كام مره هقولك مفيش حد هنا المنطقه دي كلها مفيهاش اي سكان ولا اي حد فهيكون انا وانتي بس
ريحان :مهو انا
رعد :ريحان
ريحان :خلاص رايحه
نعم هي متاكده من كلامه فهو لن يخرجها هكذا دون حجابها او اي شئ بملابس السباحه الا اذا حقا لا يوجد غير كليهما فهي جربت مره غيرته فعندما كانا يتنزهين قام احد المارا بالنظر لفتره من الزمن لريحان حسنا هي لم تري عينه من كثره البوكس التي تلقاه من رعد
وارتدته وكان عباره عن قطعه واحده بحملات وكان ذا فتحه صدر وكانبه تنوره تصل لركبتها و ظهرها مكشوف وارتدت عليه الروب

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مختمرة بين يدي شيطان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!