روايات

رواية عشقي الفصل الخامس 5 بقلم ياسمين مصطفى

 رواية عشقي الفصل الخامس 5 بقلم ياسمين مصطفى

رواية عشقي الفصل الخامس 5 بقلم ياسمين مصطفى

رواية عشقي الفصل الخامس 5 بقلم ياسمين مصطفى

عشق:حيلك حيلك….بص حضرتك..انت مش مجبر انك تتجوزني…وانا بشكرك جدا انك وقفت جنبي وساعدتني….لكن حقيقي مقدرش اتجوز حضرتك…..
قاسم:هاا وبعدين…
عشق بصوت عالي:انت مسمعتنيش كل دا
قاسم بصوت جهوري:اوعي تفكري تعمليها تاني…صوتك دا ميعلاش ابدا
عشق ببكاء:انتي بتزعقلي ليه…..انت شرير اووي….مبحبش حد يزعقلي…
هدأ قاسم وابتسم علي افعالها الطفوليه…
قاسم:انا اسف متزعليش…مش هزعقلك تااني..
نظرت له بعيون ك الاطفال:بجد مش هتزعق خالص خالص…
قاسم:خالص خالص…
عشق:طيب م تشيل القناع دا بقا….
قاسم:حاصر ياستي….وشال القناع
بصت ليه عشق بصدمه….وقالت في نفسها:يارتني ما كنت قولتله يشيله….اي ياعشق احنا هنخيب ولا اي….
قاسم بخبث:معرفش اني حلو اوي كدا..
عشق:احمم هاا..لا علي فكرا عادي حسام احلي….
قاسم بهمس غاضب:حساام مين…
عشق بطيبه:حسام ابن عمي…
قاسم:بصي بقا ياعشق…سيره راجل تاني تيجي علي لسانك الحلو دا هقطعهولك مااشي..
عشق:اشطا ياباشا
قاسم بصدمه:اشطا…
عشق بضحك:م تركزش عشان  متهيسش…هو احنا لسه قدامنا بدري…
قاسم:لسه حوالي ساعه…..لو تحبي تنامي نامي لما نوصل هصحيكي….
عشق بنوم:مااشي….تصبح علي خير…
قاسم لسه هيرد لقاها نامت خلاص مسكها من كتفها وحطها علي رجله عشان ضهرها ميوجعهاش…..وفضل يبص لملامحها قد اي هي حلوه…..
“طبيعه عشق انها  اجتماعيه جدا جدا”
نتعرف بقا علي البطل
قاسم الجوهري:هو رجل في ال30 من عمره صاحب سلسله مطاعم وكفيهات الجوهري….وصاحب اكبر شركه هندسه ف الشرق الاوسط الذي ورثها عن والده……وبجانبهت شركته الخاصه…عينه حاده كالصقر سوداء كالغابه…..حواجبه كثيفه بشده وشعره اسود ك الفحم….طيب القلب حنون وبشده…..لكن مع الاقربون منه فقط…لا يظلم احد…رجل عادل….يحبه الجميع ويخشونه ايضا….
______________
بعد شويه وصل قاسم الي فيلته وكانت عشق لسه نايمه علي رجليه…..صحاها براحه
قاسم:عشق…عشق…اصحي
عشق:بصي ياتيته ربع ساعه…ربع ساعه وهديكي بوسه هديه…
قاسم:طيب ما ينفعش انا
قامت عشق من علي رجله بسرعه ب احراج…..احمم احممم قااسم بيه….اسفه والله نمت من غير ما اقصد
قاسم:انتي تقيله ليه…دا انا رجلي وجعتني ياشيخه….
عشق:بجد انا تقيله….اممم ماشي….
قاسم:انتي زعلتي ولا اي بهزر…
عشق:لا عادي….
ونزلت من العربيه ووقفت عند باب الفيلا بتوتر لانها اول مره ف حياتها تدخل فيلا..
طلب منها قاسم انها تقف عند الفيلا لحد ما يجيي ووقف هو مع عدي
قاسم:شكرا ليك ياصاحبي تعبتك معايا…
عدي بلوم:عيب عليك يالا انت اخويا…
قاسم:ودا العشم بردوو…بص ياعدي..هتروح تودي العربيات دي الشركات بتاعتهم وتدي للناس دي حقهم وروح ومتجيش بكرا الشركه
عدي وهو بيمشي:هعمل اللي طلبته لكن هاجي الشركه….
قاسم:يابني انا بريحك
عدي:ادخل يا قاسم…
قاسم:ماشي
مشي عدي وسابه وراح قاسم عند عشق
قاسم:انتي مدخلتيش ليه
عشق:مينفعش ادخل وصاحب الفيلا مش موجود…انت عندك حراسه كتير كدا لييه
قاسم:ههه اومال انتي اي…ما انا وانتي واحد تعالي يالا…الحراسه دي عشان حراسه الفيلا وحراستي مش اكتر..بعدين اخدها ودخل الفيلا…..تحت كسوف عشق….
قاسم وهو وافق ف الفيلا:بصي ياستي زي ما انتي شايفه القصر كبير…..اختاريلك اي اوصه انتي عايزها….ثم اكمل بزهق وضيق واقلعي الفستان دا
عشق بخوف:انت عايز اي بالضبط
قاسم بضحك *يابنتي انتي دماغك راحت فين…انا اقصد غيريه شكله مضايقك…
عشق بخجل…:احمم هو مفيش حد هنا غيرك
قاسم:اه انا مليش حد خالص وزي ما انتي شايفه قاعد في قصر طويل عريض لوحدي
عشق:دا حتي مفيش هنا خدم…
قاسم:عشان مبحبش حد يكون موجود معايا ف القصر عشان اخد راحتي….لكن لو انتي عايزه خدامه بكرا الصبح ان شاء الله هتكون هنا…..
عشق بسرعه:لاااا انا مش عايزه خدامه….عايزه اعمل كل حاجه بنفسي..انا اقصد انت يعني…مين بيغسلك هدومك…مين بيأكلك…..كدا يعني…
قاسم ببسمه:فيه واحده بتيجي هنا اخر يوم ف الاسبوع…بتغسل الهدوم وبتمشي اما بالنسبه للاكل…يا باكل ف مطعم يا بطبخ لنفسي……
عشق بطيبه:مش هتحتاج حد دلوقتي هطبخ انا بس بعدها ابقي اطلب الاسعاف….
قاسم بضحك:للدرجه دي…
عشق:واكتر كمان….فين اوضتي بقا..
قاسم:.اختاري اي اوضه…اكمل بخبث لو عايزه تنامي ف الاوضه معايا تعالي..
وشها احمر جدا بقا شبه الطمطمايه…
عشق:احمم انا ماشيه طلعت اول اوضه قابلتها….وقفلت الباب بسرعه…
اما قاسم ابتسم علي طفولتها…وخجلها منه…وطلع اوضه واول مره يحس ان القصر حلو..اخد دش نام وعشق كدا بردوو
اما بقا عند عدي ف روح وهو طالع شاف صوت عالي جاي من الشقه اللي قصاده شقه رسيل ف خبط علي الباب لكن محدش فتح
عدي ف نفسه:ممكن تكون بتتخانق هي وجوزها انا اي دخلني وراح عند شقته لكن سمعها بستنجد بحد
رسيل بصراخ:ااااه شعري…..سيبني ياحيوان…الحقوني
عدي:لا مبدهاش بقا وخبط الباب جامد مفتحش قعد يزق ف الباب لحد ما اتفسخ وساعده علي كدا ان جسمه قوي…
فسخ الباب ودخل لقي واحد بيضرب رسيل ف مسكه وعطاه بوكس
عدي:مش عيب تتشطر علي حرمه
الرجل ويدعي اساامه:انت مالك انت ياجدع واحد ومراته بتتحشر ليه
رسيل:متقولش مراتك…دا طليقي…
عدي وهو يلكمه: وكمان بتكدب دا انت بجح…برا يازباله…
اسامه:ومين بقا اللي هيخرجني..انت…
عدي:انت متعرفش انت بتكلم مين….انا المقدم عدي رسلان……العقرب…لو تسمع عنه…
اسامه بتوتر:العقرب…..احم..
عدي:برااا
اسامه بغضب مكتوم:عن اذنك بعدين بص لرسيل اما انتي ف هوريكي كويس اووي وخرج ورزع الباب وراه…
رسيل ببكاء:حسبي الله ونعم الوكيل فيك يا اسامه…
عدي:ممكن تهدي…
رسيل وهي بتبصله:شكرا ليك جدا يا استاذ..
عدي:عدي اسمي عدي…ممكن نبقا اصحاب….طبعا هتوافقي مع العلم ان انا مش من النوع اللي بيصاحب
رسيل:مغرور
عدي:عاارف…هروح انا بقا…انتي عارفه ان الوقت متأخر والناس مش بترحم حد..سلام…
خرج عدي وهي فضلت تبص ليه بشروود وازاي وافقت علي صداقته وهي كل علاقتها سطحيه…
نتعرف بقا علي رسيل….
رسيل: فتاه ف ال22 من عمرها تمتاز بطيبه قلبها جميله جدا مطلقه…لسبب سوف نعرفه مع الاحداث رسيل ملهاش حد غير اخوها وقاسي عليها اووي وجوزها اسامه صاحبه بعد ما اخد منه 200 الف جنيه…..
بصت رسيل للباب بشروود وقالت:مستحيل ياعدي مستحيل مش هكرر الغلط مرتين
___________♕
في صباح يوم جديد……
صحي قاسم من النوم وكالعاده عمل رياضه ولبس هدوم بيتي ونزل لكن حس بحركه غ البيت وفرح جدا لان البيت بقا فيه روح….سمع صوت تكسير ف المطبخ دخل وهو خايف ان عشق يكون حصلها حاجه
قاسم:انتي كويسه…..هههههه….انتي عامله كدا ليه
عشق وهي تتوسط خصرها ّعامله اي ياقاسم بيه….
فكان المشهد كدا
كانت عشق لابسه دريس بيتي وفوقه الطرحه وكان معاها برطمان نوتيلا بس وقع اتكسر وكان وشها كله عليه شيكولاته كان عايزهه تتاكل….
قاسم:لا لا مفيش هو انتي جيبتي الشيكولاته دي منين
عشق بغباء:من فلوسي
قاسم:ههه لا مقصدش اقصد جيبتيها منين امتي يعني…
عشق:ههه لا دي انا جايباها ف شنطتي دي العشق…علي اسمي
قاسم:ماشي ياعشق…
عشق:ثواني هتلاقي الفطار جاهز بس لما الم الازاز دا عشام محدش يتعور
قاسم:لا حاسبي انا هلمه
عشق وهي بتقعد علي ركبتها:لا يجدع والله ابدا انا اللي هلمه وطرقنا بقا
قاسم بصدمه:اطرقكوا…..طيب ياعشق…ومشي وهي بتلم الازاز ازازه دخلت ف ايدها فصرخت ف قاسم اتخض….
قاسم:يانهاار اسود في اي تاني…..لكنه راح بسرعه المطبخ عشان فها نيلة ايي
يتبع…….
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حين التقينا للكاتبة شيماء جمعة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!