Uncategorized

رواية عشقت الرعد الفصل الخامس 5 بقلم أسماء محمد

 رواية عشقت الرعد الفصل الخامس 5 بقلم أسماء محمد

رواية عشقت الرعد الفصل الخامس 5 بقلم أسماء محمد

رواية عشقت الرعد الفصل الخامس 5 بقلم أسماء محمد

رعد شايل اسيل علي أيده وهي غرقانه في دمها وبيجري بيها علي العربيه ونورين وريم بيعيطوا وكمال فاضل شويه ويجراله حاجه وأسر بيفتح العربيه علشان هيسوق في الوقت ده كان جاسر خاف علي عشق ونور ونسرين وقرروا يروحوا عشق وهي بتركب العربيه شافت رعد وشايل واحده غرقانه في دمها فقررت تساعدهم بما انها دكتور 
عشق :: جاسر هات ماما ونور وتعالا علشان المستشفى بتاعتي ومشيت من غير ما تسمع اي كلمه 
رعد بغضب :: افتح الباب يا اسر بسرعه 
عشق جت :: لو سمحت انا دكتوره ممكن اساعدكوا لحد اما نوصل المستشفي 
رعد رد بسرعه لان لو رفضت ممكن اسيل تروح منه فقال ::طيب وبص لكمال
رعد :: كمال هات نورين وريم معاك في العربيه علي مش هتكفي وطبعا كان رعد حط اسيل في العربيه وعشق بتحاول توقف الدم رعد ركب قدام مع أسر وعشق ورا ومشيوا 
في عربيه جاسر 
نسرين بخوف :: هو في اي وعشق راحت مع مين
نور بخوف  ::دا رعد 
جاسر ونسرين بصوا ليها وقالوا في صوت واحد :: رعد مين 
سكتت نور بخوف 
نسرين بحده:: رعد مين 
جاسر شاف خوفها وادخل :: عمتو خلاص مش وقته بس المهم نوصل 
في عربيه رعد 
الرصاصه كانت في جانب قريب من القلب وطبعا المكان ده خطر جدا وعشق ايديها بتترعش مش عارفه ليه 
عشق مش معاها اي حاجه توقف النزيف 
عشق :: يا استاذ مافيش حاجه هنا نضيفه علشان أوقف النزيف لأن شويه وانا مش هعرف اتصرف 
رعد بخوف دور علي اي حاجه قدامه 
رعد بخوف :: مافيش 
عشق خافت ومش عارفه تتصرف وفاضل شويه وتعيط لأنها ممكن تموت وفكرت أنها تقلع الطرحه بس خافت لتكون ملوثه 
عشق بثبات :: معاكوا 5دقايق و24ثانيه نكون في المستشفي والا وسكتت 
رعد بصدمه وغضب :: انجز يا اسر 
اسر ساق باقوي سرعه عنده كأنه سايق طياره 
في عربيه كمال
نورين بعياط ::هما سرعوا كدا ليه اكيد في حاجه 
كمال علي وشك الدموع :: خير ان شاء الله خير وسرع هو كمان
ما هي إلا لحظات ووصل اسر الي المستشفى بسرعته 
عشق نزلت من العربيه ورعد نزل بسرعه 
عشق بزعيق للموظفين :: تعالوا ساعدوني وافقين بتتفرجوا 
جري كذا واحد ومعاه سرير المستشفى ونقلوا اسيل غرفه العمليات 
عشق :: جهزوا كل حاجه لحد اما البس واجي بسرعه 
الممرضه:: حاضر ومشيت 
رعد مسك عشق من أيدها بقوه وعشق كان في ماس كهربائي لمسها 
رعد :: تعيش فاهمه 
عشق بخوف ووجع من مسكه ايده:: انا هعمل الي عليا بعد اذنك 
في الوقت ده وصل كلا من كمال وجاسر وطبعا من معهم 
كمال جري ناحيه رعد 
كمال :: في اخبار 
رعد بص ليه بحزن :: توء  
كمال :: في فين
رعد :: في العمليات 
نور ونورين وافقين بيعيطوا
في فيلا الحناوي
جميله بغضب بتتكلم في الفون :: يعني اي مماتتش 
الشخص :: معرفش هما راحوا بيها علي المستشفى
جميله بغضب :: طب اقفل يا غبي
جميله بعد اما قفلت الفون :: اووووف وبغل دا انتي قرده يا شيخه مافيش حاجه أثرت فيكي 
طلعت لبست وراحت المستشفى
في غرفه العمليات
عشق ماسكه المشرط وايديها بتترعش 
دكتور خالد :: مالك يا دكتوره 
عشق :: مش عارفه 
عشق في بالها :: انا خايفه أفقدها ليه دي مش اول عمليه اعملها 
خالد:: دكتوره عشق ركزي 
عشق :: اسفه يا دكتور وتبعت في شغلها وشالت الرصاصه وكانت خلاص هتقفل العمليه عشق سحرت وبدون قصد في عرق فرقع وحصل نزيف جامد 
خالد بصدمه:: عششششق انتي اتجننتي 
عشق بخوف :: نهار اسود 
خالد وهو بيوقف النزيف :: استني في مكتبي 
خرجت عشق بدون اي كلام و هي بتعيط
بعد مرور ساعات خرج خالد من العمليات 
رعد :: هي كويسه 
خالد بص ليه بحزن :: لاسف كتر النزيف قد الي دخولها في غيبوبه 
جميله كانت جايه وسمعت الدكتور بيقول كده و ابتسمت وعملت نفسها زعلانه 
جميله بحزن :: اسيل اختي ازاي الكلام ده واي الي حصل
رعد بص ليها  ورجع تاني بص للدكتور
رعد :: يعني هتفوق امتي 
خالد :: الغيبوبه دي ملهاش مده محدده دا طبعا لو عدا 48ساعه من غير ما تفوق انتو بس ادعلولها 
رعد بثبات :: شكرا ليك ولاحظ أن عشق مخرجتش 
رعد :: لو سمحت هي الدكتوره عشق فين 
خالد باستغراب :: خرجت من 3ساعات 
رعد :: هو في باب تاني غير ده 
خالد :: لا طبعا 
خرجت دلوقتي السرير الي موجود عليه اسيل وكله جري عليها 
خالد سبهم ودخل اوضه العمليات تاني ورعد شافه
عشق كانت في اوضه تانيه جمب غرفه العمليات موجوده احتياطي وقاعده علي الأرض وضامه رجليها وبتعيط 
دخل خالد 
خالد :: عشق انتي هنا بتعملي اي 
عشق بعياط :: كانت هتموت بسببي اول مره اغلط بس والله معرفش اي الي حصل وبتعيط جامد انا لما ختها في حضني وانا في العربيه حسيت باحساس عمري ماحسته قبل كده حسيت بالأمان والحنان معرفش اي الي حصلي 
خالد :: طب اهدي انتي دكتوره ووراد يحصل حاجه زي كده 
عشق بعياط ????:: بس مش لدرجه انها كانت هتموت ولولا انك لحقتها كان زمنها ماتت 
طبعا رعد واقف وبيسمع ????
خالد :: حصل خير والحمد لله انها جت علي قد كده وبعدين لازم يكون في عقاب ليكي 
عشق بعياط  :: والله ما كان قصدي 
خالد :: انا اسف بس هحاول اساعدك انا عارف انك من اكفي الدكاتره الي هنا هحاول اوعدك 
في مكتب عشق في المستشفى 
قاعده نسرين ونور وجاسر 
جاسر بص لنور وبعدين بص لعمتو 
جاسر :: عمتو ممكن تجيبي ميه لنور علشان حاسس انها تعبانه 
نسرين :: طيب وخرجت 
جاسر :: اتفضلي قولي
نور :: وانت عرفت منين
جاسر بحده :: نور انا الي مربيكي وعارفك كويس 
نور حكت ليه كل حاجه عن عمر وأنه اعتدي علي عشق ورعد أنقذها 
جاسر بغضب :: نهار اسود انتي قلتي اي 
نور بعياط :: انا كنت فاكره انو بيحبني 
جاسر بيحاول يهدي :: خلاص يا نور مش وقته 
نسرين راحت علشان تجيب ميه وفي نفس الوقت جميله راحت تشرب قهوه وشافت نسرين هناك وراحت عليها
جميله :: هههههههههههه معقوله نسرين هانم بنفسها هنا 
نسرين واقفه بصدمه والميه وقعت من ايديها 
نسرين :: جميله 
جميله ابتسمت بخبث :: انا سمعت أن عندك بنت اسمها نور الف مبروك
نسرين :: عشق عندي عشق ونور
جميله :: هههههههههههه هو انتي صدقتي ولا اي يا ناني
نسرين واقفه بصدمه وقالت بحده:: جميلللللله
يتبع..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببتها في مهمتي للكاتبة أسماء محمد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!