روايات

رواية اعترفت بحبي له بعد فوات الاوان الفصل الخامس 5 بقلم يارا علاء

رواية اعترفت بحبي له بعد فوات الاوان الفصل الخامس 5 بقلم يارا علاء

رواية اعترفت بحبي له بعد فوات الاوان الجزء الخامس

رواية اعترفت بحبي له بعد فوات الاوان البارت الخامس

رواية اعترفت بحبي له بعد فوات الاوان الحلقة الخامسة

أمه:بنت عمك.
معتز بصدمه:اي بنت عمي لا طبعا مستحيل اصلا اتجوزها.
أمه بسخريه:ليه يا عين امك مش عاجباك ولا اي انت تطول اصلا واحده في اخلاق شمس ولا حياءها وبعدين البت ابوها مات وامها مش بتسال عليها .
معتز:يا امي افهميني انا كنت مفكر انك هتجوزني وحده مطلقه مش شمس ومش عاوز اظلمها.
أمه:مش بتظلمها ولا حاجه دي بتحب البنات وهتكون زي امهم واحسن كمان والبنات بيحبوها اتجوزها وانت هتحبها صدقني.
معتز بضيق: خلاص هفكر واقول انا هقوم امشي انا فين البنات .
أمه:في الاوضه .
معتز: تمام.
____
في اوضة مريم كانت بتلعب مع البنات وبيضحكوا وصوت ضحكهم عالي.
يسرا بفرحه:انا بحبك اوي يا عمتوا شمس.
شمس بحب:وانا بحبكم يا قلبي.
يمني:عارفه يا عمتوا ماما مكنتش بتلعب معانا كده ولا بتضحك معانا هي بتزعقلنا علي طول وكمان مشيت وسابتنا.
قمر:معلش يا قلبي تعالوا بقا اعملكم اكل .
يمني:ماشي يلا.
وطلعوا وشمس خبطت في معتز.
شمس:انا اسفه مكنش قصدي
معتز:متعتذريش انا ال كنت مشغول بالموبايل يلا يا يمني يالا يا يسرا.
شمس:استني هياكلوا الاول.
معتز:هطلب اكل من برا يلا عشان تناموا عشان الحضانة.
يسرا :ماشي (وراحت باست شمس هي ويمني ومشي معتز بالبنات.
_______
(تعريف الشخصيات).
(شمس البحيري في فتاه جميله وخجوله مختمره ابوها متوفي وامها متجوزه ومش بتسال فيها وهي عائشه مع مرات عمها كلية فنون جميله عندها ٢٣سنه)
________
عند ندي كانت قاعده قدام التلفزيون وبتبص علي باب الشقه مستنيه ادهم ف لاقت باب الشقه بيتفتح.
ادهم دخل وباين عليه التع*ب ف بص ليها وهي لفت وشها وهو دخل يغير وبعدين طلع ودخل المطبخ يعمل قهوه وندي قامت وراه .
ندي:انت كنت فين.
ادهم:ملكيش دعوه متتدخليش في حياتي .
ندي بغيظ: احسن بردك اطلب بق اكل.
ادهم:عندك الموبايل.
ندي:انت بارد.
ادهم:من بعد ما عندكم امشي بق.
ندي:اعملي قهوه.
ادهم:انتي هبله يا بت ولا عندك انفصام الشخصية ولا اي.
ندي:الله يسامحك مش عاوزه حاجه اصلا لأنها مقاطعه هههه
ادهم ببرود:جبت بديل .
ندي:طب البيبسي ده مقاطعه صح .
ادهم :اه ليه.
ندي:استني بس وراحت فضت الأزازه في الحوض وجابت سكينه وقاعدة تغرزها في الازازه.
ادهم:انتي بتعملي اي.
نظي:بعور الازازه عشان نفسي اقت*ل اليهود حسبي الله ونعم الوكيل.
ادهم:وهو الأزهر هتحس بالأ*لم.
ندي:لا مش هتحس بي انا زعلا*نه اوي علي أهل غزه.
ادهم:أن شاء الله ربنا هينصر غزه .
ندي:يارب .
وراحت مسكت علبة الصابون السائل وفضتها كلها في الحوض.
ادهم بز*عيق:ندي اعقلي بتعملي اي .
ندي:انت بتزعق ليه هنضف الحوض عشان قر*فانه من البيبسي ومش طايقاه.
ادهم بنفاذ صبر:ندي مش ناقص جنان اطلعي برااااا.
ندي طلعت تجري وهو قال:يا صبر ايوب علي التخل*ف انتي عارفه الصابون بكام .
ندي:انت يرضيك يعني اسكت والببسي في بيتي وبعدين متدعيش علي نفسك
ادهم :هو انا دعيت.
ندي:اه دعيت تكون صباره وانت هتشوك كده وانامش همسكك.
ادهم:طب اقسم بالله ما انا سكات وطلع يجري وراها في الشقه .
ندي:اي كل العضلات دي وبتعرف تجري حلو لا جامد .
ادهم لاقي نفسه بيقع ادهم بصدمه قال:الله اكبر كل اعوذ برب الفلق من عينك يا ندي يا بنت عمي حسبي الله في ال كان السبب.
ندي:ادهم المطبخ بيولع .
ادهم بص ملقاش حاجه ف قال بزعيق:ندي ماشي يا ندي
ماشي العربي بس حسابك تقل اوي.
ندي بزعيق:اي ندي ندي هو في اي انا جنبك اهو كنت بشرب مش بهرب .
ادهم بدون سابق انذار مسكها زي حرامي الغسيل.
ندي:……..
______
(في بيت ايان).
كانت ريم في حض*ن ايان وهو بيلعب في شعرها ف راحت قالت:ايان .
ايان: عيونه.
ريم:هتتجوزني صح.
ايان بضيق:اه يعني هكذب وبعدين سيبك من كل ده انا كنتي قمر.
ريم بكسوف:بس بق.
ايان:بس اي احنا لسه عملنا حاجه تعالي اقولك علي كلمه سر……
_____
(في بيت معتز).
وصل هو والبنات وطلب اكل وقعدوا ياكلوا ف يسرا قال:بابا احنا بنحب عمتوا مريم قوي .
يمني:اه يا بابا دي احسن من ماما
معتز:طب كلوا ومتكلموش علي الاكل .
يمني:بابا هو ينفع شمس ستكون مامتنا صح اتجوزها يا بابا .
يسرا:اه يا بابا عشان خاطرنا.
معتز بزعيق:……..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اعترفت بحبي له بعد فوات الاوان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى