Uncategorized

رواية خاطفي الفصل الخامس 5 بقلم شهد مصطفى

 رواية خاطفي الفصل الخامس 5 بقلم شهد مصطفى

رواية خاطفي الفصل الخامس 5 بقلم شهد مصطفى

رواية خاطفي الفصل الخامس 5 بقلم شهد مصطفى

توضيح بالنسبه للنجمه*ف لازم اعمل فواصل علشان الروايه تتقبل يعنى كلمه د”م لازم بينها كل”ب وهاكذا اى كلمه فيها تح ريض كر”ه وكده بس هحاول اقلل فواصل اسيبكم مع البارت
الشخص بخوف:اسيا فوقى لا أنا آسف فوقى يا آسيا وطلب الدكتور وبعد وقت
الشخص:مالها يا دكتور
الدكتور:اللى حصل لها ده بسبب نقص غذا ومن الواضح أن حد ضر”بها وهى أساسا جسمها ضعيف فمستحملتش انا كتبت لها على شويه فيتامينات وياريت تهتم باكلها شويه
الشخص:شكرا لحضرتك يا دكتور
الدكتور:على ايه ده واجبى ومشى
الشخص دخل وقعد جنبها وبدا يملس على شعرها
لنفسه:ازاى ضر”بتها ووصلتها للحاله ديه ورجع ر”بط ايديها وغمى عينيها
بعد وقت اسيا بدأت تتحرك
الشخص بلهفه:أنتِ كويسه يا آسيا
اسيا بتعب:ابعد عنى
الشخص بقى بيملس على شعرها
اسيا:ابعد ايدك عنى
الشخص:انا ندمان أنا اسف بس أنتِ نرفز”تينى
اسيا:أنا بكر”هك فى الاول كنت حاسه ان انت غيرهم وبصريخ أنا عايزة امشى
الشخص حاول يتحكم فى أعصابه وجاب حته لازق وحطها على بوقها وقال:بكره هيبقى كتب كتابنا وسابها وخرج
تانى يوم الشخص دخل باكل وعلاج وآسيا مكنتش فاقت لسه قرب قعد جنبها وشال الزقه من على بوقها وقرب من خدها وبا”سها
اسيا حست بانفسه وفاقت
اسيا بخوف:أنت بتعمل ايه ابعد عني
الشخص:يلا عشان تاكلى وتاخدى علاجك وتجهزى النهارده هتبقى مراتى
اسيا بغضب وصوت عالى: مش هيحصل
الشخص ابتسم بخبث وقال مهو أنا ممكن اقت”ل عمار
اسيا حاولت تتصنع الشجاعه وقالت:عمار هيقدر يحمى نفسه
الشخص قرب منها وقال:مهو أنا عندى اسلوب هيخليكى توافقى بس هتزعلى
اسيا:أنت مش هتجبرنى
الشخص قرب منها ودفن رأسه في رقبتها
اسيا بعياط:أبعد عنى
مبقاش قادر يتحكم فى نفسه كان طول الوقت بيحاول يفضل بعيد عنها
الشخص بيبو”سها بحب وهى بتعيط
اسيا بتعيط وبتترعش
الشخص حس بخوفها بعد عنها وشدها لحضنه وقال:أنا آسف انى خو”فتك
اسيا بعياط:يعنى هتسيبنى امشى
الشخص:لا أنا هفكك علشان تاكلى وتجهزى وجبت لك فستان غير ده بس اول ما تخلص تغمى عنيكى( لأنه اتقطع وقت ما نطت) 
اسيا:بس أنا مش عايزة اتجوزك
مردش وفك ايديها وخرج وهى شالت القماشه من على عينيها ولقيته جايب لها سلطه وشوربه خضار
اسيا قامت وخبطت على الباب
الشخص من ورا الباب:نعم يا آسيا
اسيا:أنت ايه الاكل اللى جايبه ده
الشخص:اسيا أنتِ تعبانه وده كويس ليكى كولى وانتِ ساكته
اسيا:يارب تقع
الشخص:اهه
اسيا:ايه ده مكنتش اعرف ان دعوتى مستجابه يارب اقدر امشى من هنا
الشخص:لا وانتِ الصادقه أنا سامعك فعملت كده
اسيا رجعت وبدأت تاكل برغم انها مبتحبش شوربه الخضار بس كلتها لأنها جعانه وخدت العلاج واتنهدت وقالت: وبعدين بقى في اللى بيحصل ده أنا اللى همو”ت واعرفه هو مين اللي خاطفنى
الشخص من ورا الباب:متغلبيش نفسك في التفكير واجهزى يا اسيا
اسيا:متمشى بقى وخدت الفستان ودخلت الحمام لبسته وكانت جميله اوي فضلت قاعدة لحد ما
الشخص من ورا الباب:حطى القماشه على عينيكى يا آسيا
اسيا:ازاى هتجوزك من غير ما اشوفك
الشخص:هتشوفينى بعد كتب الكتاب
اسيا قامت ناحيه الباب وبتفتح ملقتش حد وهو دخل من الشباك لأنه عارف انها عنيده وجه من وراها وربط القماشه على عينيها اسيا جت تشيلها مسك ايديها وحضنها من ضهرها
اسيا بغضب:بقولك ايه يا بتاع أنت أنا لازم اشوفك
الشخص:توتو مش لازم المهم انا اللى شاي
فك وشالها
اسيا بغضب:نزلنى انت شكلك واحد مجنو”ن وهربان من مستشفى المجا”نين وجاى تطلع جنا”نك عليا زى المسلسل بتاع ريهام عبدالغفور وباسل ال وقطع كلامها ببو”سه رقيقه وبعد عنها وقال:اسكتى بقى شويه
اسيا بغضب ووشها احمر:أنت قليل الادب ازاى وبا”سها تانى وبعد عنها
اسيا بصدمه:أنت مشفتش تر”بيه وحطت أيدها على بوقها وهو ضحك وقال:تبقى تسكتى عشان معملش كده ونزل بيها لتحت عند السلم وقال:بصى أنا هشيلها من على عينيكى بس اوعى تفتحى
اسيا:ايه لعب العيال ده
الشخص:اسيا
اسيا:حاضر خلاص
شال القماشه من على عينيها وخدها لحد المأذون
المأذون:هى مالها يا ابنى مغمضه كده ليه
الشخص:لسه هيتكلم
اسيا:اصل النور بتاع الصبح بيوجع لى عنيا
الشخص:اسكتِ خالص
وبعد وقت ختم المأذون بجملته الشهيرة
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
بعد ما المأذون مشى
اسيا:افتح بقى
الشخص بحده:لا اوعى
اسيا: وبعدين بقى
قرب منها وشالها وطلع بيها لاوضه مختلفه ونزلها
الشخص:فتحى يا آسيا
اسيا فتحت عينيها ولقيت صور كتير لبنوته صغيرة مع ولد والجنب التانى لشاب وبنت والثالث صور ل اسيا وبس
اسيا بتبص لصورة الشاب وقالت بصدمه:مستحيل لا مستحيل تكون هو ووقعت اغمى عليها
اسيااااا
يتبع…
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!