Uncategorized

رواية حب صدفة الفصل الخامس 5 بقلم حنان صلاح

 رواية حب صدفة الفصل الخامس 5 بقلم حنان صلاح

رواية حب صدفة الفصل الخامس 5 بقلم حنان صلاح

رواية حب صدفة الفصل الخامس 5 بقلم حنان صلاح

أدهم فتح الباب البلكونه بسرعه وبصوت عالي وخوف شديد هنااااااا
وحمالها بين يديه ووضعها ع السرير بكل هدوء ورما فوقها غطاء كثيف وشعل النيران في الغرفه 
ومسك يديها بخوف وزعر  وهو بيقول هنا فوقي يا هنا ولكنه لم يسمع منها غير نفس خفيف يخرج من شفاتيها الزرقاء من شدة البرد انا مستحيل اسيبك تموتي انتي لازم تعيشي
 أدهم بعصبيه الوووو يا زفت عايز دكتور حالآ
الموظف بخوف بسرعه هيكون عندك يا فندم 
الدكتور بخوف حالتها صعبه جدآ الظاهر أن هي فضلت فتره كبيره في البرد القارص يا أستاذ أدهم وهي منعتها ضعيفه وجسمها مش قادر يقاوم في خطر ع حياتها كبير جدآ 
أدهم بخوف شديد واي العمل يا دكتور اكيد في حل اتصرف ارجوووووك 
الدكتور  للأسف شديد مفيش حلول.غير أن يحصل علاقه زوجيه عشان جسمها يرجع لحلته الطبيعيه من تاني 
أدهم بتعجب شديد أكيد في حل غير ده 
الدكتور بتوتر مفيش يا استاذ أدهم ولازم دا يحصل وبسرعه والا مش هتفضل موجوده كتير
أدهم هز برأسه مرغمآ ع ما قاله الدكتور 
وأخذ يضرب اي شيء امامه ويكسره بكل غضب وهو يقول انا خلفت بوعدي معاكي يا ماما مش قدرت اني أحافظ عليها بس قدرت اعرض حياتة هنا للخطر 
والدموع تنزل من عينيه وتسقط ع اوراقه الصفقه ومسك الورق ولسه بيقطعه وهو يقول انت السبب في كل اللي بيحصل ده ولكن جزبه الرسم والكتابه عليه وفضل يقرأ فيه وشعر بحزن شديد تجاه هنا وبص ليها ياااااااه انتي مريتي بده كله ودموع تنفرط من عينيه انا مستحيل اسيبك تموتي انتي لازم تعيشي يا هنا 
واقترب منها وبدأ ينتهك حريتها وبرأتها وتنطفأ الأنوار وتهب رياح في الغرفه وتتحرك الستأر حولهما كأنها تشهد ع الحب الذي يبدأ بين هنا وأدهم 
في الصباح الباكر ادهم جهز الفطار لهنا عشان تاخد ادويتها 
هنا اهههههه اههههه ومسكت رأسها هو اي اللي حصل ولا تشعر الا بوجع بسيط في راسها 
أدهم خرج من المطبخ مسرعآ بفرحه حمد لله ع سلامتك خوفتيني عليكي انتي عامله اي دلوقتي يا هنا 
هنا حسه بوجع في راسي بس بسيط 
أدهم حمدلله ع سلامتك يا روحي 
هنا اي ده روحك هو اي اللي حصل ماله متغير كده اكيد حس بندم ع اللي عمله ورماني بره في البرد الأستاذ المغرور 
ادهم يله عشان تفطري وتاخدي ادويتك 
هنا لا انا كويسه مش محتاجه دوي خليه لنفسك 
أدهم بس بس يا مجنونه انتي هتاخدي الدوي يعني هتخديه 
هنا قلت لا يعني لا 
أدهم بغضب لف وراها الأوضه بت انتي هتخديه وغصب عنك فاهمه عشان خلتك موصياني عليكي 
هنا اه وانت ملتزم بالوصيه قوي ترميني بره في البرد 
أدهم انا اسف يا هنا سامحيني 
هنا لا اسفك غير مقبول يا استاذ المغرور 
ادهم بعصبيه  انا مش فضيلك اخلصي 
هنا ليه وراك اي 
ادهم ورايا شغل انهارده بالليل عشان خلاص هنرجع بيتنا بكره 
هنا خلاص هاخد الدوي بس ع شرط 
أدهم بعصبيه واي هو الشرط 
هنا اجي معاك 
ادهم بغضب تيجي معايا ازاي دي حفله بسيطه وهنعقد الأوراق وهاجي ع طول 
هنا بفرحه وكمان حفله انا رايحه معاك يعني رايحه معاك 
ادهم ببرود مش ينفع 
هنا لا ما انت لازم تخليه ينفع وألا اقول لخلتي انت ازاي رمتني في البرد بره بكل قسوة وسعتها قابل بقا 
ادهم كز ع اسنانه جامد وهز برأسه وهو يقول يله جهزي نفسك ولو اتأخرتي هسيبك وامشي 
هنا حاضر حاضر بسرعه وهكون عندك 
ادهم نزل تحت وهو يقول لنفسه ازاي هقدر اقول لهنا ع اللي حصل أنبارح هي لازم تعرف 
هنا نزلت وهي لابسه فستان اوف وايت وفردا شعرها وكانت مثل ملكات الجمال وعينها الخضراء ذادتها جمالآ 
ادهم اول ما شاف هنا سرح في جمالها 
هنا هاااااا يله بينا 
أدهم بتنهق اهههه بهدوء يله بينا 
سيف يا ادهم 
أدهم ساب هنا وراح لسيف وهو يقول لها ثواني وهرجعلك 
هنا ماشي 
سيف سلم ع أدهم واعطاه الورق بدل اللي باظ وهو يقول اي خدمه يا معلم 
ادهم اخد الورق وهو يقول تسلم خدماتك يا صاحبي 
ادهم اووووبا مين القمر اللي قاعد ع تربيزتك دي يا ادهم 
ادهم بعصبيه وبغيره شديده دي تخصني يا سيف مفهوم 
سيف انت واقع ولا اي يا صحبي بس……….. 
ادهم بغرور لا 
سيف باين عليك انك بتحبها اه شايف التوتر اللي انت فيه 
ادهم خلاص يا سيف بقا وذهب لعند هنا وهمس بكلماته ممكن تشركيني الرقصه دي يا هنا ومد يده لها والكل ينظر لهما بأعجاب وبفرحه 
هنا اهههه ممكن وهما يرقصان سويآ وينظران إلي بعضهم نظرات حب وأعجاب يقطع الحفل مجهول وهو يقول وحشتني اوي يا أدهم…………………
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية غرام الوتين للكاتبة سمسم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!