Uncategorized

رواية ملكة الزين الفصل الخامس 5 بقلم شهد ياسر

 رواية ملكة الزين الفصل الخامس 5 بقلم شهد ياسر

رواية ملكة الزين الفصل الخامس 5 بقلم شهد ياسر

رواية ملكة الزين الفصل الخامس 5 بقلم شهد ياسر

الجد : مش هنتغدى ولا ايه
فاطمة : ثواني يا بابا… يلا يا صفاء
زين كل شويه يوشوشني ومعظم الكلام مش مفهوم و سمير مركز معانا
مريم بصوت واطي : زين خلاص بقا
زين : مريم مش انا حبيبك
مريم : مين قال كده
زين : انتي اللي قولتي
مريم : غيرت رأيي
زين : طب والله ازعل
مريم : طب والله انت طفل هههههه لا خلاص متزعلش احم… انت حبيبى
زين :، طب مافيش حاجه تانيه
مريم : حاجه ايه ان شاء الله
زين : انتي اللي دماغك بتروح لبعيد انا اقصد بحبك مثلا
مريم : لا ههههههه
الجد : في حاجه يا مريم
مريم : لا يا جدي
فارس : معلش يا جدي عرسان بقا
ببص على رباب حساها مش تمم قومت و قعدت جنبها ريهام الناحيه التانيه ودا سبب غيظ نرمين اكتر اني بعد اما كنت معاها بس ربنا عوضني بأختين
مريم : مالك يا رباب
ريهام : انتي كويسه
رباب : مش عارفه بس انا مش تمم… بصوا انا هطلع الاوضة براحه عشان فارس ميقلقش
مريم : طب انا جايه معاك
ريهام :  وانا مع الحرباية
..
ريهام : منورة يا نرمين صحيح مبروك الجواز ربنا يكرمك بعيل يطلع عينك ههههههه
زين و حازم و فارس قعدوا يضحكوا
نرمين : قولي يا رب.. امان مريم اختي راحت فين
ريهام : ههههه مريم مش اختك دي بنت خالتك يا حبيبتي طلعت هي و رباب مريم هتعمل حاجه وتنزل اصل احنا مش بنسيب مريم عارفه يوم كتب الكتاب كنا احنا اللي امها فطوم كانت بتعيط بس و فارس و حازم كانوا عاملين ابوها ربنا يخلينا لبعض و يبعض عننا العين
حازم : امين يا ريمو يا قلبي ادعي
اما فوق
رباب بترجع
مريم : انتي لازم تكشفي انا هنادي فارس
رباب : بلاش دول حبه برد و خلاص متقلقي…
مريم : لا لا هناديه
وخرجت و ناديت من فوق
مريم : فارس… فارس
زين : في ايه يا حبيبي
مريم : رباب تعبانه اوي هات دكتور بسرعه
و طلعوا كلهم جاري و فارس كان هيموت من الرعب شوفت الحب الحقيقي في عيونه رباب اغمي عليها و فارس دموعه نزلت غصب عنه
فارس : رباب حبيبتي قومي مالك يا روحي رودي عليا بالله عليكي بسرعههه يا مريم
نزلت جري لزين وانا دموعي بتنزل و نرمين و سمير لسه قاعدين
مريم : بسرعه… يا زين… بسرعه بالله عليك… رباب تعبانه… بسرعه
زين خدني في حضنه وقعد يهدي فيا
زين : بس اهدي.. اهدي يا حياتي اهدي رباب كويسه متقلقيش الدكتور جاي في الطريق يا قلبي اشششش اهدي
الدكتور دخل
… : زين
…. : فوق بسرعه
طلعوا  و انا مقدرتش اقف بعيط برضوه زين قعدني و طلع قعدت على الارض سمير كان هيقرب مني و مهتمش بنرمين بس زين نزل بسرعه وقعد جنبي و خدني في حضنه و المرادي انا مسكت فيه جامد
زين : بس هي كويسه متقلقيش.. بس يا حبيبي اهدي ببس… اشششش بطلي عياط
و كل ده تحت نظارات الغيره من سمير اللي مستغرب نفسه و الغيظ من نرمين تجاه سمير و حسد ليا عشان زين
حبه و الدكتور نزل
زين : في ايه طمني
…. : متقلقش يا زين خير ان شاء الله الف مبروك مدام رباب حامل
ضحك مختلط بالدموع حتي زين دموعه نزلت بس مسحها بسرعه
المرادي انا اللي حضنت زين اخيرا الحمد لله يا رب
ربنا رزقهم الحمد لله ربنا جبر بخاطر اطيب اتنين الحمد لله
و طلعنا جري و نرمين و سمير طلعوا معانا
لقينا فارس حاضن رباب و دمعهم اللي ببتكلم و الكل بيعيط الكل فرحان
الجد : الحمد لله يا والدي ربنا كريم الحمد لله
عدي اليوم جهزنا اوضة للضيوف بالليل نزلت اقعد في الجنينة لقيت سمير تحت
مريم : انا اسفه مكنتش اعرف ان حضرتك هنا
سمير : انا حضرتك يا مريم
مريم : افندم
سمير : مريم انا بحبك انا مستعد اطلق نرمين و اتجوزك
كان وافق زين و قلبه بيتقطع
مريم : و بعدين
سمير : انا محستش بقيمتك الا لما سبتك مريم انا بحبك ارجعي لو سمحتي
مريم : اسفة انا بحب جوزي و غير كدا انا مش الانسانه اللي تعمل كده في بنت خالتها
سمير : هي عملت فيكي كده و انتي اختها
مريم : انا مش هي ثم انا بحب زين فاهم بحب جوزي اللي اداني الحنان و الحب بحبه
زين واقف بعيد و دموعه بتنزل
تلفوني رن
مريم : الو
زين : انتي فين
مريم : تحت يا حبيبي
زين : طب انا جايلك
مريم : انا هقعد في الجنينة الخلفية اصل البشمهندس قاعد هنا انا راحه اهو يا حبيبي
زين : ماشي انا جاي اهو سلام
مريم : سلام…… عن اذنك
و مشيت و سبته ورايا ندمان و كانت نرمين واقفه وشايفه كل اللي حصل
لفيت و قعدت على المرجحه وزين جه و قعد جنبي ربعت و بصتله
مريم : مالك
زين : انا بحبك
مريم بإبتسامه دافيه : انا بحبك يا زين
و حضنته جامد و هو عيط
مريم : بتعيط ليه يا حبيبي بس عشان خاطري
زين : انتي مش هتسبيني صح
مريم : عمري انت بقيت نصي التاني ربنا ما يحرمني منك يا حبيبي
زين : ويخليك ليا
قعدنا اكتر من ساعة
مريم : عارف
زين : همم
مريم : انت طفل
زين : هههه انا طفل
مريم : امم كنت عامل زي اللي تايهه من امه
زين : انتي امي يا مريم امي و اختي و مراتي و بنتي و كل حاجه في حياتي
مريم : و انت كمان كل حاجه في حياتي…. مش هنام بقى
زين : مش عايز اسيبك انا بحب حضنك
مريم : مش هينفع ماما لو صحيت هتقلق جامد… يلا بقا
زين : يلا يا روحي
طلعنا و نمت وانا قلبي مرتاح صحيت تاني يوم صليت  و نزلت المطبخ لقيتهم كلهم تحت ماعدا زين
الجد : نادي جوزك  يا مريم
مريم : حاضر يا جدي
طلعت خبط محدش رد فدخلت لقيته نايم
مريم : زين.. زين يا حبيبي قوم… زززززززززييييييييييننننننننن
زين : في ايه؟ انتي كويسه؟
مريم ببرائه : اه يلا قوم
زين : بضرب اعمل فيكي اييه
مريم : يلا انزل معتش الا انت
زين : عايز اقولك على حاجه
مريم : قول
زين : انا شوفتك إمبارح مع سمير
مريم : والله يا زين ماحصل حاجه
زين : عارف انا سمعت كل حاجه
مريم : عشان كده كنت بتعيط
زين : امم
مريم : طيب يا طفلي قوم البس و انزل عشان في مفاجأه
و نزلت جري و زين قام خد دش و لبس و نزل قعد جنبي
زين : ايه هي المفاجأة بقا
حازم : هتعجبك اوي
رباب : جدا جدا
ريهام : هطير يا زينو
فارس : جمد اعصابك بس
نرمين بحقن : هو فيه ايه
ريهام اتعصبت و كانت هترد بس حازم قفل بوقها بالاكل
رباب : مفاجأة كده مريم عملها لزين
نرمين : طب مش هنعرفها و لا ايه
الجد : زين
زين : نعم يا جدي
الجد : مريم حددت معاد الفرح
زين : و بعدين… اييييه…. بججججد احلف اسف يا جدي….. بججججد يا مريم انتي موافقة
مريم : ههههههههعه
زين : ضحكتك حلوه على فكره
مريم : طب انا هقوم
زين : هو انا خلصت من هخش جاني هقوم اقعدي يا اميرتي اقعدي دا انا مصدقت
الخبر كان مفرح للجميع حتي لنرمين عشان سمير سافروا بعد الفطار و زين اختفي الفرح بعد بكره الكل بيجهز و الكل فرحان
عدي اليومين دول بسرعه جدا قاعده قدام المرايه بفستاني اللي جابه ليا زين فستان ساده منفوش نسبيا و خماري اللي مخليني اميرة
حازم : يا قوم حد قالع راسه هههه
فاطمة : تعالى يا حازم
حازم : اوبااا دا الواد زين هيموت النهارده
مريم : شكرا يا حازم يا سكر
ريهام : جوزي بيتعاكس ههههه
نزلنا كلنا و عمي رأفت وصلني ل زين اللي كان طاير من الفرحه
زين : مبروك يا ملكة قلبي و حياتي
مريم : مبروك يا سلطان قلبي
زين : بحبك يا اميرة الزين
مريم : ملكة الزين
زين : ملكة الزين
تمت ..
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عشق أولاد القناوي للكاتبة شهد رفعت.

‫2 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!