Uncategorized

رواية هروب من نصيبي الفصل الخامس 5 بقلم فاطمة محمد

 رواية هروب من نصيبي الفصل الخامس 5 بقلم فاطمة محمد

رواية هروب من نصيبي الفصل الخامس 5 بقلم فاطمة محمد

رواية هروب من نصيبي الفصل الخامس 5 بقلم فاطمة محمد

ام هند: البت مش موجوده في الاوضه
كله بص لي حازم 
وحازم بص بخبث
ابو هند: انتي السبب انت الي خطفت البت 
حازم بسخرية: وانا مالي بنتك هي الي هربت يوم فرحها 
ابو حازم : بنتك هربت يا ابو هند هي دي الأصول فين التربيه 
ابو هند: هجيبها واقتلها
حازم : طلما مفيش فرح ولا في جواز انا هروح الشغل سلام
ام حازم: سلام يابني خلي بالك من نفسك
حازم: حاضر سلام….
____________________
في مكان تاني هند كانت بتجري من امبارح بتجري وجعانه اكتر من ٢٤ساعه مكلتش وشافت المعسكر كان بعيد شويه بس فرحت أنها قربت توصل وهتاكل هناك وتنام لكن من التعب مقدرتش تتحرك خطوه كمان ووقعت علي الارض وافتكرت الي حصل امبارح
  *فلاش باك*
هند كانت اخيرا فتحت الشباك علشان تخرج وحازم كان رايح يشرب  سمع خبط جامد جوه الاوضه دخل لقها كانت مش عارفه تفتح الشباك 
حازم : الانسه الي هتهرب يوم فرحها 
هند بتوتر: نعم وآلله انا مش عايزاك وعايزه اهرب 
حازم بسخرية  : وانا الي هموت عليكي يعني 
هند : ارجوك ساعدني ومش هتشوف وشب تاني وانا وانت هنرتاح منهم 
حازم : انا هساعدك بس مش علشانك علشان انا مش عايزك 
هند ابتسمت بحزن 
وحازم قالها انا هفتخ الشباك وامشي 
هند : طب هروح فين 
حازم : مش شغلي روحي في اي مكان مليش دعوه 
هند : طيب افتحه يلا 
حازم فتح الشباك وهي لسه هتنط قال: استني 
هند: نعم 
حازم : ده رقمي علشان لو عايزه حاجه 
هند: لا شكرا مش عايزه رقمك 
حازم: لي
هند في سرها: انا معايا اصلا 
هند: عادي 
حازم بزعيق : قولت امسكي
هند : اهدا الله يخرب بيتك هيعرفوا اني ههرب 
حازم : يخرب بيت مين 
هند : انت 
حازم طب والله ما هسيبك تهر…
هند قطعته وقالت : باي ونطت 
  *انتهي الفلاش باك*
هند اخم عليها وحازم كان ماشي ورايح المعسكر بس شاف هند وقف وخدها في العربيه
وراح المعسكر وشالها 
اسلام : اول مره حازم يجي وهو شايل بنت وريني شكلها  
وشاف هي مين 
اسلام بصدمه: هند 
حازم :انت تعرفها منين
اسلام بتوتر: انت الي ورتني صورتها 
حازم : انا نفسي مش معايا صور ليها 
هند بدأت تفوق 
هند: انا فين 
حازم: بعد ما هربتي لقيتك واقعه في الأرض خوفا ل ابوكي يشوفك 
اسلام بصدمه: هربتي 
حازم : في اي ياعم بتتكلم معاها ولا انك عارفها من زمان
هند : عطشانه
حازم : حاضر حاضر 
حازم مشي وهند لسه هتتكلم لقت جورج داخل
جورج :  بنت في المعسكر 
هند: مش وقتك يا جورج دلوقتي 
جورج: انتي تعرفيني منين ها ردي مين قالك علي اسمي 
هند : مش وقتك خالص هند لازم تموت ويجي سيف تاني حتي لو فتره صغيره 
جورج : دي كمان تعرف سيف 
اسلام : في اي بس 
هند: هبقا أقولك بعدين تعال ساعدني اقوم 
جورج : ي ولاد المجانين انا ماشي اسلام جايب بنت وعرفه كل واحد هنا 
وجورج مشي 
وهند لبست وبقت سيف تاني وخرجت شافت حازم ماسك مايه هند جريت عليه علشان كانت عطشانه وشربت 
حازم: اهدا البت عطشانه جواه 
هند بتغير صوت: احم قصدك علي البت الي جوه القمر دي 
حازم: اه بس مش قمر علي فكره 
هند بتغير صوت: لا قمر 
حازم يا عم قمر ولا لا هي مالها 
هند بتغير صوت: وانا داخل المعسكر هي كانت بتجري ومشيت 
حازم: يابنت المجنونه 
هند بصت بقرف وسكتت ولسه هترد لكن لقت ابوها واقف
 وبيقول: مش كنتي تقولي أن الهانم بقا اسمها سيف 
حازم : انت تقصد اي 
ابو هند: هند واقفه جنبك 
حازم بص حوليه وقال: هي فين 
ابو هند: هند هي سيف يا استاذ 
حازم : نعم ……
يتبع……
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية جوازة غصب للكاتب عمرو خالد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى