Uncategorized

رواية جعلتني عاشقاً الفصل الخامس 5 بقلم مهرائيل ماجد

 رواية جعلتني عاشقاً الفصل الخامس 5 بقلم مهرائيل ماجد

رواية جعلتني عاشقاً الفصل الخامس 5 بقلم مهرائيل ماجد

رواية جعلتني عاشقاً الفصل الخامس 5 بقلم مهرائيل ماجد

محمد: عملتوا اللي قولتلكوا عليه
فارس وتقي: اه
تقي بتوتر: بس
محمد: بس اي
فارس:رانيا مش راضيه تيجي 
محمد سكت شويه:اممم… روحوا انتوا استنوني فالعربيه وانا هجيبها واجي
خرج فارس ومعاه تقي وراحوا قعدوا ف العربيه
فارس بمشاكسه: بس اي القمر ده
تقي بخجل:اي
فارس:اي يعم الجمال ده… بقولك اي
تقي:نعم
فارس بهمس:بحبك
تقي بصتله بسرعه بصدمه:ايه
فارس بضحك: بقولك هاتي المايه اللي جنبك دي
تقي وهي لسه بنفس ريأكشنها:اتفضل
فارس: المهم هنتجوز امتي
تقي:ايه
فارس:لا م هو مش كل م اكلمك ايه ايه هخبطك ع دماغك وربنا
تقي بغضب:تقدر
فارس بغمزه: هو انا اقدر امد ايدي ع القمر ده
تقي:احترم نفسك
فارس: احم حاضر
…..
رانيا:لا انا محدش هيقدر يجبرني اروح ف مكان ومستحيلل اعمل حاجه غصب عني تاني
محمد: انا يبنتي عمري م غصبتك ع حاجه بس ده واقع دلوقتي هو جوزك 
رانيا:جوزي منين انا موافقتش ع جوازي منه انتوا اللي جوزتوني بدون علمي
محمد: ده كان امر من ابوكي حاولت كتير اقنعه ان ده غلط وهيأثر عليكي بس مسمعش مني..
تقي:ربنا يرحمه بس انا مش هعيش مع حد 
محمد: طيب يبنتي حاضر مش هتعيشي معاه بس هتعيشي مع تقي وفارس علطول لازق ليناا وعد مش هسيبك تبقي معاه هنبقي انا وتقي معاكوا
رانيا:بس ي عمي
محمد:مفيش بس متتعبنيش معاكي ي رينو يالا وتقي لمت هدومك واخدتها
رانيا: ي بنت ال
محمد بصلها بطرف عينه: مش ملاحظه اني ابوها وال اي
رانيا:سوري
محمد بضحك:طب يالا علشان فارس وتقي لوحدهم تحت الواد ممكن يخطفها
رانيا بضحك:اه فعلا ممكن يعملها يالا
…..
وصلوا ڤيلا الشناوي..
مروان:اهلا اهلا نورتي بيتك ي مراتي
رانيا بصتله بطرف عينها بغضب وسيكا وهتنقض عليه تبلعهُ
محمد بضحك:مروان ابعد عنها علشان شكلها هتتحول
تقي وفارس بضحك:اجري بسرعه ي مروان 
مروان باستفزاز: طب خليها كده تقرب 
رانيا طبعا م محتاجه حد يستفزها راحت وقفت قدامه بغضب:قربت اهو..ومشالله عضلاتك مقويه قلبك
مروان بمكر:اه تحبي تشوفي
رانيا:ل..
ف لحظه كان شالها من ع الارض..
رانيا بتزعق: نزلنييييييي
مروان ببرود:لااا
فارس وتقي ضحكوا جامد 
محمد:نزلها ي مروان
مروان:لا
رانيا استغلت انه بيتكلم مع باباه وقربت من كتفه وعضته
مروان:اه يبنت المجنونه خلاص هنزلك
اول م نزلها جريت ناحيه تقي
رانيا ف سرها:شخص متخلف اصلا
مروان بيوجه كلامه لفارس:طلع هدومها ف اوضتي 
رانيا بصوت عالي:ناااااااااعم وده من اي انشاللله لاااااا ي بابااا لا انا ولا هدومي هنبقي ف اوضه حد
محمد:فارس طلع هدومها ف الاوضه اللي جنب مروان
رانيااا: لا مش هبقي جنب الكائن ده ولا عايزه احتك بيه ب اي طريقه
مروان ببرود يشوبه الخبث:الكائن ده تبقي حرمُه”مرااته”
رانيا:لااا انا مش حرم حد…بعد اذنك ي عمي حطلي هدومي ف اي اوضه غير اي اوضه قريبه م الكائن ده
محمد: مفيش غير اوض الضيوف
رانيا:تمام حطلي هدومي ف اي واحده منهم
محمد: م انا حابب اقولك ان كلهم جنب اوضه مروان
رانيا بصدمه: ايه…خلاص انا هروح بيتي
محمد:استني بس خلاص فيه اوضه فاضيه جنب اوضه تقي خديها
مروان بخبث: بس شوفي مين هيديكي هدومك بقي
وراح ناحيه فارس واخد الشنط وطلع بيها ع اوضته
رانياا بغيظ:عاااااااا ماشي يانا ي انت ي مروان
تقي بضحك: بتفكروني ب توم و جيري اوي
رانيا بصتلها بطرف عينها وجريت وراها 
تقي بصويت: خلاص والنبي خلاص انا اسفه ي حسنين
رانيا: والله ابدا ي تقي ي عره هجيبك من شعرك…
……
بليل..
تقي:رينو بقولك اي
رانيا:نعم ي قلب رينو
تقي بابتسامه:****
رانيا بخبث:اشطاا **
تقي:اه 
رانيا:تمم تعالي بقي اقولك ع **…
“ملحوظه العلامه دي****معناها كلام مجهول”
….
محمد:متبقاش رخم مع رانيا وخليك كويس معاها انت عارف انها لسه م اخدتش ع وضع انها مراتك ومش طيقاك اصلا
مروان ببرود: انشالله
محمد ف سره:ربنا يهديك يبني
…..
رانيا:الو ي فارس تعالي بسرعهه فيه مصيبه مصيببه كبيره اوي
فارس بقلق:مصيبه اي يبنتي فيه 
رانيا:تقي ي فارس..
فارس بخضه: مالها تقي..ال…الوو رانيا 
الخط اتقفل 
…..
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى