روايات

رواية فقدت قلبي الفصل الثالث 3 بقلم فاطمة جمال

رواية فقدت قلبي الفصل الثالث 3 بقلم فاطمة جمال

رواية فقدت قلبي الجزء الثالث

رواية فقدت قلبي البارت الثالث

رواية فقدت قلبي الحلقة الثالثة

_اي بتقول اي طيب انا جاي حالا
الراجل اداها عنوان المستشفي وهي لبست ونزلت بسرعه
امها :اي يا وعد بتجري كدا ليه
_هااا مفيش ياماما دا ياسين مستنيني تحت ونازله هنلف شويه ونيجي
امها:ماشي متتأخروش
نزلت وعد تجري ومرضيتش تقول لامها علشان متقلقش ركبت عربيتها وساقت بأقصي سرعه
_يارب خليه ليا يارب مش هقدر اعيش من غيرو
وصلت وعد واول ما وصلت سألت في الاستقبال ووصفولهاالاوضه وهي طلعت تجري علي الاوضه واول ما دخلت الاوضه جريت عليه حضنته وقعدت تقلب فيه يمين وشمال انت كويس يا حبيبي فيك حاجه
_حرام عليك يا ياسين خوفتني عليك وفضلت في حضنه وبتعيط
الدكتور :خلاص يا انسه هو كويسه هو كسر بسيط في ايده بس
الدكتور خرج وهي فضلت في حضنه وبتعيط
_خلاص يا حور ان كويس اهو يا حبيبتي كفايه عياط

 

*اصلك متعرفش انا كنت هموت من الخوف عليك
وهما بيتكلمو اصحابو دخلو
اصحابو :اي دا ياسين واحضان هنا في المستشفي
اصحابو بتمثيل :طيب كنت قولنا عرفنا مكنش جينا علشان يخلالك الجو يا برو
_بس يا زفت منك له مش وقت استظرافكم دي حور اختي
اصحابو :اتشرفنا يا انسه حور
حور ابتسمتلهم وقالت لياسين انها هتروح تشوف الدكتور يكتبله علي خروج وتدفع حساب المستشفي
اصحابو : لا طبعا احنا هنخلص كل حاجه
*لا معلش مش عايزه اتعبكم عن اذنكم ومشيت حور قبل ماحد فيهم يعترض
خلصت كل حاجه ورجعت لياسين
*يلا يا ياسو الدكتور كتبلك علي خروج
واحد من اصحابو :طيب يالا يجماعه علشان نوصلهم
*لا انا معايا عربيتي
ياسين جه يوقف حس بوجع في رجله من الكدمات اللي حصلتله وحور جريت عليه
*حاسب ياحبيبي اسند عليا

ياسين كان ساند عليها وحس ان هو تقيل عليها وكان هينادي علي حد من اصحابو يسندو بس هي موافقتش واصرت ان هي تسنده
واول ما نزلت شافت عربيه ياسين متكسره
*قولتلك كذا مره سوق براحتك
_خلاص بقي يا حور انا كويس
حور ركبته العربيه واصحابو ودعوه وقالوله ان هما هيبقو يعدو عليه الصبح
امهم بخضه :اي دا مالك يا ياسين اي اللي حصل
*اوعي بس يا ماما يرتاح الاول
_مفيش حاجه ياماما مانا كويس اهو
*انت كدا كويس
_خلاص يا حور ايوا كويس
امهم بانفعال :بس انت وهي وقولولي اي اللي حصل اي اللي عمل فيك كدا
حكو ليها كل حاجه وهي انفعلت عليهم وزعقت لحور
امها :بقي رايحه المستشفي وتقوليلي نازله يا ماما ياسين مستنيني تحت
حور حضنتها :حقك عليا ياماما مكنتش عايزه اخضك
امها :ماشي يا ختي واوعي كدا علشان اخوكي ياخد علاجه وينام
ادولياسين علاجو ودخلو كلهم ينامو
_____

 

في صباح يوم جديدحور صحيت وراحت لياسين اوضته
*ياسو يلا اصحي بقي
_غوري يا حور عاوز انام
*لا يالا قوم علشان تفطر وتاخد العلاج
_لا وغوري بقي
*هو اي اللي لا قوم
_اهو قومت انتي زنانه
امهم : صباح الخير يا ولاد يالا علشان الفطار هيبرد
حور وياسين :صباح الخير ياماما جايين اهو
ونزلو فطرو وحور خلصت فطارها وقامت قالت لامها ان هي هتنزل تجيب شوية حجات
_حجات اي
*عادي يا ياسين هجيب اسناكس علشان نسهر بليل مع بعض وهجيب كام كتاب كدا واهعدي علي فلك واجي
_ماشي متتأخريش وخدي بالك من نفسك
نزلت حور جابت حاجتها وراحت لصاحبتها قعدت معاها شويه وروحت

 

*يا اهل البيت انتو فين انا جعانه وطلعت تجري علي اوضة ياسين لما ملقيتش حد بيرد عليه
دخلت ومخدتش بالها من اللي قاعدين معاه
*حور وهي باصه في الشنط بص يا ياسو جبت اي جبت شيبسي كتير وشكولاته وكمان الكانز اللي بتحبه
رفعت حور راسها واتفجأت باللي قاعدين
*مش تقول يا ياسو انك معاك حد
_هو انا عارف اقول حاجه انتي داخله بتصرخي
*ماشي ياياسو سلام يا شباب البيت بيتكم
وطلعت تجري
_________________________
بعد مده كانو حور وياسين اتعينه في مستشفي كبيره وقدرو في وقت قياسي يثبتو نفسهم وكفائتهم
وفي يوم ياسين وهو شغال جه الممرض يجري عليه
_دكتور ياسين دكتور ياسين
_اي في اي يا احمد بتجري كدا ليه
_الحق يا دكتور الدكتوره حور وهي ماشيه وقعت من طولها
_اي انت بتقول اي
وياسين طلع يجري عليها

 

_انتي كويسه يا حبيتي
*انا كويسه دي دوخه بسيطه
_اه ما انتي علشان نزلتي من غير فطار
*خلاص بقي انا كويسه اهو
_لا مش خلاص ويالا بقي علشان اروحك انا اصلا خلصت شغلي وخدها وروحو
وفي اليوم التاني
_اي دا دكتور زين بنفسو عندنا في المستشفي نورت يا دكتور انت عملت علينا بقي دكتور ومحدش بقي يعرف يشوفك
~والله ابدا يا صاحبي انت عارف الشغل وتعبو

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فقدت قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى