Uncategorized

رواية أحببت قدري بعد أن التقيتك الفصل الخامس 5 بقلم رنا طارق

 رواية أحببت قدري بعد أن التقيتك الفصل الخامس 5 بقلم رنا طارق

رواية أحببت قدري بعد أن التقيتك الفصل الخامس 5 بقلم رنا طارق

رواية أحببت قدري بعد أن التقيتك الفصل الخامس 5 بقلم رنا طارق

زياد : مني ???? 
مني زقت حمزه بعيد عنها 
مني بارتكاب: زيااااد. انت جيت هنا لي 
حمزه: مين ده يمني 
زياد: انا زياد ابن عمها. انت مين بقي 
حمزه: انا مديرها… حمزه 
زياد: تشرفنا وجاي يمد ايده عشان يسلم ع حمزه 
حمزه بصله وممدش ايده ( ياه ع الكسفه اللي انت فيها يحازم)  حمزه: طيب حضرتك جاي تعمل اي هنا 
زياد: كنت جاي اشوف مني
حمزه: ممنوع تقابل اي حد من الموظفين ف وقت الشغل 
زياد: تمام انا هستناكي بره يمني 
مني: تمام 
خرج زياد ومني جايه تخرج عشان تروح مكتبها. حمزه شدها ليه ولزقها ف الباب وبدء يقرب منها تاني 
مني بكسوف : ابعد يحمزه بقي 
حمزه: هاتي بوسه وانا ابعد 
مني: بطل قله ادب يحمزه احسنلك 
حمزه: هتعملي اي لو مبطلتش.. ها 
مني: بص ع العصفوره اللي هناك دي 
حمزه بص مني زقته وطلعت تجري برا المكتب بتاعه 
حمزه ف نفسه: مسيرك تقعي ف ايدي يمني وانا هقطعلك لسانك الشبر ونص دة وراح المكتب يشتغل 
مني راحت ع مكتبها وهيا مبتسمه وخدودها حمره من الكسوف 
بعد نص ساعه ايجه لحمزه  مسدج من رقم غريب 
: معايا حاجه تهمك اوي يحمزه لو عايز تاخدها تعالا ع المكان ده ******** 
حمزه فضل يفكر اي الحاجه المهمه دي رن تلفونه بس ع الفون لقاها امه 
فرح: الو يا حمزه يبني عامل اي 
حمزه بعصبيه مكتومه: نعم عايزه اي 
فرح: حمزه انت لسه زعلان مني 
حمزه: انتي شايفه اي 
فرح: براحتك يا حمزه انا كنت برن عليك عشان اقولك اني هتجوز 
حمزه: تتجوزي!!!  
فرح: ايوه هتجوز انت ابوك مات وانا بقيت حاسه بالوحده ولازم اعيش حياتي بقي وانت مش بتسال عليا ولا اخوك كمان ف انا هتجوز 
حمزه: طب.. طب بابا نستيه بسرعه كده 
فرح: بسرعه اي يحمزه ابوك مات بقاله سنه عادي يعني لما اتجوز 
حمزه: انتي ازاي بتتكلمي بقلب جامد كده انا ابويا مات ونتي بتفكري تتجوز بس احب افكرك بحاجه يا ما….يا فرح هانم انتي لو اتجوزتي  اعتبري ان ملكيش ابن 
فرح: مش هتقدر تلوي دراعي بكده يحمزه انا هتجوز عادي وانت كده كده مش بتعبرني فمش هيهمني ان يبقالي ابن او لا 
حمزه: انا بكرهككككككك….. بكرهككككك وقفل ف وشها 
مقدرش يتحمل كل ده بدء يكسر ف كل حاجه ف المكتب مني واقفه بره وعايزه تخش تهديه لكن هي عارفه انها مش هتعرف 
خرج حمزه بعد اما كسر كل حاجه ف المكتب واتجه نحيه عربيته عشان يمشي مني شافته طلعت تجري وراه عشان تركب معاه لان هو اكيد هيعمل ف نفسه حاجه 
مني خرجت وراه شافها زياد ووقفها 
زياد: مني نتي راحه فين احنا مش كنا هنخرج 
مني: معلش يزياد لازم اروح مع حمزه دلوقتي وسابته ومشت 
زياد: بس 
مني وهي بتتجه نحيه حمزه: هبقي اكلمك يزياد باي 
ركب حمزه العربيه وهو ف كامل عصبيته ركبت معاه مني 
حمزه: مني انزلي 
مني: لا هاجي معاك 
حمزه بعصبيه: مني بقولك انزلي 
مني: وانا قولت مش هنزل هاجي معاك انت مش كويس 
حمزه وحاول يمسك اعصابه: انا كويس انزلي بقي 
مني: لا انت مش كويس 
حمزه: يعني انتي مش هتنزلي 
مني:  لا 
حمزه: حاضر 
شغل العربيه وبدء يسوق بسرعه ومني قاعده هاديه بس من جواها خايفه جدا 
مني: حمزه ممكن تقف هنا نتكلم 
حمزه وقف العربيه ونزل.. وقفو قدام بحر وكان المكان فاضي مني مسكت ايد حمزه وخدته قدام البحر 
مني: ارمي كل همومك هنا البحر هيسمعك 
حمزه:  لي واقفه معايا لسه امشي انا مستحقش ده 
مني: انا عارفه يحمزه ان مكنش قصدك تزعقلي بس انا مش هسيبك وانت بالشكل ده 
حمزه: ماله شكلي 
مني: شكلك مكسور ومضايق وحد قريب منك هو اللي جرحك 
حمزه: ايوه 
مني: حابب تحكيلي 
حمزه اترمي ف حضنها تلقائيا وفضل يعيط وحكالها ان امه هتتجوز وهتنسي ابوه اللي كان بيحبها جدا وبيعتبرها حياته 
مني: فضلت تواسيه لان هي عارفه معني انك تتكسر من اهلك 
تتكسر من سندك ف الحياه تبقي خايف من الحاجه اللي المفروض تلجأ ليها وقت خوفك مني عارفه كل ده لكن حاله مني تختلف عن حمزه ع الاقل حمزه ابوه كان بيحبه وامه كانت ف فتره بتحبه لكن مني اهلها محبوهاش ولا اتقبلوها 
مني: هتواجه كل ده يحمزه مش لازم تستسلم 
حمزه: مش هستسلم بس توعديني انك تقفي معايا دايما 
مني: اوعدك هقف معاك ف المره قبل الحلوه هكون سندك وانت هتكون سندي عمري مهسيبك يحمزه… انا… انا بحبك 
حمزه قام من حضنها وبصلها نظره فيها حب نظرته الحزينه اتحولت لنظرات فرحه وسعاده 
حمزه: اخيرا قولتيها وانا كمان بحبك ف اول مره شوفتك ونتي نايمه ف التكسي وانا قلبي نبض ليكي.. قلبي اتكسر يوم مزعقتلك يوم ما مشيتي حسيت اني وحيد مكنتش فرحان اول ما شوفتك تاني للشركة روحي رجعتلي تاني انا بحبك يمني وجاي يبوسها فونه رن ( مش هيبقي في سفاله وقله ادب دي روايه محترمه)  
المجهول: اي يحمزه بيه مش عايز تعرف الحاجه اللي تخص والدك 
حمزه: اه نسيت اجيلك. امتي 
: الحاجات موجوده ف المكان اللي قولتلك عليه تعالي وخدها 
حمزه: تمام نص ساعة واكون عندك 
حمزه: مني تعالي معايا المشوار ده وبعد كده نروح عشان في حاجه مهمه عايز اجيبها 
مني: تمام 
ركبو وبعد نص ساعه وصلو ع مكان مهجور 
حمزه: خليكي هنا هاخد الحاجه وهاجي تمام 
مني: تمام بس خلي بالك من نفسك 
حمزه: حاضر 
دخل حمزه المكان لقي واحد جيه واداله ظرف 
: الظرف ده في كل حاجه تخص ابوك واللي قتل ابوك وعيلته سلام يا حمزه باشا 
حمزه اخد الظرف وفتحه لقي الصدمه…. 
يتبع..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت مريض منفصم للكاتبة مريم سمير

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!