Uncategorized

رواية عشقت معاق الفصل الخامس 5 بقلم نادين محمد

 رواية عشقت معاق الفصل الخامس 5 بقلم نادين محمد

رواية عشقت معاق الفصل الخامس 5 بقلم نادين محمد

رواية عشقت معاق الفصل الخامس 5 بقلم نادين محمد

ماسه:كان ناقصني ده كمان…
بعد ما لبست روحت قعدت وفتحت شنطتي وطلعت الموبايل…. بس المشكله مفيش شبكه خالص
طلعت بره الكوخ وبعدت شويه وطلعت الموبايل ورنيت علي رنا
رنا بقلق:يخربيتك انتي فين
ماسه:انسي يارنا… انسي دلوقتي انا فين.. المهم…انا اتصلت بيكي عشان موعدكيش اني هعرف اكلمك تاني
رنا: ده وقته ياماسه….ماسه بالله عليكي انتي فين 
ماسه:قولتلك يارنا مش مهم…انا عايزاكي تعرفي بس اني بحبك اوي… وطول عمرك هتفضلي احلي صديقه بالنسبالي… مقدرش اقول اكتر من كده
(اي جو الاكشن ده؟؟????????)
وقفلت معاها وبصيت لقيت اللي بيقول…
سليم:بتعملي اي هنا
ماسه بخضه: عااااااااااا…
سليم:انا سليم علفكره
ماسه:ياشيخ ينعل ابو شكلك
سليم:اي يابت ده 
ماسه بزعيق:خضنتي ياعم
سليم:اتنيلي
ماسه ضربته فبطنه
سليم:اااااه
ماسه:عشان تبقي تعرف تكلمني وحش تاني 
سليم: طب انجري قدامي
مردتش عليه ودخلت وهو دخل ورايا
ماسه:عايز اي
سليم:انتي هتفضلي كده كتير….مش هنرتاح مع بعض علفكره
ماسه:ما انشالله عنك ما ارتحت ياعم
سليم؛انا غلطان اصلا
ماسه:تستاهل 
مسك دراعها جامد ولزقها فالحيطه
سليم بتحذير:احذرك ياماسه ودي اخر مره احذرك فيها…لو اتكلمتي معايا كده تاني هتشوفي الوش التاني
ماسه: دراعي ياعم ابعد عني
سليم ضغط اكتر:مش هبعد ياماسه غير لما تعرفي انتي مين الاول
ماسه بتعيط ومش بتتكلم بتبصله بس
سليم بعد عنها وراح قعد عالبار   
وماسه راحت قعدت عالكنبه وقعدت تعيط 
سليم بصلها وراح قعد جمبها
سليم بمشاكسه:فكي بقا
ماسه بعياط:ملكش دعوه بيا
سليم بصوت عالي:ماسهه…انا مش بحب الدلع
بتعيط برضو ومردتش عليه
سليم: والمصحف…
مسحت دموعها ومردتش عليه
وفجأه وبدون سابق انذار شدها لحضنه
ماسه بعصبية: والمصحف…. انت هتستهبل يلا
سليم بهدوء:ممكن تهدي..
ماسه:انت ازاي تقدر تشدني كده ها…مين سمحلك انك تحضني
سليم:انا
ماسه:والله..
سليم:اي مش عاجبك
ماسه:طب ممكن تبعد عشان عايزه انام
سليم:ماتنامي حد حايشك!!
ماسه:والله انك رخم.. اوعي بقا
سليم:مش متحرك ياماسه…اعملي اللي تعمليه
قعدت تفرك بكل قوتها بس هو اقوي منها…فالاخر استسلمت ونامت يعني 
سليم بصلها وبعدين حط راسه علي راسها ونام 
(عند عمر)
نادين:انا مش مرتاحه لماسه دي ياعمر خالص
عمر بزعيق:حد سمحلك انك تتكلمي يانادين
علياء: مفيش حاجه ياعمر هي بتقول رأيها…. بس انا بصراحه حاسه انها طيبه يعني محترمه مش عارفه…اي سبب هروبها
ادم بتفكير:امم…ممكن تكون بصت من ورا الباب وشافت ان عمر العريس…وهربت
نادين بضحك:ما عمر يهرب بلد
عمر بصلها بصه تحذير وهي سكتت
ادم:بص هي مش عشان اختي بس والله عندها حق…البت كانت شويه وهتطق
عمر ببرود:تتفلق
علياء:عمر انت هتفضل كده…كده. غلط ليك…طول الوقت متعصب وبارد لا مؤاخذه يعني
عمر مردش عليها وسابها وطلع 
علياء: أمتي يرجع عمر بتاع زمان..
(تاني يوم الصبح عند ماسه)
ماسه صحيت مالنوم حست ان في حاجه تقيله علي راسها بصت لقت وش سليم فوشها
ماسه : عااااااااااا
سليم بنوم: في اي
ماسه:انت قليل الادب
سليم بضحك: حد قالك اني متربي اصلا
ماسه:اممم…مهو باين مش محتاج تقولي…ابعد عني بقا يابارد
سليم:قومي ياختي 
قامت دخلت الحمام وسليم راح قعد عالبار
ماسه طلعت:هو انت هتفضل قاعد معايا كل يوم كده
سليم:اي عندك مانع
ماسه:والله..
سليم ببرود:اه والله
ماسه:ولا انت طلعت بارد اكتر منه
سليم باستغراب:هو مين ده
ماسه:ها…لا لا متحطش فبالك
سليم؛طب يلا روحي البسي عشان هنروح السوبر ماركت
ماسه بفرح:اي ده بجد
سليم:ايوه بجد…يلا 
ماسه:ماشي
دخلت تلبس فالاوضه ولبست تيشرت بينك وبنطلون ابيض ولبست نضاره سوده وشوز بينك
سليم:اي كميييه البمبي ده
ماسه:يلا بقا بلاش رخامه
سليم:يلا ياختي
راحو ركبو العربيه وبعد شويه وصلو عالمول
ماسه:تصدق بقالي زمان مروحتش مول
سليم: معلشي
دخلو هما الاتنين
سليم:خشي السوبر ماركت وانا هروح اعمل حاجه واجي
ماسه: ماشي
ماسه دخلت السوبر ماركت تدور علي أكل اي حاجه وسمعت صوت من بعيد مش غريب عليها
=لو سمحتي عايز…. بسرعه
=اه طبعا يا…بيه.. اتفضل
وبصت واتصدمت
ماسه بصدمه:ادم!!!!
يتبع….
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!