Uncategorized

رواية حب يتحدى الصعاب الفصل الخامس 5 بقلم باسنت أشرف

 رواية حب يتحدى الصعاب الفصل الخامس 5 بقلم باسنت أشرف

رواية حب يتحدى الصعاب الفصل الخامس 5 بقلم باسنت أشرف

رواية حب يتحدى الصعاب الفصل الخامس 5 بقلم باسنت أشرف

ف بيت عائلة الروااي 
نلاااقي مكاااان اشبة بالقصر كبير جدااا و مبني ع مستووى فاااخر جدااا جنب منة حديقة كبيييرة ارضهااا نجيلة و مليااانه ورد من انوواع كتير زي الفل و اليااسمين و الاوركيد و الخ……..
ندخل بقى نلااقي قاعد رياان و فاطمة و ريهاام 
وقااعدين معااهم زهرة و و حساام الراووي (والده و والده ايلين )
حسام: نورتوناا ي جمااعة 
رياان: تسلم ي عمي منورة باصحاابهاا 
زهرة: عاامل اي ي رياان ي ابني ف شغلك 
ريااان: تماام جداا ي طنط واكمل بجدية: طبعاا ي عمي انت عاارف احناا هنااا لية احناا جاايين نطلب ايد بنت حضرتك 
حساام:  واناا يشرفني طبعااا ي ابني بس نشوووف رأي العرووسة واكمل كلااامة وهو بيبص ل زهره مراتوا:روحي ناادي ايلين ي زهره 
زهرة: تماام ي حساام 
وقاامت بالفعل زهرة ورجعت بعد فترة ومعاااهاا فتااه 
جميلة ذات عيناان زرقاويتاان و شعر اصفر زي اميراات بااربي طويلة القامة  ترتدي فستااان دانتيل  تحت الركبة بقليل ذات اكمااام شفاافة و ترتدي 
هيلز عاالي نسبيااا و عقد راقي و اكسسواراات جميلة 
طبعاا ده وصف ايليل☝️ 
قعدت ايلين و بعد فترة 
حساام:  طب اتفضلوا ف الجنينة مع بعض شووية واحناا هننتظركم هنااا 
ايلين برقة:  تماام ي بابااا 
*****************
ف بيت فخر الدين 
طق طق طق 
قاامت الهاام فتحت الباااب و كاان فخر الدين  و معااه حسين اخووة و مراتوا نااهد و ابنوا الكبير كرم عندة 32سنة  مراتوا نهاال عندهاا 25 سنة وابنوا يوسف عنده 4 سنين  وابنوا الصغير  كريم عنده 28 سنة بيحب رووح حب جنووني وعايز يتجوزهاا بس هي رافضة لاانهاا  بتعتبروا اخوهاا مش اكتر
الهااام:  اتفضلوا اتفضلوا نورتوناا و شرفتووناا 
حسين:  منوورة باصحابهاااا ي مراات اخوي 
نااهد: اتوحشتوووناا جوووووي ي جمااعة 
( معلوومة اهل فخر الدين من قناا نااس 
صعاايده  ) 
الهااام:  وانت اكتر ي ناااهد والله 
حسين:  اوومااال فين ولدكم ولاا مش عيستجبلوا عمهم ولاا اية 
فخر الدين:  وده كلاام برضوا ده كلهم قعدووا النهااردة عشاان يستقبلووك 
حسين:  اوماال مش شاايف حد منهم ليه عااد 
رامي:  السلااام عليكم ي حج حسين وحشتناا اووي كل دي غيبة وراح عنده حضنة وبااس ع راسوا 
(حسين بيحب راامي جداا وبيعتبرة زي ابنوا و رامي بيحبوا جداا)
حسين:كيفك ي ولدي اتووحشتك جوووي 
رامي: وانت والله ي عمي 
تااامر: يااااه وانااا مليش من الحب جااانب 
حسين: ده انت ليك الحب كله
تمااارا: يااه ي عمووو لااا كده اناا زعلاانة مينفعش هوو الحب كلة واناا فين 
حسين: انت ف الجلب ي رووح الجلب 
نااهد: وه وه ي حسين 
حسين غمزلهااا: انت ف الحتة الشماال اناا بس بضحك ع البت 
كرم: اي ده اي ده امي بتغيير ي جدعااااان 
نهاال: اوماال دي بتحب عموو حسين اوووي 
كريم: بس ي جمااعة متكسوفهاااش بقى ولا اية ي ننه 
روح: ازيك ي عمووو وحشتني 
حسين: وانا اتوحشتك جووووي ي بتي 
روح: ازيك ي مراات عمي 
نااهد: ازيك ي حبيبتي 
روح: ازيك ي كرم والله وحشتيني اوووي ي نهاال و جوو الصغنن 
كرم: اخباارك ي بنت عمي 
روح: تمااام اووي 
*******************
ف الجنينة عند بيت الرااوي 
رياان: انااا رياان الاادهم  دكتوور نساا عندي 26 سنه عاايزة تعرفي حااجة تااني 
ايلين:  تماام اناا ايلين عندي 23 سنه بشتغل A fashion model
ف شركة كبيرة و مش هسيب شغلي بعد الجوااز 
رياان: اناا معترض عن شغلك لاااني اناا عايز اتجووز واحده تكوون محجبة 
ايلين: وطاالماا انا مش عجبااك اي اللي جاابك هناا 
رياان: مع احتراامي ليكي طبعاا بس اناا كنت هحجب مرااتي ف انت عليكي الااختياار نكمل مع بعض ولاا كل حااجة نصييب 
ايلين: تمااام ****
يااترى ايلين قاالت اية 
يااترى هتتجوز رياان ولاا لا 
يااترى روح و رياان هيتجوزوا ف الااخر ولاا لا
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عروسة جدي للكاتبة بنت الجنوب

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى