Uncategorized

رواية سيلا الفصل الخامس 5 بقلم فاطمة الدمرداش

 رواية سيلا الفصل الخامس 5 بقلم فاطمة الدمرداش

رواية سيلا الفصل الخامس 5 بقلم فاطمة الدمرداش

رواية سيلا الفصل الخامس 5 بقلم فاطمة الدمرداش

سحر مين قال كده ده انا خلتها خدامه ليكِ اهى
منال بنتصار
ثم نظرت إلى سيلا بشمئزاز قومى يبت
سيلا:نعم
منال:قومى اغسليلى رجليا
سيلا:بنفاذ صبر لا طبعا انا استحملت كتير مش هغسل رجلين حد انا
كفايه على اوى اكنس واطبخ
سحر:لا والله برافووو بقى بتعلى صوتك على ستك ياجربوعه انتى
سيلا:انا مش خدامه عندكم محدش يستحمل الذل ده كله
سحر:طيب انا هوريك
ثم دخل كاظم ف اى يماما مالكم
سحر بدموع:بتمد ايدها على ولما منال جات تدافع عنى كانت رايحه تضربها
ثم غمزة لمنال
منال :الحقنى ياخويا كانت عايزة تصربنى
سيلا كاد عقلها أن يقف مما رأت
لتفوق من شرودها على قلم من كاظم
انتِ اتجننتى يابت بتمدى ايدك على امى واختى
سيلا:لا بقى ذل وافتر كمان انا مش هقبل
انا مضربتش حد اى الظلم ده
ولكن فجأة رن هاتف سيلا وكانت المتصلة امها
سيلا:الو ياماما الحقنى الناس دى هتموتنى
سوزان بفزع: سيلا مالك يبنتى ف اى
لكن حظها كان سئ لان سحر أخذت منها الهاتف سريعا
وهنا تدخلت الأفعى هى وابنتها الحرباء
سحر دى هتودينا كلنا ورا الشمس
منال :ايوه ماما عندها حق لازم نضربها عشان تكون عبره لاى حد يحاول
يعمل الحركه دى تانى
كاظم بغضب:بتفضحينا يابت *****
سيلا:ولسه انا مش هسكت غير لما اخد حقى منكم
كاظم:كسر شريحه فون سيلا
شكلك متربتيش كويس وانا هربيكِ
سيلا:بخوف هتعمل اى
قام بضربها كاظم حتى فقدت الوعى ثم رابطها بحل وتركها ف غرفه مظلمه
سحر:ربنا ما يحرمنا منك يابنى
كاظم امسحى دموعك عشان دموعك دى غاليه علينا كلنا
ثم دخل إلى غرفته
منال تنظر إلى امها للمره الثانيه بنتصار
سحر:ولسه يما هتشوف
فالجانب الاخر عند منزل مصطفى القناوى
سوزان: كانت تصرخ بأعلى صوت
وتنادى يمصطفى يمصطفى
مصطفى: مالك ياسوزان ف أى
سوزان :أخذت انفسها بصعوبة
سيلا يا مصطفى كلمتها وكانت بتقولى انهم بتموت هناك
وبعد كده الخط قطع
بنتى بتروح منى يا مصطفى
انت لازم تتصرف
مصطفى:بقلق شديد انا نازل دلوقتى ومش هرجع غير لما القيها
سوزان مسكت دماغها الحقنى يمصطفى واغم عليها
مصطفى بفزع سوزان قومى فوقى ياسوزان
اتصل بالاسعاف
وذهب بها إلى المستشفى ولكن للاسف الشديد كانت حالة سوزان سيئة جدا
مصطفى انا ينتظر الدكتور على أحر من الجمر
وأخيرا خرج الدكتور وكان على وجهه الحزن وهذا لايبشر بالخير ابدأ
مصطفى بالله عليك طمنى يادكتور
الدكتور:المريضة حالتها مش كويسة لازم كام يوم هنا عشان نقدر نطمن على وضعها
مصطفى :التشوفه يادكتور
ثم خرج وكانت نار الإنتقام ف عينيه ذهب إلى صديقه المقرب
على وقص عليه ما حدث بالتفصيل وأمره أن يكون بجانب زوجته ف المستشفى لان أمامه طريق طويل لإيجاد ابنته
مرت الأيام وسيلا فهذا السجن العين
كانت تدخل تلك الأفعى مره كل يوم بكوب من الماء والقليل من الاكل
وبينما سيلا كانت تعانى من هذا السجن
كانت امها حالته تسوء كل يوم
وف الجانب الآخر كان مصطفى يبحث كل يوم مرارا وتكرارا ولكن بلا جدوى< /div>

كاظم فكى سيلا يماما
سحر: لا طبعا خليها شويه
كاظم :بزعيق بقولك فكيها
سحر: حاضر يابنى
دخلت وفكتها قومى يالا
سيلا بدموع :حاضر بس كفايه ضرب والله جسمى وجعنى
سحر يا عينى مانا قلتلك تسمعى الكلام من الاول انتى الجبتى لنفسك الضرب
سيلا:انا اسفه
سحر : مش سامعه
سيلا:بصوت أعلى بقولك انا اسفه
قامت بصعوبة ازيك يا منال هانم
منال بضحك هانم واحسن منك كمان
لكن رن هاتف منال
طيب يماما انا داخله اكلم صحبتى
منال :ايوه
مازن :ازيك عايز اشوفك
منال: بصوت منخفض تمام
لاحظت منال امها تقترب باتجاها
طيب يا مريم خلاص هشوفك انهارده ف نفس الكافيه سلام
سحر :انتى مش كنت متخانقه مع مريم يابت
منال: لاااالااا مانا اتصلحت خلاص
سحر ماشى
منال أخدت نفس عميق بالهوى كنت هتكشف
ثم عودت الاتصال بمازن
مازن بخبث لا انا زعلان منك
منال لا متزعلش انا هاجيلك ف نفس الكافيه
مازن اى واحد الأخضر ولا الأزرق
منال :اخضر وازرق اى
نفس الكافية
مازن: تمام
منال :طيب بمناسبة الألوان انت اى اكتر لون بتحبه
مازن: بحب كل الالوان
منال:طيب سلام
جلست منال امام المرأة ولتتزين وتظهر بابهى صوره
خرجت وكانت ترتدى جميع الالوان
وكانت تضع ف وجهها كميات كبيرة من مستحضرات التجميل
معتقده أن كلما اضافة الكثير كلما ازدادت جمالاً
لكن لكم أن تتخيلوا شكلها هى والمهرج واحد..
نظرت إليها سيلا وكانت على وشك الضحك
لكن سرعان ماتذكرت مافعله كاظم بها فهو ليس بقليل
خرجت سحر من المطبخ بخضه
بسم الله الرحمن الرحيم اى الالوان دى كلها يابينتى
إنتى رايحه عندك صحبتك ولا رايحه تقدمى عرض ف السرك الروسى
منال بغضب:وانت ايه الهيعرفك ف الموضة عشان تقولى كده
سحر:موضة اى دى التخليكى تلبسى الالوان دى كلها
منال :يوه بقى انا حره ف شكلى
ثم نظرت إلى سيلا وهى مبتسمة
لكن سرعان مااخفت هذا الابتسامة
بت ياسيلا
اى رأيك فيا
سيلا:ماشاء الله قمر اوى اوى اوى اوى
منال :خمسة ف عنيكِ
يالا سلام انا ماشيه ياماما
كان مازن ورفيقه سامى ف الكافيه
سامى البت منال دى وحشه ابعد عنها
مازن : وانت فاكرنى لم اتجوز اتجوز واحده زى دى
سامى:امال بتقولها ليه
مازن:عشان فلوسها اخد الفلوس وهختفى
سامى :يابن الذين ده انت جامد بقى
مازن :امال
لتاتى منال والجميع يضحك عليها بصوت عالى
مازن: بضحك بص يابنى لبسه اى
سامى: يالهوى اى ده
بص انا همشى
مازن: تمام
جلست منال أمام مازن وعندما نظر ف وجهها
فنفجر من الضحك
لا مش قادر
منال بحزن وانت بقى بتضحك على اى
مازن: مافيش
منال: لا والله
مازن :لاده انا بضحك من الفرحه عشان شوفتك والله حد يشوفك ميبقاش فرحان بردوا
ظل الصمت بينهم عدت دقائق
منال : هااا
نظر إليها مازن ولكن هذة المره لم يستطع أن يسيطر على نفسه
فنفجر مره أخرى من كثرت الضحك
يالله بجد مش هقدر بطنى هتموتنى مش قادر بجد
منال انا همشى اى القرف ده
يتبع…
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!