Uncategorized

رواية بنت هانم الفصل الخامس 5 بقلم دودا حودا

 رواية بنت هانم الفصل الخامس 5 بقلم دودا حودا

رواية بنت هانم الفصل الخامس 5 بقلم دودا حودا

رواية بنت هانم الفصل الخامس 5 بقلم دودا حودا

سامح :والله لاخد حقي وحق اختي منك يا اسماء الكلب 
منال :اي ده انت بتكلم نفسك 
سامح :تعالي يا حبيبتي 
منال :كنت بتقول اي 
سامح :متخديش في بالك 
منال :يعني اي انا سمعاك بتقول اسماء 
سامح :مخنوق من اللي عملته 
منال :معلش يا حبيبي انساها 
سامح :اكيد هنساها
منال :طيب عايز حاجه 
سامح :استني هوصلك 
منال :لا خليك انت لسه راجع من الشغل 
سامح :يا حبيبتي مينفعش تمشي لوحدك 
منال :اختك ب ميت راجل سلام 
سامح :سلام يا حبيبتي خدي بالك من نفسك 
ونزلت منال وركبت تاكسي علشان تروح وكانت بتتكلم في التلفون 
منال :ايوه يا احمد انا لسه نازله من عند سامح اهو 
احمد :طيب ليه يا بنتي مش رنتي عليا كنت جيت خدك 
منال :انا راكبه تاكسي وجايه عالفكره سامح اداني 5000جنيه اللي كان وخدهم منك 
احمد :وليه خديتهم منه دلوقتي 
منال :والله قولت ليه خليهم قال…… يوووو وقته التلفون يفصل شحن دلوقتي  رايح فين يا اسطي مش ده الطريق
السواق :بشوف طريق مختصر 
منال :بس بسرعه بالله عليك
السواق :عنيا يا هانم وغمضت عينيها 3دقايق لقت نفسها في الصحراء 
منال :احنا فين 
السواق :اششششش اخرسي 
منال :حرام عليك انت عايز اي 
السواق :هاتي الفلوس اللي معاكي يا حلوه 
منال :خدهم وسبني في حالي والنبي 
السواق :بسرعه وهاتي الموبيل ده كمان 
منال :خد كله مش عايزه حاجه الا انك تسبني في حالي 
السواق :انزلي يلا من هنا 
منال :هنزل فين حرام عليك انت خد كل حاجه والله ما هصرخ ولا هقول حاجه بس وديني مكان اعرف امشي منه 
السواق :والمفروض اني اصدقك صح يلا يا حلوه وراح نزلها من العربيه الجيبه اترفعت 
السواق : يخربيت كده ده انتي حلوه اوي 
منال :انت عايز اي ابعد عني وغور من هنا
السواق :مش قبل ما ادوق طبق البسبوسه ده 
منال :الحقوني وقرب عليها وكان في عربيه معديه شافت نور التاكسي وسمعت صوت راحوا عليه 
كان والدين سيد ومحمد
سيد :قرب من السواق وشده بعدوا عن منال 
منال :الحقني والنبي 
محمد :نزل في ضرب والسواق كمان كان بيضربه لحد ما كتفو ووده القسم 
الظابط :سرقه ومحاوله اغتصاب 
السواق :انا مسرقتش ده كان بمزجها انا عارفها وهي لما شافت الناس راحت مصوته 
منال :والله كداب 
الشاويش :زوج المدام دي برا 
الظابط :خلي يدخل 
احمد :منال انتي كويسه
منال : الحقني يا احمد
الظابط :حضرتك جوزها 
السواق :ايوه هو وهي كانت بتقبلني من ورا وانا اتصلت بيها انهارده وقولت ليها اني محتاج فلوس قالتلي هتجيب من اخوها لان هي ليها عندوا 5000جنيه وفعلا روحت ليها وكان ليه فلوس عند واحد اتصل بيا وقالي أن الفلوس جاهزه قولتها خلاص مش عايز دول راح جوزها مكلمها ولما زعق لها انها راجعه لوحدها قالت ليه أنها كانت رايحه تجيب الفلوس من اخوها 
منال :كداب والله كداب انا فعلا كلمت احمد من تلفوني وقولت ليه أن سامح اداني الفلوس وهو سمع المكالمه وهو حاول يسرقهم ويغتصبني 
محمد :فعلا انا روحنا علي صوت الصويت الإنسان ده كداب وهي فعلا صداقه في كلامها واتحبس السواق وروحت منال 
امل :اي ده ايه اللي عمل في هدومك كده 
احمد:ماما مش وقته 
امل :دي مكنتش سرقه بقي 
احمد :ماماا لو سمحت 
امل :مهي لو الهانم ترجع بيتها بدري مكنش حصل معاها كده 
احمد :ارجوكي انا مش ناقص 
منال :بعد اذنكم 
احمد :وانا كمان طالع وطلع الشقه مش بيتكلم 
منال: احمد هو انت مصدق كلام السواق ده 
احمد :معرفش 
منال :يعني اي 
احمد :انا قولتك وانتي راجعه من عند اخوكي رني عليا ليه جيتي لوحدك 
منال :والله محبتش اتعبك 
احمد :وعجبك اللي احنا فيه دلوقتي 
منال:والله غصب عني 
احمد :ادخلي لو سمحت اوضتك 
منال :طيب اسمعني بس
احمد :مش عايز اسمع حاجه ودخلت جوا شحنت الموبيل واتصل بيها سامح 
سامح :مش قولت ليكي لما تروحي كلمني 
منال :انا كنت هضيع انهارده 
سامح :يعني اي 
منال :السواق اللي كنت راكبه معاه كان بيحاول يغتصبني
سامح :بتقولي اي 
منال :المشكله ان قال لاحمد اني اعرفه 
سامح :وفين الكلب ده 
منال :في القسم انا تعبانه مش قادره اتكلم 
سامح :طيب ارتاحي والصبح نتكلم 
منال :ماشي وقفل السكه واتصل على عصام 
عصام :ياعم اهدي خلاص البت بقت عجينه طريه في ايدي 
سامح :لا متعملش معاها حاجه احنا عندنا ولايه
عصام :يعني اي
سامح :ابعد عنها 
عصام :هو انا بمزاجك 
سامح :بجد حرام علينا 
عصام :خلاص البت دخلت مزاجي وانا مش هسبيها 
سامح :هقتلك 
عصام :سلام يا صاحبي 
سامح :لا اللي كان هيحصل في اختي ده كان بسبب اللي كنت عايز اعمله في اسماء ومينفعش اسماء تتاذي
يتبع..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية ابن الجيران للكاتبة سهيلة سعيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى