Uncategorized

نوفيلا عشق الجارحي الفصل الخامس 5 بقلم رنا أحمد

 نوفيلا عشق الجارحي الفصل الخامس 5 بقلم رنا أحمد

نوفيلا عشق الجارحي الفصل الخامس 5 بقلم رنا أحمد

نوفيلا عشق الجارحي الفصل الخامس 5 بقلم رنا أحمد

في منزل عشق ..
كانت تقف والدموع تتلألأ في عيناها ماذا حدث ماذا قال هل ماسمعته صحيح قد جاء ليطلبها لاخاه ماذا حدث يااله أشعر بقلبي يكاد يتوقف .
ساميه باحراج/خلاص محصلش حاجه سليمه روح ي عشق اقعدي جنب ابوكي وانا هعمل بداله عشق عشق مالك متنحه كده ليه يلا روحي .
شاكر /تعالي ي عشق اقعدي ي حبيبتي فهد بيه جاي طلبك للجواز ل سليم بيه اخوه .
عشق بالم /مستحيل .
شاكر باستغراب/هو ايه الي مستحيل ي عشق .
عشق/اقصد أن سليم بيه ي عني انا بالنسبه علي قدنا ي عني ي بابا.
سليم بابتسامه/اوعي تقويلي كده ي عشق انا عمري مببص ل كده ابدا مش انا بس لا انا ولا حد من اخواتي .
روز /وانتي عرفاني كويس ي عشق .
شاكر/المهم ي حبيبتي ايه رايك .
عشق بقوه وهي تنظر ل فهد /موافقه ي بابا .
روز /مبروك ي عشق .
سليم /الف مبروك ي عشق صدقيني هعمل كل الي اقدر اعمله علشان اسعدك .
فهد بارتباك/طب حضرتك كده تمام هنبقا علي تلفون مع بعض ونتفق علي كل حاجه .
عشق/هنتفق علي كل حاجه دلوقتي حالا ي فهد بيه .
فهد /تمام احنا تحت امركم في اي طلب .
شاكر/انا كل الي طلبه حاجه واحده ومصمم عليها كمان هي أنهم يكتبوا الكتاب ومفيش جواز ل حد بنتي ماتخلص الثانويه العامه ده طلبي الوحيد .
سليم /وانا معنديش مانع ابدا ي عمي براحتها خالص .
فهد /كده يبقا اتفاقنا والشبكه وكل حاجه هتبقا من اغلي المحلات .
عشق بجرح/مشاء الله عليك ي فهد بيه كل حاجه عندك ساهله مادام الفلوس جاهزه مش كده .
فهد /بالظبط كده عن اذنكم وهنبقا علي تلفون مع بعض عن اذنكم. 
ليرحلوا تحت نظراتها النادمه أنها وقعت في حب الشخص الخاطئ لتسرع الي غرفتها .
من داخل الغرفه …
كانت تبكي بكاء مريرا ماذا حدث كيف انخدعت بذلك البساطه لنتذكر اول مقابله بينهم .
فلاش باك ..
فهد /اتفضلي ي عشق .
عشق بخجل/شكرا ل حضرتك .
فهد بإعجاب/بصراحه انا معجب بيكي اوي ي عشق من ساعه روز مقالتلي علي ظروفك وانا بصراحه معجب بيكي انك في سنك ده وفكرتي تشتاغلي علشان تساعدي والدك .
عشق/طبعا ده لازم ده والدي لازم أقف جنبه والدي تعب كتير اوي علشانا كان لازم اعمل اي حاجه .
فهد بمكر/علي كده بقا جوزك هتتقفي جنبه كده في المستقبل .
عشق بخجل/اكيد وخصوصا لو كنت بحبه. 
فهد /اكيد هتحبيه لانه هو كمان هيحبك ي عشق انتي جوهره اكيد الي هياخدها هيحافظ عليها كويس .
عشق بخجل/شكرا اوي ي فهد بيه .
فهد بإعجاب/فهد بس من غير بيه .
ليسرحوا سويا في عيناهم الذي باحت بالكثير في ذلك الوقت القليل ..
لتعود من شرودها وهي تتوعد لكي تصبح عدوه ل فهد الجارحي …..
????????????????????????????????????????????????????????
في فيلا الجارحي ..
كان يقف كمال وهو يتوعد لهم بعدما علم من سواقهم الخصوصي اين ذهبوا وما هي كانت سبب هذه الزياره ليقاطعهم صوته الجوهري .
/اهلا وسهلا بالعرسان .
روز بضيق من والدها/عن اذنكم طالعه اوضتي .
كامل/اعملي حسابك فرحك انتي وأيمن بعد يومين .
روز /وعاصم .
كامل /انا وعدتك وقت متجوززي ايمن هخرج عاصم غير كده قولي عليه ي رحمن يا رحيم .
روز بقوه /انا قولتلك انا موافقه ي بابا وكل ده علشان عاصم عن اذنك .
فهد /في ايه يابابا خير .
كامل  /متقولي فيه انت ي سي فهد كنت فين احنا وأخواتك.
سليم /فهد كان بيخطبلي ي بابا .
كامل بسخريه /لا والله ده علي أساس انشاء الله انك ملكش اب ولا ايه ي سي سليم .
فهد /بابا كل الحكايه أن سليم أعجب بعشق البنت صاحبه روز ويشتغل عندنا من فتره وبصراحه بقا البنت اخلاقها فوق الوصف .
كامل /وطبعا طمعانه مش كده. 
فهد بحده/مش كل الناس طماعه ي بابا .
سليم /بابا انا بحب عشق وهي كمان وهتجوزها وده قراري النهائي عن اذنكم .
رحل سليم بغضب وايضا فهد ليتنهد كامل بتعب من أولاده ليعود الي مكان يفعله.
في غرفه فهد ..
كان يجلس بتعب ليتذكر ماذا حدث .
كان يسير فهد بسعاده لاخبار سليم وروز بخطبته من عشق ليصعق مكانه عندما سمع ماحدث .
سليم بتعجب/ي بنتي اكيد هيبقى خطوبته هو بس ي ترا مين هي الي وقعت فهد الجارحي .
روز /اكيد هنعرف المهم اني خايفه علي رحمه من الصدمه عقبالك انت كمان ي سليم لما تتجوز عشق .
سليم /ياااه ي روز ياريت بس يارب هي توافق .
ليقاطعهم فهد وهو يتحدث بالم يكفي العالم لكنه كان بارعا في اخفاؤه .
/ايه ي عريس مجهزتش ل حد دلوقتي ليه .
سليم بصدمه /عريس .
فهد /ايوه طبعا انت فاكر اني مش حاسس بيك ي سليم لا ده انا الي مربيك وحاسس باعجابك ب عشق علشان كده ظبت كل حاجه وهنروح نخطبها النهارده .
روز /بجد ي فهد .
فهد /ايوه طبعا اجهزوا ..
ليعود من شروده .
/مسيرك تعرفي انا ليه عملت كده ي عشق.
????????????????????????????????????????????????????????
في شركات الجارحي …
في مكتب فهد .
كان يجلس وهو شاردا لتتدخل هي كالاعصار الي المكتب .
عشق بحده/انا عمري مكرهت حد قد ماكرهتك ي فهد .
فهد بالامبالاه/مالك ي عروسه غضبانه ليه المفروض انك تبوسي ايدك وش وضهر علي النعمه الي انتي فيها.
عشق بصراخ/انت كان ايه هدفك من الي عملته ي فهد .
فهد بغضب/اولا فهد بيه متنسيش نفسك فاهمه ثانيا هو ايه الي حصل انتي كنتي تتطولي تتجوزي سليم الجارحي .
عشق بقوه /ماشي ي فهد ماشي وديني لاخليك تندم .
فهد باستفزاز /وانا مستني ي حلوه .
لتخرج هي بغضب شديد ليعاود هو ببرود ماذا كان يفعله.
????????????????????????????????????????????????????????
في فيلا الجارحي .
كانوا يجلسون علي مائده الطعام .
كامل /بعد بكره فرحك ي روز انا عزمت كل الناس وكل حاجه خلاص خلصت وقبل متستاليني عاصم هتشوفيه في الفرح .
سليم /وهيبقا كتب كتابي انا وعشق كمان .
فهد /وفرحي انا ورحمه كمان .
رحمه بصدمه/فهد انت بتقول ايه .
فهد /ايه مش عايزه تتجوزيني ولا ايه ي بنت خالتي .
رحمه بخجل/لا طبعا عايزه .
يتبع….
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول النوفيلا : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المقاس للكاتبة فاطمة الدمرداش

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى