روايات

رواية قهر امرأة الفصل الثالث 3 بقلم علياء أسامة

رواية قهر امرأة الفصل الثالث 3 بقلم علياء أسامة

رواية قهر امرأة الجزء الثالث

رواية قهر امرأة البارت الثالث

رواية قهر امرأة الحلقة الثالثة

إسلام:رؤيه
رؤيه خرجت من الحمام:الله سولم ايه يا عريس حد يسيب العروسه ويجى يوم الصباحيه برضو
إسلام باستغراب:أنا كنت فى الشغل
رؤيه:اه كنت بتتجوز مش هو دا الشغل
إسلام قرب حط ايده على جبينها:رؤيه يا حبيبتى أنت سخنه عروسة ايه وفرح ايه أنا مش فاهم حاجه أنا طول الليل بشتغل على المشروع الجديد
رؤيه:ايه!!!!إسلام:زى ما بقولك كده
رؤيه بعصبيه:أنت عايز تجننى يا رجل أنت
إسلام:فهمينى بس فيه ايه.
“رؤيه بصت حواليها لقت الشقه مترتبه وكل حاجه مكانها”
رؤيه:أنا شفتك بعيونى دول وأنت بتتجوز
إسلام بسخريه:أتجوز؟! يا حبيبتى هو أنا فاضى أتنفس أنت عارفه إن المشروع الجديد واخد كل وقتى أنت عارفه إن فيها ترقيه
رؤيه بصراخ:أنا شوفتك بعيونى أنت وزينه هانم
إسلام:زينه هانم حته واحده ودي تبصلي علشان ايه
زينه قربت عليه وفضلت تضربه:أنت عايز تجننى مش كده أنت بتستغبانى أنت ازاى بجح كده

 

 

إسلام وهو بيمسك ايديها:اهدى بس يا رؤيه أحلفلك بايه إن الكلام دا محصلش وإن عقلك هو ال مصورلك كده علشان الفتره الأخيره كنت بعيد عنك ومشغول فى المشروع بس أوعدك إنى هعوضك وأول ما المشروع يخلص هنقضي أسبوع كامل فسح وخروجات
رؤيه:أ..
إسلام بأس دماغها:أنا هدخل اخد شاور وأنت حضرلنا الفطار يلا
“إسلام دخل على طول ورؤيه وقفت مكانها والدنيا بتلف بيها وهى ماسكه داغها وهتتجنن وجريت بسرعه على موبايلها وعملت اتصال”
رؤيه:الو مدام سوزى
=ايوه يا رؤيه فيه حاجه
رؤيه:اه كنت عايزه اسأل حضرتك احنا كنا فى تحضيرات لفرح مدام زينه الأسيوطى مش كده
=فرح ايه يا رؤيه أنت غايبه من الشغل بقالك أسبوع
رؤيه بصدمه:ايه!!
=دي الحقيقه أنت كنت بتتعبى فى الشغل آخر فتره وأنا اديتك اجازه.
رؤيه بسرحان:تماام
إسلام دخل:بتكلمى مين يا حبيبتى
رؤيه قعدت على الأرض وحطت دماغها ما بين رجلها وفضلت تبكى بصوت عالى
إسلام بخضه:رؤيه يا حبيبتى مالك
رؤيه بصراخ:أنا هتجنن هتجنن أنا شفتكو بعنيا
إسلاَم اتنهد:رؤيه يا حبيبتى أنت لازم تروحى للدكتور
رؤيه:دكتور!! دكتور ليه
إسلام:أنت من ساعة ما عرفتى إنك مبتخلفيش وأنت بتتخيلى حاجات مش موجوده
رؤيه بصدمه أكبر:مبخلفش ايه دا أنا حامل
إسلام:حامل؟ حامل ازاى
رؤيه:التحليل.. التحليل جوا في السله
“رؤيه سابته وجريت على الحمام وقلبت السله على الأرض لكن ملقتش التحليل”
رؤيه:التحليل التحليل كان هنا قبل ما أنت تيجي
إسلام:يا رؤيه كفايه بقا احنا لازم نروح لدكتور

 

 

رؤيه ببكاء:أنا عايزه أروح أشوف أختي لو سمحت عايزه رنا أختي
إسلام:هتقعدي مع مامتك غريبه؟!
رؤيه بصراخ:على الأقل أرحم من ال أنا فيه أنا عايزه أمشى دلوقتي
إسلام:اهدي وأنا هعملك ال أنت عايزاه ألبسي وأنا هوديكى حاضر
رؤيه هزت راسها بمعنى تمام
________________
*فى بيت بسيط؛بيت والدة رؤيه*
الأم ‘سماح’ :رناا بت يا رنا
رنا:ايوه يا ماما
سماح:بتعملى ايه فى أوضتك حابسه نفسك فيها ال ٢٤ساعه كده
رنا:هكون بعمل ايه بذاكر يا ماما
سماح:عارفه يا بت لو مجبتيش مجموع أنا هقت..لك وأخلص منك
رنا:عن اذنك يا ماما
سماح وهى تلوى شفتيها:اذنك معاكى يا حبيبتى
“رنا دخلت أوضتها بسرعه وهى دموعها على خدها وحطت ايديها على بطنها بحسره وفضلت تعيط وبعد كده خرجت الموبايل وعملت مكالمه”
=الو
رنا:ايوه يا أحمد أرجوك متفصلش
أحمد بغضب:عايزه ايه يا رنا احنا ال بنا مش خلاص
رنا ببكاء:لا مخلصش أنا لسه حامل
أحمد بخضه:يا نهارك أسود ومنيل
رنا:أنا فى آخر شهر ليا يا أحمد أنا داخله على ولا..ده والحمد لله إن بطني مش باينه وإلا كانت أمى دبحت..نى
أحمد:طب نعمل ايه
رنا ببكاء:معرفش اتصرف
أحمد:هستناكى النهارده الساعه ١٠ بالليل نتكلم.. هستناكى فى الأراضى
رنا ببكاء:حاضر
_______________________

 

 

*عند رؤيه*
إسلام:جهزى نفسك هنصلى العشا وننزل نروح البلد
رؤيه كانت قاعده سرحانه مردتش عليه وإسلام ضرب كف على كف ودخل حضر الشنط وخرج ليها
إسلام:يلا يا رؤيه ادخلى البسى علشان طريق طويل
“رؤيه هزت راسها ودخلت تلبس”
___________________
*عند رنا*
الساعه جت ٩ونص خرجت بصت على مامتها لقتها نامت خرجت بهدؤ من باب الشقه وفضلت تمشى وهى بتبص وراها علشان لحد يشوفها وبعدين وصلت ووقفت جنب الزرع وهى بتبص حواليها برعب
-رنا
رنا اتخضت جامد
أحمد:دا أنا..
رنا بخوف:أنا خايفه لحد يشوفنا
أحمد بعصبيه وصوت خافت فى نفس الوقت:أنت مش قولتيلى إن الزفت ال فى بطنك دا نزل
رنا ببكاء:مقدرتش مقدرتش
أحمد وهو بيمسك فى شعره بعصبيه:هنعمل ايه هنعمل ايه
رنا بعصبيه:أنت تتصرف أنت فاهم ولا لأ أنت السبب أصلا واااااااه
أحمد بخضه:فيه ايه بتعلى صوتك ليه
رنا بصراخ:بول.د الحقنيييييييى بول.د
__________________
*عند إسلام ورؤيه فى العربيه*
إسلام:مالك يا رؤيه يا حبيبتى
رؤيه بسرحان:مفيش
إسلام مسك ايديها:أنت متأكده إنك عايزه تقابلى مامتك

 

 

 

رؤيه:أنا عايزه أشوف رنا
إسلام:حاضر
“فضلوا ماشيين بالعربيه شويه لحد ما رؤيه برقت فجأه و ابتدت تصرخ:وقف العربيه بموت بموت..
إسلام اتصدم من ال شافه وبرق جامد لما شاف رؤيه…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قهر امرأة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى