Uncategorized

رواية السند الفصل الخامس 5 بقلم نيرة محمد

 رواية السند الفصل الخامس 5 بقلم نيرة محمد

رواية السند الفصل الخامس 5 بقلم نيرة محمد

رواية السند الفصل الخامس 5 بقلم نيرة محمد

كامل ..افتح يا سليييم 
لين بصت للباب بفزع وسليم اللي مازال بيتشنج ومش عارفه تعمل ايه بس قامت بسرعه تستر نفسها وتلم هدومها اللي كانت متقطعه في كل مكان  اخدت منها البلوزه ولبستها وراحت تفتح وبتدعي امها ماتكنش مع كامل وتشوفها بالمنظرده .
لين وحاطه وشها بالارض بكسره ودموع وضامه البلوزه عليها لانها مش ستراها بسبب انها مقطعه وفتحت الباب 
كامل بنرفزه ..انتي بتعملي اييي
ومكملش الكلمه لما شافها بمنظرها ده وعرف اللي حصل من منظر شعرها المتبهدل وشفايفها اللي بتنزف وهدومها المقطعه وبص جوا الاوضه لابنه اللي بيتهز جامد علي الارض 
كامل بصدمه وهو بيجري عليه ويشل حركته  …هاتي العلاج بسرعه من الكميدينو اللي جنب السرير اخلصييي بصريخ 
لين اتفزعت ولقت نفسها بتجري عشان تساعده رغم اللي عمله فيها جابت العلاج وابريق المياه من فوق الكيمودينو وجرت مدت ايدها لابوه عشان يديهوله 
كامل بحزن ..خد ياسليم يابني فوق عشان خاطري واداله العلاج اللي بلعه بصعوبه بسبب حالته 
سليم ابتدي يفوق ويبص حواليه وحركته هديت بس اول ماعينه جت علي لين بعد ابوه عنه وقام بصعوبه يقرب منها ولسه هيلمسها 
ضمت ايديها لوشها من خوفها منه وقالتله 
لين بكسره ودموع كتير..عايز مني ايه تاني ياسليم انا عملتلك ايه عشان تدمرني كده انا من ساعت مادخلت البيت ده وانا بسندك وبساعدك ده جزاتي وعيطت كل العياط اللي جواها قهر ذل كسره شرف ضاع حلم اتقلب لكابوس كفايه انها واحده محجبه ومحافظه علي نفسها وعارفه دينها وبسببه هو وبس واقفه ادامه واودام ابوه وهي شبه عريانه بهدومها المقطعه .
سليم بندم وحزن وحسره ..ارجوكي يالين سامحيني انا والله مكنتش في وعيي مش عارف انا عملت كده ازاي يالين انا مش مجنون انا فاهم كل حاجه بس والله ساعات ماببقي حاسس بنفسي بعمل ايه وعيط ايوه عيط لانه شاف حزنها وقهرتها وذلها وهي واقفه وسطهم كده وندم بس بعد ايه وقت الندم عدي 
كامل بشده..كفااايه بطلوا كلام مش هيرجع اللي حصل انتي يالين ادخلي الحمام وهجبلك هدوم من هن..
زينب ..كامل بيه ست هنا…
يامصيبتي ليين بنتي حصل ايه يابنتي وجرت امها عليها وهزت دراعها جامد مين عمل جده انطقيييي مكتومه ليييه بصريخ وعيااط 
لين بهيستريه ..ياماما انا مليش زنب هو السبب والله وشاورت علي سليم بارتعاش 
زينب جرت علي سليم قعدت تضرب فيه وهي بتعيط بهيستريه لييه كده دمرت بنتي ليه منك لله منك لله وسليم مستسلم ليها ولضربها 
كامل بيبعد زينب اللي اكنها اتجننت ..كفاايه كل شئ هيتصلح صدقيني يازينب بس سبيه مكنش في وعيه والله مش اخلاق سليم منتي مربياه في وسطنا وعارفاه 
زينب بقهر وجنون …وطمر فيه طمر طمر دمرلي بنتي ومستقبلهاااا 
كامل بامر ..ادخلي يالين الحمام وغيري هدومك وانا هجيبلك هدوم من هدوم هند الله يرحمها وانزلي المكتب هتلاقيني انا وامك وسليم مستنينك 
لين باستسلام وتعب ..حاضر 
دخلت وكامل شد سليم وزينب عشان ينزلوا المكتب 
وبعد شويه نزلت ولابسه هدوم لهند ام سليم اللي الشغاله وصلتهملها ولابسه طرحه ووشها في الارض وراحت لعند المكتب وخبطط فتحت زينب وشديتها من ايدها تدخلها 
لين ..دخلت لاقيت سليم وماما وكامل بيه وتلاته رجاله كمان مفهمتش مين دول بس قلبي اتقبض وحسيت ان جبل وقع فوقي لما كامل بيه عرفني عليهم 
كامل …لين ده الماذون ودول 2 شهود كلمتهم ومتاخروش عني لانهم اصحابي انتي هيتكتب كتابك علي سليم دلوقتي 
لين بصدمه …مستحيييل ده يحصل 
بعد شويه 
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم في خيرا وعلي خير 
كلمه قالها الماذون وبكده لين بقت زوجه لسليم وملكه  
الماذون والشهود مشت وكامل شد زينب بالعافيه اللي مكنتش عايزه تسيب بنتها مع سليم ابدا وخرجم عشان يسيبوا مساحه ليهم يتكلمم براحتهم 
لين بقهر …اوعي تفكر انكوا كده نفذتوا اللي عايزينه انا لولا ماما اصرت عشان الفضيحه وسمعتنا اللي الكل بيشهد بيها ادم الناس انا لايمكن كنت اتجوزت حيوان زيك 
سليم …لين صدقيني انا هعوضك عن كل حاجه انا اذيت اكتر انسانه وقفت جنبي وساعدتني لين انا عايز اتعالج عشان اتحكم في نفسي واكمل بقهره عشان محدش يقول عني مجنون تاني عشان مدمرش حياه حد تاني لمجرد انه دخل حياتي عشان اعرف انام من غير صداع ولاتشنجات قال اخر كلامه بحزن وضعف 
نزل علي ركبه ومسك ايديها الاتنين باسهم ودموع ندمه نازله عليهم وقال بضعف ارجوكي يالين تسامحيني وتساعديني اني اخف وارجع سليم القديم 
لين ……..
يتبع……
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية العودة إلى الوراء للكاتبة روان ريحان

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!