روايات

رواية بنت قلبي الفصل السابع 7 بقلم منة علي

رواية بنت قلبي الفصل السابع 7 بقلم منة علي

رواية بنت قلبي الجزء السابع

رواية بنت قلبي البارت السابع

رواية بنت قلبي
رواية بنت قلبي

رواية بنت قلبي الحلقة السابعة

مراد :طلب من شخص يجب ليها كل المعلمون عن حور
مراد :الوا
الشخص : خمس دقائق بس وهيك ن عندك
مراد :أمام
الشخص صور الورق الي في معلومات عن حور ولعنة
مراد :شكرا فلوسك هتوصلك
الشخص :تمام براس وقفل
مراد بيقراء الورق حور وليد الألفي 19 سنة في كلية هندسة عيش مع والدة صديقة ميرا مرجعا ومحبيها
مراد :شكلك هتعابني بس مش هحل الي لم انتقام ياخور
…………………..✨✨✨✨✨😔😔عند حور
حور :بابي
الاب :نعم
حور خليك النهاردة ومش تذهب الشركة
الاب :بس النهاردة في شغل كتير
حور بزعل :ماشي

 

 

الاب :حورتي زعلت يولع الشغل
حور بست أبوة وقالت هيهيهيهي
الاب :,حورتي عايزك في موضوع
حور :موضوع اية اتفضل قول
الاب :طابعا انتي كبرتي وهتبقي مهندسة قاد الدنيا
حور :أن شاء الله
الاب :بصي في عريس جاية يطلب ايدك وان موافق
حور :بابا بس لسة بدري وانا لسة في أول
ملحوظة ابو مراد كلم ابو حور واتقدم لحور بطلب من مراد.
الاب :انا عارف بس هم مش مش منعين انك تكملي تعلمك وبعدين هو مناسب وباباه عرفة
حور :هفكر وقولك
الاب :ربنا يكملك بعقلك يابنتي
……………………✨✨🥰✨🥰✨✨✨ عند زين اقعد يفكر في ميرا
زين :اوف مش عارف اركز في الشغل وسرطان في ست ميرا
ياتري تتوافق وهل هي بتحبني ولا لا
بعدين جات ليها فكرة ونزل يقول لباباة
زين :بابا عمي محمد ووليد مش هيجوا تاني انا من رأي نعزهم تاني من اول اليوم
الاب :بس هم مكملوش يومين وحشكوا بسرعة ديه
زين :لا بس علشان نتذكر ايام زمان
الاب بخبث :برود عليا تتذكر ايام زمان ولا حب زمان
زبن بتوتر:مش فهم
الاب :انت فهم كويس بس خايف تكرر الغلط تاني
زين :لا عادي ومش فهم اقصدك ايه
الاب :اقصدي ميرا يا زين
زين :كل انتهاء ومستحيل يرجع

 

 

الاب :لا مش انتهاء لو انتهاء لي اتوترت لم قولت سيرة ميرا
زين :بابا بصراحه من كل ما يشوفها قلبي بيدق
الاب :مفكرتش لم قلبك يدق ده اية
زين :لا ومش عايز تاني وجع قلبي تاني لأن كلهم زي بعضهم
الاب :لا مش زي بعضهم مثلا امك مش زي اي حد تاني
زين :انا خايف أتوجه تاني وانا مش قد وجع قلبي تاني
الاب :انت لم كنت مع مي كنت بتحس نفس الاحساس الي بتحساة لم تشوف ميرا
زين :لا
الاب :لأن اعجب مش اكتر
زين :بس افرض ميرا نست حبي ليها
الاب :قوله ووقته هتريح قلبك
زين :شكرا انك سمعتني
الاب :يهبل انا ابوك
…………………………✨ عند المجهول :
المجهول :ها جبت الورق
ريهام مش عارفة يافندم والله مش عارفه
المجهول مليش دعوة خلال ساعة يكون عندي والي انتي عارفه هعمل ايه في اختك سقطة
ريهام :اختي لو حصل لها حاجة مش هرحمك
المجهول :مش تقدري و خلال ساعة
…………………………✨✨✨✨✨✨✨
زين راح الشركة :ريهام الورق خلاص
ريهام بعملهوا اهو
زين ماشي

 

 

ودخل المكتب وجود المكتب متبهدل والورق الي في الخزانة مش موجود
زين بعصبية :انتي يا زفتة يالي براة
ريهام بخوف :نعم والله معملتش حاجة
انتي قاعدة برا وسايب المكتب وقاعد يدور علي ورق الصفقة مش ليقوا
زين :مستحيل اختفي ازي
ريهام واللة كان المكتب سليم
زين :غوري من قدامي دلوقتي واتصلي بمراد
مراد انا اهو ايه ده في اية
زين ورق الصفقة اتسرق حلم حياتي انهدم خلاص يامراد
مراد :هتلاقي حل اتفضلي يا ريهام
ريهام ماشي وخرجت تكلم المجهول
مراد. :شغل الكاميرا بسرعة
ريهام الوا ابو يا عز انا قولت هجيب الورق انا وبعدين انت خد الورق ازاي
عز :لا فهمني ورق احنا هنستعبط انا مبعتش حد
ريهام :ازي الورق اتسرق وزين عمل زي المجنون
عز :بتهزري صح ورق الصفقة لا مستحيل
ريهام :زي ما بقول

 

 

عز :اقفلي دلوقتي
عند زين
مرا :احنا عرفنا كدة كل حاجة والورق في امان
زين يبني الكلب يعز عايز تسرقني أما وريتك
…………………..✨✨✨✨✨✨✨✨✨ ياتري حور متوافق علي مراد وزين هيتعرف أميرا بحب وهيعمل اية في عز

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية  كاملة اضغط على : (رواية بنت قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى