Uncategorized

رواية عيون الصقر الفصل التاسع 9 بقلم منة وائل

 رواية عيون الصقر الفصل التاسع 9 بقلم منة وائل

رواية عيون الصقر الفصل التاسع 9 بقلم منة وائل

رواية عيون الصقر الفصل التاسع 9 بقلم منة وائل

يونس:مقدرش ي ريمتي والله مش اقدر 
ريما:يلا عشان اتأخرنا 
يونس:انا بحبك ي ريما وضمها غصب عنها الي احضانه سامحيني
ريما ضمته اكتر:مش عارفه اسمحك خايفه تسبني ي يونس تاني ووقتها انا هموت 
يونس قبلها علي خدها:انا اسف ي طفلتي اسف والله ريما بدموع:بحبك 
يونس بعشق:انا بتنفسك بعشقك ي حبك بكل م فيا وضمها الي قلبه بكل حنان 
ريما بطفوليه:هو احنا كدا اتصلحنا 
يونس:اه كنتي عاوزه حاجه ولا اي 
ريما بدموع:كنت عاوزه اتقل عليك عاااااااا 
يونس بحنان:خلاص اهدي انتي برضوا ممكن تتقلي عليا بس واحنا حبايب
ريما ببرائه:بجد
يونس:اه ي حياتي بجد 
ريما:خلاص انا دلوقتي هتقل عليك 
يونس بقهقه:بحبك ي طفلتي 
#####
عند نوح و اسيل 
نوح:اسيل اصحي 
اسيل:اممم 
نوح:امممم اي قومي يلا ي كسالانه 
اسيل بصراخ:عااااا نوح 
نوح؛يخربيتك في اي 
اسيل:انت اي للي جابك مش انت كنت مشيت 
نوح:لا موضوع ان انا امشي دا امسحيه من حياتك 
اسيل بغيظ:امال يونس فين 
نوح:روح المهم قومي بقا كدا اغسلي وشك عشان في  مفجأه
اسيل:مفجأه 
نوح:ايوه مفجأه يلا قومي
اسيل:قامت غسلت وشها و نوح مسك ايديها وخرجوا 
نوح مسك ايديها وركبوا العربيه
اسيل:عاااا ايدك جامده كدا لي 
نوح:مش ايد راجل مش زيك ايدكم منكير وقرف من للي بتحطوه 
اسيل:انا قرف ي نوح ماشي مش تكلمني تاني 
نوح:لا ي حياتي انتي اجمل واحده انتي اللي نورتي حياتي طلعتني من السواد للي كنت فيه
اسيل:مش فاهمه 
نوح:مستعديه تعيشي معايا حياة تانيه
اسيل:لا مش مستعديه
نوح:يبقا متفقين يلا وقبل خدها بحبك 
اسيل بصدمه:نعم 
نوخ قبل خدها:بحبك 
اسيل بصدمه اكبر:بحبك 
نوح:ي فرج الله اخيرا قولتيها 
اسيل بصدمه:لا مش قاصدي انا قصدي ان انت بتحبيني 
نوح بإبتسامه:لا انتي بتحبيني انا عارف وغمزلها ودار ب العربيه راح علي ڤيلا عيون واسيل 
اسيل:انت بتهزر صح كل دا كلام وخلاص المهم انت جبتني هنا لي 
نوح وهو بينزل من العربيه:هقولك اهو وغمي عنيها 
اسيل:هتموتني صح 
نوح:مقدرش اموتك دا انا اموت بعدك اصلا تعالي ومسك ايديها وخصرها  وحسوا ب بكهربه 
نوح بإتسامه:مالك اتوترتي لي 
اسيل بتوتر:مفيش 
نوح:طيب يلا خلاص قربنا 
اسيل:خلاص هموت استشهد 
نوح بضحك:لا استني شويه خلاص 
اسيل بتشيل للي علي عنيها 
اسيل بصراخ:عااااااااا واو دي جميله اوي دي بتاعتي 
نوح بسعاده:فرحانه
اسيل بسعاده:جدا دي جميله اوي لونها اسود وانا بحب للون دا وبتفتح باب العربيه شافت بوكيه ورد احمر 
اسيل بفرحه:عااااا انا بحبك وحضنته
نوح بسعاده مع انه ايقن انها قالت كدا من غير ادراك
نوح:وانا بحبك 
اسيل بتوتر:اسفه
نوح:لا اسفة اي دا انتي هتقوليها تاني 
اسيل بستغراب:اقول اي 
نوح:بحبك 
اسيل:بطل هزار رخم متعرفش تعمل حاجه حلوه ابدا وتكمل يلا سلام 
نوح:سلام اي 
اسيل:مش انت وصلتني للفيلا يلا سلام وشكرا علي المفجأه دي 
نوح:لا انا عاوز هديه 
اسيل بغيظ:مدي حقير المهم عاوز اي 
نوح:عاوز بوسه
اسيل وهيا بتضيق عنيها:انسي مش هيحصل 
نوح:خلاص وشد مفتاح العربيه منها 
اسيل:ي رخم هات المفتاح 
نوح:لا خلاص ملكيش نصيب فيها 
اسيل بصراخ:عاااااااا انا عاوزه العربيه 
نوح:خلاص هقولك حاجه تانيه
اسيل:و هاخد العربيه 
نوح:اعتبريها بتاعتك 
اسيل:هي اصلا بتاعتي بس انا هشفق عليك 
نوح:ماشي ي اسيلي يلا قولي بحبك ي نوح 
اسيل فتحت بوقها:نعم 
نوح:اقفلي بوقك ي بنتي النموس هيدخل وغمزلها ولا تجي اقفلة انا 
اسيل:عاااااا انت مستغل 
نوح بطيبه:انا ي بنتي 
اسيل:ايوه اعمل نفسك طيب بقا
نوح:ها يلا اخلصي عشان في مفجأه تانيه
اسيل بصراخ:عاااااااا بجد 
نوح:ي بنتي ودني مش سامع بيها اطرشت ي بنتي 
اسيل:خلاص ي بابي انا اسفه
نوح وهو بيقرب منها بحب:انا بابي 
اسيل:اه عشان انت بتقولي ي بنتي انا هقولك ي بابي 
نوح بقصف جبهه:لا تلزيق اوي 
اسيل:انا ملزقه ي نوح 
نوح:اه طبعا عشان انتي عسل 
اسيل بخجل:ديما كدا تكسفني
نوح:شكلها هتفرج اهي يلا قولي بحبك ي نوح 
اسيل وهيا بتقرب منه:ب ح ب ك ي ن و ح 
نوح بتوهان:وانا بعشقك ي حياة نوح ولسه هيقرب منها
اسيل بصراخ وفرحه:عااااا خدت المفاتيح يلا باي ورزعت الباب في وشه 
نوح:بنت النصابه ماشي ي اسيل علي مين ولف من نايحة الجنينه ودخل من الباب الزجاج
اسيل بفرحه:عااااا خدت المفتاح وقاعده بتنط علي الارض ك الاطفال
نوح بإبتسامه مستفزه:مفجأه مش كدا
اسيل بصدمه بصت علي الباب وكان مقفول:عااااااا انت دخلت ازاي 
نوح:هقولك ونزل لمستواها واشتلها وطلع علي اوضتها للي نوح كان مزينها 
اسيل بسعاده:انت عملت كل دا عشاني 
نوح بحب:اه طبعا انتي للي طلعت بيها من الدنيا دي ولازم اسعدها واعملها كإنها طفله
اسيل بمشاعر متلخبطه:نوح انا انا 
نوح:انتي اي 
اسيل:انا مش عارفه 
نوح بحب:بصي ي اسيلي انتي مشاعرك دلوقتي متلخبطه صح 
اسيل بدموع:اه 
نوح:خلاص بصي ي حياتي انا مش عاوز اشوف دموعك 
اسيل:بس انا مش عارفه بحبك ولا لاء 
نوح:وانا متأكد اني بحبك ومش عاوز اكتر من كدا 
اسيل:انت طيب اوي ي نوح 
نوح فتح مهرجانات 
اسيل:لا انت مجنون 
نوح:يلا فرفشي كدا وقعدوا يرقصوا وبعد ساعه تقريبآ من المرح 
اسيل:عااااااا تعبت 
نوح:طب انا اعمل اي  
اسيل قبلته من خده:انت جميل ونامت علي نفسها 
نوح بحب:وانتي اجمل وغطاها وقبلها قبله علي خديها وقفل الباب ونزل دور العربيه بتاعته ومشي وهو في منتهي السعاده انه عرف يدخل السعاده علي قلب حببته
يونس جه من برا واطمن علي اسيل ودخل اوضته ينام 
#######
صقر:خلاص ي حياتي خلاص انا كويس 
عيون بدموع:لا انت تعبان و ظهرك بيوجعك دلوقتي 
صقر بحنان:لا ي حياتي طول م انتي موجوده هنا انا ظهري مش وجعني 
عيون بصراخ:عاااااااا انا بحبك اوي 
صقر حضنها بعشق:وانا بعشقك ي حياتي 
عيون:بحبك ي صقر 
صقر:وانا بحبك ي عيوني 
ريما:احم 
صقر:لا اله الا الله متقفلوا الباب ي جماعه
ريما بخبث:هو كان في حاجه ولا اي 
صقر:لما تكبري هقولك
ريما بصراخ:عااااا انا عاوزه اعرف 
يونس:اقولك انا ي حياتي 
عيون:يونس انت جيت ولسه هتقوم من جمب صقر 
صقر بغيره:لا مش هتقومي من جمبي وحضنها بتملك 
عيون بستغراب:انتو مش هتتخانقوا 
صقر:لا خلاص احنا اتصلحنا 
يونس:تعالي في حضن اخوك ي فواز وحضنه 
صقر:وحشني ي صاحبي 
يونس:وانت والله 
ريما وهيا ماسكه ايد صقر:الف سلامه عليك ي حبيبي 
صقر حضنها تحت نظرات عيون ويونس للي بتطلع نار 
يونس وهو بيشدها من صقر:معلش تعالي هنا كدا عشان مزعلكش 
عيون بغيره:لا سيبه ي يونس عاوز يحضنها 
يونس:تعالي ي بنتي شكلهم كدا هيشدوا في شعر بعض 
ريما:عااااا عاوزه اتفرج 
يونس:لا تعالي نروح الكفتريا نشرب حاجه 
ريما:لا انا عاوزه اتفرج
يونس:لا تعالي احنا نتخانق مع بعض بس مش هنا
ريما:انت بقيت رخم عااااااااا 
يونس:صدعتيني ي بنتي تعالي ومسك ايديها وخرجوا 
عيون قعدت علي الكنبه من غير متتكلم 
صقر بغمزه:عيوني 
عيون:مش بكلمك علي فكره
صقر بتمثيل:اه ظهري 
عيون بلهفه:صقري مالك خلاص انا اسفه لسه بتتوجع 
صقر مسك وشها في ايده:بحبك ي حياتي وحضنها بتملك 
عيون بغيره وتملك:انتي بتاعي لوحدي ي صقر محدش ليه فيك انا بس للي
صقر بغمزه:اموت انا في للي بغير عليا 
عيون ببرائه:انت حبيبي 
صقر وهو بيحضنها:ي حياة قلبي انا بعشقك 
عيون:انت بتحب جيهان 
صقر:لا اله الا الله م كنا حلوين 
عيون:لا انا عاوزه انكد عليك شيفاك فرحان 
صقر بقهقهه:ياه من زمان كان نفسي حد يحبني وبعدين ينكد عليا 
جيهان دخلت الاوضه بدلع:صقر حبيبي مالك انت هتعمل عمليه ونامت علي صدره وكل دا و عيون واقفه وصقر خايف منها وبيبصلها بستعطاف
صقر بغضب:انتي اي للي جابك هنا وزقها علي بعيد عنه
جيهان بدموع مزيفه:كدا ي صقر وانا كنت جايه اشوف مالك 
صقر:انتي مين عشان تيجي تسألي عليه
جيهان:انا مراتك 
عيون خلاص طفح الكل
عيون بغضب:طليقك ي بنت انتي مش جوزك 
جيهان:اي دا عيون دا انا فكرتك موتي 
صقر بغضب:متموتي انتي هيا لو حصلها حاجه انا هموت 
جيهان:اتا بتدعي عليا انا ام بنتك 
صقر بسخريه:بنتك للي بتكرهك ومتعرفكيش اصلا بنتك دي للي انتي بعتيها ب 10مليون واكمل بصراخ غوري مش عاوز اشوف وشك تاني 
جيهان بغرور:انا الي مش عاوزه اشوف وشك 
عيون:استني ي جيهان 
جيهان بغرور:عاوزه اي 
عيون نزلت علي وشها ب قلم 
جيهان لسه هتضربها قلم صقر مسك ايديها 
صقر:لا مش دي اللي تضرب وزقها برا الاوضه وقفل الباب 
عيون وهيا بتبرق ل صقر
صقر بخوف:اهو بصي عملت اي عشان خاطرك 
عيون:سيبها تحضنك 
صقر:انا مكنتش اعرف ان هيا جايه تحضني 
عيون بغيظ فتحت الشنطه الي ريما جايبه فيها هدوم ل صقر وطلعت تيشرت
عيون بغيره:روح غير القميص دا ولبس التيشرت دا 
صقر فرحان ان هيا بتغير عليه:بحبك 
عيون بحب وحنان:انا اسفه ان انا هخنقك بس انا مش بحب حاجه ليا حد يلمسها 
صقر:وانا بحبك زي م انتي كدا وضمها ولسه هيقلع القميص 
عيون بصراخ:انت بتعمل اي عاااااا 
صقر بخضه:في اي ي بنتي هقلع القميص زي م انتي قولتي 
عيون ببرائه:لا مش هنا ادخل التويليت غير جوه
صقر ابتسم علي برائه وخجل حبيبته:حاضر ي حياتي ودخل 
عيون:بحبك 
صقر بضحك:وانا بحبك برضوا 
عيون:عااااااا انت سمعتني
صقر وهو خارج:اه 
عيون بغيره:لا استني انا هجبلك تلبس قميص 
صقر:لي ي عيوني هو حلو اهو 
عيون بغيظ:لا مش حلو دا وحش 
صقر:طب والله جميل والوقت دا الممرضه دخلت 
الممرضه بدلع:معلش دخلت اوضه غلط 
عيون راحت وقفت قدام صقر:عاوزه اي 
الممرضه:مش عاوزه وغمزه ل صقر ومشت 
عيون وهيا بتلف وشها صقر كان دخل التويليت عشان مش ضامن هيا هتعمل فيه ايه 
عيون بزعيق:اطلع ي صقر اطلعلي
صقر:مليش ذمب اني جميل وكل البنات هتموت عليا 
عيون بغيظ:اطلع عشان مقتلكش 
صقر:اهون عليكي 
عيون:عااااااااا اطلع ي صقر 
صقر طلع:ها اي تاني 
عيون وهيا مسكاه من القميص:انا عاوزه اعرف اعمل فيك اي دلوقتي احنا هنمشي من المستشفي دي 
صقر بحنان وحب حضنها:انا بحبك انتي ومحدش يعرف يملى عيني غيرك وقبلها علي خدها قبله رقيقه
عيون بحب:انا بحبك 
صقر وهو بيقرب منها:وانا بحبك 
عيون:عااااااا حور فين 
صقر بنرفزه:لا اله لا الله في اي ي بنتي اخرجي برا عاوز انام
عيون بتمثيل:مكنش العشم والله ولسه هتخرج 
صقر وهو بيسقف:الله عليكي ي فنانه ليكي مستقبل باهر في التمثيل 
عيون بفرحه:بجد يعني انفع ممثله
صقر:اه جدا 
عيون:خلاص انا هروح اتدرب في معهد التمثيل 
صقر:نعم لي 
عيون:عشان امثل 
صقر:انا كنت بضحك عليكي 
عيون:لا انا همثل
صقر بغيره:لا ي حببتي انتي بتاعتي لوحدي محدش بشوفك ولا يتفتن في جمالك غيري انا 
عيون بغمزه:عشان تعرف نار الغيره
صقر هو بيحضنها:لا والله 
عيون:اه والله
صقر:بحبك
عيون وهيا بتدفن نفسها في حضنه:بحبك اكتر 
صقر:انا تعبت اليوم كان مرهق تعالي نريح شويه
عيون:بس السرير صغير 
صقر:لا وانتي مشاء الله تخينه اوي تعالي ي بنتي ونام وخدها في حضنه وناموا في ثبات عميق 
#####
يونس:ي بنتي تعبتيني 
ريما بطفوليه:يونس الله عاوزه اتقل عليك 
يونس:كان يوم اسود يوم مقولتيلك اتقلي عليا 
ريما:يعني مش عاوزني اتقل عليك
يونس بحب:اه عاوزك ريما طفلتي الحنونه
ريما:انت بتحبني 
ريما:اه 
ريما بحب:وانا بحبك اكتر 
يونس:انا بحبك قد البحر وسمكاته
ريما:وانا بحبك قد السما
يونس بصوت عالي لفت انظار الاشخاص:انا بحبك ي ريما واسف لو كنت عملت حاجه زعلتك و بتمني انك تسمحيني وتستحمليني وقعد علي ركبته وطلع الخاتم 
يونس بعشق:تقبلي تتجوزيني 
الناس وهما بيسقفوا:اقبلي اقبلي اقبلي 
ريما بفرحه وحب:انا بحبك واقبل اتجوزك 
الناس قعدوا يسقفوا 
يونس اشتلها وقعد يلف بيها 
ريما بهمس:بحبك ي يونس 
يونس:بعشقك ي ريما ومسك ايديها وخرجوا من الكافيه 
ريما:دا احلي يوم في حياتي 
يونس:كل ايامك هتبقي حلوه طول م انتي معايا 
ريما:وصلنا بسرعه لي 
يونس:بتحبيني 
ريما:بعشقك 
يونس ضمها بين اضلاعه بتملك
ريما:باي 
يونس:سلام بكرا الصبح تكوني جاهزه انتي و حور 
ريما:اوك سلام ي حبيبي تصبح علي الف خير 
يونس:وانتي من اهلي
#####
صباح يوم جديد 
مصطفي:بتقول اي 
جواد:اه والله ي حج مصطفي هيعمل عمليه
مصطفي:في مستشفي اي 
جواد:الحياه والنور 
مصطفي:تمام انا رايح هناك دلوقتي
جواد؛تمام 
#####
يونس:يلا ي حببتي انا تحت داخل علي الفيلا 
ريما:حاضر ي قلبي خلاص نازله اهو 
يونس:سلام 
حور:احنا هنروح فين ي ريما 
ريما:ي حياتي هنروح لاسدك 
حور:أسدي هو وحشني اوي انا عاوزه اشوفه
ريما:ماشي ي عيوني يلا واشتلتها 
يونس نزل من العربيه:ي حياتي علي الملايكه للي علي الارض 
حور:يونس 
يونس:قلبه من جوه 
ريما بغيره:وانا اي ي يونس 
يونس:انتي القلب نفسه
حور:لا انا قلبك 
ريما:لا انا 
يونس:صبرني يارب طفلتين 
ريما:مسكت ايد يونس 
يونس بحب:بحبك 
ريما:وانا 
حور:وانا بحبك وبحب ريما وبحب بابي وبحب باربي وبحب نوح وبحب جواد 
ريما:واحنا بنحبك ي حياتي 
يونس:معلش هقطع وصلة الحب دي بس لازم نروح المستشفي عشان نلحق صقر قبل م يدخل العمليات 
حور بخوف:بابي رايح عمليات 
ريما:لا ي حوري دا عمه يونس بيهزر صح ي يونس 
يونس:اه صح وركبوا العربيه وراحو علي المستشفي 
######
اسيل قامت من النوم علي صوت الجرس 
اسيل بكسل:حاضر جايه اهو وكانت ترتدي بيجامه لونها وردي وكيوت وفتحت الباب وكان نوح 
نوح بعشق:ي صباح الانناس علي احلي ناس وقبلها قبله رقيقه
اسيل بنوم:انت جاي تقولي صباح الخير 
نوح:امال اصبح علي مين ي كسوله يلا اطلعي غيري ي فروله عقابل لما احضر الفطار 
اسيل:نوح الحنون 
نوح بقهقه:نوح الحنون اي ي بنتي اطلعي اجهزي عشان نلحق صقر قبل العمليه
اسيل:عاااااا نسيت عيون فين 
نوح:عيون عند صقر من امبارح 
اسيل:الله ربنا يخليهم لبعض 
نوح:ويخليكي ليا 
اسيل:هما كبلز حلو اوي 
نوح بغمزه:هنحصلهم انشاء الله
اسيل طلعت لسنها ل نوح 
نوح بضحك:ماشي هتنزلي دلوقتي مش هتفضلي فوق وحضر الفطار وهو سعيد بتقبل اسيل ليه في حياتها 
يتبع…..
لقراءة الفصل العاشر والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى