Uncategorized

رواية احببته سكرتيره الفصل الخامس 5 بقلم شهد عصام

 رواية احببته سكرتيره الفصل الخامس 5 بقلم شهد عصام
رواية احببته سكرتيره الفصل الخامس 5 بقلم شهد عصام

رواية احببته سكرتيره الفصل الخامس 5 بقلم شهد عصام

إياد بعد تفكير: ضحي ب الاطفال ي دكتوره احنا لسه العمر قدمنا و نقدر نعوض الاطفال إنما آيات ولا اي حاجه ف الدنيا تعوضها ولا تعوض ربعها انقذيها ي دكتوره و متفكريش ف اي حاجه غيرها
الدكتوره: هنعمل اللي نقدر عليه ي استاذ إياد و سابته و مشيت 
إياد: ي رب سلم ي رب احميها ي رب ف لحظة خروج الدكتوره
إياد بصدمه: آيات آيات فين ي دكتوره
الدكتوره وهي شايله الأطفال: سمي ي استاذ إياد جالك بنت و ولد 
إياد و هو بياخد الأطفال و عيونه مليانه دموع خوفا ع آيات: بسم الله شبه آيات 
الممرضه: عن اذنك الاطفال علشان هيتحطوا ف الدفايه لمده ساعه
إياد: اتفضلي و عطاها الاطفال و مشيت الممرضه بالأطفال
إياد: طمنيني ي دكتوره آيات بخير صح
الدكتوره: آيات الحمدلله بخير دقائق و هتتنقل ل الاوضه و سابته و مشيت
إياد: الحمدلله احمدك ي ربي 
و خرجت آيات و راحت الاوضه و كانت لسه مافقتش و اياد راح للدكتوره علشان يطمن ع الأطفال و هو ف طريقه ل مكتب الدكتوره اتفجاء ب وجود عشق مع الدكتور
عشق بزعيق: ازاي يعني تنقذيهم انا متفقه معاكي من ست شهور انك تقتليهم وانتي دلوقتي جايه تقوليلي لسه عايشين
الدكتوره: انتي مشوفتيش استاذ اياد كان خايف عليهم ازاي و مدام آيات كانت مستعده تخسر نفسها علشان خاطر اولادها يعيشوا انا مقدرش اعمل كدا ف اطفال و احرمهم من امهم و و امهم اصلا نفسها تشوف و تفرح باولادها كفايه الخوف اللي كانت عايشه بي طول الست شهور دول
عشق: يبقا انا اللي هقتلها هي و اولادها ب ايدي و إياد يرجعلي
إياد بزعيق و هو بيضربها بالقلم: حظرتك مليون مره إلا آيات وانتي اللي فيكي فيكي 
عشق: إياد إياد انا
إياد: انتي بني ادمه واطيه و انا وعدتك اني هخليكي تندمي لو فكرتي مجرد تفكير تعملي حاجه ل آيات
عشق و هي بتقرب منه: انت لي مش عايز تفهم أن انا بحبك اكتر من آيات انا عشق حبيبتك الاولي إنما آيات حتة سكرتيره
إياد و هو بيزقها: حتة السكرتيره دي اشرف منك بمليون مره رغم كل اللي عملتي فيها مفكرتش ف مره تاذيكي ولا تتمنالك الشر انتي اقزر بنت شوفتها ف حياتي 
عشق: إياد انت ليا انا مش ليها
إياد: انا مش لحد غير مراتي و حبيبتي آيات و اولادي إنما انتي انسانه زباله و حتي القرابه اللي بينا أنا بتبرا منها 
عشق لسه بتتكلم 
إياد بيضربها بالقلم 
إياد: القلم دا علشان نزلتي دمعه من عين آيات و القلم دا علشان خلتيها عايشه ف قلق و خوف و القلم دا علشان تفوقي ل نفسك في لحظة دخول الحكومه
عشق بعياط: هما هما جاين هنا لي
احد الظباط: علشان محاولتك قتل ل حرام الاستاذ إياد و أولاده
إياد: خدها من هنا لو سمحت 
عشق و هي بتمسك ايدو: إياد و النبي متسبنيش انا عرفت غلطي و مش هكرره تاني إياد و النبي سامحني
إياد: اتفضل خدها من هنا من فضلك
الحكومه اخدت عشق و الدكتوره لأنها كانت مشتركه معاها و مشيوا
الممرضه: مدام آيات فاقت تقدر تشوفها
إياد بفرحه دخل ل آيات
إياد: حمدالله ع السلامه ي حبيبتي
آيات: الله يسلمك ي حبيبي أولادنا بخير صح
إياد: الحمدلله هما بخير في دخول الممرضه بيهم
إياد: اهم ي حبيبتي بخير و لكنني عليهم بنفسك
اخدتهم آيات و هي الفرحه مش سايعها أن اولادها بخير 
آيات: البنوته شبهك اوي ي إياد
إياد: و الولد شبهك ي روحي 
آيات: فهد و عهد دول أسامي أولادنا
إياد: ربنا يخليكم ليا و تفضل منورين حياتي دايما ي روحي 
و خرجت آيات من المستشفي و إياد حكلها كل اللي حصل من عشق و انها بقت ف السجن و مفيش حد هيقدر يفرقهم تاني ولا يفكر في كدا حتي
“”بعد مرور ١١شهر الساعه اربعه الفجر””
آيات: إياد اصحي انت كل دا نايم 
إياد: نامي ي ايات لسه بدري 
آيات: لا قوم عايزه اقولك حاجه ضروريه
إياد: قولي ي حبيبتي الحاجه الضروريه انا سامعك اهو
آيات: انا جعانه ي حبيبي
إياد: نامي ي طفاسه 
آيات و هي بتمثل العياط: طلقني ي إياد طلقني
إياد: ي بنتي ارحميني القيها منك ولا من عياط أولادنا
آيات: لا طلقني مليش دعوه
إياد: طب نامي و الصبح هطلقكك حاضر
آيات: اعاااااااااااااا
إياد: ي بنتي في اي
آيات: اهون عليك تطلقني
إياد: ي حبيبتي انا بهزر يلا نامي و الصبح هعملك كل اللي انتي عايزه و هجبلك اكل كتير كتير خالص
آيات: خلاص هنام بس لما تقولي حاجه حلوه????
إياد: بحبك ي ايات والله بحبك
آيات: وانا بموت فيك
عاشت آيات مع إياد اجمل ايام حياتها و أخدها و سافرو يعملوا عمره و كان كل يوم بياكدلها أنها اختارت و حبت الرجل الصح اللي فعلا هيصونها و يصون حبها و قلبها و هيعتبرها ملكة????”
اختاري السند و الراجل اللي بجد اللي ممكن يضحي بحياته علشانك و علشان تكوني سعيده و مبسوطه????”
اختاري اللي يستحمل جنونك و عياطك و فرحك و تافهتك ????”
اختاري اللي يفتخر بيكي قدام الناس وكانك أعظم انتصارته????”
اختاري اللي يكونلك اب و اخ و سند و مصدر امان و ثقه????” 
اختاري الراجل اللي فعلا يستاهل كلمة بحبك????”
اختاري اللي فرحك يكون فرحه و حزنك يكون حزنه????” 
اختاري اللي يشوفك ملكه ????” 
اختاري اللي ميكسرش ثقتك في????” 
اختاري اللي يحافظ عليكي و يعتبرك من اولوياتو ????”
اختاري اللي يقربك من ربنا مش يبعدك عنه????”
اختاري اللي يصونك و يصونك قلبك????”
يتبع…
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى