Uncategorized

رواية شيطان المخابرات الفصل الخامس 5 بقلم ندى طلال

 رواية شيطان المخابرات الفصل الخامس 5 بقلم ندى طلال

رواية شيطان المخابرات الفصل الخامس 5 بقلم ندى طلال

رواية شيطان المخابرات الفصل الخامس 5 بقلم ندى طلال

ندى بصدمه تقصد انك السبب ف ان مروان …
محمود :يغتصبك لا يستي م السبب كل الموضوع انك بعد مارفضتيني عينت حد يفضل مراقبك لحد ماوصلي ان فيه حركه غربيه ف البيت وان كتب كتابك علي مروان وسرق اني وعدتك انك يتبقي ليا يهقتل اي حد يفكر انو يقربلك انتى اتخلقتي لمحمود سالم الدمنهورى وصعب اني افوت حاجه انا نفسي فيها حتى لو هضطر اني اقتلك ولا احبسك ف اوضه لحد ماتحبيني نزلت للمصون مروان ولحسن الحظ اللى قابلتني دولت كنت نازل وهقتله عشان بص علي حاجه ملكي ملك محمود الدمنهورى ف والداته بكل بساطه تقولي اغتصبك وبيجوزكو عشان الفضحيه قد اي انتي سلعه رخيصه بالنسباله م ده اللى انتى بتحبيه ورفضتيني عشانه اهو مختفي بقاله يومين برا البيت طبعا انتي دولت هربتك بعض مابصمتي ع عقد جوازنا نسيت اقولك انك بقيتي حرم محمود الدمنهورى بس غبيه اوي دولت دى هربتك مني ومن عيالها بس متعرفش ان كل نفس بتتنفسيه يندى انا عارفه وحافظه 
ندى :انتو لي بتعملو فيا كد عايزين مني اي حتي دولت وافقت انك تتجوزني عشان عارفه انك تقدر تأذي ابنها واحد اخد اغلي حاجه عندى وانت اتجوزتني طمعانين فيا علي اي حرام عليكو حراااام اغمي عليها ومحمود شالها وركبها العربيه ونزلو علي القاهره لحد مفاقت وفضلت طول الطريق ساكته بتفكر ف حياتها المجهوله 
نزل محمود من العربيه قدام بيت لينا وف ايده ندى ودخل الفيلا ف وسط نظرات الصدمه من الكل 
محمود احب اعرفكم ب ندى مراتي 
نهايه الفلاش باك 
نهي :د محمود اتجنن خالص 
ليلي :بس انا واثقه انو بيحبك ي ندى 
ندى بلامبالاه :هيحبني علي اي لامال ولا جمال حتي م عذراء 
نهي :شئ زي د ميهمش محمود اهم حاجه انتي اهم حاجه يكسب حبك 
ليلي :انا مع نهي اديله فرصه يكمن تحبيه بدل مروان 
ندى : بس انا محبتش مروان …
…عند الولاد 
اسر :لسه بتحبها 
محمد :اكيد طبعا يعم لسه بيحبها واحد قبل يتجوزها وهي م عذراء وبتحب واحد تاني د يبقي بيعشقها بس اي اللى يضمنلك انها م سلمتله نفسها طلامها بتحبه 
محمود اظن سؤال زي د يتسأل لعيل ابن يومين م شيطان المخابرات بس هقولك ببساطه ورفقا بغبائك ????????بص ي سيدى الناس اللى زي ندى اهم حاجه عنهم العذريه والاخلاق مفيش واحده هتضيع شرفها وتبق منهاره من اول لمسه ايد مفيش واحده تبق عايزه تسلم نفسها وتصده ف كذا مره غير ان دولت قالت اغتصبها م مسلمه نفسها وهو كمن قال كد 
اسر ومحمد بصدمه هو؟!!
….
ليلي :يعني اي مبتحبهوش
ندى :يعني محبتوش وعمرى محبيتو 
نهى :اومال رفضتي محمود لي 
ندى:واقبله لي اقبل واحد لي منصب واسمه معروف العالم م ف مصر بس اقبل واحد عيلته من اكبر رجال الاعمال عشان يقولو اي طمعانه ف فلوسو دانتو شوفتو مجرد مقال اني مراته كميه الاهانه اللى اتقالت وان باباه خرجو برا حياته اقبل واحد يفضل طول عمره يتكسف يمشي جمبي عشان شكلي ولا اخلف عيال يبقو شبهي ويفضلو طول عمرهم يعانو اللى عانيتو بسبب شكلهم ولا عيالى لما يكبرو يستعرو مني ولا اجبيب عيال اهلهم ميعترفوش بيهم ولا اجبهم ويعرفو ان امهم جاهله وخدامه محمود محبنيش محمود شايف اني غامضه م اكتر عايز يكمل نص دينه بواحده زيي عشان اعدائه ميفكروش فيها ولا يسيبها ف البيت عارف ان محدش هيبصلها اتجوزني شفقه عشان م عذراء وكمان مليش اهل ولا حد اروحله اديه فرصه واعشقه ؟!اروح اعترفله اني بحبه من اول مره شوفتو فيها اروح اقولو اني بنيت احلامنا مع بعض عشان يكسرني ؟!……
……. 
اسر بصدمه :انت ازاى تعمل كدا انت اتهبلت يمحمود انت هتروح ف داهيه ….
يتبع……
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببته بعد زواجنا للكاتبة هند الحجار

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!