روايات

رواية بسمة الفهد الفصل السادس 6 بقلم زينب نبيل

رواية بسمة الفهد الفصل السادس 6 بقلم زينب نبيل

رواية بسمة الفهد الجزء السادس

رواية بسمة الفهد البارت السادس

رواية بسمة الفهد الحلقة السادسة

” فهد طلع الاوضه وبيخبط علي بسمه ومابتفتحش”
فهد وهو بيخبط: بسمه!!انتي كويسه ردي عليا؟؟!!….ياااابسمه ” مافيش رد ف قرر انه يكسر الباب وبالفعل ك*سره
فهد بصدمه : بسمههه
“دخل لاقي الحمام عباره عن بخار ابيض وشافها مرميه علي الارض وبنفس الفستان وواقعه جنب البانيو …..قلبه وقع ف رجله من المنظر….شالها بسرعه وراح علي الدولاب لبسها اسدال ونزل تحت في الفيلا”
داده كريمه بخضه : في ايه يافهد بيه بسمه مالها
فهد بتسرع وهو بيجري بيها: مافيش هشوفهااا بس مالها وهاجي
داده كريمه بصتله بحزن وضر*بت كف علي كف: لا حول ولا قوه الا بالله ربنا معاكي يابسمه يابنتي
_________________________

 

 

“في المخزن”
نارين قاعده ف الارض واثار المكياج السايح ف وشها وبتبصله بغيط: دا انا هندمك علي اليوم اللي اتولدت فيه
انور ضحك بصوته كله: تندمي مين ياشاطره ” قرب منها ومسكها من شعرها وهي بتصوت” انا مش فاهم انتي عامله كبيره عليااا من الصبح ليه؟؟
نارين بدأت تعيط بقهره:حرام عليك اييييه بتمد ايدك علي واحده ااه سبنييي بقولك
انور رماها علي الارض وهي قاعده بتتوجع: هسيبك بمزاجي يانارين…بس انا ليا 3 خيارات انتي تختاري منهم واحده بقا وانتي وحظك
“نارين بصتله بمعني ايه هما”
انور نزل لمستواها وكلمها بخبث: امممم اول شرط ” مسك خصله من شعلها وبدأ يبصلها” تكملي خطتك دي وهسيبك تاني شرط اممم تمو”تي مكانك
نارين : والتالت؟؟
انور بخبث : والتالت بقا هيبقا
______________________________
” فهد بيجري بأقصي سرعه وبيبص ل بسمه بقلق ”
فهد : ان شاء الله تبقي كويسه وماتوجعيش قلبي عليكي
” وصل المستشفي المحدده وهي اكبر مستشفي ف المكان طبعا فهد ف كل مكان ليه هيبه واحترام الناس ليه كبير….شافوه داخل وشايل واحده استغربوا لأن فهد مالهوش ف السكك دي مايعرفوش انها مراته”
فهد بصوت عالي : فضولي انضف اوضه هنا بسرعه وحالااا
” الكل كان بيجري لدرجه انهم بقوا بيخبطوا ف بعض من الخوف ….جهزوا الاوضه ف اقل من خمس دقايق وفهد دخل حطها علي السرير ونادي الدكتور”
فهد : انا عايز دكتوره
دكتور سليم : انا قولت لحضرتك ان حالتها تخصصي انا
فهد بنرفزه : واناااا قولتلك عايز دكتوره

 

 

دكتور سليم: تمام يا استاذ فهد بس دي باين عليها حالة اختناق ومافيش حد هينقذها غيري
فهد بضيق : طيب بس ياريت اكون معاك ف الكشف
” الدكتور وافق وفهد دخل وراه وهو هيمو*ت عليها مش قادر يستوعب اللي حصل ”
الدكتور سليم : اممم هي فعلا حاله اختناق محتاجه اكسجين
فهد بتسرع : طب وانت مستني ايه ركبولهاااا اكسجين يلاااا
الدكتور سليم : حاضر يافندم
” الدكتور ركبلها الاكسجين وبدأت تتنفس ببطئ وبعدها بشويه شاللها الماسك وخرج ”
فهد ماسك ايديها بخوف وايده بتترعش غمض عينه بوجع وسمع صوتها”
بسمه وهي تفتح عنيها ببطئ: ف ف فه فهد
فهد فتح عينه بلهفه : بسمه حبيبتيي
__________________________
” في المخزن ”
نارين بصدمه : لا طبعااا مقدر اعمل كدا ايه العبط دا
انور : يبقا قدامك اختيارين ياحلوه
نارين بضيق : فكني عشان ايدي وجعتني
انور : لما تقرري الاول يا نارين
نارين : هختااار التانيه يا انور
انور : اللي هي انهي تانيه؟
نارين : اني همو*ت هنا
انور : ياااه مضحيه بنفسك اوي كدا
نارين بتحدي : ايوا يا انور سيبني بقا
انور :هبقا اجي اشقر عليكي كل يومين كدااا
نارين بصتله وسكتت
” انور غصب عليها انه يربطها ف كرسي وبالفعل ربطها”
_________________________

 

 

: اهو دا الفيديو ياباشا
باسم اتصدم: يانهار ازرق مين الزفت اللي شايلها دااا
: ياباشا دا فهد بيه
باسم: اعمله ايه انه زفت فهد …انا هتجنن انا لازم اروحله واوريه …هو وبسمه
: ياباشا مش هينفع البيت محصن فيه حراسه
باسم بنرفزه : وانت من امتي بتعترض يامحمد …اللي اقوله يتنفذ
: امرك
محمد خرج وباسم حط راسه بين ايديه بتعب: بنتي هتروح مني ياتري هو خاطفها ولا بيعمل فيها ايه يابن ال…
ناصر دخل : انت مش هتنساها بقا
باسم : انساها ازاااي يعني؟؟ازاي انسي بنتي انت بتهزر يا ناصر
ناصر : مش بهزر يمكن تكون شافت حياتها
باسم بصله بصمت وقام من قدامه بغيظ بسبب كميه بروده دي
________________________
“في المستشفي”
بسمه بصتله : فهد انتي جنبي؟
فهد بصلها بحزن : انا جنبك اهو ياحبيبتي وهفضل جنبك
بسمه : مش هتسيبني؟.
فهد : مقدرش….بقيتي كويسه؟؟
” بسمه بصت فعينه اللي كلها خوف وحنيه وابتسمتله: كويسه الحمدلله …هو انا هفضل كتير هنا ؟
فهد : لحد ماتبقي كويسه بس يابسمه
بسمه بحزن : بس انا مش بحب اقعد ف مستشفيات
فهد : عايزه تروحي؟؟
بسمه : ايوه يافهد مابحبش اقعد هنا
فهد : خلاص ماشي لما تهدي وتبقي كويسه هاخدك ونروح
بسمه : لا انا كويسه روحي بالله عليك
فهد بصلها بقله حيله : ماشي يابسمه هروحك
________________________

 

 

“في المخزن ”
“انور مش تحت غيظ نارين وعدي نص ساعه وهي بتفكر تفك نفسها ازاي…بصت ف الارض ولقت حته حديده شبيهه بالس*كينه حاولت تقرب ووقعت بالكرسي اللي رابطها فيه وبصت علي الحديده وبتحاول تطولها وفعلا جابتها وفكت كل القيود دي”
نارين بخبث : انا هوريك يا انور عسان تبقي تلعب معايا
نارين بصت يمين وشمال وفتحت باب المخزن بس لقت الشارع مهجور ومخيف….جرت في اتجاه وفعلا لقت عربيات وركبت مع تاكسي طيب
____________________________
” ف المستشفي”
“فهد خرج للدكتور عشان يقوله انها عايزه تخرج ”
الدكتور ؛ دي مسؤليتك يابشمهندس لو حصلها اي حاجه
فهد بغيظ: ماااشي بعد الشر عليهاا
” فهد دخل ل بسمه وقاللها وخرجوا وكل اللي ف المستشفي بيبصولهم”
بسمه بصوت واطي : فهد هما بيبصولنا كدا ليه
فهد : مالكيش دعوه بحد ارفعي راسك فوق وامشي بكل ثقه
” خرجوا ركبوا العربيه ”
بسمه : انت كنت خايف يحصلي حاجه؟؟
فهد :طبعا يابسمه انا خوفت عليكي لايكون حصلك حاجه
“بسمه كانت مبسوطه ان في حد مهتم بيها كدا”
” وصلوا الفيلا ودخلوا وداده كريمه جريت عليهم”
داده كريمه: بسمه حبيبتي مالك ياماما؟
بسمه بتعب: الحمدلله كويسه…
داده كريمه : هروح احضرلك تاكلي ياحبيبتي

 

 

بسمه : لا مش عا….
فهد بمقاطعه : حضرياها تاكل ياداده كريمه
بسمه بتبصله : بافهد بس….
فهد : ششششششش
” قطع كلامهم تخبيط جامد علي باب الفيلا استغربوا”
بسمه : هروح افتح.
فهد بيمنعها بأيده : لا لا اطلعي فوق انتي دلوقتي
“بسمه طلعت وفهد فتح الباب…ويدخل مجموعه ناس مسلحين و ….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية اضغط على : (رواية بسمة الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى