Uncategorized

رواية نور عيني الفصل الخامس 5 بقلم سارة أحمد

 رواية نور عيني الفصل الخامس 5 بقلم سارة أحمد
رواية نور عيني الفصل الخامس 5 بقلم سارة أحمد

رواية نور عيني الفصل الخامس 5 بقلم سارة أحمد

في منزل نور  
بتصحه نور من نومه علي صوت مامتها 
شاديه /نور يا نور 
نور/ ايوة يا ماما 
شاديه/ قومي يلا يا بت علشان المدرسة 
نور /مش عايزة اروح انهارد
شاديه/ لي بقا يختي 
نور /مش قادرة 
شاديه/ اه منك يا بت 
نور /معلشي يا ماما و اطفي معكي النور و نبي 
شادية/ يافرساني 
كان ادهم ميستني نور في نفس المكان فيضل مستني كتير  و كان متعصب اوي و مضايق و بعدها ميشي  
في شركه الادوايه 
هاجر كانت قاعدة في مكتبها و لقيت الباب خبط 
هاجر/ ادخل( الباب فتح  ودخل الشخص)
هاجر/ اها اتفضل 
مراد/ كنت عايز قهوة من بتعتك اصلها عجبتني اوي 
هاجر بصتلو بسرعه/ اممم هو انت 
مراد و هو بيقعد /ايوة هو انا 
هاجر /و عايز ايه بقا 
مراد /قولتلك علفكر انتي بتنسي كتير 
هاجر/ اممم قهوة صح!
مراد /صح 
هاجر /تمام هبعتلك قهوة 
مراد بخبثه /و انتي مش هتشربي معايا 
هاجر /لا مش عايزة حاجة 
مراد/ لا ازاي لازم نشرب مع بعض 
هاجر /بس انا مش بحب القهوة 
مراد /طب الشاي!! 
هاجر /اه اوكي هروح اطلبلك 
و بنظرة خبثه و هو متبعها و هيا رايحها و طلع ازازة من ايده صغير و بيضحك تلفونه ران لقه ادهم 
ادهم/ الو 
مراد/ ايوة 
ادهم/ بغضب انت فين 
مراد /ايه مالك كنت بشوف موضوع شركه الادوايه الي عمك عايز يعمل معها  الصافقه الي قولتلك عليها 
ادهم/ ماشي خلاص و ابقا عدي عيا (و قفل الخط) 
_و دخلت هاجر و هيا معها صنيه فيها القهوة و الشاي و كوبايه مياة
مراد/ تسلم ايدك
هاجر بكسوف/  تسلملي 
مراد اخد كوبايه المياه و وقعها عن قاصد 
مراد/ انا انا مقاصدش هيا اتزحلقت 
هاجر/ لا عادي سبها انا هروح اندها حد ينضف( و خرجت) 
_مراد طلع الازازه الصغيرة من جيبو و حطها في الشاي و كب القهوة من النافذة _و دخلت هاجر و معها واحد نضف و مشي 
مراد كان بيتظاهر انو بيشرب القهوة و هاجر اخدت الشاي و بدات تشرب و كان مراد دايما بيكلمها و بيشغلها عشان متشكش في حاجه خلاصو كلام و هاجر كمان خلصت الشاي و هو دا الي مراد كان عايزو 
مراد/ طيب استاذن انا بقا 
هاجر /انت لحقت 
مراد /معلشي المره الي جايه 
هاجر/ تمام 
مراد /سلام
هاجر و هيا مسكه بطنها/ سلام _مراد خد بالو و بيضحك في سرو 
في منزل فهد 
في مكتب 
كان فهد قاعد بيهبتو علي الكتب و بيفكر في ادهم و الي قالو 
الباب خبط و دخل امين 
امين/ عامل ايه يا بابا 
فهد /مش كويس يا امين ادهم زعلن عليه اوي 
امين/ امم معلش يا بابا هتلقي مش ف وعيو المهم كنت بقولك للمره التانيه علي الصافقه بعت الادوايه 
فهد /ادوايه ايه يا امين و كمان انا معرفش مصدر الشركه دي ايه 
امين /مصدره معروف يا بابا و انا واصق فيه 
فهد/ تمام بس قبل الصافقه بيوم ابقا قولي 
امين بفرح/ طبعا يا بابا 
خرج امين من المكتب و كالم شخص 
امين /الو 
الشخص/ اخيرا انا مستاني مكلمتك دي من بدري 
امين/ مش كنت بظبط كل حاجه جاهز كل الاوارق الازمه للصافقه 
الشخص/ تمام يا برنس سلام 
في شركه ادهم   
ادهم قاعد علي الكتب و متعصب ادهم في سرو( يعني هيا راحت فين و مجتش ليه انهارد) و بعدها قام و هو بيفكر و باصص من النافذة الباب خبط و دخلت اميرة 
اميرة /ادهم بيه الملف الي انت كنت عايزو اهو 
و لحظت انو سرحان/ ادهم بيه ادهم بيه 
ادهم / في ايه يا اميرة 
اميرة بحنيه /مالك 
ادهم /مفيش اطلعي بره 
اميرة /تؤتؤ انت اكيد ف حاجه مزعلك +و راحت  حضنتو من ظهرو /ممكن تحكيلي مالك 
ادهم لف ليها و بيصلها ب غضب و مسك ايدها جامد 
ادهم/ قولتلك كذا مره متتعمليش معايا كد تاني انتي مبتفهميش 
اميرة بفزع /انا كنت بس عايزة اعرف مالك 
ادهم بغضب /ملكيش دعوة ميخصكيش 
اميرة من وجع ايدها /حاضر حاضر 
ادهم سبها /براااا 
اميرة طلعت من المكتب جري 
ادهم اخد الجكيت بتعو و راح على نفس المكان عشان نور 
فيضل مستاني لغايت ما شاف منه و نزل من العربيه و رحلها 
ادهم بجديه/ لو سمحتي 
منه شافتو و سرحت في شكلو و واسمتو/ ها 
ادهم/ هي فين نور 
منه /احم نور 
ادهم/ ايوة 
منه/ مش عارفه هيا مجتش انهارد 
ادهم /و متعرفيش مجاتش ليه انهارد 
منه/ لا والله  معرفش 
_بعدها ادهم سبها و ميشي و منه لحقيتو و راحت وراء 
منه/ هو يعني انت كنت عايزها ليه
ادهم/ حاجه متخصكيش 
منه/ لا يعني ممكن اسعدك 
ادهم/ لا متشكر _و راح ركب العربيه و ميشي و كانت منه بتبصلو بيعجاب (اه يا بنت المحظوظه يا نور دا الواد طلع المز المز بس).و بخبثه .(مفهاش حاجه لو يغير رااآيوو) 
وطلعت الفون و رنت علي نور 
في منزل نور 
نور كانت قاعده علي المكتب بتذاكر سمعت صوت ابوها 
اسلام/ نور يا نور 
نور/ ايوة يا بابا 
اسلام /تعالي يا بنتي اعمليلي كوبايه شاي 
نور /حاااضر 
نور طلعت من الاوضه و دخلت المطبخ و سمعت صوت التلفون بيرن 
شاديه /بت يا نور الموبايل بيرن 
نور /حاضر هصب الشاي و هاجي ارد الله ايه الوليه دي اسمو تلفون يا ماما مش موبايل؛ خلصت نور الشاي و قدمتو لي ابوها و دخلت الاوضه مسكت التلفون و كانت منه خلصت رن عليها و راحت اتصلت  
نور/ الو 
منه /ايه يا زفته رنت عليكي اكتر من مره 
نور /بت لمي نفسك  و بعدين كنت بعمل شاي لي بابا 
منه/ المهم المز سال عليكي انهارده 
نور/ اووووف مستر حمدي تاني 
منه /مستر حمدي مين دا المز المز 
نور /اخلصي مين 
منه/ فكره ال…. الموضوع الي حكيتلي عليه بتعمل الكابتن دا الي قلك شاطرة 
نور بصدمه/ ايوة مالو 
منه/ منا بتكالم في ايه هو دا الي سال عليكي انهارد 
نور /ايه!!!!  مين!!!! 
منه/ زاي ما سمعتي 
نور /طب و انتي عرفتي ازاي انو هو  
منه /هو نفس الواصف الي وصفتي لي بس الحق يتقال انتي ظلمتي دا قمرر اوي و وسيم جدا 
نور/ طيب ياختي اشبعي بيه 
منه/ بجد احم قاصدي ليه يعني 
نور/ كد و سيبك منو بس يا بت اوعي تكوني قولتيلو انا منين او اتديليو رقم التلفون 
منه/ لا يا بت هو انا عبيطه ولا ايه 
نور/ الصراحه اه ????
منه/ كدا ماشي 
نور/ بهزار 
منه /مش مقبوله 
نور /احسن 
منه/ يلا سلام 
نور/ باي 
_نور لفيت لقيت هاجر و راها 
نور/ اي دا انتي جيتي 
هاجر /لا لسه تحت عايزة حاجه و انا طلعه 
نور/ ايوة ونبي هاتي معكي……. 
هاجر زقتها/ اسكتي بقا ايه راديو 
نور/ ايوة_ هاجر سبتها و جريت علي الحمام بسرعه 
نور /ملها دي 
_جات هاجر من الحمام و مسكه بطنها اه يا ابن ال……  
نور/ ايه مالك 
هاجر عارفه الموضوع الي حكيتلك عليه امبارح 
نور/ ايوة 
هاجر/  نفس الي عملتو معه عملو معايا 
نور/ اوعااا بجد 
هاجر/ ايوة انتي فرحان فيا 
نور /????لا أبدا كما دودين دودان 
هاجر /اسكتي يا بنت اه _و جريت علي الحمام و نور وقعت من الضحك( صحيح كا دودين دودان????)
يتبع ……
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!