روايات

رواية عروستي الفصل الرابع 4 بقلم لوجي أحمد

رواية عروستي الفصل الرابع 4 بقلم لوجي أحمد

رواية عروستي البارت الرابع

رواية عروستي الجزء الرابع

عروستي
عروستي

رواية عروستي الحلقة الرابعة

ق’تل مراته عشان كانت خا’ينه وكان شك فيها بس ما كانش متاكد لكن دنيا اكدت له الكلام وفعلا لما راح الشقه وجدها بتخونه فق’تلها
الغريب في الموضوع ان هو كان سايب دنيا في المكتب واول ما خرج الصلاه بتاعه شقته لقى دنيا قاعده على الكرسي قدامه كانت ازاي ولا ايه اللي حصل ما يعرفش
عرقان خالص وجسمه ما بيرتعش للي شايفه
قرب عليها بهدوء انتي جيتي هنا ازي وبقى مش مصدق ايه اللي بيحصل
دنيا بهدوء ما اعرفش هي اللي جابتني وهي بتشاور على الكرسي اللي قصادها
اسلام هي مين وهو يلتفت حواليه لان ما كانش حد موجود في الشقه غيره هو ودنيا بس
دنيا دي انت مش شايفها وهي تشاور بايديها
اسلام لا مش شايف حد انا عايز اعرف انتي حكايتك ايه
دنيا..انا معرفش حاجه هي اللي تعرف كل حاجه وهي برده بتشاور على الكرسي
اسلام هي مين وقرب عليها وبدها يحط ايده عليها ويقول لها احكي لي كل حاجه انا سامعك
🥺
دنيا بدات تتنهد ولميت ركابها بايديها وبدات تقول له انا بنت غلبانه
وساكنه في الشارع الفلاني قالت له على اسم الشارع يعني
قوي ما ليش حد غير مرات ابويا
وكانت ست وحشه قوي بعد ما ابويا مات خدت الشقه وطردتني منها وفضلت ماشيه في الشوارع ما اعرفش انا رايحه فين ووقعت في ايدي الراجل الوحش اللي اسمه عزت ده وهي قالت لي نق’تله عشان نشرب من د’م
اسلام.. هي مين بقى
ثم سكت شويه وقال لها واكيد هي اللي قالت لك على خيانه مراتي
دنيا..ايوه هي .. عروستي
اسلام .بصدمه ايه قصدك ايه
لكن قبل ما يكمل الجمله جرس الباب كان بيرن
وكان بيرن جامد قوي فقال لها خليك مكانك انا بشوف مين
دنيا.. مسكتوا من ايده وقالت له ما تفتحيش عشان يقبضوا عليك
اسلام… ما تخافيش مش هيعملوا لي حاجه هي اللي كانت بتخ’وني مع واحد متخافيش
وفعلا وراح فتح الباب
وكانت الشرطه لان الجيران سامعه صوت ضر’ب النار وبلغوا البوليس والبوليس جاي على الشقه بسبب البلاغ. وطبعا اسلام ظابط فلما دخلوا عليه وقالوا له احنا جانا من هنا بلاغ على صوت ضرب نا’ر ومعانا امر بالتفتيش
اسلام بدا يقلق وبدا يقول لهم ما فيش حاجه انا ظابط بس هم كانوا مصممين وفعلا دخلوا يفتشوا
اسلام بدأ يتوتر والتفت لدنيا وبيقول لها
انتي عرفت ازاي أن البوليس الا علي الباب
بس مكملش كلامه
بس للاسف لما التفت لما لقاش وبدا يدور عليها في الشقه كلها افتكر انها استخبت من البوليس اي مكان في الشقه لكن قلب عليها الشقه كلها ملقهاش اختفت كانها ما كانتش موجوده
بدا يجنن
والا جننه اكتر لما الشرطه احنا اسفين على الازعاج يا باشا احنا ما لقيناش حاجه في الشقه
اسلام ..ايه قصدك ايه وهو فاتح بقه مصدوم
الظابط ما لقناش حاجه والشقه تمام وكله تمام احنا اسفين على الازعاج وخرج هو العساكر ي اللي كانت معاه
اسلام اتجنن
وبدا يقرب على اوضه النوم اللي كان ق’تل فيها مراته وعشقها
وجد كل حاجه زي ما هي كاني ما كانش حد هنا اصلا ولا مراته هنا
خرج من الشقه يجري زي المجنون خايف
وركب عربيته وبدا يسوق مش عارف رايح فين بيفتكر ايه اللي حصل ده هو كان بيحلم ولا ده حقيقه رجع علي شغله
اول ما وصل الشغل لا انا عساكر كلها بتتكلم على هروب دنيا انها مش موجوده
والعسكري اللي كان واقف حراسه على المكتب بيقول له انا ما اتحركتش من هنا والمكتب ما لهوش بيبان ثاني هي خرجت منين ما اعرفش
اسلام طبعا ما اتكلمش بسبب اللي حصل معايا ورجع تاني على عربيته مش عارف يعمل ايه
بس الحاجه الوحيده اللي جت في دماغه العنوان اللي هي قالت له عليه
ساق عربيته متجه للعنوان ده يسال عليها
وفعلا وصل الشارع وبدا يمشي في الشارع شويه
وبدا يسال عليها وكانت هنا الصدمه اول ما سال عليها كانت الاجابه ان البنت دي ميته
🙂🙂🙂🙂

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عروستي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى