روايات

رواية هوس عاشق وأنوثة طفلة الفصل السادس 6 بقلم ياسمين الهجرسي

  رواية هوس عاشق وأنوثة طفلة الفصل السادس 6 بقلم ياسمين الهجرسي

رواية هوس عاشق وأنوثة طفلة الفصل السادس 6 بقلم ياسمين الهجرسي

رواية هوس عاشق وأنوثة طفلة الفصل السادس 6 بقلم ياسمين الهجرسي

همس حضنته نامت وهو فضل يفكر هيعمل ايه معها لحد ما راح في النوم
طلع النهار وهمس صحيت قبل منه ودخلت اخذت شاور وما لقيتش لبس تلبسه  اخدت  ترنج من عند وكان طويل وكمامه طويله وفضلت تدور على مقص مش لاقي .
سليم : صحي من  الدوشه اللي هي عاملاها بصلها وضحك بكل صوت وفضل يبص عليها ويضحك وهي زعلانه عشان بيضحك عليها و لسه هتمشي بعد خطوتين وقعت في حد طويل اوي كده انت طولك مش طبيعي انا جانبك عقله اصبع.
سليم : فضل  يضحك عليها وقام مسكها واقومها بعد ما وقعت ثاني شكلك لازم اشيلك يا عقله الاصبع.
همس : ما تكلمنيش ثاني انا مخصماك ونامت  وخبت وشدها بالمخده
سليم :خلاص ما تزعليش حقك عليا قومي يلا بلاش دلع انا ما عنديش وقت للعب العيال ده.
همس :  بدموع قامت قعدت على سرير انا اسفه اني لبست من لبسك عشان كده حضرتك بتكلمني وانت زعلان عارفه اني هاكون تقيل على حضرتك يا ريت تشوف لي شغلانه انا احسن عشان ترتاح من المسوليه.
سليم : كلامها ودموعها وجعت قلبه وماسك ايديها و اقومها ووقف قصادها شوفي يا همس انت شكلك مدلعه و هتتعبيني معامي وفي حاجه كمان موضوع شغلك لو سمعتك بتتكلمي عنه انا هاعملك معامله عمرها ما تخطر علي بالك مفهوم ومش هاقولك ثاني إنتي  هاتدرسي و هيبقى لك مدرسه اوضه كمان لوحدك عشان تاخدي راحتك والنهارده هيجيلك اللبس عشان شكلك المضحك وانتي بصراحه شكلك يهلك من الضحك انا عندي استعداد اضحك عليكي السنه كامله.
سليم :  كل ده وهو بيضحك على حركاتها الطفوله ومبتسم وفاق عليها وهي بتنادي عليه بتقولي ايه
همس :  مش باقول اللي واخد عقلك اكيد واحده حلوه زيك صح عشان كده مش سامع كلامي يا بختها انت حلو قوي بجد.
 سليم بيضحك انت شكلك هتبقى مصيبه حياتي اسمعي كلام وبعد شعرها عن وشها وزي ما اتفقنا امبارح مش هينفع تقعدي معي في الاوضه عشان انتي بنت وانا راجل ومش هينفع لازم يبقالك اوضه تعملي فيها اللي انت عاوزاه تذاكري تلبسي تنامي براحتك يعني لازم يا حبيبتي تسمعي كلام وتذاكري  وتبقى دكتوره زي ما انت كنت عاوزه انت وبابا وماما.
همس :  بصراحه انا ما اعرفش حد  هنا انا خايفه اوي رغم ان حضرتك عصبي بس امري الى الله ما فيش قدامي حل غيرك لازم  اقبل بيك هاعمل ايه ها غيرك يعني بتضحك.
سليم : بيسمعها وهو رافعها حواجبه  وربع ايده يعني انا مش عاجب الانسه همس ومضطره تقبل بيا كمان طيب ايه همس ممكن  يعجبها وتختار  يكون مسؤل عنها يعني راجل يكون شكله ايه بقى .
همس بتلعب في شعرها و لسه هتمشي اتكعبلت و هو سندها براحتك ياعقله الاصبع عشان تعرفي تفكري.
همس :  انا عارفه بس يعني زي ابطال الروايات كده طول بعرض بس مش زي بتوع الملاكمه عضلاته مستفزه لا حلوه زي عضلاتك كده يكون عيونه عسليه لا و كمان روشه طويله وكحيله وطويله كمان ويكون  عنده دقن خفيفه وجميله كده يكون عصبي  بحنيه ويكون واثق في نفسه قوي كأن الكون اتخلق عشانه.
سليم : واو مش شايفه انك صغيره قوي على الكلام ده بس انت بتوصفي مين بقى وبعدين في عصبيه بالحنيه بتيجي ازاي دي  و جبت الكلام ده كله منين شكلك بتقري روايات كثير.
همس حملك كل دي اسئله اولا انا مش صغير كلها كم شهر و ابقى زي ما كانت ماما الله يرحمها بتقول انسه  وبعدين انا نفسي بصراحه اقابل واحد زيك  حلوه قوي  وراجل يا ياسليم اصلك   تشبه ابطال الروايات والافلام الرومانسيه.
سليم :  مسكها من ودنها سليم كده عادي من غير القاب انت عارفه الفرق اللي بيني وبينك قد ايه 12 سنه يا مجنونه يعني لازم على الاقل تقولي  يا ابيه زي سهيله و عامر.
والله يا ابيه انت اتظلمت لازم يقولولك يا موز  يا شهم  يا مؤدب يا راجل يا امور يا ابو عيون عسليه يا بطل الروايات ياخدك في الافلام الرومانسيه حاجه كده يعني ظالمينك بصراحه با ابيه دي.
سليم : لا انت مصيبه ولو فضلت  تتكلمي كده مش هاروح الشغل وراح ماسك الفون و اتصل على سعديه  هاتي لبس من سهيله للانسه همس وقفل انا هدخل اخد شاور و ماشي خطوتين .
همس : بدموع ارجوك خليني جنبك و كل ما تمشي تقع و بس المره دي وقعت بجد مش كل ما هسيبك تقعي وشالها حاطها علي السرير احطها مش معقول افضل احميكي من انك تقعي  ارجوكي  لازم تتعلمي تحمي نفسك.
همس :  ارجوك خليني معاك في الروضه دي وانا حاسه اني تقيله عليك بس عندي احساس لو بعدت عني هموت وعمي هيقتلني انا صغيره وقد عقله الاصبع وهنام علي الكنبه ومش هلعب في حاجاتك.
سليم : مش هينفع انت دلوقتي طفله بس اكيد هتكبري ولازم يبقي ليكي الاوضه بتاعتك  لاني بصراحه مش باحب حد يشاركني اوضتي  باحب اخد راحتي يا همس.
همسه : دموعها زادت و اترمي في حضنه بس انا خايف انت الوحيد اللي قدر يحميني ولو بعدت عنك اموت.
سليم :  بس بشرط اسمعي الكلام ومش عاوز مشاكل الاوضه دي ممنوع  تدخليها وانا مش موجود حتى لو موجود لازم اسمحلك مفهوم.
همس : امال انا هنام فين على باب الاوضه مثلا.
سليم : شايفه يا  عقله الاصبع شكلك بتنسي شايفه الباب ده جيم بتاعي .
همس :  اه طبعا شايفه ماله ده بقى  الجيم بتاعتك وانا هادهولك وخليهم يجهزوا ليكي النهارده.
همس :   انا خايفه ماسك ايده   انت  هتروح الشغل وهتسبني وتمشي لوحدي ممكن عمي يجي ياخدني ويتجوزني هيثم ابنه.
سليم : طبعا اتعصب وضغط على يدها ما حدش يقدر يقرب منك فاهمه انت زي سهيله واللي يقرب لكي هقتله افهمي اسمعي الكلام انت تحت حماتي و يلا عشان انا عندي شغل و بلاش دموع بقى عشان خاطري.
همس حاضر بس اوعدني انك ما تبعدش عني انت من اكثر حد بحبه في الدنيا وهي ماسكه ايده وحياه اكتر حد بتحبه في الدنيا دي.
سليم : والدتي بس هي اللي غالي عليا.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في بيت فتحي
هيثم : لا مستحيل اسمحلك تضرب امي انت ازي عاوز تعمل كده .
فتحي : عشان هي طول عمرها مبتحبليش الخير
علي الطلاق يا تنضرب يا اكون متجوز عليها الاسبوع ده.
سحر : بنته اكبر من همس وطيبه زي امها وبتتعلم من غير ابوها ولا اخوها يعرفه وهي في  تالته ثانوي وكانت متفوقه ما تتجوز بدل الواحده تلاته ازي عاوز تضربها امي بعد العمر ده كله.
فتحي خلاص هتنضربي بدالها عشان تعرفي تردي علي ابوكي وفضل يضرب فيها وامها تحرش عليها والضرب بقي بيجي عليها وهيثم واقف يتفرج عليهم .
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
 في كليه الشرطه
عامر اخيرا هنزل واشوف حبيبتي وحشتني اوي وهتجنن عليها بقالي قد ايه مكلمتهاش ولا سمعت صوتها هي اكيد عندها حاجه كبيره تمنعاها عني لازم انزل عليها قبل ما ارجع الفيلا.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في المستشفى العلاج الطبيعي.
فريده بتعمل جلسات عند دكتور محمد ابن اكبر دكاتره اسكندريه وبيحب يتكلم مع سهيله.
فريده : شكرا يا دكتور محمد ايدك خفيفه بس انا فعلا تعبت من الجلسات وعاوزه ارتاح شكل العلاج مفيش منه فايده.
محمد : لا يا فريده هانم حضرتك اتحسنتي جدا ومعلشي كلها كام شهر وهتبقي احسن بكتير بس حضرتك تستحملي.°٠
يتبع…
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

‫2 تعليقات

اترك رداً على Dalia Elsayed إلغاء الرد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى