Uncategorized

رواية اغتصبت ولكن الفصل السادس 6 بقلم دودي

 رواية اغتصبت ولكن الفصل السادس 6 بقلم دودي

رواية اغتصبت ولكن الفصل السادس 6 بقلم دودي

رواية اغتصبت ولكن الفصل السادس 6 بقلم دودي

والان مع الأخبار والعثور ع جثة فتاة ملقاة ف النيل وبعد الكشف من قبل الطب الشرعي تبين أنها اغتصبت ثم قتلت
وجسدهااا به جرح بلا آلاف  الجروح  واثار دماء، والجثة بقيت لمدة ثلاث ايام ف المياه ،وانه ما فعل بها هكذا  اغتصبها ثم قتلها ثم القهااا ف النيل ومحا اي اثر لجريمته الشنيعة ،ولكن البصمات سوف تأتي بذلك الجاني …………
فتلك الفتاة بعد ما خطفهاا ذلك الحقير اغتصبهااا وقتلهاا بعد ذلك ،وهي لما تعيش حياتهااا ،ولم تذوق الحياة ،ولم نستمتع بشبابهاا …….
_ي له من عالم بشع نعيش به حقاً،  …….
_فماذا فعلت تلك الفتاة ليحدث لها كل ذلك ،وف الاخر تقتل ع يد انسان متوحش وحقير ،بلا لا يمس الإنسانية بصلة …
_____________فتلك واحدة من الالاف يصبحن مصيرهن هكذا ،وليس بأيدهن ، ويقتلن بلا ذنب ……..
____لنذهب لحور ونعرف ماذا سيحل بهاا أيضاً
 وعندما انقض هؤلاء الأربعة عليهااا وسلبوا منهااا كل شئ ،ولكن لماذا لم يقفوا بعد ،لماذا لم يتوقفوا ع فعلتهم ،وانهم يدركوا سببها وماذا سوف يرونه ف نهاية المطاف ,ف حق من كل ذلك ،ألما تكفهم مرة ومرة ،بلا الف من المرات ،انهم حقا شياطين ،بلا قلب ،بلا رحمة ،بلا أي شئ،…….
وعندما قاموا بفعلتهم الشانعة ،وجدوها ملقاة ع الفراش دون حركة نهائيا ً….
“لا ي حوريتي هل سينتهي بگ المطاف هكذا …..”
_لقد انتهي گل شئ وكلهم استمتعوا كثيرا وكثيرا ،
الشاب الاول /يأه اي الاحساس ده ي جدعان 
الشاب الثاني /اما البت دي طلعت جامدة اووي غير اي واحدة تانية عملناا معهااا كدا 
الشاب الاول /احلي حاجة اننا عملناا معهاا كدا ،
الشاب التالت للشاب الاول/هي مالهااا مش بتتحرك كدا ليه 
الشاب الاول /يعم هو اللي اتعمل فيهااا يخليهاا تتحرك ، 
الشاب الرابع بضحكة  /ع رايك يجدع ده احنااا رجولة برضواا ونسد 
الشاب التاني /ع فكرة ف كدا غلط البت قاطعة النفس خلص ،ولا بتتحرك حتي لتكون ماتت 
الشاب الاول /عندك حق البت قطعت النفس 
_وعندما مسك يدهاا انزلقت منه ،فأدركوا انهاا توفيت 
__الشاب الرابع /يلهوي هنعمل اي دلوقتي ،الله يخربيتكوا موتوا البت ،لا لا احنا مش اتفقنا ع الله 
الشاب الاول والخوف يرتعبه/لا لا دي ماتت بجد طاب والعمل اي هنوديهاا فين دي ،
الشاب الثاني /كله منااا ،احنا اللي عملناا فيها كدا قولتلكوا خلص ف اول مرة ،خدنا منها اللي عاوزينه ،كنا سبنهاا بقا …
الشاب الثالت/عندك حق ي ريتناا كنا سبنهاا ،
“وهل سوف يعود الزمن للوراء ؟!
الشاب الاول /طيب اخرسوا لما نشوف هنعمل اي ف المصيبة دي ..
الشاب التاني /مفيش قدامنااا غير حل واحد علشان نبعد عننا اي شبهة 
الشاب الاول /اخلص اي هو ؟!
_الشاب التاني /اننا نخدها دلوقتي نحطها ف العربية ونرميهاا ع الطريق ،وبكدا مش ليناا اي صلة 
الشاب الاول للشاب التاني /طيب يلا نحطها ف العربية ،وانتوا الهدوم دي ارموهاا ونضفوا المكان من آثار الدم دي 
_حاضر ___________ويأتي الليل ليخفوا جريمتهم 
_____الشاب الاول والتاني خدوا حور وحطوا عليها ملاية وحطوهاا ف العربية من ورا ،والشاب التالت والرابع نضفوا المكان من الدم ومحوا اي اثار يدل على وجودهاا نهائياً
_وجميعهم دلفوا للعربية وبهاا حور ليلقوها  ع اي طريق أمامهم ……
______________________________________________
سارا /ي احمد هتروح العيادة أمتااا 
احمد /  كمان شوية ي سارا ف حاجة يحيبتي 
سارا/كنت عاوزاك توصلني ف سكتك لان عربيتي عطلت وعند الميكانيكي 
احمد /ليه راحة فين ؟!
سارا/فرح واحدة صحابتي 
احمد /ماشي ،
سارا/واهو يمكن وانت بتوصلني تشوف بنوتة حلوة كدا تعجبك وتخطبهاا ونستريح منك بقا????????
احمد وهو يضربها ع راسهاا بمرح/اخطب اي يشيخة وفرح اي كل اللي ف الفرح هيكون نوتي كدا ،
سارا برفع حاجب /يسلام نوتي ،ليه هو حضرتك عاوزة تخطب أو تتجوز ازي 
احمد بسرحان /انا عاوزة بنت كدا تكون مختلفة مميزة عن أي بنت شوفتهاا ،تشدني ليها واقول هي دي اللي هكمل معهاا حياتي الجاية وتكون كل ما ليااا ..
سارا /احم احم كل حياتك طاب وانا ي دكتور 
احمد بإبتسامة /وانتي كمان يروحي ده انتي اختي الوحيدة ،ربنا يخليكي لياااا ي رب ونخلص منك ????
سارا بضحك/يححح اوديكي فين ي شهرة ميرسي ميرسي ،ويسمع منك ،ده الواحد بيشوف ف الفرح شوية مزز اي حلاوة
احمد /اي بتقولي اي 
سارا /????⁦☺️⁩????لا لا ولا حاجة 
احمد /طيب انا دخل اشوف شوية اوراق كدا اخلصهاا ،ولما هخلص ،ابقي اجهزي علشان نروح 
سارا/ماشي ي اخي العزيز ????
____________________لنذهب لمكان آخر 
ف الشركة وها هي سعاد تطرق الباب 
ادم /ادخل 
سعاد /استاذ ادم ،انت فاضي 
ادم /عايزة اي ي سعاد 
سعاد /كنت جاية اشوفك لتكون محتاج حاجة ،وانت هتفضل حبس نفسك كدا كتير بتيجي الشركة وتفضل قاعد ،ولا بتمضي ع اوراق ،ولا بتشوف حد 
ادم /مش محتاج حاجة ،ولا عاوز اشوف حد ولا اعمل اي حاجة خلص ف حياتي 
_سعاد وهي تقترب منه كثيرا ،ليه ي استاذ ادم بس اي اللي شغل بالك 
_ادم وهو كان منهمنكاً من شدة التعب  نفسي اعرف حور فين وامتاا ترجع بقا 
_سعاد بخبث/هو لازم حور ،ما فيه ناس تانية بتحب بس انت خد بالك منهم وحس بيهم بقا ،وحور دي مش تستهلك والله 
ادم/لا  مش عاوزة غير حور وبس من كل دوول 
_سعاد وهي كانت ترتدي ملابس غير لائقة ،اقتربت نحوه وقامت بخلع سترته وأخذت تقبله بشدة وبحرقة ،وتقول له أمتااا بئا تحس بيااا ي ادم ،وتعرف انا بحبك قد اي ،ولسه هتفتح زراير القميص ……..
_ولكن ادم آفاق من كل ذلك ،افاق من عدم واعيه ،وصرخ بصوت عالي انتي بتعملي اي ي سعاد ،امشي اطلعي برا 
وهو يقوم من ع الكرسي ليعتدل ويعدل ملابسه 
سعاد /ف اي ي ادم ،للدرجدي اللي ما تتسم دي شغلك ومش قادر تفكر في غيرها 
ادم بغضب وصرخ/اخرسي،انتي نسيتي نفسك ولا ايه ،واي ادم دي  ،واياكي تجيبي سيرتهاا ع لسانك تاني ،واعتبري نفسك مرفودة من دلوقتي ،
سعاد بغضب/اي مرفودة ،بئا كدا ،طيب خليهاا تنفعك وتفضل بعيد عنك كدا ع طول ،وخليك فاكر انك خسرتني ،وهتندم ي ادم 
وخرجت سعاد وهي غاضبة 
وادم أيضاً غاضب لما قالته تلك الحمقاء ،ويفكر ف حور ،وكم هو بلا حياة وهي ليست معه 
_______________ونذهب لشخصية أخري من شخصيات الرواية لتكون نهاية مأساة لتلك الفتاة 
مالك ي فطومة 
فاطمة بحزن/مفيش ي ماما 
_مفيش ازي حاسكي متغيرة كدا يحيبيتي فيه حاجة ابوكي زعقلك 
فاطمة /لا ي ماما 
_طيب انا راحة السوق عاوزة حاجة 
فاطمة /لا ي ماما 
وفاطمة تفكر وتفكر ف اخذ هذا القرار و ي له من قرار 
_وها هي الأم وهي خارجة من البيت تجد ……
يتبع ..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية الوقت المتبقي لي للكاتبة روزان مصطفى

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!