Uncategorized

رواية حبيبي من الطفولة الفصل السادس 6 بقلم سندس المصري

رواية حبيبي من الطفولة الفصل السادس 6 بقلم سندس المصري
رواية حبيبي من الطفولة الفصل السادس 6 بقلم سندس المصري

رواية حبيبي من الطفولة الفصل السادس 6 بقلم سندس المصري

اتصدمت فتون لما لقيت ملك منهاره ومش قادره تاخد نفاسها من العياط
فتون جريت عليها تحضنها ودخلها اوضتها وراحت تعملها عصير ليمون عشان تهديها وتفهم منها ايه اللي خالها بالمنظر ده
رجعت فتون بالعصير والمايه كانت ملك لسه خارجه من الحمام وبتلبس ولبست
فتون اديتها العصير وملك شربته
فتون مالك ياحبيبتي
ملك بعياط هيخطب يافتون قلبي واجعني
فتون بحزن اهدي ياقلبي ده نصيب
ملك لاومن بجاحته عزمني
فتون ياملك هو كان يعرف انك بتحبيه
ملك بدموع عندك حق يافتون الحب من طرف واحد بيوجع
فتون اخدتها في حضنها وفضلت تلعب في شعرها لحد مانامت
فتون غطيتها وقفلت النور والباب وخرجت
لقيت زين في وشها والشرار طالع من عينه
فتون بلقعت ريقها بخوف في ايه
زين مسكها من ايدها بدون كلام وطلع علي اوضته
فتون بالم زين سيب ايدي بتوجعني
زين رمها علي السرير وقرب منها
فتون بخوف رجعت بضهرها
زين قرب وبصوت يشبه فحيح الافعي مين جو ده
فتون بدموع نازله اهدي ممكن وانا هحكيلك كل حاجه
زين بيحاول يهدي اعصبه وحكتله على كل حاجه وانه ضربها وعايز يتجوزها يازين اناتعبانه مش بالسهل عليا اسيب ماما مهما عملت هي امي انا خوفت علي نفسي من جو بالاخص اخلاقه زفت ونظراته وحشه ليا انا كنت بحاول احافظ علي نفسي في وسط مجتمع كل حاجه مباحه عنده
زين اخدها في حضنه
فتون دفنت وشها في صدره
زين بهدوء مكنتش اعرف انك شايله ده كله
فتون بأبتسامه وحاجات كتير جوايا
زين احكي
فتون بخوف زين ايه الدم ده
زين مفيش متشغليش بالك
فتون ازاي هو في حاجة حاصلت
زين حكالها بس ورحمه ابويا لهنسفه من علي وش الدنيا اللي يفكر في حاجه تخصني
فتون فرحت انها تهمه بس قالت بقلق انا همشي من هنا مش عايزه حد يتأذي بسببي
زين انتي اتجننيتي اكيد لا
فتون لسه هتتكلم
زين قام وقالها الكلام انتهي فين ماما
فتون قالت هتروح تحيب حاجات ممكن اجي معاك
زين لا طبعا
وعند حمزه
حمزه مليكه
مليكه بخجل ايوه يافندم
حمزه انا حاسس ان في حاجه مدايقكي
مليكه بتوتر لامفيش حاجه
حمزه قرب منها عينك بتقول غير كدا
مليكه بتحاول تخفي دموعها عن اذنك
حمزه مسك ايدها
مليكه دموعها نزلت وهي في نفسها فعلا انا حزينه من ابن خالي اللي عايز يتجوزني غصب ياكدا ييقتل ماما شدت ايدها ومشيت
فلاش باك
مازن انا بحبك وعايز اتجوزك
مليكه اكيد لا يامازن انا مش بحبك
مازن انا مش باخد رايك انا بعرفك
مليكه بسخريه اصل مش بمزاجك ده جواز
مازن بسخريه قدامك خيارين يتتجوزيني يااما امك تقولي عليها يارحمن يارحيم
وانا اقدر اعمل كدا ببساطه يعني وانتي عارفه
.هسيبك تفكري ياقطه مع نفسك بس التفكيرميطولش
وعند
حازم وهو في الشغل دخلت عليه دينا السكرتيره وبدلع عايز حاجه ياحازم بيه
حازم بصرامه اطلعي برا مش فاضيلك
دينا قربت منه ليه كدا ياحبيبي بتطردني مش فاكر الايام اللي كانت بينا ولا في واحده اخدتك مني
حازم لوي ايدها اول واخر مره تعملي اللي بتعمليه ده انتي اخرك واحد ب‘يقضي معاكي يومين ويرميكي وانتي مطروده
دينا ماشي ياحازم بس وحيات الايام اللي بينا لأندمك علي اللي قلته
وعند اسماء
وعلي الغداء
وكل واحد سرحان في مشاكله
حمزه سرحان في مليكه وايه قصتها
وملك سرحانه في اسلام وانه هيخطب
وزين وفتون بيفكروا اللي هيحصل بعد كدا
اسماء زين
زين ايه ياماما
اسماء ياابني انا نفسي افرح بيك واطمن عليك واشيل عيالك
زين بعصبيه بيحاول يداريها ياماما انا قولتلك انا مش صغير وبعدين انا مش بنت عشان تبقي عايزه تطمني عليا
اسماء مش قصدي يابني انت رجل وسيد الرجاله بس اصل بصراحه شوفتلك عروسه بنت محترمه وحلوه وهاديه ومعاها كليه حقوق
الخبر نزل علي فتون كالصعقه
ملك مسكت ايدها جامد
زين بغضب انتي بتخطبيلي
اسماء لا ياحبيبي اهدي بس انا حدد معهم ميعاد روح شوفها بس مش يمكن تبقي من نصيبك فكر يازين شوفها بس عشان خاطري يابني
زين بصرامه باذن الله وخرج
فتون حاولت تداري دموعها وخرجت برا في الجنينه كان زين طلع بالعربيه
فجأه حمزه وملك سمعه صوت حاجه وقعت
يتبع..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية قيود من حرير للكاتبة سمسم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!