Uncategorized

رواية الدبش اللي خطفت قلبي الفصل السادس 6 بقلم نرمينا راضي

 رواية الدبش اللي خطفت قلبي الفصل السادس 6 بقلم نرمينا راضي

رواية الدبش اللي خطفت قلبي الفصل السادس 6 بقلم نرمينا راضي

رواية الدبش اللي خطفت قلبي الفصل السادس 6 بقلم نرمينا راضي

يمني فضلت نايمه طول الطريق في حضن عمر وهو ساندها بإيد وسايق بالإيد التانيه…
وأخيرا وصلوا لبيت يمنى .لمس خدودها برقه عشان يصحيها ..فتحت عيونها  الجميله اتفاجأت بيه وهو بيتأملها بنظرات عاشقه
.
يمني بخضه:عاااا وعهد الله أصوت ألم الناس عليك
عمر بضحك:إهدي ياهبله في إيه
يمني:انت مين ياشبح
عمربضحك :ههههه أنا شيراز
يمني:لاا مش هلعب معاكي نيهاااع
عمر:هههههه هبله والله ،يلاا يابنوتي وصلنا خلاص
يمني:ايه ده !  ده بيتنا
عمر:اه بيتكم أمال انا جايبك مقبره توت عنخ كمون
يمني:هيهي رخم
عمر وهو بيشدها من خدودها بهزار:مش أرخم منك ياعمري
يمنى بتشده من ايده تدخله معاها البيت
:تعال معايا جوا متمشيش دلوقت
عمر بعقلانيه:
لا ياروح قلبي الساعه داخله علي ١٠ واكيد باباكي ومامتك عاوزين يناموا
يمني بتوسل
:مهو وائل اخويا بيسهر يبقا يقعد معانا
عمر:لا ياروح قلبي خليها مره تانيه عشان ورايا شغل الصبح
يمنى: عشان خاطري ياعمر وبعدين انا ولا الشغل ????
عمر وهو بيبوس باطن إيدها :انتي طبعا ياعمري بس لو مشتغلتش مش هنعيش كويس ياحبيبتي ولاايه
يمني:انت مدير الشركه يعني تغيب براحتك
عمر:ههههه للاسف ياقلبي لازم اراقب كل واحد شغال عشان الشركه تنجح
يمنى:أمممم يعني هتمشي
عمر:هدخلك وأسلم علي باباكي وامشي وهجيلك بكره أخرجك
يمنى:هييييه هتخرجني فين بقاا ياموري
عمر:المكان اللي دبشتي تشاور عليه
يمنى بفرح طفولي:عاوزه أروح الملااهي
عمر:هههه طفله والله
يمنى بخبث:شامه ريحه اعتراض
عمر:لاياقلبي أنا أقدر اعترض علي الحكومه برضه
….
نزلوا من عربية عمر ودخل معاها البيت يسلم علي أهلها ويتفقوا علي ميعاد الفرح
.
يمني أول مادخلت لقت خالتها وعيالها عندهم
زياد إبن خالة يمني :نونااا جااات وحشتيني اوووي
يمني وهي بتلعب في خدوده وتبوسه :وانت كماان يازيزو
زياد:نوناا ممكن تشوفي الواجب بتاع الدرس ده غلط ولا صح
..
يمنى وهي بتقلد مسيو رمضان مبروك ابوالعاملين حموده ????:ايييه ده !! مضااف إليه مرفوع بالضمه ! في شرع مين ده يابن عبدالحميد يانجار
.
كل اللي قاعدين بما فيهم عمر ماتوا علي نفسهم من الضحك علي طريقة يمنى نفسها في الكلام
.
دخلت غيرت ولبست بيجامه بيتي علي شكل ارنوب وفضلت بحجابها زي ماهي ..
.طلعت واول ماعمر شافها قال بغمزه وخبث: ايه الشياكه دي
يمنى وهي حاطه ايدها في وسطها وبتدلع كده:طول عمري شيك بدون رصيد نيهاااع
..
وائل اخو يمنى لعمر :هههه معلش ياباشمهندس قلتلك من الاول اختي دبشه قلتلي برضه هتجوزها شيل بقا
..
عمر وهو بيبص ليمنى بحب :حبيت دبشها وهبلها قبل مااحبها وبقيت متيم بيها
.
وائل :طب ياخويا يامتيم انت شكلك كده عاوز تقول حاجه ومكسوف قول في ودني ومش هقول لحد انا صاحبك برضه
.
عمر: هههه لا ياخفه مش مكسوف
بيوجه كلامه لأبو يمني :احممم والله ياعمي..هو..ان..
.
يمنى مقاطعه
:من الاخر كده يابابا النفس تشتاق الي منديل
ابو يمني بعفويه بيطلع منديل يعطيه ليمني :
خدي منديل اهو
..وائل وعمر نزلوا ضحك علي اخرهم بصوت عالي
.
ابو يمنى بإستغراب
:بتضحكوا علي ايه مضحكوني معاكم ياشباب
.
يمنى بضحك :
ههههه يبابا لاا ،عاوزه منديل من بتاع بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم في خير دي عارفها
..
ابو يمنى :ربنا يكملك بعقلك يابنتي ويكون في عونك ياعمر
.هاا ياعمر احنا نعمل الفرح اخر الشهر اللي جاي ايه رايك
..
يمنى بصوت عالي :هيييييه هيوافق عيد ميلاااادي
.
عمر بغمزه :عشان كده حبيت اعمل فرحنا يوم عيد ميلادك ياقمري
.
يمنى بمشاكسه
:اشطااا يلاا كل واحد ايده علي ٥٠ جنيه يلااااا متنحوش
.
وائل:٥٠ جنيه ليه هتسفرينا جزر المالديف
.
يمنى
:هيهي خفه يلاا ، اصل بصراحه ياجماعه قررت اعمل حصاله واحوش فلوس .
.
وائل وهو بيقلد سعيد صالح في مدرسة المشاغبين ???? :ايوه يعني فين السؤال انا احط ايدي عالسؤال تلاقيني فوريره علطول
.
مامت يمنى بتساؤل :ايوه انتي هتعملي حصاله ،احنا ندفع فلوس ليه بقاا
.
يمنى بضحك وشقاوه:الله ياجماعه يعني انا اعمل حصاله وكمان احط فيها الفلوس ..لاا كده كتشيير يافطشيير
.
وائل بضحك:انت مستحملها ازاي ياباشمهندس ده اذا كان انا اخوها وهتشل قريب
.
عمر:للاسف انا مناعتي قويه عشان كده مش هتشل دلوقت نيهاااع
.
ابو يمنى وهو بيضرب كف علي كف وبيضحك :  منك لله يايمني عديتي الراجل
.
عمر وهو بيستأذن عشان يروح: أستاذن انا بقا ياعمي سلام عليكم
…كل اللي قاعدين :وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
.
عمر خرج يركب عربيته وطلع معاه وائل اخوها ويمنى
.
عمر بحُب وضحك:نامي كويس ياروحي عشان متناميش مني تاني
.
يمنى:حاضر ياموري وانت كمان نام كويس
.
وائل بضحك وهو بيبصلهم  :انا عاطف معاكم هنا
.
عمر ويمنى بصوت واحد :نيهااااع ????

يتبع..

لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية الوقت المتبقي لي للكاتبة روزان مصطفى

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!