روايات

رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم دنيا فادي

رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم دنيا فادي

رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة البارت الحادي والعشرون

رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة البارت الحادي والعشرون

رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة الحلقة الحادية والعشرون

جبران ويقرب ليها اكتر ويمسك ايديها بقو*ه
مروه وعنيها على الحديده الي جنبو ولسه هتمسكها بيمسك ايديها التانيه
جبران بضحك : هتعملي اي يقطه
مروه وتضربو في بطنو برجليها ويسيب ايديها اليمين وتمسك الحديده وتخبطها على ايدو
مروه بتحذير : ابعد قولتلك انا المديره الجديده الي هشرف عليكو يعني الي انت عملتو ده اقل حاجه اقطعلك عيشك منك لي
جبران ويمسك بطنو بوجع و يكلم حسن بتشويش : دي مطلعتش قطه يا حسن شكلها صعبه وهترفدنا بجد
حسن بتشويش : طيب اسكت انت
حسن بأسف : انا اسف يا انسه مكناش نعرف انك المديره
مروه : اهو عرفتو وعشان الي حصل مخصوم منكو اسبوع
احسن : لي بس كده يا انسه ما قولنا اسفين
مروه : اي هتعلي صوتك عليا كمان ؟؟
احسن : لا مقدرش يا انسه
_________________________________
بهاء : حلو كده
زينه : اه
بهاء : طيب ياله بينا
زينه : مش حاسه ان عايزه اروح البيت
بهاء : نروح عند وليد؟
زينه بإبتسامه : ماشي
بهاء : حاضر
زينه : تعبتك معايا ياجدو
بهاء : اتعبيني انتي و ملكيش دعوه
زينه : عارف يا جدو انت احن واحد في حياتي مشوفتش حد في حنيتك دي
بهاء بإبتسامه : لا بس الواد ادم احن مني
زينه وملامح وشها تتغير : ممم
بهاء ويلاحظ ملامحها الي اتغيرت في ثانيه : مالك يا زينه
زينه : مليش
بهاء : لا في حاجه
زينه بإبتسامه : لا بجد مفيش حاجه وياله بينا بقي عايزه اشوف ماما وبابا
_______________________________
مروه وتكلم نفسها : اي المكتب المقرف ده ياربي
يحي : تؤمري بحاجه تانيه يا هانم
مروه : لا شكرا
يحي : اعملك حاجه تشربيها؟
مروه : ماشي اعملي عصير بس يكون فرش
يحي : حاضر
ويمشي
مروه : انا مش فاهمه دلوقتي هشتغل اي ولا اعمل اي هوف اي الحوسه دي بيشتغلوها ازاي
وبعد ساعات
مروه : ثواني يا عم عبدو دي تقيله عليك يا راجل سيبها ليحصلك حاجه وتودينا في داهيه سيبها وشيل الكراتين الاخف
عبدو بفرحه : ربنا يجزيكي خير يا بنتي
حسن : بس مينفعش كده ده ظلم مين هيشيل مكانو
مروه برفع حاجب : هتشيل انت
حسن : بس دي مش شغلتي وبعدين انا خلصت شغلي ومروح
مروه وايديها على وسطها : مش ادخلت في الي ملكش فيه شيل بقي
حسن بضيق خلق : تمام يا انسه
ادم ومراقب الموقف من اولو
مروه وتلف وشها وتلاقيه واقف
ادم بإبتسامة : شكلك اتئقلمتي على الشغل و مسيطره كمان
مروه : بجد؟ بسيطر كويس!!
ادم ويضحك على شكلها : اه
مروه بإستغراب : طيب وبتضحك لي هو مكتوب على وشي نكته ولا حاجه
ادم : لا انتي لو مكاني هتضحكي على نفسك
مروه بعد فهم : طيب خلاص
وتعدي دقيقه وهو ساكت وبصصلها
مروه : طيب اي هتقول حاجه !!
ادم ويستوعب : هاه اه بعد ما العمال يخلصو ويمشو تراجعي على كل حاجه وبعد كده تعملي جرد للمخزون
مروه : ايي حيلك حيلك وانا مالي بالجرد ده شغل المحاسب المالي
وتحط ايديها على وسطها : وبعدين هو انت مش قولت مش هتشغلني محاسبه
ادم : هتعملي الي قولت عليه والمحاسب المالي هيراجع علي شغلك ولو في حاجه غلط ساعتها هرفدك
مروه : علفكره انت بتتلكك عشان ترفدني
ادم بإبتسامة : مظبوط
مروه بإبتسامه بارده : ممم شكلك لسه مش صافيلي من جوه
ادم : فعلا
مروه بلامبالاه : اوكي
ادم : خلي بالك انا مراقبك من مكتبي
ويبص على الكاميرا
مروه بثقه : راقبني انا مبخافش
_________________________________
حنين : بطلي عياط انا عرفت بس للاسف عرفت متأخر بعد فوات الأوان رغم ان كنت حاسه انو مش جاي يتجوزك عشان بيحبك بس انتي الي خلتيني أوافق وانسي اي حاجه لما شوفت فرحتك مقدرتش اقولك حاجه
زينه : طيب وانا هعمل اي دلوقتي انا لسه بحبو وبتعذب بسبب كده يا ماما مش عارفه اكرهو انا بس بعاملو ببرود وتجاهل بس من جوايا لسه في حب
حنين : مينفعش يا زينه مينفعش ازاي لسه بتحبيه وانتي عارفه انو مش بيحبك و بيحب واحده غيرك مفيش بنت تقبل على نفسها حاجه زي دي فوقي يا حبيبتي انا عارفه انك ضعيفه في الحاجات دي وقلبك دايما غالب عقلك فكري بعقلك وخليكي واعيه
زينه : مفيش فعلا واحده تقبل على نفسها حاجه زي دي بس لو كانت سليمه مش مع..
حنين بعلو الصوت : زييينه انتي كويسه ومفيكيش حاااجه اوعي اشوفك مستقليه بنفسك كده تاني انتي قيمتك كبيره وغاليه اوي وهو الي مقدرهاش عالله يا زينه اشوفك ضعيفه كده تاني انتي مالك؟؟ انا عمري ما شوفتك ضعيفه بالشكل ده هو مش اخر واحد في الدنيا وفي الف من يتمني رضاكي بس وانا هخلي ابوكي يطلقك منو انا مش هسيبك تروحي هناك تاني
زينه : لا
حنين : زينه؟؟
زينه : هفكر بعقلي وهركن قلبي على جنب
وتكمل بثقه : هعرفو قيمتي يا ماما و مش هاجي على نفسي تاني عشان بحبو هو فعلا ميستاهلنيش انا قيمتي غاليه
حنين : ومش عايزه تطلقي لي؟؟ وجودك معاه مش هيغير حاجه
زينه : لا هيغير انا مش هطلق غير لما اندمو واعرفو قيمتي كويس
حنين : توعديني انك متضعفيش ابدا
زينه وتاخد نفس طويل : اوعدك
______________________________
الساعه 10:43PM بليل
مروه : كده كل حاجه تمام والمخزون متطابق مع الأصل اه يضهري انا تبعت اوي مفضلش غير ان امشي
وتبص على الكاميرا
مروه : يا استاااذ اررروح بقي انا خلصتت
ادم وهو شايفها ويبتسم ويقوم من مكانو ويروحلها
مروه : انسان معندوش دم ولا احساس ولا ضمير
وبعد دقايق يكون عندها
ادم : حلو
مروه : كده خلاص اروح
ادم : روحي وتبقي هنا بكرا من 7
مروه : ده لي ان شاء الله الكل بيجي 9 اصلا انا اعمل اي 7 ومفيش حد
ادم : معاكي مفاتيح المكان و انا قولت تيجي 7
مروه بزهق : استغفر الله العظيم تمام ماشي هاجي 7 امشي ولا في حاجه تانيه؟
ادم : امشي
_:.
ساره وتتصل ب مروه ومتردش عليها
ساره : اي كل ده؟؟ ومش بتردي عليا لي
مروه : اركبي بس
ساره وتركب عربيه مروه
ساره : علفكره انا بقالي ربع ساعه واقفه لوحدي
مروه بتريقه : يالهوي وفضلتي واقفه كل ده لوحدك بتهزري
ساره : انا مبهزرش علفكره وبعدين خير بعتيلي اجي بسرعه لي
مروه : معاكي فلوس
ساره : اه الATM
مروه : استني هنروح المكان الي بنسهر فيه واحكيلك
______________________________________
سام : معرفش اتأخر كده لي هو قال هيخلص شويه حاجات ويجي
كوثر : كل ده !!
سام : مش عارفه والله يا مرات عمو بس هتلاقيه جاي
كوثر : ابني وانا عارفاه بيحب يتعب نفسو
سام : بقولك اي يا مرات عمو
كوثر : اي
سام : هي مش دي الشركه الي عمو خليل كاتبها ل عمو وليد في الوصيه
كوثر : ششش هو ميعرفش
سام : لي هو انتو مش عملتو كل الي كاتبو هتيجو على دي ومتنفذوهاش طيب ما مكنتوش جوزتو ادم ل زينه كمان
كوثر : المحامي بتاع عمك مكنش هيخلصلنا الإجراءات غير لما ادم يتجوز زينه وان ابوها يورث الشركه ده موضوع صغير وهو ميعرفش ان لي حاجه و محدش هيعرفو وهنعرف نتصرف ونخليه يتنازل عن ح..
وتسمع صوت حاجه وقعت
ويقاطعهم خبط الباب
سام وتفتح
زهره بثبات : العشا جهز
سام : ماشي روحي انتي
كوثر بشك : استني
زهره بتوتر وايديها تترعش : نعم يا هانم

يتبع….

لقراءة الفصل التالي :اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!