Uncategorized

رواية عشقت خادمتي الفصل السادس 6 بقلم جنى السيد

  رواية عشقت خادمتي الفصل السادس 6 بقلم جنى السيد

 رواية عشقت خادمتي الفصل السادس 6 بقلم جنى السيد

 رواية عشقت خادمتي الفصل السادس 6 بقلم جنى السيد

لتشرق الشمس المطله المعلنه عن بدأ يوم جديد علي ابطالنا  سعيد للبعض وتعيس للبعض الآخر …ومحمله مفاجات للبعض 
###$$$$$
في منزل قمر 
وتحديداً في غرفه قمر 
تدلف الام بعصبيه:يلا يقمر الساعه٨ 
قمر:………… 
الام بغضب شديد:انتي يزفته 
قمر:………..
لتأتي لها فكره شيطانيه ……
قمر بفزع:عااااااااا بغرق الحوققققونييييي 
الام بغضب مصتنع: قومي يختي هنتأخر 
قمر بعصبيه:يعني هنتأخر علي جيريلار (محدش يعلق علي الكلمه يشوباب????)
الام بغضب:متقومي بقا 
قمر بغيظ:طيب …..لتخرج الام خارج غرفتها 
قمر بغيظ محادثه نفسها:اوف أمتي الواحد يتجوز بس ومحدش هيعرفلي طريق جره …نت ففففين يجوزي يقره عيني مراتك بيمرمطوهاااا عااااا ونعمه بس لما تيجي هعزق الي جيبينك انك سايبني كل ده بس انتتت فيييينكككككك عااا …. ……لتدلف الي الحمام لتتوضأ لتصلي فريضتها ….وتنتهي …وترتدي فستان لون ازرق مثل لون عينيها وحجاب بلون ابيض ولم تضع اي من المساحيق التجميل فإنها حقا كانت گ القمر في ليله كماله…يالله علي جمالها انها حقا تجذب كل عين رأتها 
لتدلف خارج الغرفه حيث تجد والدتها 
قمر :لحقتي حضرتي الفطار 
الام:وهو انا زيك بسهر وبصحي متأخر ما …وقبل أن تكمل قاطعتها وهي تقول بمرح:ما انا لو مخلفه كلب كان نفعني عليه العوض ومنه العوض …خلاص يأمي حفظت ..
الام بغضب:طب يلا يالمضه افطري عشان نلحق نروح بدري 
قمر :اشطا يعسلويه 
الام:عسلويه !حسبي الله ونعم الوكيل 
ثم تتعالا ضحكاتهم …ولنتركهم قليلا 
###########$$$$$$$$$$$$$###
في قصر السيوفي 
وتحديداً في جناح فهد السيوفي …نعم إنه افخم جناح في القصر بأكمله أنه جناح فهد السيوفي!…ليقاطع نومه صوت رنين صقر (ذراع فهد الايمن كما يقولون )
فهد بعصبيه ..أنه يويله الذي يقاطع نوم فهد السيوفي :في اي يزفت
صقر:لازم تيجي دلوقتي لان ملف صفقه الدهشوري اتسرق ..
فهد بعصبيه:طب اقفل يزفت …ثم اغلق الخط ……ودلف الي الحمام ليأخذ الدش لتهدئه أعصابه …وبعد قليل يخرج ..ويرتدي بدله سوداء غايه في الجمال فأنها مصنوعه خصيصا له ..ويلبس ساعته احدث موضه …ويضع عطره الذي يسحر الفتيات …نعم إنه معشوق الفتيات لاكنه لا يبالي ……
ليخرج من جناحه .. بل يخرج من القصر بأكمله 
#############$$$$$$$$
في منزل ملاك 
وتحديداً في غرفتها لتململ في الفراش …وتدلف الام بعصبية:ملاك انتي يزفته يملاك 
ملاك بنعاس:ممممم
الام:يارب مخلفه معزه يارب …ققققققوميي 
ملاك بفزع:عااااا مين مات ….اي يأمي ده اوف كل يوم نفس الاسطوانه مبتخلصش 
الام:منتي لو عندك دم كنتي قومتي لوحدك بس ازاي معدتش عليكي 
ملاك بملل:ونبي يأمي لما تهزقيني اطلعي واقفلي الباب وراكي الهي تنستري 
الام بغضب شديد:عاا كان يوم اسود يوم ما خلفتك عوض عليا يارببب …ثم تخرج وتتركها
ملاك بمرح: والله يست الكل نا خليتك منبه قهقهههقهقه …أما الواحد بقي يكمل نوم هييييح …كنت بحلم بيه انا اه الاكل هيييح 
###########$$$$$$$
في شركه السيوفي يدخل فهد السيوفي بكل غرور وكبرياء ويقف الجميع خوفا منه ….وفي الناحيه الأخري يوجد بعض الفتيات يتهامسون لاعجابهم الشديد بفهد السيوفي …..
فهد بجديه: منال عاوزك 
منال بخوف:ح..حاضر يفندم 
………
ثم يدخل الي مكتبه ..وتدلف وراءه 
منال بخوف:ن..نعم يفندم 
فهد بجديه:امبارح مشيتي الساعه كم 
منال بخوف اكبر:بعد ..بعد حضرتك بساعه …في حاجه حضرتك 
فهد بهدوء:اممم طب روحي نتي ..وابعتيلي قهوتي 
منال:حاضر 
………….
لتخرج من مكتبه مسرعا خوفا 
وتتصل بأحد الأشخاص 
منال بأرتباك:الو يباشا شكل فهد باشا شاكك فيا 
الشخص: لي اي الي حصل 
ثم قصت عليه ماذا حدث 
الشخص:متحاوليش تبينيله اي حاجه هو شاكك مش متأكد متحاوليش بقا تلفتي نظره وخليكي طبيعيه جداا 
منال بخوف:حاضر …سلام بقا دلوقتي ………ثم التفت خلفها لتتفاجئ .. به 
فهد بجده:كنتي بتكلمي مين 
منال بأرتباك واضح:م..مگنتش بكلم حد 
فهد بهدوء:اممم ماشي …ابعتيلي قهوتي بسرعه …..
لتتومأ برأسها 
#####$$$$$$$
في مكتب فهد ….يدلف صقر 
فهد بغضب:نت اي حيوان ده داخل زريبه 
صقر بخوف:نا اسف يفندم 
فهد بهدوء:عاوز اي 
صقر: حضرتك عرفت مين الي سرق الملف 
فهد بهدوء شديد:امممم …………ثم ثواني ودق الباب
فهد بهدوء:ادخل …….لتدخل منال وهي مرتبكه…..تضع القهوه ….وكادت أن تخرج لكن أوقفها صوت فهد بجشوع:منال 
منال بخوف:اؤمر حضرتك 
فهد بهدوء:ال….لتتصدم منال مما يقوله 
يتبع….
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!