Uncategorized

رواية الماء والنار الحلقة السادسة 6 بقلم شهد سيد

 رواية الماء والنار الحلقة السادسة 6 بقلم شهد سيد 

رواية الماء والنار الحلقة السادسة 6 بقلم شهد سيد 

رواية الماء والنار الحلقة السادسة 6 بقلم شهد سيد 

بعد مرور شهر كان جاسر خطب جاسمن 

وكمال وورد حبهم لبعض بيزيد

وجاسر وجاسمن مش بيبطلو خناق بس جاسر دايما بيصالح جاسمن لانو كل يوم حبو ليها يزيد وهى فعلا بقت كل حياتو 

———————————–

كمال:يلا ي حببتى هنتأخر

ورد:حاضر انا خلصت اهو يلا بينا وخرجت ورد وهى لابسة دريس رقيق عليها وكانت فاردة شعرها وحاطة روج زاد من جمالها

كمال بتصفير:اى القمر دا 

ورد:ميرسى 

كمال بتدقيق:انتى حاطة روج 

ورد:اه 

كمال:بتحطى لى انتى مش محتاجة ي ورد يلا امسحيه 

ورد:بس انا عاوزاه كدا 

كمال:بقول امسحيه

ورد بعند:لا مش همسحو

كمال:تمام همسحو انا بطريقتى 

وقرب منها وباسها بشدة بعدها برقة 

كمال:كدا تمام يلا بينا والروج دا ميتحطش تانى

ف العربية…

كمال:النهاردة اليوم كلو ليكى هوديكى اى مكان عاوزة تروحيه 

ورد بطفولة:ودينى الملاهى 

كمال:ايدا حاسس انك بنت اختى مش مراتى 

ورد بتذمر:عاجبك ولا مش عاجبك

كمال بحب:عاجبنى ي نن عينى 

وهما ف الطريق اضرب عليهم طلق نار وفضلت ورد تصوت 

كمال بزعيق:انزلى تحت بسرعة 

ورد:خلى بالك ي كمال عااااا 

وزاد كمال من سرعة العربية حتى عرف يتفاداهم 

كمال وصل البيت وشال ورد لانها كانت تعبانة وريحها ع السرير 

————————————-

ف الليل..

جاسر:طب هتعمل اى كدا ي.كمال

كمال:هنروحلهم 

جاسر:ايه انت عايز تروح للموت برجليك

كمال:يعنى يرضيك كانت طلقة تيجى ف ورد اعيش من غيرها ازاى انا 

جاسر :بعد الشر عليكو انتو الاتنين بس ي صاحبى بجد مش هينفع كدا خاف ع نفسك شوية 

كمال:هنسافرلهم ي جاسرر وانت هتيجى معايا

جاسر:طيب معاك ي صحبى 

وفجأة سمع كمال ورد بتصوت 

كمال بفزع :ورد

ورمى الفون وجرى عليها 

كمال:ورد.حببتى فى اى 

ورد:مش قادرة ي كمال دايخة اوى وبطنى وجعانى 

كمال:طب يلا بينا ع المستشفى 

ورد:لا لا انت بس خليك جمبى وانا هبقا تمام.

كمال:يحببتى بالله متقلقينيش يلا هنروح المستشفى 

ورد بعصبية:لااااا 

كمال:خلاص اهدى اهدى وحاول يهديها لحد م نامت 

———————————

كمال كان نايم وصحيت ورد ولبست ونزلت من غير م يحس بيها كمال

عند الدكتورة…

الدكتورة:مبروك انتى حامل 

ورد بفرحة :واو يعنى انا هبقا ام الحمدلله يارب الحمدلله شكرا اوى ي دكتورة ع الخبر الحلو دا كمال هيفرح اوى 

الدكتورة بابتسامة:ربنا يسعدك انا هكتبلك شوية فيتامينات تاخديهم وياريت راحة تامة 

ورد:حاضر حاضر 

ومشيت 

ورد وهى بتتسحب وبتدخل براحة البيت ولسة هتدخل اوضة النوم

سمعت صوت وراها 

:كنتى فين ي ورد 

ورد بشهقة:بسم الله هو انت دايما كدا تخضنى كنت بتمشى وبشوف لو حاجة عجبتنى اشتريها 

كمال:تمام اخر مرة تنزلى من غير ما تقوليلى 

عموما انا كنت عايزة اقولك انى مسافر 

ورد وهى عينها اتملت دموع :

خدنى معاك ارجوك متسبنيش 

كمال وهو بيبوس ايدها:مش هينفع يحببتى هما 3 ايام  بالظبط وجى مش هتأخر عليكى 

ورد بعياط:توصل بالسلامة واول ما تيجى هكون محضرالك مفاجأة جميلة ي حبيبى 

كمال:مفاجأة اى 

ورد بعياط:ششش هتعرف لما تيجى ووبص جبتلك اى 

دى ساعة البسها كدا و وبص لما تفتحها هتلاقى صورتنا خليها ذكرى معاك 

كمال:شش خلاص متعيطيش يروحى عشان خاطرى وحضنها لحد م.هديت م العياط 

———————————–

ف مطار فرنساا

نزل كمال وجاسر من الطيارة 

ووصلو لفيلة عائلة العزيزى

العزيزى: اهلا اهلا ب قاتل ابنى نورت فرنسا

كمال بسخرية :اهلا بيك

ياريت تدخل ف.الموضوع ع طول 

العزيزى بضحك: احبك وانت دغرى 

احم انا دورت كتير على حاجة تحل مشكلة الطار اللى بينا.

ولقيت حل 

كمال:واى هو الحل

العزيزى :اننا.نتناسب 

كمال بزعيق:دا مستحيل يحصل 

العزيزى:خلاص اترحم على مراتك وفجأة خرج صور لمراتو متصورالها وهى مش واخدة بالها 

كمال بعصبية:سيب مراتى هى ملهاش ذنب ف اى حاجة 

واللى بتقولو برضو مستحيل يحصل 

ومشى 

مشى وراه جاسر 

:استنى ي كمال انت مجنون كدا ورد هتتأذى 

كمال:انت مجنون  انت كمان عاوزنى اتجوز على ورد مستحيل اعملها طبعا 

جاسر:بس دا الحل الوحيد ارجوك اسمعو للاخر

كمال:مقدرش اعمل كدا ي جاسر مقدرش 

جاسر:طب اسمعو للاخر معلش 

رجع كمال وجاسر تانى للعزيزى

جاسر:طب وااا مين العروسة بقا 

كمال بعصبية:جاسر 

جاسر:استنى بس ؛مين العروسة 

………..:اناا 

جاسر بصدمة: مونيكاا

يتبع..

لقراءة الحلقة السابعة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية نغم حياتي للكاتبة هدى سامح.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى