روايات

رواية عشقني حد الجنون الفصل العاشر 10 بقلم مرام محمد

رواية عشقني حد الجنون الفصل العاشر 10 بقلم مرام محمد

رواية عشقني حد الجنون الجزء العاشر

رواية عشقني حد الجنون البارت العاشر

رواية عشقني حد الجنون الحلقة العاشرة

_ سالي انا قررت اهرب هتساعديني ولا لأ.
= اهدي يا ملك بتعيطي ليه يا حبيبتي.
_ ما فيش وقت يا سالي لو هتساعديني تعالي لي حالاً.
= طبعا يا حبيبتي انا هكون جنبك في اي حاجه ده انتي اختي يا ملك.
ملك وهي تمسح دموعها طب خلاص تعالي لي دلوقتي حالا وقفلت معاها.
_________________
يا بنت الناس بقى لي ساعه بقول لك اللي حصل وانتي مش راضيه تصدقيني.
_ ازاي يعني هو في الدنيا كده واحده تدخل شقه واحد وتقول على نفسها كده انت فاكرني عبيطه ولا ايه.
ثم نظر الى والدتها لمياء.
والله يا طنط اللي حكيته هو اللي حصل بالظبط وانا بحب سمر وشاريها
هزت لمياء راسها بايماء وانا مصدقك يابني .
قوليلها حاجه لو سمحت يا طنط
= يا بنتي انتي علشان متربيه واخلاقك كويسه فانتي مش قادره تصدقي ان في بس انا بقول لك من من اللي انا شفته في حياتي ان في كل حاجه.

 

حسن_ صدقيني يا سمر
= مش عارفه افكر في اي حاجه دلوقتي يا حسن.
_ ماشي يا سمر انا همشي وانتي فكري براحتك بس عايز اقوللك حاجه قبل ما امشي اللي بيحب حد بجد بيثق فيه ويصدقوا شويه عن كده وما فيش اي حاجه في الدنيا تفرق بينهم ثم اكمل بصوت عالي سواء بقى فكرتي ايوه او لا فانا هتجوزك يعني هتجوزك حتى لو غص’ب عنك انتي بتاعتي انا وتخصني انا فاهمه.
عن اذنكم
بعد ان غادر ارتسمت ابتسامه عريضه على وجهها مصدقاك يا حبيبي.
_ لمياء بسخريه وحياه امك.
_ عااا لا اله الا الله خضتيني يا ماما انتي هنا من امتى .
هو انا كنت مشيت اصلاً يا بنت الجزمه.
_________________
رفع سماعه مكتبهُ سريعاً.
ابعتيلي الاستاذ احمد بسرعه.
حاضر يا فندم .
بعد قليل جاء له احمد تحت امر حضرتك.
تنهد ادم تعالى نروح عايزه اروح لملك دلوقتي.
احمد:- دلوقتي! بس دا معاد الشغل و…..
= انا صاحب الشغل وبقول لك يلا .
_ماشي يا ابني تعالى نروح بس ملك مالها.
=هحكيلك في السكه.
_________________

 

تعالي يا ملك اتفضلي يا حبيبتي البيت بيتك.
كانت ملك خائفه وهي تنظر الى كل مكان في الشقه بارتباك.
ها يا حبيبتي عجبتك الشقه.
اه كويسه بس انا خايفه او يا سالي مش مطمنه حسه ان قلبي مقبوض اوي.
لا يا حبيبتي انت بس علشان متوتره حاسه بكده جمدي قلبك كده مش احسن لما تسيبي نفسك لادم يعمل اللي هو عايزه فيكي وبعدين يرميكي… تعالي تعالي افرجك على الشقه هتعجبك اوي.
_________________
وصل حسن الى منزله وهو ينادي على احد هنا ولكن لم يصل له رد ففهم ان والده في الشغل وان اخته في دروسها.
دخل غرفته يستريح ويفكر في حبيبته صاحبه العيون العسلي الساحره.
في هذا الوقت جاء احمد وادم دخلوا الى البيت.
احمد:-ملك ….ملك .
حسن:- ايوه يا بابا انا لسه جاي من شويه وما فيش حد هنا .
ادم:- يعني ايه راحت فين .
حسن لوالده مين ده يا بابا.
احمد:. ده جوز اختك.
طلع ادم هاتفه يرن عليها ولكنه وجده مغلق هتكون راحت فين وخرجت ازى من غير ما اعرف.
حسن :_في ايه يا جماعه انتم قلقنين كده ليه هتكون راحت فين يعني.. طيب انا هدخل اوضتها ممكن تكون ناسيه تليفونها ولا حاجه.
_________________

 

ايوه يا زيزو انا جبتهلك اهو في العنوان**** واللي جاي بتاعك انت بقى يا عريس وقفلت معه سالي وابتسمت بشر.
عند زياد كان يكلم نفسه لا مش هروح لها…كان يرتجف جامد لا هيمو*تني ايوه هيمو*تني لا لا.
________________
خرج لهم حسن بعد قليل وهو مصدوم وصامت وممسك بورقه في يده نظر اليه ادم باستفهام ثم جلب الورقه من يديه سريعا كانت كاتبه فيها(( انا اسفه يا بابا انا هربت علشان مش قادره اكمل ما تقلقش وما تدورش عليا وقول لي حسن ما يزعلش مني مع السلامه يا حبيبي))
ادم وقد اكتاحه الغضب واسودت عينيه وبرزت عروقه.
احمد:-هو فى ايه؟؟؟؟
ادم بصوت غاضب وعالي الى الغايه فيه ان بنتك هربت ورحمه امي لاجيبها لو تحت الارض هاجيبها وما هرحمها مش مرات ادم السويفي اللي تهرب منه.
كاد حسن ان يرد عليه بغضب ولكن اوقفه والده انت هتعمل ايه هو دا وقته لما نلاقي اختك الاول.
ذهب ادم بغضب وهو يتحدث مع احد في الهاتف الو ايوه يا داغر ملك هانم عايزكم تقلبوا الدنيا عليها وتكون قدامي النهارده.
______________

 

_الو ايوه يا سمر هي ملك ما جتش عندك او تعرفي هي فين. =مالها ملك يا حسن انا النهارده ولا شفتها ولا كلمتها و بدأت دموعها بالنزول بقلق عليها هو في ايه يا حسن .
حسن بوجع قلب على اخته ملك هربت يا سمر وضعت يداها على وجهها انت بتقول ايه هربت ازاي وراحت فين المجنونه دي انا جايه لك حالا يا حسن.
لا يا سمر ما تخرجيش الدنيا داخله على ليل خليكي وانا هطمنك على طول.
ربنا يسترها وترجع بالسلامه.
_________________
ادم:_ يعني ايه الارض اتشقت وبلعتها ما انا مشغل عندي شويه بهايم تئبو وتغطسو وتكون عندي النهارده.
رجالهُ بخوف من غضبه. حاضر ..حاضر تحت امرك يا باشا.
__
اه يا بنت*** لو مسكتك في ايدي. كان قلبه يتأكل من الخوف عليها ولكن كان غضبه اقوى وهو يتوعد لها بأب’شع العقاب.
____________________
سالي:- يعني ايه يا زياد لأ؟؟
زياد:-لا مش هقدر.
_ مش انت بتحبها وعايزها.
_ ايوه بس…..
سالى:- ما فيش بس يبقى تسمع اللي هقول لك عليه وهي تبقى ليك طول العمر انت تروح لها وت`تهجم عليها وتعمل عملتك معها انت بكده هتحطهم كلهم قدام الامر الواقع هي هتطلق وانت تتجوزها فكر كويس يا زياد .
زياد:- هفكر …
سالي :-يوه بقى يا اخي لازم تنفذ قبل ما حد يلاقيها وبعدين على فكره ملك بتحبك وهي قالتلي كده وقالتلي هو لو عمل اي حاجه علشان اكون معاه انا مش هزعل منه.
هو بابتسامه وكلام غير متزن ببجد ههي قالت كده طب انا انا موافق.
سالى:-قشطه عليك يا زيزو هو ده الكلام.
__________________________________

 

ملك وهي تجلس على السرير يا رب انا خايفه اوي انا عارفه ان انا غلطانه بس والله انا خايفه منو يا رب…. …
جاءت سالي:’ ملك يا ملك انت فين.
مسحت دموعها ايوه يا سالي انا هنا.
القمر عامل ايه انا جبت لك اكل وشويه حاجات معايا قومي اكلي وفرفشي كده. شكراً يا سالى بس بجد مليش نفس ودموعها اصبحت كالشلال .
سالي بتمثيل قامت باحتضانها. صدقيني مش هيحصل اي حاجه يا ملك كل حاجه اهون منهُ ولا انتي ايه رايك…
ملك باقتناع ايوه صح.
بعد مده من الوقت طب انا هروح انا بقى يا ملك علشان اهلي ميقلقوش عليا يا حبيبتي عايزه حاجه.
ملك بخوف:- هتجلي تاني امتى؟؟؟
سالى:- الصبح هتلاقيني عندك اطمني انا معاكي.
متشكره جدا يا سالي على كل اللي بتعمليه علشاني .
بس يا هبله انتي يلا مع السلامه.
_________________
الو ايوه يا ادم بيه لو عايز تعرف مراتك فين هي في شقه ****مع عاش’قها…
لم تعطيه فرصه للاجابه قفلت سريعا ثم اتصلت بزياد ايوه يا زيزو يلا عروستك مستنياك والمفتاح تحت الدواسه اللي قدام الشقه قفلت معاه وطلعت الخط وكسرته ورمته علشان مفيش حد يعرف يوصل لها وابتسمت بشر وغل كده بقى يا ست ملك هتنكسر مناخيرك اللي رفعاها علينا دي هههه ومش بس مناخيرك ده حياتك كلها.
_________________

 

ملك وهي على سريرها تحاول ان تنام لتهرب من افكارها وقبضه صدرها.
________________
في المطار يوجد السويفي والد ادم واخذ يهاتفه كثيرا كان يريد اخباره انه قادم الليله ولا يطيق الانتظار اكثر والبعد فقد اشتاق اليه كثيرا لكن هاتفه مغلق.
_________________
زياد بتردد وهو ممسك بمفتاح الشقه ويداه ترتعش ولكنه حسم امره وفتح الباب ودخل يبحث في الغرف عليها .
_________________
على الجانب الاخر كان يقود سيارته بسرعه جنونيه والغضب والانت*قام تمكن منه حتى قارب على الوصول.
______________
فتح باب الغرفه وجدها نائمة ابتسم وتنهد بارتياح كما من طفل صغير راى امه دخل وجلس بجوارها بالسرير وهو ينظر اليها بعشق كبير واخذ يخلع تيشرته واصبح عا.ري الصدر وكانت هي تغوط فى نوماً عميق.
زياد:-زى الملايكه وانتي نايمه.
كان لسه هيقرب منها ولكنه وجد باب الغرفه ينكسر بقوه عليهم قام ووقف بخوف فهو علم مصيره،
لكمهُ ادم بقوه في وجهه حتى نز’ف انفه وفمه فقامت ملك من نومها وهي غير مستوعبه والرؤيه مشوشه من اثار النوم قامت مفزوعه لترى زياد في غرفتها عا*رى الصدر وادم الغاضب بشده يلكمه حتى خارت قوه زياد وسقط ارضا زجله ادم برجله بقوه واخذه وربطهُ في الكرسي جيداً.

 

كانت تنظر بعدم تصديق والدموع تتساقط من عينيها وهي تضم الغطاء اليها جيدا حتى لا يبان جسدها وهي خائفه وكانت بشعرها وقميص نوم اسود بنصف اكمام لعند الركبه فكانت حوريه وقمه من الجمال والانو*ثه فنظر اليها بعيون حاده يكسوها الغضب والانت*قام وليس هي العيون التي رات حبها فيهم ،فجذبها من شعرها بقوه بتخونيني انا يا بنت الك>لب كانت تصرخ من الألم وهي ممسكه بيده الممسكه بشعرها.
ملك:- والله……….
صف*عها على وجهها بقوه فوقعت ارضا.
ثم جذب لها ازدالها والقاه في وجهها بقوه اخذته بيد مرتجفه وارتدته وهو ينظر اليها بتوعد ولا يبالي بحاله الخوف التي هي فيها.
جذبها بقوه لتسير خلفهُ.
اسمعني يا ادم والله……..

 

صف*عها مره اخرى ورفع سبابته في وجهها بتحذير ماسمعش نفسك تاني يا زباله.
وصل عند سيارته فتح بابها وهو يدفعها بقوه ركبها سيارته رغماً عنها واخذ يقود سريعا فتح هاتفه فوجد رنات كثيره عليه واغلبها من والده تجاهلها ورن على احد من رجاله ايوة يا داغر فى واحد في شقه***** تجيبه وتوديه المخزن وقفل هاتفه سريعا وبعد قليل وصل امام فيلا له كبيره غير القصر يحاوطها اشجار كثيره من جميع الجوانب وكثير من الحراس انزلها من السياره وهو ممسكها بقوه غاضبه:- تعالي يا حلوه لجح*يمك اللي هيبتدي من النهارده.
ابوس ايدك يا ادم انا عايزه امشي انا اسفه كانت تتوسل اليه ان يتركها انا خايفه بالله عليك سيبني.
كان غير عائب بتوسلتها هذه كان يجذبها من يداها بقوه ولكن من قمه خوفها اخطات وقالت مش هاجي معاك انت واحد حي*وان وانا مش ندمانة اني هربت منك عندي اموت ولا اني واحد حق*ير زيك يكون جوزي او يلم*سني تقلصت عضلات وجهه واصبح غاضب بشده امسك يداها بقوه حاولت جذب يديها منه ولكنه كان ممسكها بقوه عن*يفه انحنى للاسفل ووضع يديه خلف ساقيها وحملها كانت تصرخ وتحاول ان يتركها ولكنها فشلت نزلني انا بكرهك وهي ترفص برجليها وتضربه في كتفه ولكنه لن يتاثر بضر*بها دخل بها الى الغرفه والقاها بقوه على السرير.
________________
في الخارج امامه فيلاته.
احد الحراس ايه ده يا جدع هو الباشا حصلت معاه يخ*طف بنت صغيره.
الحارس٢:- هو على طول بيجيب ست”ات كتير بس مش السن ده وبيجوا معاه برضاهم .
حارس ١:-والله انا بقيت بقرف منه والبنت صعبانه عليا.
_ اسكت يا عم انت ما تجيبلناش مشاكل احنا مش قده.
خلع ادم جاكيت بدلته والقاه واخذ يفك ازرار قميصه وهو ينظر اليها بعيون سوداء قاتمه قامت من على السرير بخوف متجهه سريعا الى باب الغرفه تحاول ان تفتحه ولكن هو قفله واخذ المفتاح.
متحاوليش عشان مش هتعرفي.

 

هي بانهيار:- افتح الباب.
جذبها هو من شعرها بقوه حتى احست بانه سيخلع في يده بتهربي مني انا يا بنت الكل`ب وراحه تخو*نيني مع حته عيل يا رخيصه.
اخرس متقولش عليا كده انت اللي حيو*ان.
هوريك الحيو*ان هيعمل فيكي ايه بقى يا روح امك.
_ خلع قميصه واصبح عا’ري الصدر هو يقرب منها.
اانت هتعمل ايه؟؟
سؤال غبي اوي ياملك.
اقترب منها فتراجعت للخلف بخوف لو قربت مني هاصرخ والم عليك الدنيا.
تصر*خي ليه يا رخيصه ده انا جايبك وانت مع واحد تاني.
والله انت فاهم غلط اناماشفته ولا قرب مني.
ادم :-اتأكد بنفسي.
دموعها تنزل بغزاره.
ابوس ايدك يا ادم متعملش فيا كدة.
ادم:-عايزك تصر*خي وتترجي اكتر وتعملي كل اللى انتي عايزه ورحمة امى ما انا سيبك غير لما تعرفى انتى غلطي مع مين ولازم تتحملي نتيجة غلطك.
هج*م عليها بكل وح’شيه وغضب وهي تصرخ قطع لها ازدالها وبقيت امامه بقميص نومها .
اخذت تبكي بق*هر خلاص والله انا اسفه والله هعمل لك كل اللي انت عايزه بس سيبني.
غضبه عماه ولوعتهُ بها تزداد ولا يملك التحكم في نفسه فهو يريدها باي شكل اخذ يقبلها بعن*ف ووحش’يه وشق قماصها من مقدمه صدرها وهي تصرخ وتقومه بكل ما اوتت من قوه وصوت صراخها يرن اركان فيلاتهُ ولكن لم يؤثر فيهِ واكمل اغت”صابها بكل وحش*يه.
________________
حارس١:- حرام عليه ده مفتري البنت هت*موت في ايده انا لازم اعمل حاجه انت مش سامع بتصرخ ازاي.
حارس2 ما لناش دعوه يا سعد انت مش ناوي على قطع عيشنا ده انت ناوي على ق*طع رقابينا.
_____________

 

كان يلت’همها كأنه عمره ما راى اي س*ت في حياته لم يكتفي باغتص”ابها مره واحده وانما اغت’صبها مرارا وتكرارا.
_________________
حمد لله على سلامتك يا بيه نورت مصر.
_ الله يسلمك يا صفاء عامله ايه.
في نعمه والله يا بيه.
_ امال ادم فين برن عليه تليفونه مقفول الواد ده وحشني اوي.
هتلاقيه مع ياسر هرن على ياسر واشوفه.
رنت علي ياسر الذي اجاب عليه:- صفصف حبيبه قلبي عارف اني وحشتك..
وحش اما يلهفك عيل بارد بصحيح.
تعرفي يا صفصف لولا ان انت ست كبيره انا كنت….
صفاء:- كبرت عيلتك يا بعيد.
تكلم بغيظ مكتوم طب بترني عليا ليه بقى دلوقتي
أسألك على ادم ما تعرفش هو فين.
لا ما اعرفش انا كنت في فرع الشركه التاني وخلصت وروحت على طول على بيتي وبكلمه تليفونه مقفول.
صفاء:- طيب لو رن عليك او شفته قل له ان والدك نزل مصر النهارده وهو موجود في القصر.
_ ياسر بفرحه ايه ده بجد السويفي بيه عندك والله ده واحشني اوي انا هاجي علشان اشوفه.
لا ما تجيش هو طلع ينام جاي من السفر بقى وكده يا اللي ما عندكش دم .
ماشي يا ست صفاء تاخدي الاوسكار انتي في الدشمله.
_________________

 

الو ايوه يا حسن مفيش اخبار عن ملك؟
والله يا سمر قالب عليها الدنيا وسالت كل اصحابها اللي ممكن تكون راحت عندهم وما لهاش اي اثر .
يا ربي هتكون راحت فين يعني انا مش مصدقه ان ملك تعمل كده.
ولا انا هتجنن ده عمره ما يكون تفكيرهها، ملك اكيد حد وسوسلها في دماغها.
خايفه عليها اوي ربنا يطمنا عليها.
يا رب
_________________
حارس1:- انا مش قادر اكتر من كده البنت بقى لها بالساعات بتصرخ وتستغيث.
انت شكلك ناوي على مو*تنا.
حارس ٢:- انا هرن على ياسر بيه يجي يتصرف.
حارس:- رن يا اخويا وربنا يسترها لما اشوف اخرتها معاك.
___________
ياسر:- انت متاكد من اللي انت بتقوله ده.
متاكد يا باشا زي ما بقول لك كده.
طب انا جاي حالا وقفل معه
مصيبه لتكون هي ايوه ادم لما يتعصب بيعمل اي حاجه.
رن ياسر على احمد الذي كانت حالته سيئه بسبب خوفه على ابنته.
احمد بحزن :-ايوه يا استاذ ياسر خير.
ياسر بتردد هو انت في البيت يا استاذ احمد.
ايوه.
ططب ملك عندك؟؟
ادمعت عين احمد وهو يقول ملك هربت يا ياسر.
ياسر من غير ما ينتبه نهار اسود ده كده يبقى هي.
احمد بقلق هي ايه بالظبط يا ياسر .

 

لا ولاحاجه يا استاذ احمد.
جذب حسن الهاتف من يد والده اختي فين يالا انت احسن هطربق الدنيا عليكم.
ياسر:- اهدى يا استاذ اختك كويسه هي دلوقتي مع جوزها.
حسن:- هو لقاها؟
ياسر:- ايوه.
طب وما جابهاش البيت ليه.
ما اعرفش بس اختك كويسه اطمن وقفل معه سريعا قبل ان يجيب الاخر.
_________________
كان يجلس على المقعد في الغرفه وهو ما زال عا’ري الصدر وينظر اليها وينفث دخان سجائره ببرود وكانه لم ينت*’هكها وافقدها عذر*’يتها منذ قليل وهي تجلس ضمه رجلها الى صدرها محتضنه نفسها اصبحت هيئتها غير مجديه اصبح شعرها غير مرتب اطلاقا وقميصها الممزق والكدمات والعلامات الزرقاء التي تملأ وجهها وجسد*ها بقوه وهذه الملايه الملوثه بد*ماء عذر’يتها كانت دموعها تهبط بلا توقف، كان يداري عذابه على حالاتها والندم على ما فعله بحبيبته ببرودهُ ووجههُ الجامد فانه كان يدري انها ملاك نقي لم تخونهُ وان هروبها هذا ما هو الا خطأ منها فانها ما زالت صغيره ولا تدرك الامور جيداً ولكنه كان يريدها بشده كان يريد ان يخرج نار عشقه بيها كان يريد ان تتألم مثل ما هو يتالم منها بسبب رفضها له ولكن اصبح الان يتالم اكثر على حالاتها وقلبه اصبح يتالم بشده.
لم يقدر هو على تمثيل البرود اكثر من ذلك فقام من مقعده وجلس بجوارها على السرير امسك يديها التي ارتجفت نظر اليها بندم انا اسف يا ملك لم تقدر هي على الرد او الرفض او انها تصرخ لقد استنزفت كل قواها ولقد تمز*قت احبالها الصوتيه من كثره الصراخ.
(( عن اي عشق تتحدث عنه يا هذا وعن اي عاشق يذ*بح معشوقه ولم يبالى))
_________________
وصل ياسر لفيلا ادم خبط على بوابه الفيلا بايديه الاثنين بقوه لمده ثم بعدها فتح له ادم.
ياسر:- عملت فيها ايه؟؟؟
في هذا الوقت سمعوا شجار الحراس مع احد في الخارج ذهبوا ليروا ما هذا انه حسن الذي اتبع ياسر من غير ما يحس اول ما راى ادم.
اختي فين يا جدع انت.

 

ادم ببرود:- طب وليه الدوشه اللي انت عاملها دي يا نسيبي العزيز.
اختي عندك بتعمل ايه ما جبتهاش على بيتها ليه؟؟
ادم:-اممم اختك اللي هي مراتي ما هي في بيت جوزها يبقى بيتها .
اردف حسن بكل وضوح وتوجس اختي كويسه انت ما لمس*تهش مش كده؟؟؟
ادم باستفزاز وضحكه عاليه امال جايبها هنا ليه العب معاها دور دومنا.
اخذ حسن يلكمه يا ابن**** ولكن تفادى ادم الضربه وامسك بيده وضربه ادم براسه في مقدمه راسه.
امساك ياسر بادم ليفض الاشتباك بينهم اهدوا بقى يا جماعه وتعالوا ندخل جوه نتفاهم دخلوا الى الفيلا اهدى يا ادم حسن قلقان على اخته وانت يا حسن ما فيش حاجه وحشه لا سمح الله حصلت لاختك ده جوزها.
كان الاثنين ينظرون الى بعضهم بغضب.
_________________
ذهب احمد الى قصر السويفي .
صفاء:- مين حضرتك؟
احمد:- انا ابو ملك مرات ادم بيه.
صفاء:- اتفضل حضرتك جوه ادم بيه مش موجود بس والده السويفي باشا نزل النهارده من السفرا قولى بقى اخبار عروستنا القمر ايه ؟
احمد حزن لو سمحتي ممكن تنادي على الباشا عايزه في كلمتين .
احست بحزنه فقالت اه طبعا حالا هطلع أبلغه.
بعد قليل نزل
السويفي اهلا اهلا بنسيبنا الغالي.
( السويفي رجل محب للناس شخصيه طيبه مبتسمه هادي على عكس ابنه فابنه لم يورث منه شي)
اهلا بحضرتك يا بيه حمد لله على سلامتك.
الله يسلمك اتفضل ارتاح.
انا عايز بنتي يا بيه وبس.
السويفي باستغراب!! هي بنتك فين
انا هحكيلك على كل حاجه من البدايه حكى له من بدايه تهديد ادم لابنته وزواجه منها بالغصب الى حد هذه اللحظه
السويفي:- ايه الكلام ده ابني انا يعمل كده.
احمد :-ابوس ايدك يا بيه انا عايز بنتي خايف ليعمل فيها حاجه.
طبطب السويفي على ظهره ما تقلقش انا هجيبلك بنتك واللي انت عايزينه انت وملك انا هعمله حتى لو غصب عن ابني.
أطمئن احمد لكلام السويفي كلم ياسر هو عارف هو خدها فين.
_________________

 

يعني ايه هتمنعني اشوف اختي انا هطلع يعني هطلع زقه حسن بقوه وطلع سريعا وهو ينادي ويبحث عليه فتح باب الغرفه وجدها…….
_______________
احمد والسويفي وهما في السياره ياسر مش بيرد.
السويفي اطمن انا عرفت ادم ممكن يكون فين.
_________________
هبط قلبه ارضا عندما راى اخته فاقده وعيها اثر اعتد’ائه الوح*شي تظهر عليها بشده جرى ناحيتها ودموعه بدات بالنزول ملك رد عليا يا ملك .
طلع له ادم وتبقى ياسر بالاسفل زقه ادم بعيدا عنه واخذ ينادي عليها بقلق ملك يا ملك رن على طبيب صديقه الو ايوه يا علي ابعت لي دكتوره دلوقتي حالا في العنوان**** كان حسن ممسك بيديها ويبكي على حالها كان ادم في قمه غيرته نعم هو حقا يغير عليها حتى من اخاها فانها له فقط ذهب الى خازنة ملابسه اخرج منه جاكيت طويل خاص بيه وتوجه بالحديث لحسن بغضب مكتوم اخرج بره علشان البسها.
حسن:- انت اللي تخرج بره دي اختي.
جذبه ادم بقوه قولتلك اطلع بره خرج حسن فهو كل ما يهمه الان ان يطمئن على اخته ولا يريد التشاجر معه اكثر.
البسها الجاكيت خاصته هو ضميره يؤنبه.
فى الأسفل
وصل احمد والسويفي.
احمد :-حسن اختك فين؟؟
صمت حسن ولم يرد عليه
خرج لهم ادم فتفاجأ من وجود والده بابا انت جيت امتى وذهب ليحتضن والده الذي اشتاق له فلم يبادله السويفي العناق رغم انه مشتاق اليه اكثر.

 

ابعده بعيداً عنه واردف بغضب انت هددت بنت الراجل ده واتجوزتها بالغصب؟
رد عليه حسن بغضب ابنك ما كفهوش كده لأ ده حطمها ابنك اغت*صب اختي صفعه قويه على وجه ادم من السويفي الذي ينظر اليه بغضب انت بجد حيو*ان كان الكل في حاله ذهول من فعل السويفي مسح ادم على وجهه بغضب امسكه السويفي من مقدمه قميصه البنت لو عايزه تطلق انا اللي هطلقها منك.
ادم:- مش هطلق حد صفعه اخرى قويه على وجهه هتطلقها وهعلمك الادب على اللي انت عملته دا.
ادم:- عملت ايه يعني دي مراتي يعني برضاها غص*ب عنها حاجه تخصني انا وهي ما تخصش حد فيكم.
قطع حديثهم دلوف الطبيبه اخذها ادم الى ملك الطبيبه بعمليه:- ممكن تنتظر بره حضرتك.
ايماء لها وخرج كشفت عليها الطبيبه وعلقت لها محاليل واوقفت نز*يفها.
في الاسفل كانت الاجواء متوتره الى الغايه .
حسن بوجع :-عملتلك ايه عشان تعمل معاها كده؟
عملت كتير خليتني اعشقها بجنون لما هربت حسيت ان روحي انسحبت مني لما عرفت مكانها كان معمول لها فخ اختك يا استاذ حسن كان في واحد هيتهجم عليها وانا لحقتها على اخر لحظه.
انت بتقول ايه ومين ده.
خرجت لهم الطبيبه فالتفت لها الجميع الكل بقلق خير يا دكتورة انا وقفت لها النزيف وهي شويه وهتفوق بس طبعا دي حاله اغت*صاب ولازم نبلغ دلوقتي حالا……….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقني حد الجنون)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!