Uncategorized

رواية حور والانتقام الفصل السادس 6 بقلم سارة خالد

 رواية حور والانتقام الفصل السادس 6 بقلم سارة خالد

رواية حور والانتقام الفصل السادس 6 بقلم سارة خالد

رواية حور والانتقام الفصل السادس 6 بقلم سارة خالد

*لين صحيت من النوم نزلت تحت 
لين للخدامة : هو مراد مصحاش من النوم لحد دلوقتي
الخدامة : لا ي فندم لسه نايم 
لين : طيب انتي حضري الفطار 
لين طلعت ودخلت اوضة مراد
لين وهي بتفتح الباب: مراد انت لسه ناي..
لين بصدمة: مين دي 
لين مشت نحية حور وكبت عليها ميه 
لين : قومي ياختي واخدة راحتك اووي 
حور قامت مفزوعة: انتي مجنونة 
لين : انتي لسه شفتي جنان ..بتعملي اي يابت انتي هنا 
حور: انتي مين اصلا
لين مسكت حور من شعرها: انا هعرفك انا مين 
حور: اااه ابعدي عني 
لين : لسه مشفتيش حاجة
حور مش قادرة تقف ع رجليها ووقعت ولين شدتها من شعرها وبتجرها لحد باب الاوضة 
حور: اااه ابعدي عني ..مراد 
لين: مراد مين يابت.. انتي بالنسبالو ولا حاجة
حور بدموع : ااااه 
مراد قام من نومه ع صوت صراخ حور
طلع من الاضة وشاف لين ماسكة حور من شعرها وقريبة من السلم جري عليهم 
مراد بصوت عالي: ليين 
لين بخضة : مراد تعالي شوف البجحة دي 
مراد بعد لين عن حور ووقف حور ورا ضهرو 
مراد: اي الي عملتيه دا ي لين انتي مجنونة 
لين : مين دي يعني عشان تقولي كده عشانها هااا .. دي وحدة مش متربية 
مراد: لين ياريت تسكتي تمام وملكيش دعوة بيها ولا تقربي من الاوضة دي فاهمة.
لين :هي هتقعد هنا ولا اي
مراد:  اه…و دا بيتي اقعد فيه الناس الي ع مزاجي
لين : طيب ..فين بقي البنت الي هتنتقم منها
مراد بصلها بأستغراب : ليه يعني
لين :انتقملك منها هعذبهالك 
حور بصت ل مراد بخوف 
**عند آدم ف شركتو**
آدم قاعد ف مكتبو والباب خبط 
آدم: ادخل 
دخل صديقه محمد 
محمد : ادومه وحشني 
آدم : اخبارك ايه
محمد: فل وانت
آدم : مش كويس خالص ولسه معرفتش حاجة عن اختي 
محمد: هنعرف وان شاء الله تكون بخير
آدم : يارب 
محمد: متنساش الشركة اللي هنروحها دي 
آدم: اوك ..انت اتفقت معاهم واننا جاين للصفقة وكده 
محمد: ايوة 
آدم: تمام ..قبل المعاد تقولي ونروح 
محمد: اوك 
آدم : تمام 
**عند حور**
حور ومراد بصو لبعض من كلام لين 
مراد : انتي بتقولي اي 
لين: أيوة مالك انت مش عايز تنتقم منها وتعذبها انا هعملك دا وانت كمان تعمل فيها الي انت عايزو عادي لازم تنتقم منها دي كانت عايزة تقتلك 
مراد : طيب بعدين
لين : بعدين اي انا عايزة اشوفها دلوقتي
مراد بزعيق : لين انا قولت بعدين وكلامي يتسمع 
لين : طيب ….وراحت اوضتها 
مراد لف ل حور : انتي تمام 
حور: انا بكرهك 
مراد ببردو : مش اكتر مني 
حور بدموع : ماشي …انا عايزة امشي من هنا 
مراد: ادخلي اوضتك ومتطلعيش منها ي حور 
حور بصوت عالي: لا مش هدخل انا عايزة امشي من هنا 
مراد مسك دراعها وشدها منو ودخلها الاوضة وحطها ع السرير
مراد: مش هتمشي من هنا غير لما انتقم واخليكي تتمني الموت خد مفتاح الاوضة وطلع وقفل الباب عليها
مراد طلع من الفيلا وف طريقه للشركة. 
وصل الشركة وطلع ودخل مكتبو 
مراد قاعد ع المكتب و ماسك الفون دخل عليه ادهم
ادهم: اي ياعم فينك 
مراد: موجود ياخويا 
ادهم: مالك
مراد: انت عرفت ان لين نزلت مصر
ادهم : اه اتصلت بيا قالتلي 
مراد: مقولتليش لي 
ادهم: نسيت 
مراد: عطيتها ليه عنوان بيتي
ادهم: فضلت تزن وتقول هعملو مفاجأة وبتاع
مراد: طب مش تقولي ي بني ادم ..
ادهم: في اي حصل حاجة
مراد: دي نازلة عشان تنتقم 
ادهم : تنتقم من مين 
مراد: من حور 
أدهم: وهي مالها ومال حور اصلا 
مراد: معرفش عايزة تنتقملي قال 
ادهم: اممم 
مراد : المهم عايزك تشفلها حته عشان مش هتتزافق هي حور انا عارف لين 
ادهم: حاضر كنت قولتلي احجزلها ف اي فندق 
مراد: مانا كنت مفكر كده لقيتها بتقولي هو انا مش هقعد هنا والكلام دا قولتلها اقعدي وخلاص
ادهم: اممم طيب هشوف انا واحجزلها ف اي اوتيل 
مراد : ماشي 
ادهم : المهم يلا عشان الناس الي هتيجي النهاردة وكده 
مراد: هما هيجو دلوقتي 
ادهم : لا بس المعاد قرب 
مراد : طيب جهز كل حاجة 
ادهم اوك 
**عند ادم ** 
محمد : يلا المعاد قرب وعقبال م نوصل وكده 
ادم: طيب يلا 
نزلو من الشركة وركبو العربية ومشيو 
**عند حور**
لين طلعت من اوضتها وعدت ع الاوضة اللي فيها حور 
لقيت ان مفتاح الاوضة ف الباب من بره مسكت المفتاح وفتحت الباب ونزلت الجنينة يمكن تلاقي البنت هناك
حور حست بيها وراحت ناحية الباب لقيتو مفتوح مشيت براحة لحد م نزلت تحت ومشيت ناحية الباب كانت هتفتحو  عشان تهرب بس افتكرت الكلب ورجعت لورا وطلعت تاني وهي طالعة لقيت اوضة ألوانها حلوة طلعت قعدت ف البلكونة. 
** عند مراد ** 
قاعد ف المكتب هو وادهم 
مراد تلفونو رن بص ع الاسم لقيه لين 
مراد : دي لين 
اهم: طب رد لتكون عملت حاجة ل حور ولا حاجة
مراد رد بسرعة: اي ف حاجة 
لين : لا مفيش انا اتصلت بيك عشان تقولي فين مكان البنت 
مراد: لين طلعي الموضوع دا من دماغك وبعدين انتي مالك دا حاجة تخصني انا 
لين : طيب ..طالعة وهي بتكلم مراد وعدت ع اوضة حور 
لين : صحيح ي مراد انت كنت قافل الاوضة ع حور 
مراد: أيوة
لين بخبث: اممم طيب انا فتحتهولها 
مراد : ايه ؟  وانتي تفتحيه لي 
لين: افرض عايزة تأكل يعني 
مراد: لا حنينة اوووي ياختي 
لين : طبعا هههه استني اخليك تكلمها دخلت الاوضة لقيتها فاضية 
لين : مراد هي اسمها اي 
مراد : ليه ؟
لين : اصل هي مش ف الاوضة 
مراد : نعممم ازاي 
لين: والله مش ف الاوضة 
مراد وهو بيطلع من المكتب وادهم وراه: طيب انا جاي 
وقفل معاها ونزل هو وادهم ف نفس الوقت الي آدم وصل هو ومحمد للشركة الي هيعملو معاها صفقة 
مراد نازل وادهم معاه فتحتوو العربية وادم كان نازل من عربيتو وشاف مراد
آدم بصدمة: مراد !
مراد وادهم اتحركوو ف طريقهم للبيت وآدم مشي وراهم 
محمد: مالك ي آدم ماشي وراهم لي انت تعرف صاحب الشركة دي 
آدم: اه كان خطيب حور 
محمد: طيب ماشي وراه لي 
آدم: عشان المفروض ميت هو مات 
محمد: يمكن واحد شبه 
ادم : لا ادهم معاه دا صاحبو 
محمد: مفهمتش ماشي وراه لي 
آدم: يمكن يكون هو خاطف حور 
محمد: ازاي دا 
ادم : هنشوف ونتأكد ي محمد وخلاص
وصل مراد البيت ونزل هو وادهم
مراد: مشغل بهايم معاي
الحارس : ف اي ي بيه 
مراد: البنت الي كانت هنا هربت ي غبي
الحارس : مفيش حد طلع ي بيه 
مراد : انت …
ادهم وقفو : مراد يمكن تكون مهربتش 
مراد دخل
مراد بصوت عالي: ليين 
عند ادم نزل ورا مراد ووقفوه الحراس 
الحارس: حضرتك مين 
آدم: انا مع استاذ مراد وقريب البنت اللي جوه 
الحارس سابو يدخل فكرو انو بيتكلم ع لين آدم دخل بس مدخل جوة البيت فضل يمشي ف الجنينة 
محمد: انت بتعمل اي 
آدم : هششس نحاول نسمع اي حاجه من هنا او نشوف لان لو دخلنا وحور مثلا جوه ممكن يخبيها .
لين نزلت ع صوت مراد
لين : اي 
مراد: اي الي يخليكي تفتحي الباب لحور 
لين : فتحتوو عادي واحسن ان هي مشيت اصلا 
مراد : ماشي القيها وحسابك معاي 
مراد طلع ودخل الاوضة اللي فيها حور فضل يكسر ف كل حاجة
حور صحيت ع صوت التكسير لان الاوض جمب بعض 
حور: اي دا انا نمت ف البلكونة.
حور كانت هتدخل لكن سمعت صوت ف الجنينة تحت 
رجعت بصت من البلكونة لقيت ادم 
حور : دا آدم 
حور بصوت واطي: آدم ي آدم انا هنا 
آدم بص لفوق لقي حور
ادم بفرحة : حور 
يتبع….
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المقاس للكاتبة فاطمة الدمرداش

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى