Uncategorized

رواية لن أسامحك على كسرتي الفصل السادس 6 بقلم يارا محمد

 رواية لن أسامحك على كسرتي الفصل السادس 6 بقلم يارا محمد
رواية لن أسامحك على كسرتي الفصل السادس 6 بقلم يارا محمد

رواية لن أسامحك على كسرتي الفصل السادس 6 بقلم يارا محمد

لحد ما في يوم جرس الفيلا رن والش”غاله فتحت الباب وكانت داده فاطيمه نزلت ليال وشافت الداده اللي كانت بتعتبرها زي مامتها وكانت بتصبرها علي اللي كانت بتشوفه من حمزة؛ ليال: داده فاطيمه خير في حاجه جرالك حاجه طنط فيروز بخير. فاطيمه: لا يابنتي انا كويسه والست الكبيرة بخير فيكي الخير يا اصيله يابنت الاصول انا بس جايه احذرك من حاجه كده سمعتها من استاذ حمزة والع”قربه مراته. ليال: خير يا دا”ده قلقتيني في ايه حاجه ايه اللي سمعتيها وجايه بتحذريني منها. فاطيمه:  لا مش خير خالص ف الجمله دي نزل والد ليال وسليم انا جاي احذرك سمعتهم بالصدفه لما كنت خارجه من المطبخ حمزة بيه واللي مات”سمي بتاعته دي بيخططو يفلسو شركه الب”يه ابوكي وبعد الشر عليه يموت بح”سرته وياخدوكي انتي وتبقي الخ”دامه بتعاتهم ويذ”لوكي اكتر انا جيت احذرك يا بنتي انتي عارفه معزتك عندي. ليال:عارفه  ياداده والله وبهدوء عكس اللي جواها روحي انتي ياحبي”بتي وشكرا انك جيتي تحظريني ليلاحظ غيابك قوليلي طنط فيروز عامله ايه. فاطيمه: علي ايه يابنتي انا مايرضينيش تتأذي ابدا اما بقي الست الكبيرة فصعبانه عليا مابتكلش ودايما سرحانه حتي انها بعد ما مشيتي اتخانقت مع ابنها ومنعته انه مش يروح عندها قالت الكلام ده ومشيت. سليم: لا برافو بتسئلي علي مامته حتي بعد ما اطل”قتي انتي المفروض ما تسئليش عليها اساسا فين كلامك علي انك طلعتيه من حياتك لا واضح انك طلعتيه من دماغك وياتري بتف”تكريه وتب”كي علي كل حاجه بي”نكم ف الليل انتي معندكيش كر”امه يا ليال. ليال: بعصبيه ايه حيلك حيلك ايه اللي بتقوله ده انتي عايز تتشاكل وخلاص اولا من مش بب”كي علي حد طلعته من حياتي ثانيا طنط فيروز ست طيبه جدا  وهي اللي كانت مصبراني علي العيشه اللي عايشاها وهي  غير ابنها وايه بلا كر”امه دي متح”ترم نفسك انت واعي للي بتقوله دا شايف ابن اخوك يابابا. عزيز: اسكتو بقي انتو الاتنين خلونا نشوف المصيبه دي انا عندي استعداد اني اخسر كل حاجه ولا اخسر ليال ابدا ومش هسمح يعملو كده في بنتي. ليال: بابتسامه متقلقش ومسكت الفون وعملت اتصال وفتحت السماعه ورنت علي رقم وقالت ايه الاخبار اللي عندك، مجهول حمزة داخل  صفقه كبيرة بنص فلوسه وداخل مزاد بنص فلوسه التانيه واخد قرض من البنك وكمل بالفلوس دي وحطها في المزاد والصفقه ليال: اممم ومعرفتش القرض ده كام مجهول حوالي 5 مليون ليال تمام وانا مش عايزاه يكسب لا الصفقه ولا المزاد انا عايزة اكسبهم وخليه يخسر فلوسه باي تمن سامعني ولازم يخسر الصفقه دي علشان البنك يحجز علي ممتلكاته كلها سامعني مجهول تمام اعتبريه حصل حضرتك. ليال خلصت المكالمه اللي سمعها سليم وبابا ليال واللي كان سليم مبهور فيها وباباها اللي مش متاكد من اللي بتعمله. عزيز : انتي متاكده من اللي بتعمليه ده ياليال هتستفادي ايه ليال صدقني حاجات كتير منها هاعمل فيه اللي عايز يعمله وبيخططله هو ميار بس وهو ساعتها هيختبرها هتس”يبه ولا لا ، ليال لسليم بتحدي ها ايه رائيك اديك عرفت اللي عايزة اعمله كنت هخليها مفاجأه بس انت مستفز جدا من يومك. سليم: باعجاب اقنعتيني وعجبتيني كمان وخطه زكيه.  ليال: بابا احنا هنروح الشركه ونستني الاخبار هناك هتيجي معانا ولا لا. عزيز: روحو انتو انا هاجي وراكم خلو بالكم من نفسكم. ليال وسليم خرجو من الفيلا وركبو العربيه، سليم: ماقولتليش ليه علي خطتك دي ولا انتي بتتصرفي من دماغك تفتكري اللي عملتيه ده هينجح. ليال: عايز ايه ياسليم عادي يعني فكرت فيها لوحدي وو صلت للفكرة دي ولا انت بس اللي بتفكر وتعرف تختار الاختيارات الصح. سليم: باستهزاء صحيح بتعرفي انتي بتفكري وتختاري صح علشان كده اختيارك في شر”يك حيا”تك كان موفق وكانت نتيجته ايه ها وا”طي جدا عملك ايه اها”نك واذ”لك وات”جوز عليكي برافو اختيارم موفق. ليال: بدموع انت رجعت ليه ياسليم ها راجع بعد السنين دي ليه علشان رفضتك زمان كنت شيفاك اخويا عملت ايه غلط. سليم: بعصبيه فرمل العربيه جامد لدرجه انا ليال كانت هتخبط ف التابلوه وبزعيق وانا عمري ماشفتك اختي ابدا كنت شايفك مرا”تي ونصي التاني انتي اتول”دتي علي ايدي وشفتك مراتي بس انتي جيتي بكل سهوله قلتليلي انت زي اخويا وكمل ببرود وخلاص ماعدش يهمني ده كله والحكايه دي قفلتها من زمان اما علشان رجعت ليه دي ف علشان احسسك بذنبك علي طول ياليال وباختيارك الغلط ومش هسيبك غير وانتي عايشه بعذاب ضميرك ده نخلص بس انتقامك ده وافضالك بعدها ماش و شغل العربيه وساق علي الشركه وليال جنبه كانت بتبكي مش عارفه هي بتبكي علي ايه علي جوا”زتها الفا”شله ولا علي سليم وكلا
مه. وووو
يتبع ……
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!