Uncategorized

رواية أحببت قدري بعد أن التقيتك الفصل السادس 6 بقلم رنا طارق

 رواية أحببت قدري بعد أن التقيتك الفصل السادس 6 بقلم رنا طارق

رواية أحببت قدري بعد أن التقيتك الفصل السادس 6 بقلم رنا طارق

رواية أحببت قدري بعد أن التقيتك الفصل السادس 6 بقلم رنا طارق

حمزه: احمد السيوفي مين ده وليه قتل بابا قعد يقلب ف الورق لحد ما لاقي كل حاجه عن عيلته بس ده ابو مني ازاي ده يحصل.. ازاي 
حمزه مقدرش يمسك دموعه وفضل يفتكر ذكرياته مع ابوه ولما رجع البيت بعد سفر كبير لقه ابوه ميت وميعرفش مين قتله.. بس هو بيحب مني ازاي هينتقم منها 
مني فضلت قاعده ف العربيه مستنيه حمزه بس هو اتاخر اوي هو فين قررت تنزل تشوفه بس لقته طالع اطمنت 
حمزه طلع وعنيه بتطق بالشر عايزه يقتل ابوها بس لازم يحرق روحه ع بنته الاول ركب العربيه والهدوء مسيطر عليهم 
مني حست بتغير كبير من حمزه هو كان بيضحك دلوقتي مكشر وعنيه حمره وانفاسه مش منتظمة قررت تتكلم عشان تعرف ماله لكن الاجابه كانت زفت (متخلف اوي حمزه)
مني: حمزه انت كويس انت جيت فضلت ساكت متكلمتش في حد ضايقك 
حمزه: مني لو سمحتي اخرسي انا متعصب دلوقتي ف ابعدي عني 
مني: طب انا ممكن اساعد….
حمزه بصوت عالي: اخرسي قولت اخرسي 
مني بصتله وعنيها بتدمع وبتقول ف نفسها: لي بتعمل فينا كده يحمزه لي 
عدا 10 دقايق ع سكوتهم وكل واحد مهموم بحاجة 
مني: لو سمحت نزلني هنا 
حمزه: بس ده مش بيتك قصدي بيت نينتك 
مني: ايوه بس نزلني هنا لو سمحت 
حمزه: لا يمني مش هنزلك 
مني بعصبيه مكتومه: نزلني يحمزه بدل ما اصوت وارمي نفسي وهلبسك مصيبه يحمزه 
حمزه: خلاص خلاص مش ناقصك 
مني: مع السلامه يا حم….يا استاذ حمزه وانا هاجي بكره اقدم استقالتي عشان مزعجش حضرتك وفتحت الباب وعيونها مليانه دموع 
حمزه حس انه زودها معاها وانه كسرها اوي نزل وراها فضل يمشي وراها لحد ما مسكها وشدها لحضنه 
مني استسلمت لحضنه ومسكت هدومه ومسكته جامد وفضلت تعيط وهي ف حضنه فضلت ف حضنه شويه وبعد كده افتكرت اللي حصل وبدءت تخرج من حضنه وهو بيحاول يشدها ليه تاني لكن مني كانت بتزقه 
مني: اسفه اني حضنت حضرتك انا همشي وياريت متحاولش تكلمني تاني 
حمزه بندم: مني استني متمشيش…. مني….. مني 
مني بعياط : عايز اي 
حمزه: متمشيش 
مني: لا همشي انا مش هستحملك يحمزه شويه تبقي كويس وشويه نبقي عصبي لي كل ما بنبدء من جديد بتهدم كل ده لي انا مش هستحمل الزعيق وكسره القلب دي كل شويه انا حياتي كانت عباره عن سواد انت جيت طلعتني من السواد ده وفجاة رجعتني ليه تاني وانا مكسوره كل اما افرح شويه معاك بتخليني حزينه اكتر لي يحمزه ده انا حبيتك حبيتك بعصبيتك وبعنادك مع ان انت الحاجة اللي بتكسرني وبتوجعني من جوا انت اول حد انا حبيته اول حد اثق فيه مع ان احنا منعرفش بعض الا من كام يوم بس قلبي حبك جدا كأني عرفاك من زمان قلبي اتعلق بيك وانت بتكسره 
كلامها كسر حمزه اوي وحسسه انه غلط جدا معاها انه جرحها اوي 
مني: مش هتتكلم تقول حاجة يحمزه 
حمزه:………….. 
مني وهي بتمسح دموعها: كنت غلطانه لما فكرتك هتتغير 
مشت وهي مكسوره حمزه طلع يجري وراها خدها ف حضنه تاني مش عارف يعبر عن اللي جواه 
مني: سبني يحمزه ابعد 
حمزه شدها ليه اكتر وباسها طلع كل حبه من غير ما يتكلم 
مني مرفضتش كده بالعكس نست كل حاجه حصلت وفضلت ف حضنه 
حمزه: انا عارف اني بجرحك بزعيقي وبعصبيتي وبكلامي اللي ملهوش لازمه بس انا بجد بحبك… بحبك اوي انتي اول واحده تحس بيا اول واحده تطلعني من الحزن والكئابه اللي كنت انا فيها من بعد ما بابا مات وانا بقيت انطوائي مبقتش بتعامل مع حد حتي امي سابتني وراحت اتجوزت سابتني وانا كنت محتاجها جدا بعد بابا حتي اخويا تقبل فكره موت بابا وقال ان ده قدرة بس انا لا انا عارف ان بابا اتقتل وعرفت كمان مين اللي قتله وهنتقم منه جامد.. انتي الوحيده اللي مسبتنيش زعقتلك واهنتك وجرحتك وفضلتي واقفه معايا انتي اول واحده تحبني بجد مش عشان فلوسي او عشان مصلحتك انا بحبك متسبنيش 
مني الفرحه رجعت ليها تاني 
مني: هفضل معاك بزعيقك وبعصبيتك وهتقبلك بعيوبك قبل مميزاتك 
حمزه: بحبك 
مني: انا اكتر 
مني بصت للساعة لقت ان هي اتاخرت اوي 
مني: يالهوي انا اتاخرت اوي حمزه ممكن توصلني لو مش حابب خلاص 
حمزه: مش حابب!!!!!  انت هبله صح 
مني: اتظبط لاظبطك 
حمزه: حاضر هتظبط يلا يكبير تعال  اوصلك 
مني: يلا 
ركبو العربيه متجهين لبيت مني 
مني طول الطريق كانت بتبص لحمزه بحب وكذلك حمزه 
وصلو بعد نص ساعه 
اول ما نزلو من العربيه اتفاجؤ بوجود اهل مني 
مني بصدمه: بابا…… 
يتبع..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت مريض منفصم للكاتبة مريم سمير

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!